Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Molly wat goed om te horen dat je door de eerste kuur bent. Je klinkt inderdaad sterk! Ook heel fijn dat ze de baby goed in de gaten houden en dat het goed met hem gaat :heart: Waren jullie al begonnen met de voorbereidingen voor het kamertje? :-)

Dasilva fijn dat de keizersnede goedgekeurd is! Hopelijk krijg je binnenkort ook de dag te horen. Lijkt mij zo bijzonder om het al precies te weten. Niet negatief maar het niet weten wanneer het gaat gebeuren vond ik de vorige keer soms best lastig :-)

IHG ik heb s avonds ook vaak last van harde buiken en van m’n rug. Terwijl ik best op let met rusten. Een speciale buikband schijnt wel te helpen als je het niet te vaak gebruikt :-)

Birdist Ik snap precies wat je bedoelt met wat je moet doen als we snel naar het ziekenhuis moeten. M’n ouders hopen tegen die tijd hier te zijn. Als dat niet gaat door het reisverbod dan hebben we vrienden die kunnen komen om op onze dochter te passen maar zij wonen een half uur bij ons vandaan :-( Eventueel andere vrienden gelukkig maar een kwartier. Ik hoop nu vooral dat m’n ouders kunnen komen en ik niet snel beval, gelukkig hebben we nog even :biggrin: Dochter mag hier ook niet mee naar het ziekenhuis.

Hier gaat het op zich goed. Dochter kwam met koorts terug van de opvang en werd verkouden dus we zitten nu vooral allemaal thuis. Ik ben gelukkig niet ziek geworden, vriend heeft wel keelpijn.Ze is nog steeds niet hersteld dus dat is wel lastig (voor ons allemaal). Maar verder gaat het goed, m’n rug is weer wat beter dus dat scheelt veel :-) Ik las dat jullie wollen pakjes willen kopen. Waar kopen jullie die? Die lijken mij heel handig in de winter :-D
Ik heb net mijn ziel verkocht en twee van die gratis zwangerschapsdozen (Blokker/Prenatal) aangevraagd :$ Hoe is het met jullie nesteldrang?

Wollen pakjes en pyjama’s koop ik bij www.ziloen.nl maar je hebt meer van dat soort wollige webwinkels. Wollen dekentjes van Klippan zijn ook zo zalig :heart:

Hoe is het met je verkoudheid Ellabowie? En waar jij woont wordt het daar ook echt koud of is het een gematigde winter?
Ik ben ook maar begonnen met het samenstellen van de ziekenhuistas :) Omdat we bijna allemaal voor de 2de keer bevallen vroeg ik mij af of jullie tips hebben voor in de ziekenhuistas?

Mijn tips:

- Shirt voor jezelf die van voren sluit en een trui voor manlief dat van voren sluit. Dat maakt het huid op huid contact makkelijker. Mijn man zat de vorige keer een beetje te bibberen.

- Flipflops. De verpleegkundigen gruwen er echt van als je op je blote voeten loopt. Kwam ik pas na 2 dagen achter :$

- Engels pluksel voor op de keizersnee wond. Neemt vocht op en plakt niet vast.

Ik noem het trouwens ziekenhuistas omdat ik vluchttas zo negatief vind. We vluchten toch niet? :-D
Alle reacties Link kopieren
De nesteldrang is bij mij momenteel wat minder. Ik ben echt ongelooflijk moe, slechtgezind en ik voel me maar flauw. Hopelijk gaat het snel voorbij.

Mijn ziekenhuistas staat nog niet klaar, maar ik was wel al aan het denken wanneer ik ze zou klaarmaken. :-D

Kledij die aan de voorkant sluit is inderdaad een goede!

Mijn tip (althans voor mezelf) is niet te veel meebrengen. De vorige keer had ik echt veel te veel ingepakt, vooral voor dochter. Alle kleertjes waren zo schattig dat ik niet kon kiezen welke mee te nemen naar het ziekenhuis, dus ik had ze bijna allemaal meegenomen. :facepalm: Het enige waar ik wel genoeg van ga meenemen zijn onderbroeken, er vanuit gaand dat het een natuurlijke bevalling zal zijn.

En het borstvoedingskussen. Daar had ik de vorige keer helemaal niet aan gedacht.
@DaSilva het is allemaal heel snel gegaan inderdaad. In 2.5 a 3 weken tijd de onderzoeken, uitslagen en 1e kuur. Komende dinsdag de 2e. Ik heb een mri gehad en toen werd er elders niks gevonden, hoop heel erg dat het klopt en blijft en dat de tumor snel reageert op de kuren. Tussendoor zal ook gekeken worden of het aanslaat. Er zal denk ik wel wat bij de kleine komen, se hebben kinderen gevolgd tot 18 jaar en gelukkig werden er geen andere dingen gezien, je hebt alleen kans op groeiachterstand en vroeggeboorte.
Ik ga vanaf volgende week ook maar de koffer meenemen met spullen, mochten we toch moeten blijven.

Toch veel keizersnedes hier, hier is het nog onbekend, de voorkeur gaat toch altijd uit naar natuurlijk bevallen werd gezegd, maar dat ligt eraan hoe ik me dan voel. Ik vind een keizersnede ook erg spannend pfoe..

De meeste hier al begonnen met de kamertjes en spullen ingeslagen :-D hier komt woensdag de babykamer dus hopelijk kan ik dan ook snel beginnen :)
Wat een goede tips DaSilva over de ziekenhuistas. Ik had ook al bedacht dat ik shirts die van voren knoopjes hebben meeneem. Slippers had ik vorige keer al aan omdat het hoogzomer is, goeie om die niet te vergeten, al hoop ik dat ik gewoon efkes beval en we na een uurtje naar huis mogen.

Verder, eten mee of eten regelen! Bij de eerste werd ik na een paar uur ontslagen uit het ziekenhuis maar kon feitelijk niks, en lag daar dus nog op een stretcher, niet ingeschreven in de eetrondes.

Molly, wat voorzichtig maar toch zeker heel positief om te horen dat het een geïsoleerde tumor is qua behandelplan. Ik hoop dat je je fysiek en mentaal fit blijft voelen de komende maanden. En succes alvast met de babykamer, hier nog helemaal niet aan begonnen.

Onslow wat vervelend die lage energie! Heb er zelf helaas ook vaak last van.
Vandaag opnieuw een goede echo gehad. :-D
Zoontje weegt al 1,4 kg, p75 ongeveer.

Wat leuk dat de babykamer woensdag komt, Molly! Iets leuk en positief om je eventjes op te focussen!

Pinkie, jij had vandaag ook een echo?

Jij ook al weinig energie, Birdist! Vervelend hé, maar nu het 3de trimester is begonnen niet zo raar natuurlijk.
Sorry voor het tijdstip maar ben helaas wakker 😬.

Fijn dat er op de mri verder niks gevonden is Molly. Dat is toch een geruststelling, maar kan me voorstellen dat die angst blijft. We duimen voor je dat de kuren snel aanslaan 🍀🍀🍀. Leuk dat de babykamer binnenkort komt. Iets om naar uit te kijken en het inrichten zorgt wellicht voor wat afleiding.

Hier nog geen ziekenhuistas. Heb de vorige keer niet echt iets gemist maar we wonen dichtbij het zh dus het is ook zo gehaald 😅. Een Voedingskussen hadden ze trouwens daar toen weet ik nog ☺️.

Fijn de goede echo Onslow!
Hier begint het ‘s avonds in slaap vallen op de bank ook weer. En merk dat ik overdag ook wat minder puf heb.

Voel m’n lijf nu ook wel. Het begint wat tegen te werken nu. Bekijk het maar gewoon per week, ook op m’n werk. Ik sta veel. Anders toch maar met 34 weken stoppen. Ga proberen niet over m’n grens te gaan in elk geval ☺️.

De babykamer begint ook steeds meer vorm te krijgen. De commode staat, dus kan ook beginnen met de kleertjes uitzoeken. Later verder aankleden. Dochter moet er eerst nog even slapen zodat haar kamer gepimpt kan worden.
@Onslow wat balen van de lage energie, herken het zelf ook maar mijn hb zat nu ook op het laagste wat mag..

Waar halen jullie kleding die je aan de voorkant kunt sluiten? Heb al eens zitten googelen maar nog niet echt iets gevonden en vond het wel een goede tip :) verder hier een koffertje gekregen voor de verjaardag, daar kunnen mooi alle spulletjes in, komende dagen maar vast eens wat verzamelen!
@Molly Gaan ze iets aan je lage hb doen? Inject of anderszins?

Over ziekenhuiskleding in gevallen dat je moet blijven, nav eerdere ziekenhuisopname heb k katoenen mouwloze blouses van de Zeeman met knoopjes aan de voorkant gekocht. Zoiets https://www.zeeman.com/nl/dames-blouse- ... 22375.html

Je kunt ook een spaghettishirtje met stretch aandoen en daaroverheen een open vest.
Slaapshirt die van voren sluit heb ik gezien bij Bon Prix. De tip van Birdist over het spaghetti topje met een vest/badjas ga ik ook onthouden :idee:

Eten ja! Ik mocht de vorige keer 4/5 dagen blijven en ik zal wel een snob zijn maar 2x per dag een koude boterham met koud beleg en een glaasje melk, doet het niet voor mij. Het avondeten was een slavink met stamppot. Daar kan een kraamvrouw toch niet op herstellen? Waar zijn de voedingsstoffen?
Mijn man ging al snel zelf eten halen zoals smoothies, goed gevulde salades en noten. Wat fijn was dat we een koelkast op de kamer hadden.

Jammer dat je je zo voelt Onslow :hug:

Wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden gaat worden Molly en je kind nog een tijd lang. Voel je iets van de kuren? Ik moet wel vaak aan je denken moet ik zeggen. Het lijkt mij indrukwekkend en ontregelend wat je meemaakt :hug: Hoe gaat je man en je familie er mee om?

Heb je een thema voor de kamer IHG? :heart:

Ik had deze week twee dagen dat ik de baby weinig voelde. De eerste dag viel het mij op maar de tweede dag begon ik mij zorgen te maken. Wat als dag 3 nog minder leven is? Dus ik bel het ziekenhuis waar ik bij de gynaecoloog loop. Ik mocht gelijk komen. Dus ik meld mij op de verlosafdeling en een verpleegkundige begint met de intake. Mijn bloeddruk etc wordt opgenomen en ik mag gaan liggen om een half uur aan een ctg te gaan. De verpleegkundige kreeg het hartje wel gevonden maar moest dan met de ctg zo hard drukken dat het ons beide geen comfortabel iets leek om een half uur lang te moeten drukken. Dus zij belt de verloskundige van dienst om te vragen of zij wil kijken of er een betere plek is om de ctg te plaatsen. Alleen vraagt ze dat zo aan de telefoon: "hoi met Jannie, zou je even willen komen? Ik heb mevrouw ... hier en die heeft al twee dagen minder leven en ik krijg de hartslag niet gevonden." Dus ik kijk haar aan terwijl zo ophangt en Jannie denkt oeps.
Want 20 seconden later staat de verloskundige met twee anderen en een ctg op wielen met een bezweet hoofd in de kamer hijgend van het rennen klaar voor een code rood :|

Na wat uitleg had de verloskundige gelukkig binnen een wip de hartslag in beeld zonder drukken en toen gebeurde het tweede gênante van de dag :facepalm: Het kastje van de nieuwe ctg op mijn buik was blijkbaar koud en terwijl de kamer nog vol staat met mensen die Jannie raar aankijken, begint de baby als een malle tegen dat kastje te schoppen :$ Met alle energie die ze twee dagen lang had opgespaard zat ze tegen dat koude kastje te beuken. Mijn hele buik puntte mee in de richting van het kastje en de schoppen klonken via de speaker van de ctg door de kamer.. :facepalm:

Ik moest nog een half uur liggen maar eigenlijk was de baby alleen maar bezig om tegen dat kastje te schoppen. De verloskundige zag de humor er wel van in en adviseerde om de volgende keer even te gaan liggen met een ijsblokje :biggrin:
Tjee lekker tactisch van die verpleegkundige DaSilva! :facepalm:
Gelukkig was het uiteindelijk wel allemaal goed!
Toen ik mijn vorige zwangerschap 2 weken in het zh lag, was een ctg in de ochtend voor iedereen vast ritueel. Die baby’s worden er echt toe aan getrokken want dat geschop wat jij omschrijft hoorde je daar dan voortdurend door de gangen 😂.

De catering van zh vond ik verder eigenlijk heel erg prima. Smiddags kreeg ik altijd een soepje naast een echt lekker broodje. Vroeg wel altijd nog een ontbijtkoekje aan de verpleging in de avond voor de nachtelijke/vroege ochtend honger ☺️.

Wij hebben een mooie matte tint roze voor de babykamer. De muren schilderen we halfhoog. Dat past goed bij ons jaren 30 huis. Dit ga ik combineren met okergeel. Zoek nog een leuk vloerkleed in die kleur. Heb nog een leuke muursticker van een geel hert van www.grasonderjevoeten.nl een erg leuke site.

De peuterkamer verven we halfhoog mat lichtgroen en dan een heel leuke behangcirkel van Jip en Janneke van Kek Amsterdam. Veel te duur maar vooruit 😎😉.
ikhaatgeduld wijzigde dit bericht op 12-10-2020 08:24
Reden: Foutje
0.09% gewijzigd
@Birdist morgen moet ik weer bloedprikken en dan zal ik horen of ze iets ervoor gaan geven denk ik.

@Ikhaatgeduld dat klinkt als een mooi kamertje! :D

@DaSilva ik zal eens gaan kijken bij bonprix! Wat een verhaal ook weer en is natuurlijk wel even schrikken als je minder voelt, wat fijn dat de kleine daarna bewoog en alles goed is!

Ik heb vannacht ook aan de hartfilmpjes gelegen. Ik werd in de avond niet goed en kon moeilijk ademen en heel benauwd. Op de spoedeisende hulp dachten ze aan een longembolie, maar op de scan kunnen ze dat niet meer terugzien. Na uren er gelegen te hebben en een check up van de baby mochten we toch naar huis. Morgen met de 2e chemo kuur dus even kijken hoe en wat

De baby weegt nu ruim 1350 gram dus dat komt wel een beetje in de buurt van jullie kleintje @Onslow :-D
Wat naar Molly. Uiteindelijk hebben ze de oorzaak dus niet echt kunnen vinden? Hopelijk voel je je nu weer wat beter.
Fijn dat de baby ook weer goed gecheckt is.

Morgen alweer de 2e kuur. Heel veel succes weer!💪🏻 hoop dat je nadien niet te veel last hebt...
DaSilva, wat een verhaal in het ziekenhuis met de hartslag vinden. Ik moet zeggen da t ik afgelopen dagen ook een paar keer heb getwijfeld om te bellen. Overdag heb ik bijna constant harde buiken en soms ook pijnlijk, ik voel de baby dan moeilijk of niet. 's Nachts voel ik wel heel veel beweging.

Molly, veel succes vanaf vandaag met de kuur, ik hoop dat het doet wat het moet doen. En wat naar van die benauwdheid zeg, brrr.
:biggrin: Grappig van de ctg’s door de gangen IHG. Het lijkt mij trouwens maar niks om twee weken opgenomen te worden. Natuurlijk doe je alles voor de baby. En die lunches klinken niet verkeerd. Helaas was het bij mijn ziekenhuis niet zo goed geregeld. Ik moest zelfs vragen om fruit en dat haalde de verpleegster dan van de fruitschaal in de personeelskamer o_o Het gekke is dat het een heel ontwikkeld ziekenhuis is. Groot ook. Maar na dag één hebben we zelf voor eten gezorgd.

Ik heb ook de muren tot op 120cm een kleur gegeven. Bij ons mat warm beige. Dat past mooi bij de vloer en vintage houten meubels. De aankleding is oudroze en poeder licht roze. Ik heb een commode uit 1890, een roze velvet fauteuil en gecombineerd met het spijlen ledikant van de Ikea. Als nu iemand denkt "zag ik dit van de week niet op Instagram voorbij komen?" Voeg mij gerust toe, gezellig :)

Gras onder je voeten is een hele gevaarlijke webshop voor de portemonnee :whip: Hele leuke collecties. Maar niet altijd de snelste of best geprijsd. Ik wilde een luiertas van Liewood (omdat ik in de oude luiertas niet alles voor kleuter én baby kwijt kan) en die was bij Gras afgeprijsd naar €119 en bij Liewood zelf €55.. De gele flamingo is trouwens ook zo’n gevaarlijke webshop :A:

Wat schrikken Molly :-o Ging het wel weg of voel je je nu nog steeds zo naar? Heel veel succes vandaag met de tweede kuur.

Birdist bij twijfel altijd bellen hoor :hug: Bij minder beweging kan het ook iets met de kwaliteit van de placenta te maken hebben of er is minder vruchtwater gekomen of de navelstreng zit klem.
IHG en DaSilva, ik ben nu die sites van jullie aan t bekijken. Hou eens op zeg ;-D ! ik mag niks kopen voor de babykamer! Omdat we begin februari gaan verhuizen wil ik dat althans niet..

Het woord behangcirkel moest ik ook even googelen maar oooh wat leuk! Maar dat krijg je er niet zomaar af zie ik? Dan moet je toch gaan voor forex ofzo? Pff, ok, ik hou me in.
DasilvaHaha die zwangerschapsdozen vond ik de vorige keer ook echt leuk! Vooral het uitpakken. Welke van die 2 vond je het leukst? Leuke website trouwens van Ziloen! Wat een verhaal trouwens, ben blij dat alles goed is met de baby en jezelf, maar dat zal wel schrikken zijn geweest.

Qua tips vond ik sloffen heel fijn in de winter en een trainingsbroek. Ik kreeg in het ziekenhuis shirts die je van voren dichtknoopte en ze gaven speciaal wegwerpondergoed. Verder was daar al een voedingskussen en vond ik het aardig warm binnen (en ik ben een koukleum). Maar wat Onslow zegt denk ik nu ook, niet teveel meenemen. Volgens mij heb ik vooral in m'n trainingsbroek en shirt van ziekenhuis geleefd en droeg de baby ook ziekenhuis kleding. Oh een mobiel oplader met lange draad was nog wel heel handig! Tijdens de bevalling had ik gedroogde mango mee, ik denk dat ik nu zo iets weer doe voor het geval ik suiker nodig heb.

Molly, hopelijk ben je oké door de chemo gekomen vandaag. Hoe gaat het nu met je? Ik hoop ook zo met je mee dat de tumor reageert op de chemo. Wat een spannende tijd en ik vind het echt knap hoe je erin staat. Leuk dat jullie morgen de babykamer krijgen! Wordt het nog echter van allemaal. Ik had dus shirts van het ziekenhuis en pyjama's sluiten ook vaak van voren met knoopjes.

Fijn de goeie echo Onslow! 1.4 kg is al aardig wat, ook wel fijn lijkt mij dat je weet dat hij al een aardig gewicht heeft :)

IHG, wat lastig dat je weer sneller moe begint te worden. Al vind ik het al knap dat je veel staat op werk, ik weet niet of ik dat nog zou kunnen. Maar goed op jezelf letten! Leuk dat de kinderkamer steeds meer af begint te worden.

Ik zat trouwens met m'n ijzer aan de lage kant dus moet nu ook extra pillen slikken.

Birdist, ik zou ook bellen als je twijfelt! Liever het zekere voor het onzekere.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Afgelopen en deze week zijn aardig hectisch, hopelijk binnenkort weer wat rustiger en dan wil ik vaker reageren. Hier heb ik vorige week een afspraak bij de gynaecoloog gehad, op zich was het goed, alleen ze vond de baby wat aan de kleine kant. Maar wist niet of het genetisch was of door de placenta. Aangezien ik een gebogen placenta heb krijg ik begin november een extra echo om het goed na te kijken. Ik vind het wel spannend, maar probeer het wat los te laten. Ze beweegt gelukkig goed. Ik hoop alleen niet dat ik eerder ingeleid moet worden, sowieso liever niet, alleen nu zouden m'n ouders er niet kunnen zijn. Ik ben 30 december uitgerekend en heb hoop dat ze 1 januari het land in kunnen komen doordat dan het reisverbod in de VS ophoudt (als het goed is (6) )
Ellabowie wat spannend ook met dat reisverbod zo rond de jaarwisseling. Ik duim voor je. Wat is een gebogen placenta? Gelukkig is verder alles goed. En zoals er aan de grote kant kinderen zijn, zo zijn er ook kinderen aan de kleine kant.

Molly, ik duim ook voor een goede start vandaag, zet 'm op en hopelijk niet teveel last van bijwerkingen..

Wat m'n eigen ongerustheid betreft, de klinisch verloskundige vond het toch wel erg op weeën lijken qua frequentie. Ik heb nu dus het voorschrift om max. anderhalf uur te lopen, zitten of staan. Dus steeds even plat tussendoor! Mijn werk was al zo'n succes, dan komt dit er nog bij. Maar moet zeggen dat het wel z'n effect al heeft. Mn buik lijkt zachter tussendoor, en als dat alles is, ach ja.
Hopelijk viel de kuur mee gisteren, Molly?

Wat een verhaal, DaSilva! Ook niet subtiel van de verpleegster. Gelukkig was alles goed. Typisch dat je kindje dan net in actie schiet. :hihi:
Het kamertje klinkt echt mooi. Jammer genoeg ben ik je nog niet tegen gekomen op instagram. :-)

De zwangerschapsdozen hier in België zijn de moeite niet waard. Meestal zit er bv. 1 luier en 1 een flesje water in en de rest is reclame.

Het eten in het ziekenhuis viel dan weer heel goed mee, de vorige keer. Je kan ook altijd kiezen tussen een aantal verschillende maaltijden. :-D

Wat spannend, EllaBowie! Hopelijk blijft je kindje gewoon goed groeien en kunnen je ouders bij of kort na de bevalling bij jullie zijn!

Goed dat het rusten al onmiddellijk effect heeft, Birdist! Lukt het een beetje om je niet te veel aan te trekken van de mensen op je werk? Hoe lang moet je nog?

Hier niet zo goed nieuws, ik heb corona. Ik snap er echt niets van. Ik ben echt heel voorzichtig geweest. Bijna geen sociale contacten, handen constant wassen en ontsmetten, zo weinig mogelijk naar de winkel, mondmasker op als ik buiten kom... :-( Ik probeer rustig te blijven en gewoon af te wachten hoe het loopt, maar deze namiddag zijn er toch heel wat tranen gevloeid. Ik hoop vooral dat ik niemand besmet heb, dochter en vriend niet ziek worden en mijn zoontje hier niets aan overhoudt.
@DaSilva dat klinkt als een leuke kamer! :)

@Birdist jeetje, gelukkig dat het beter gaat nu je wat rustiger aan doet is dan toch schrikken.

@EllaBowie wel fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden, het scheelt dat je de baby goed voelt bewegen, zo'n fijn teken is dat he? Hopelijk word je niet eerder ingeleid en kan ze nog mooi even blijven zitten.

@Onslow he wat akelig zeg, snap heel goed dat je dan schrikt. Het blijft een bizar iets dat je dan zo voorzichtig bent en het dan oploopt. Had je klachten? En hoe gaat het nu? Je kunt niet meer doen dan rustig blijven en goed voor jezelf zorgen en denk maar zo, als ze zelfs chemotherapie geven tijdens zwangerschap dan kunnen die kleintjes toch stiekem heel veel hebben, daar probeer ik me maar aan vast te houden.

Hier gister de 2e kuur gehad en opzich een beetje dezelfde bijwerkingen als de vorige keer, duf gevoel en wat moe, maar verder redelijk oke. De gynaecoloog dacht veel vruchtwater te zien, maar na invoeren op het scherm zat het nog niet aan de bovengrens, maar ze wil het wel in de gaten houden de volgende keer. Hoop dat er geen zwangerschapssuiker bij komt kijken ook nog. Verder is afgelopen week het gevreesde haaruitval begonnen ondanks de ijsmuts. Dat vind ik tot nu toe de ergste bijwerking en heeft ook echt even tijd nodig om te verwerken merk ik.
Je weet dat de kans groot is maar als het dan gebeurd is het toch een klap.

Pas goed op jullie zelf :heart:
O nee Onslow, wat ontzettend shit zeg. Hoe voel je je nu dan? Heb je veel klachten? Ik hoop van niet en ook niet dat het nog komt :hug: . Ik snap je bezorgdheid heel goed.

Nu we in het 3e trimester zijn beland en de Corona weer oplaait hak ik denk ik ook maar de knoop door om 6 weken van te voren met verlof te gaan. Je hoopt natuurlijk überhaupt niet dat je het krijgt maar zo dicht naar de bevalling toe wil ik het toch zo veel mogelijk proberen te voorkomen.

Wat ontzettend moeilijk dat je haar nu begint uit te vallen Molly. Logisch dat je dat moet verwerken. Het is allemaal ook heel wat ☹️. Gelukkig voel je je verder redelijk ok.

Ben je nu dan wel gestopt met werken Birdist? Goed op jezelf passen hoor. Fijn dat ze wel goed beweegt. Die bevestiging heb je dan echt nodig hè.

Wat spannend Ellabowi, of je ouders wel of niet kunnen komen tegen die tijd. Ik hoop zo dat we dan de ergste piek weer gehad hebben.
Gelukkig word je goed in de gaten gehouden en is het verder goed. Mijn eerste was ook heel mini, denk achteraf ook iets met de placenta, en daar zie je nu niks meer van 😉 maar snap wel dat het je bezighoud.
Jeetje meiden :hug: Wat een stomme dingen allemaal.

Je haar verliezen is heel naar Molly. Het is een onderdeel van je indentiteit en het is één van de weinige fysieke kenmerken die mensen zichzelf helemaal eigen kunnen maken. Zo’n ijsmuts werkt bij sommigen super maar voor sommigen doet het helemaal niks. Wanneer weet je meer over het vruchtwater en suiker?

Hoe voel je je nu Onslow? :hug: Wat moet dat schrikken zijn.

Manlief moet de tweede doos nog ophalen Ellabowie, die van de Blokker. Maar die van de Prenatal was beter dan 4 jaar geleden. Pakje Pampers, wat bier :biggrin: , sudocreme, knuffeltje, etc.
Wat jammer dat je ouders er misschien niet bij kunnen zijn :(

Heb je niet het idee dat je te lang doorloopt Birdist? Neem echt veel rust, je lichaam heeft je nodig :hug:

Ik begin hem trouwens wel een beetje te knijpen qua Corona. Ziekenhuis schalen weer de normale zorg af, besmettingen lopen enorm op en ik ben niet een heel gezond mens. Als ik het oploop dan heb ik een groot probleem door mijn conditie. We gaan vrijwel niet meer naar winkels en gebruiken nu medische mondkapjes. Alleen de Blokker nog voor die doos. Boodschappen worden bezorgd en kleuter wordt ontsmet bij thuiskomst :biggrin:
En waar jullie kraambezoek waarschijnlijk leuk vinden hoop ik dat er in december een hardere lockdown komt. Ik hoef al die mensen die hun eigen regels lijken te maken niet in ons huis, bij de baby. Wat zijn Nederlanders toch eigenwijs.
Wie er nog een tip zoekt tegen maagzuur: omeprazol. Werkt langer en beter dan Rennies.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, Molly. Die kleintjes kunnen echt veel hebben, dus rustig blijven en afwachten is het beste.
Wat naar dat je haar begint uit te vallen, dat moet wel een grote impact op je hebben. :hug:

Ik had een klein beetje keelpijn en een loopneus. Onmiddellijk naar de huisarts gebeld zodat ze me voor de zekerheid konden testen, maar er echt vanuit gaande dat het een gewone verkoudheid was. Ik mocht dezelfde dag nog gaan. Ondertussen voel ik me echt rot. Heel veel hoofdpijn, verstopte neus, spierpijn, kortademig, heel moe... Ik kan wel nog ruiken en smaken.

Nadat ik beter ben ga ik ook alle contacten vermijden, IHG. Het weinige werk ik nog heb ga ik vanaf nu enkel nog via videochat doen. En enkel nog buiten komen om met dochter te gaan wandelen.
En hier ook geen kraambezoek, DaSilva. Ik denk dat mijn schoonouders en ouders misschien wel gaan protesteren, maar ik voel me echt helemaal niet veilig.
Gelukkig weet ik nu wel dat ik niet doodziek word van corona, maar ik voel me ziek genoeg om te weten dat ik zo niet wil/kan bevallen of voor een pasgeboren baby kan zorgen. En ik wil mijn kinderen hier al helemaal niet aan blootstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven