Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu

donderdag 15 oktober 2020 om 08:56
Haha dat weet ik, maar mijn werkgever zei dat als de test negatief is en ik bijv. alleen verkouden zou zijn, ik gewoon mag werken mits ik afstand kan houden.Dreamer schreef: ↑15-10-2020 08:42Oh dat is ook wat zeg. Irritant.
Bij ons wordt vandaag bij buren gewerkt aan kozijnen. Thuiswerken wordt 'm dus niet, ben ik nu al achter. Wat voor timmerlui heerlijke muziek is om bij te werken, is dat niet voor mij. Man zit ook al te zuchten. Ik moest toch al naar het werk, want er is weer iets dat niet huis kan. Ga nu gewoon eerder, krijg koppijn van het gedreun![]()
Dus, dat soort herrie (of andere herrie) 's nachts lijkt me nog vervelender!
Ik dacht inderdaad ook dat je juist tegenwoordig anoniem kon melden, maar misschien moet je dan een apart nummer bellen? Of kan dat alleen bij een misdrijf.
Kwebbeltje, ook als het geen corona is, kun je je ziekmelden he. Corona is niet de enige ziekte waarbij je thuis mag blijven![]()
donderdag 15 oktober 2020 om 09:02
Ze was al zo aan het veranderen, maar het valt nu meer op, denk ik. Omdat ze veel niet kan, wat ze vroeger wel kon. Maar m'n vader deed dat, dus letten we daar niet op. Een overschrijving voor de bank, bijvoorbeeld. Vraagt ze mij te doen, terwijl ze daar vroeger nooit problemen mee had.
En aan de andere kant kan ik het wel snappen hoor. Ik heb nu al dat dingen me soms ineens teveel worden in m'n hoofd, dat ik het even weg moet leggen. Maar het lijkt ook weer wat te verbeteren, ze begint weer dingen echt te wíllen kunnen.
Later is nu
donderdag 15 oktober 2020 om 09:06
Dreamer, je hebt inderdaad meld misdaad anoniem, maar daar viel dit blijkbaar niet onder.
En ja klussen, daar weten wij alles van. Mijn buren die links aan mij vast zitten, zijn al 4 jaar aan een stuk door aan het klussen. Soms hoor ik het niet eens meer omdat ik het gewend ben, maar op andere momenten kan ik er echt zwaar gefrustreerd om worden. Ik moet ook even stoppen met hierover te praten want ik merk dat ik er emotioneel van word. Mijn hoofd is zo vol van die drukte en al die geluiden in de buurt .
En ja klussen, daar weten wij alles van. Mijn buren die links aan mij vast zitten, zijn al 4 jaar aan een stuk door aan het klussen. Soms hoor ik het niet eens meer omdat ik het gewend ben, maar op andere momenten kan ik er echt zwaar gefrustreerd om worden. Ik moet ook even stoppen met hierover te praten want ik merk dat ik er emotioneel van word. Mijn hoofd is zo vol van die drukte en al die geluiden in de buurt .
donderdag 15 oktober 2020 om 09:44
Ambra, ik merk het aan mijn schoonmoeder. Absoluut niet dement maar het is net of de remmingen wegvallen naarmate ze ouder wordt.
Schelden, kort lontje, veeleisend.
Maar ze onthoudt alles nog en weet ook alles.
Wij vragen ons ook af hoe ze zó veranderen kan. En of er meer achter zit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 15 oktober 2020 om 09:51
Goedemorgen,
Argh, klusgeluiden met Hollandse meezingers
. Dat is het enige voordeel van de herfst en winter. En dat de buren niet meer dag en nacht buiten zitten.
Dreamer, toen onze vader 15 jaar geleden overleed merkten wij ook dat onze moeder zich heel afhankelijk opstelde naar ons toe. Het voorbeeld van de bankoverschrijvingen hebben wij precies zo. Nadat ze wat gewend was om alleen te zijn werd het wel wat beter, maar ze werd niet meer helemaal zelfstandig.
Lastig he? Zeker omdat we zelf onze rust hard nodig hebben.
Ambra, hopelijk rolt ze er inderdaad doorheen. Mijn moeder heeft ook dementie, maar woont nog thuis. (Ik wilde zelfstandig typen, maar dat klopt niet.)
Zij snapt niets van de corona en de maatregelen die nodig zijn.
Argh, klusgeluiden met Hollandse meezingers

Dreamer, toen onze vader 15 jaar geleden overleed merkten wij ook dat onze moeder zich heel afhankelijk opstelde naar ons toe. Het voorbeeld van de bankoverschrijvingen hebben wij precies zo. Nadat ze wat gewend was om alleen te zijn werd het wel wat beter, maar ze werd niet meer helemaal zelfstandig.
Lastig he? Zeker omdat we zelf onze rust hard nodig hebben.

Ambra, hopelijk rolt ze er inderdaad doorheen. Mijn moeder heeft ook dementie, maar woont nog thuis. (Ik wilde zelfstandig typen, maar dat klopt niet.)
Zij snapt niets van de corona en de maatregelen die nodig zijn.
donderdag 15 oktober 2020 om 10:02
Mijn moeder blijft zo afhankelijk. Achteraf gezien heeft mijn vader blijkbaar thuis altijd de kar getrokken. Ze is en blijft erg onzelfstandig, rekeningen betalen, dingen die stuk gaan, ziekenhuisbezoek, ze hangt gelijk aan de telefoon van: hellup!
Ik zie nu ook helaas dat mijn moeder haar iq wat lager is dan gemiddeld. Meestal bemoeide ze zich niet zo met de gesprekken en voerde mijn vader deze.
Nu praten we echt mét haar in plaats van langs haar en merken we dat ze echt hele domme dingen zegt .
Dat wij denken van: snap je het nu écht niet?
Dus we zijn erachter gekomen dat mijn moeder erg op mijn vader leunde blijkbaar. Misschien de generatie? Ik weet het niet.
Ik zie nu ook helaas dat mijn moeder haar iq wat lager is dan gemiddeld. Meestal bemoeide ze zich niet zo met de gesprekken en voerde mijn vader deze.
Nu praten we echt mét haar in plaats van langs haar en merken we dat ze echt hele domme dingen zegt .
Dat wij denken van: snap je het nu écht niet?
Dus we zijn erachter gekomen dat mijn moeder erg op mijn vader leunde blijkbaar. Misschien de generatie? Ik weet het niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 15 oktober 2020 om 10:44
donderdag 15 oktober 2020 om 11:28
Hij is al twee jaar verlopen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 15 oktober 2020 om 11:29
Beterschap voor je moeder! Dat was wel even schrikken zeker?ambra schreef: ↑14-10-2020 23:16Ach er is volgens mij zo ontzettend veel waar je niet bij stilstaat en waar ook iemand verantwoordelijk voor is. Als we allemaal iets doen komen we er wel.
Zwaai terug Dreamer! Vermoeiend hé, die dagen met moeder.. ik herken het.
Mijn moeder heeft corona, ze woont in een woonzorgcentrum. Ze zit nu op de zevende dag en lijkt er wonderwel doorheen te rollen. Alleen is het allemaal lastig te begrijpen voor haar met haar dementie. Zo sneu..
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 15 oktober 2020 om 11:32
Je kan beter bellen met 09008844 op het moment dat de overlast er is. Dan kunnen ze het zelf ook constateren. Dus wanneer ze vannacht weet bezig zijn kan je bellen. De politie zegt echt niet van wie ze de melding krijgen wanneer ze langs komen.Nankurunaisa schreef: ↑15-10-2020 08:26Hoi Kwebbel, ik zou echt gewoon nog eventjes thuisblijven hoor. Stel het is corona, wil je niet op je geweten hebben dat je iemand aansteekt. Stel het is geen corona... je moet toch even uitzieken! Zorg voor jezelf.
Nee dat kan blijkbaar niet meer. Ik heb een contactformulier ingevuld voor de wijkagent en hierop ook naam, adres en mail doorgegeven. Boeiie dan maar met naam eronder ! Ik wil gewoon slapen !
Kreeg een appje van iemand onder in de straat dat die ook een melding ging maken. Hopelijk doet die dat ook echt, hoe meer meldingen hoe meer actie er natuurlijk wordt genomen. Ik heb ze nu een week het voordeel van de twijfel gegeven, maar iedere nacht is het weer loos.. Dit gaat al maanden zo, dus op een gegeven moment is de maat vol.
Hmm sorry.. goedemorgen allemaal haha![]()
donderdag 15 oktober 2020 om 11:33
Ai, dat is wel heftig maar mag je dan wel testen? Werk je bij een zorginstelling?Fladderak schreef: ↑15-10-2020 08:38Verstandig dat je morgen thuis blijft Kwebbel.
Ik ben gisteren ook getest. Heb geen klachten maar heb op een afdeling ingevallen waar veel medewerkers positief getest zijn. En als mijn test nu negatief is mag ik maandag nog een keer.
Dan inderdaad maar met naam Nanku. De politie mag jouw naam volgens mij niet doorgeven aan de overtreders.
En goedemorgen allemaal. Ik ga aan de koffie, ben een dagje vrij![]()
donderdag 15 oktober 2020 om 11:50
Klopt, ze belden mij zojuist al en dit was de reactie. Maar ze gingen sowieso even bellen naar die mensen of als ze geen nummer kon achterhalen liet ze iemand langsgaan. Ze zei het niet letterlijk, maar volgens mij hadden ze meer klachten ontvangen, vandaar meteen de actie. Echt fijn!
donderdag 15 oktober 2020 om 14:22
donderdag 15 oktober 2020 om 14:26
Ik ook niet!

donderdag 15 oktober 2020 om 15:28
Kwebbeltje91 schreef: ↑15-10-2020 14:27Fijn!
@puck zeker. Waarschijnlijk is het toch gewoon een virusje wat rondhangt nu. Het is ook weer herfst dus ik heb blijkbaar gewoon pech.
Je kan dan inderdaad beter gewoon een griepjes hebben, ik zou het dan ook zeker geen pech noemen maar positief zien

Hoop dat je je snel weer beter voelt en maandag weer aan het werk kan.
Fladderak, fijn ook voor jou!
donderdag 15 oktober 2020 om 15:56
Fladderak en Kwebbel :
(Alsnog beterschap!)
Ambra bij mij is het juist mijn vader die nooit echt zelfstandig is geweest. En hoe ouder hij wordt, hoe erger het wordt.
Mijn moeder wordt alleen maar vergeetachtiger. Soms kan ik haar dingen echt 5x zeggen en dan is ze het nog kwijt. Iets om in de gaten te houden. Ze is laatst ook met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht met pijn op de borst, maar niets kunnen vinden. Ze staat ook onder veel stress, dus hopelijk ligt het daar gewoon aan.

Ambra bij mij is het juist mijn vader die nooit echt zelfstandig is geweest. En hoe ouder hij wordt, hoe erger het wordt.
Mijn moeder wordt alleen maar vergeetachtiger. Soms kan ik haar dingen echt 5x zeggen en dan is ze het nog kwijt. Iets om in de gaten te houden. Ze is laatst ook met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht met pijn op de borst, maar niets kunnen vinden. Ze staat ook onder veel stress, dus hopelijk ligt het daar gewoon aan.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:38
Hoeraaaa, corona vrij!!
Mijn moeder is filiaalleidster geweest in een winkel. Die was juist erg bij de pinken, vroeger. Het is dus niet dat ze het nooit heeft gekund. Maar ze heeft er nu vaak gewoon geen zin in. De acceptgiro heeft ze uiteindelijk zelf gedaan, trouwens. (maar hij is niet geaccepteerd door de bank, want haar handtekening klopte niet.. die is al 58 jaar hetzelfde
) En we hebben even wat met haar telefoon geoefend, dat wilde ze ook nooit, maar nu bleek dat ze ons steeds niet kon bellen. Dus, nu moest ze wel.
Afijn
Ik heb fijn gewerkt vandaag, nu maar koken.
Mijn moeder is filiaalleidster geweest in een winkel. Die was juist erg bij de pinken, vroeger. Het is dus niet dat ze het nooit heeft gekund. Maar ze heeft er nu vaak gewoon geen zin in. De acceptgiro heeft ze uiteindelijk zelf gedaan, trouwens. (maar hij is niet geaccepteerd door de bank, want haar handtekening klopte niet.. die is al 58 jaar hetzelfde

Afijn
Ik heb fijn gewerkt vandaag, nu maar koken.
Later is nu
donderdag 15 oktober 2020 om 17:08
Mijn schoonmoeder stelt zich enorm aanhankelijk op. Maar dat is al sinds vriends vader is overleden. Maar zij was toen 44. Ik vind het triest dat ze dat op die manier doet. Ze wil ook gewoon niet leren en heeft al die jaren ook niet meer gewerkt. Ze heeft steeds excuses om dingen niet te doen. Vorig jaar meldde ze vol trots dat ze met pensioen was. De hele familie had zoiets van: ja joh... Alleen even gewerkt tot ze ging trouwen en daarna nooit weer.lientje69 schreef: ↑15-10-2020 09:44Ambra, ik merk het aan mijn schoonmoeder. Absoluut niet dement maar het is net of de remmingen wegvallen naarmate ze ouder wordt.
We proberen haar voor te houden dat wanneer ze niet zelf dingen gaat regelen en doen, ze daar niet lang meer kan blijven wonen. Ze maakt zich zo afhankelijk. Hulp van ons wil ze niet omdat wij allemaal (incl haar broer, en broer en zus van vriend + aanhang) haar proberen te leren hoe ze het zelf kan doen. Het lijkt soms wel of ze zichzelf een soort status aanmeet daarmee. Heel bijzonder. Overigens is voor vriend en siblings de verhouding sowieso ernstig verstoord nadat vader was overleden. Voor haar is het nog steeds zo dat zij haar man is verloren, nooit een woord over dat de kinderen hun vader op jonge leeftijd zijn verloren (19, 17 en 11). Zijn zusje is ook na twee jaar uit huis geplaatst toen en naar een pleeggezin gegaan.
Ik snap wel dat zij het allemaal lastig vinden met moeders als de verhoudingen zo gek liggen. Ik hou maar voor dat ze een lieve oma is.
donderdag 15 oktober 2020 om 17:09
Mijn oma net zo en zeker de oma van mijn ex. Die stond online bekend als digi-oma. Die ontpopte zich helemaal toen.cesium24 schreef: ↑15-10-2020 10:44Hier een totaal andere ervaring. Mijn moeder kon zich, na de dood van mijn vader, prima redden. Leerde nog nieuwe dingen en had daar plezier in. Ze bleef een paar keer per week naar bridgeclubjes gaan en mensen zien.
Ze regelde haar eigen financiën en hield de administratie bij.