Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
woensdag 14 oktober 2020 om 20:05
Ah super! Ik moet eerst mijn reanimatie weer ophalen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 14 oktober 2020 om 20:07
Trouwens, Ambra. Ik las van de week een verhaal over iemand die met hun kinderen naar België gaan voor een EDS behandeling. Was een coronaverhaal want die kinderen moeten 1 a 2x per maand die kant op en dan moeten ze elke keer getest. Maar dat terzijde:
Wat voor behandeling kan dat zijn?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 14 oktober 2020 om 20:17

woensdag 14 oktober 2020 om 20:19
woensdag 14 oktober 2020 om 20:23
Ik duim met je mee voor Je!Kwebbeltje91 schreef: ↑14-10-2020 20:19Oh had ik dat nog niet gepost hier, oeps.
Ja het viel mee. Neus was eigenlijk het vervelendste, daar heb ik een tijdje een brandend gevoel gehad.
Keel kriebelde een beetje.
al met al viel het me 100% mee. Nu duimen voor de uitslag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 14 oktober 2020 om 21:06
Geen idee!suzyqfive schreef: ↑14-10-2020 20:07Trouwens, Ambra. Ik las van de week een verhaal over iemand die met hun kinderen naar België gaan voor een EDS behandeling. Was een coronaverhaal want die kinderen moeten 1 a 2x per maand die kant op en dan moeten ze elke keer getest. Maar dat terzijde:
woensdag 14 oktober 2020 om 21:15
Ik heb een code waarmee ik de kast open kan maken. De kast veeg ik uit, spinnetjes eruit d. Ik controleer of de klep makkelijk opent en sluit. De AED maak ik open, dan begint hij te praten ( blijf kalm, bel 112) . Als hij goed praat, is de accu okee. AED terug in de kast, klep dicht en klaar. Eens in de zoveel tijd moeten de plakkers en de accu vervangen worden, daar zijn overzichten van. Regelmatig weigeren de kasten, dan ga ik in de loop vd dag een paar keer terug om opnieuw testen. Blijft hij weigeren, dan app ik de handige Harry

Ik vind dit leuk om te doen. Geef vaak uitleg aan mensen die me bezig zien. Waarschuw ook altijd voordat ik de klep open, mensen die het niet verwachten schrikken zich suf van het geluid wat eruit komt. Het kost niet veel tijd, kan wanneer ik wil als het maar elke keer rondom dezelfde datum ligt. En het is nuttig.

woensdag 14 oktober 2020 om 21:24
Erg waardevol zulke vrijwilligers als jij Ambra. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat soort dingen ook moeten gebeuren.ambra schreef: ↑14-10-2020 21:15Ik heb een code waarmee ik de kast open kan maken. De kast veeg ik uit, spinnetjes eruit d. Ik controleer of de klep makkelijk opent en sluit. De AED maak ik open, dan begint hij te praten ( blijf kalm, bel 112) . Als hij goed praat, is de accu okee. AED terug in de kast, klep dicht en klaar. Eens in de zoveel tijd moeten de plakkers en de accu vervangen worden, daar zijn overzichten van. Regelmatig weigeren de kasten, dan ga ik in de loop vd dag een paar keer terug om opnieuw testen. Blijft hij weigeren, dan app ik de handige Harrydie gaat dan kijken.
Ik vind dit leuk om te doen. Geef vaak uitleg aan mensen die me bezig zien. Waarschuw ook altijd voordat ik de klep open, mensen die het niet verwachten schrikken zich suf van het geluid wat eruit komt. Het kost niet veel tijd, kan wanneer ik wil als het maar elke keer rondom dezelfde datum ligt. En het is nuttig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 14 oktober 2020 om 21:26
woensdag 14 oktober 2020 om 23:16
Ach er is volgens mij zo ontzettend veel waar je niet bij stilstaat en waar ook iemand verantwoordelijk voor is. Als we allemaal iets doen komen we er wel.
Zwaai terug Dreamer! Vermoeiend hé, die dagen met moeder.. ik herken het.
Mijn moeder heeft corona, ze woont in een woonzorgcentrum. Ze zit nu op de zevende dag en lijkt er wonderwel doorheen te rollen. Alleen is het allemaal lastig te begrijpen voor haar met haar dementie. Zo sneu..
Zwaai terug Dreamer! Vermoeiend hé, die dagen met moeder.. ik herken het.
Mijn moeder heeft corona, ze woont in een woonzorgcentrum. Ze zit nu op de zevende dag en lijkt er wonderwel doorheen te rollen. Alleen is het allemaal lastig te begrijpen voor haar met haar dementie. Zo sneu..
donderdag 15 oktober 2020 om 07:52
Goedemorgen
OH dat lijkt me zwaar, Ambra, dat je moeder dan ook nog corona heeft. Mijn moeder lijkt te veranderen in het soort oudere vrouw, waar ze zich vroeger zelf ook aan ergerde. Volgens mij vind ik dat nog het lastigste te verteren en erger ik me daarom (meer) aan haar. Sinds ik me dat van de week besefte probeer ik haar anders te benaderen, maarja, dat besef is er dus nog maar een paar dagen. (niet dat m'n moeder zo verandert, wel dat dát het is wat me stoort)
fijne dag iedereen

OH dat lijkt me zwaar, Ambra, dat je moeder dan ook nog corona heeft. Mijn moeder lijkt te veranderen in het soort oudere vrouw, waar ze zich vroeger zelf ook aan ergerde. Volgens mij vind ik dat nog het lastigste te verteren en erger ik me daarom (meer) aan haar. Sinds ik me dat van de week besefte probeer ik haar anders te benaderen, maarja, dat besef is er dus nog maar een paar dagen. (niet dat m'n moeder zo verandert, wel dat dát het is wat me stoort)
fijne dag iedereen

Later is nu
donderdag 15 oktober 2020 om 07:54
Ambra dat is inderdaad sneu. Gelukkig lijkt ze er doorheen te rollen en is ze snel week opgeknapt van Covid19.
Ik ga om half 9 de politie bellen. Wij hebben al 2 weken iedere nacht last van geluidsoverlast en ik ben er inmiddels zo klaar mee dat ik gewoon de politie bel. Hopelijk kan dat anoniem, maar volgens mij moet je tegenwoordig altijd je naam zeggen. Naja pech, ik wil gewoon kunnen slapen !
Ik ga om half 9 de politie bellen. Wij hebben al 2 weken iedere nacht last van geluidsoverlast en ik ben er inmiddels zo klaar mee dat ik gewoon de politie bel. Hopelijk kan dat anoniem, maar volgens mij moet je tegenwoordig altijd je naam zeggen. Naja pech, ik wil gewoon kunnen slapen !

donderdag 15 oktober 2020 om 08:13
Ach Ambra wat sneu.
Hier is er nog niet veel veranderd, behalve dat ik gisterenavond geen koorts meer heb gehad. Hopen dat dat lekker wegblijft.
Ik zit te twijfelen om me voor morgen ook nog ziek te melden, maar ik vind het zo lastig! Ik heb met werkgever afgesproken me voor 2 dagen ziek te melden sowieso (woensdag/donderdag)Stel dat ik vanmiddag de uitslag krijg en het is negatief, mag ik in feite gaan werken. Maar ik ben nog verkouden, heb keelpijn, spierpijn en een lichte hoofdpijn.
Ik denk dat ik gewoon beter het zekere voor het onzekere kan nemen en vanmiddag contact op te nemen met werk. Stel dat ik tóch corona blijk te hebben, moet ik eerst 24 uur klachtenvrij zijn, voordat ik mag werken. Maar voor hetzelfde geld krijg ik morgen pas de uitslag..
Pffff. Ellende. Bah.
Hier is er nog niet veel veranderd, behalve dat ik gisterenavond geen koorts meer heb gehad. Hopen dat dat lekker wegblijft.
Ik zit te twijfelen om me voor morgen ook nog ziek te melden, maar ik vind het zo lastig! Ik heb met werkgever afgesproken me voor 2 dagen ziek te melden sowieso (woensdag/donderdag)Stel dat ik vanmiddag de uitslag krijg en het is negatief, mag ik in feite gaan werken. Maar ik ben nog verkouden, heb keelpijn, spierpijn en een lichte hoofdpijn.
Ik denk dat ik gewoon beter het zekere voor het onzekere kan nemen en vanmiddag contact op te nemen met werk. Stel dat ik tóch corona blijk te hebben, moet ik eerst 24 uur klachtenvrij zijn, voordat ik mag werken. Maar voor hetzelfde geld krijg ik morgen pas de uitslag..
Pffff. Ellende. Bah.

donderdag 15 oktober 2020 om 08:26
Hoi Kwebbel, ik zou echt gewoon nog eventjes thuisblijven hoor. Stel het is corona, wil je niet op je geweten hebben dat je iemand aansteekt. Stel het is geen corona... je moet toch even uitzieken! Zorg voor jezelf.
Nee dat kan blijkbaar niet meer. Ik heb een contactformulier ingevuld voor de wijkagent en hierop ook naam, adres en mail doorgegeven. Boeiie dan maar met naam eronder ! Ik wil gewoon slapen !
Kreeg een appje van iemand onder in de straat dat die ook een melding ging maken. Hopelijk doet die dat ook echt, hoe meer meldingen hoe meer actie er natuurlijk wordt genomen. Ik heb ze nu een week het voordeel van de twijfel gegeven, maar iedere nacht is het weer loos.. Dit gaat al maanden zo, dus op een gegeven moment is de maat vol.
Hmm sorry.. goedemorgen allemaal haha
Nee dat kan blijkbaar niet meer. Ik heb een contactformulier ingevuld voor de wijkagent en hierop ook naam, adres en mail doorgegeven. Boeiie dan maar met naam eronder ! Ik wil gewoon slapen !
Kreeg een appje van iemand onder in de straat dat die ook een melding ging maken. Hopelijk doet die dat ook echt, hoe meer meldingen hoe meer actie er natuurlijk wordt genomen. Ik heb ze nu een week het voordeel van de twijfel gegeven, maar iedere nacht is het weer loos.. Dit gaat al maanden zo, dus op een gegeven moment is de maat vol.
Hmm sorry.. goedemorgen allemaal haha

donderdag 15 oktober 2020 om 08:28
Ik ga morgen ook thuisblijven. Hopelijk zijn mijn klachten het weekend weg, met een beetje mazzel.
Ik dacht dat je een anoniem meldpunt had bij de politie? Maar anders inderdaad met naam hoor..
Ik heb iemand in mijn straat die ook graag harde muziek draait. Politie is een keer langsgeweest maar diegene zit precies op het aantal decibel wat je mag draaien voordat het officieel geluidsoverlast is
Ik dacht dat je een anoniem meldpunt had bij de politie? Maar anders inderdaad met naam hoor..
Ik heb iemand in mijn straat die ook graag harde muziek draait. Politie is een keer langsgeweest maar diegene zit precies op het aantal decibel wat je mag draaien voordat het officieel geluidsoverlast is

donderdag 15 oktober 2020 om 08:38
Verstandig dat je morgen thuis blijft Kwebbel.
Ik ben gisteren ook getest. Heb geen klachten maar heb op een afdeling ingevallen waar veel medewerkers positief getest zijn. En als mijn test nu negatief is mag ik maandag nog een keer.
Dan inderdaad maar met naam Nanku. De politie mag jouw naam volgens mij niet doorgeven aan de overtreders.
En goedemorgen allemaal. Ik ga aan de koffie, ben een dagje vrij
Ik ben gisteren ook getest. Heb geen klachten maar heb op een afdeling ingevallen waar veel medewerkers positief getest zijn. En als mijn test nu negatief is mag ik maandag nog een keer.
Dan inderdaad maar met naam Nanku. De politie mag jouw naam volgens mij niet doorgeven aan de overtreders.
En goedemorgen allemaal. Ik ga aan de koffie, ben een dagje vrij

donderdag 15 oktober 2020 om 08:42
Oh dat is ook wat zeg. Irritant.
Bij ons wordt vandaag bij buren gewerkt aan kozijnen. Thuiswerken wordt 'm dus niet, ben ik nu al achter. Wat voor timmerlui heerlijke muziek is om bij te werken, is dat niet voor mij. Man zit ook al te zuchten. Ik moest toch al naar het werk, want er is weer iets dat niet huis kan. Ga nu gewoon eerder, krijg koppijn van het gedreun
Dus, dat soort herrie (of andere herrie) 's nachts lijkt me nog vervelender!
Ik dacht inderdaad ook dat je juist tegenwoordig anoniem kon melden, maar misschien moet je dan een apart nummer bellen? Of kan dat alleen bij een misdrijf.
Kwebbeltje, ook als het geen corona is, kun je je ziekmelden he. Corona is niet de enige ziekte waarbij je thuis mag blijven
Bij ons wordt vandaag bij buren gewerkt aan kozijnen. Thuiswerken wordt 'm dus niet, ben ik nu al achter. Wat voor timmerlui heerlijke muziek is om bij te werken, is dat niet voor mij. Man zit ook al te zuchten. Ik moest toch al naar het werk, want er is weer iets dat niet huis kan. Ga nu gewoon eerder, krijg koppijn van het gedreun

Dus, dat soort herrie (of andere herrie) 's nachts lijkt me nog vervelender!
Ik dacht inderdaad ook dat je juist tegenwoordig anoniem kon melden, maar misschien moet je dan een apart nummer bellen? Of kan dat alleen bij een misdrijf.
Kwebbeltje, ook als het geen corona is, kun je je ziekmelden he. Corona is niet de enige ziekte waarbij je thuis mag blijven

Later is nu