Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Shitterdeshit.. Willen jullie even heel hard meeduimen?
Huisgenoot is vandaag ook getest. We hebben te horen gekregen dat als diegene besmet is, wij allemaal in quarantaine moeten. 10 dagen :O

Oh laat het asjeblieft negatief zijn..
O jeetje. Dacht je net geluk te hebben. Ik duim weer
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
15-10-2020 20:17
O jeetje. Dacht je net geluk te hebben. Ik duim weer
Maar echt.. Ik had bedacht om morgen nog thuis te blijven en zaterdag even om boodschappen te gaan. Pfff. Nou ja, ik hoop maar dat de uitslag negatief is. Meer kunnen we toch niet doen.
Kwebbeltje91 schreef:
15-10-2020 20:56
Maar echt.. Ik had bedacht om morgen nog thuis te blijven en zaterdag even om boodschappen te gaan. Pfff. Nou ja, ik hoop maar dat de uitslag negatief is. Meer kunnen we toch niet doen.
En anders heb je extra vakantie. Een collega van mij vond het wel relaxed, haar zoon was positief, en zij moest ook een aantal dagen thuisblijven. Ze zei, je kunt niks, boodschappen moet je laten bezorgen of door familie bij de deur laten afleveren, ze hebben er gewoon een gezellige quarantaine van gemaakt, lekker uitrusten. :rofl:
lientje69 schreef:
15-10-2020 21:00
En anders heb je extra vakantie. Een collega van mij vond het wel relaxed, haar zoon was positief, en zij moest ook een aantal dagen thuisblijven. Ze zei, je kunt niks, boodschappen moet je laten bezorgen of door familie bij de deur laten afleveren, ze hebben er gewoon een gezellige quarantaine van gemaakt, lekker uitrusten. :rofl:
Maar 10 dagen is echt lang :O Ik zat nu 2 dagen thuis en vond dat al zat. Nou ja, 3. Morgen blijf ik ook nog thuis.
Had je de eigen uitslag al dan? Heb ik dat gemist denk ik.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn dochter zit ook nog tot dinsdag binnen. Nu gaan wij morgen hier weg dus kan ze wel van haar kamer af en heeft ze de katten als gezelschap.
Vind het wel sneu zo maar het is even niet anders.

Vanmiddag boodschappen voor haar gehaald tm dinsdag. Normaliter is ze vanaf morgen bij haar vader of op eigen houtje hier en kost mij dat alleen energiekosten. Nu was ik wel even een hap uit mijn budget van normaal gesproken kwijt. Dus dat is de week daarna maar wat kariger eten maar ik wil haar nu niet nog meer beperken. Dat is sneu. Ze is al zo sneu omdat ze ook haar vriend nu niet kan zien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedemorgen :sun:

Volgende week gaat de klok gelukkig weer een uur achteruit, mèn, wat is het donker 's morgens. Blegh.

Maar goed, het is droog. Morgen ga ik een leuke foto-opdracht doen, denk ik. Zoon wilde niet thuiskomen (want veel werkzaamheden aan het spoor) maar vanwege deze opdracht komt hij misschien wel. (en omdat z'n vader jarig is) Nu moet k alleen nog een paar rubberlaarzen maat 43 op de kop tikken dan, ergens.

Opgestaan met hoofdpijn, ik ging liefst weer naar bed. :P

Maarrrr, we maken er weer wat van.
Ik zie op facebook mensen, die zich alweer verheugen op kerst. Ik moet er niet aan denken. Enige positieve is daarvan dat de langste nacht dan ook is geweest. Ik bedenk me ineens dat Ambra's man zich hier ook alweer op verheugt? :)

Fijne dag iedereen :redrose:
Later is nu
Ik vond trouwens mijn 'quarantaine' niet erg, maar zat ook niet opgesloten op een kamer. En ik ging wel elke dag met de hond wandelen. Dan kom ik toch amper iemand tegen en ik zag een arts op tv die zei dat even naar buiten erg belangrijk is, ook als je corona hebt. Nu wordt er een heel punt gemaakt van '20% van de mensen met corona blijft niet binnen', maar er is toch een verschil tussen wandelen op rustige plekken of in een drukke winkelstraat, denk ik dan. Dat laatste zou ik uiteraard ook niet doen.
Later is nu
suzyqfive schreef:
15-10-2020 21:21
Had je de eigen uitslag al dan? Heb ik dat gemist denk ik.
Ja, die was negatief gelukkig.
Ik lees net dat volgens Trump de pandemie zo'n beetje voorbij is :rofl: Hij dacht zeker dat hij de laatste besmette persoon was en dat het daarna over zou zijn.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-10-2020 08:09
Goedemorgen :sun:

Ik zie op facebook mensen, die zich alweer verheugen op kerst. Ik moet er niet aan denken. Enige positieve is daarvan dat de langste nacht dan ook is geweest. Ik bedenk me ineens dat Ambra's man zich hier ook alweer op verheugt? :)

Fijne dag iedereen :redrose:
Ha ha dat je dat nog weet!
Hij wil dit jaar wel een Kerstdorp bouwen ja. Het is twee jaar niet gelukt. Vorig jaar hadden we net de kittens, die hadden dat Kerstdorp zo gesloopt. Het jaar daarvoor waren we druk met mijn terminale vader.
Maar ja, die kittens zijn inmiddels grote katten, maar nog steeds zeer onderzoekend en hebben uiteraard nog hun dolle uren. Dus ja..ik hou mijn hart vast.

Kwebbel, ik duim ook.
Kom maar op met die kerst! Wordt altijd zo vrolijk van de lichtjes enzo. En dan is dit pokkejaar in ieder geval voorbij. Maar ja, wat zal volgend jaar brengen?

Dank je Ambra.
Kim zal duimen ,Kwebbeltje, maar het komt steeds dichterbij, het wordt steeds ernstiger.
Nu is het niet meer, waar is het maar, wanneer krijg ik het, is haast geen ontkomen meer aan.
Gisteren in de winkel, een oudere vrouw, geen mondkapje, humeur van @##€&,
Stond tegen mijn kar aan te duwen, te mopperen dat mondkapje niet nodig was, enzen.
Op het laatst heb ik mijn kar goed stevig terug geduwd, en heel duidelijk gezegd, U staat in mijn aura, dat wil ik niet, mijn mondkapje draag ik,omdat mij bescherm tegen mensen als u.
Ik zorg er ook altijd voor, dat ik voor aan mijn karretje sta, klant achter mij, zal eerst mijn kar voor bij moeten op haar boodschappen op de band te leggen.
ls het zo door gaat,ga ik op het ouderenuurtje mijn boodschappen halen , kar vol , dan is het parkeren ook gratis.
Dreamer, de kans is er ook, waar jij je aan ergert bij jouw moeder, dat die karaktereigenschappen ook in jou zitten
Het moet wel een hele leuke foto opdracht wezen, heb jij de laarzen dar voor nodig, misschien in de kringloop ?
Suzy ,veel plezier komende weekend.
Jouw dochter red zich wel, die gaat Netflix ,lezen, slapen enzenz
Lientje, ben je een beetje door de opdrachten heen gekomen, die jij je zelf hebt gegeven ?
Tja, Trumph, verhaal apart, die werkt zich met zijn ellebogen ,omhoog.
Vandaag mijn laatste dag als vrijwilliger, ik hoef geen ondersteuning meer geven bij de schaapskudde.
Moet ik nu maar eens kijken, wat ik nu kan gaan uitspoken overdag.

Fijne dag iedereen"
Het jaar is dan wel voorbij, maar de crisis gaat door, dus of we daar wat aan hebben? Wij hopen de jaarwisseling dit jaar eens in het buitenland te vieren, mét de auto en hond mee in een huisje. We gaan het zien of dat lukt.

En ja, ik ben het met iedereen eens die zegt "waarom wil je nu zo nodig op vakantie", maar wij hebben dit jaar een huisje in het buitenland gekocht en willen er nou ook wel eens heen ;-D
En we houden overal afstand van de mensen, ook daar.
Later is nu
Dreamer, de kans is er ook, waar jij je aan ergert bij jouw moeder, dat die karaktereigenschappen ook in jou zitten

Ssssssst
Ik zeg dat ook tegen m'n zus, die zich nog harder ergert dan ik. Wat zij nu zegt tegen m'n moeder, zei mijn moeder vroeger tegen háár moeder en ik weet nu al welke dochter het tegen m'n zus gaat zeggen :hihi:

Irritant zo'n persoon in de winkel.
Later is nu
Dreamer , een huisje in het buitenland?? Heb ik dat gemist of heb je het hier niet eerder geschreven?

Hemke, wat jammer dat de schaapskudde begeleiden nu stopt. Gaan ze de winterstalling in?
Mag je volgend jaar weer mee?

De opdrachten, tsja, ik heb er nog 3 liggen. Bij 2 moet ik nog een klein gedeelte. Zijn dingen waar ik gewoon niet uitkom. De derde kom ik helemáál niet uit, de vragen/ opdrachten zijn wat raar gesteld, ik snap niet wat ze van me willen zien eigenlijk.
Ik duik er straks nog maar weer even in.

Verder qua huishouden, die opdrachten liggen er nog voor een groot deel. Morgen is mijn moeder jarig maar ik weet nog niet of ik er heen ga ivm corona. Zus gaat niet.
Vanaf morgen weer werken en ik moet het leren nog wat serieuzer op gaan pakken voor mijn examens. Zit er deels in maar nog niet voldoende.
Lientje, ik heb het huisje hier nog niet eerder genoemd. We hebben 'm ook nog niet zo lang. :)
Later is nu
Leuk Dreamer! In welk land?
suzyqfive schreef:
16-10-2020 10:50
Leuk Dreamer! In welk land?

Ik gok zomaar ergens waar het lekker warm is en de :sun: veel schijnt :P
Portugal :sun:
Op de camping waar we altijd heengaan, als we in Portugal zijn. De eigenaar van de camping kennen we vrij goed. Het huisje kennen we dus ook van ooit, want we zijn er dit jaar niet geweest. Als we er niet zijn, proberen ze het te verhuren, maar dat is in deze periode ook minder dan normaal, natuurlijk.
Later is nu
-Puck schreef:
16-10-2020 11:01
Ik gok zomaar ergens waar het lekker warm is en de :sun: veel schijnt :P

Goed gegokt :rofl:
Later is nu
Oh Portugal :heart: Staat ook hoog op mijn lijstje.
Ik heb net toch maar boodschappen gehaald. Was expres naar een grotere winkel gegaan, blijkt dat er brand is geweest in het distri-dingescentrum. Heel veel lege schappen :facepalm: Misschien straks nog maar even naar de winkel hier in het dorp. Uitslag is nog niet bekend van huisgenoot, dus daar nog maar even van profiteren.
Je kunt de boodschappen maar alvast in huis hebben kwebbel. Tenslotte ben jij negatief getest dus nu kan het nog veilig.

Ik dacht al aan Portugal toen je het schreef Dreamer. Dat is echt jullie favoriete land hè ?
lientje69 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 13:37
0.47% gewijzigd
Ja, echt wel. En die camping is onze favoriete plek daar. :heart:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven