Niet onbezorgd zwanger

donderdag 21 mei 2020 om 12:20
Beste Viva-leden,
Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.
Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.
Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.
Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.
Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.
Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.
Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder
) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.
Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.
Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.
Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.
Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.
Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.
Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder
donderdag 8 oktober 2020 om 21:50
Die angsten zijn wel echt herkenbaar hoor... Toen onze zoon nog heel klein was was ik bang voor wiegendood oid. En nu hijzelf wat robuuster is ben ik bang om zelf ziek te worden en dood te gaan en dat ie het zonder moeder moet doen. Of dat m'n man doodgaat en ik het in m'n eentje moet doen. Of dat de wereld over 30 jaar 5 graden warmer is en niet meer leefbaar in NL
Moederschap komt met allerlei nieuwe angsten! Gelukkig blijf ik er zelf niet echt in hangen, veel te druk met genieten van de kleine mop. Maar toch, het speelt regelmatig door m'n hoofd.
Corona tijd is ook niet leuk nee!
Ben vanochtend ook in direct dicht contact geweest met een patiënt die einde van de dag corona bleek te hebben. Ging er voor een andere klacht heen maar dit was dus zo'n gevalletje dat ze er tussendoor glippen omdat ze geen corona klachten hebben en je zo besmet kunt raken. Heb niet de hele tijd een mondkapje opgehad dus het wordt even spannend de komende 2 weken...
Hoop dat het bij jullie ook meevalt Mybestfriend! Zeker spannend, heel leuk voor de jeugd dat ze weer naar school gaan maar er zijn zoveel besmette leerlingen en ouders... Echt naar.

Ben vanochtend ook in direct dicht contact geweest met een patiënt die einde van de dag corona bleek te hebben. Ging er voor een andere klacht heen maar dit was dus zo'n gevalletje dat ze er tussendoor glippen omdat ze geen corona klachten hebben en je zo besmet kunt raken. Heb niet de hele tijd een mondkapje opgehad dus het wordt even spannend de komende 2 weken...
Hoop dat het bij jullie ook meevalt Mybestfriend! Zeker spannend, heel leuk voor de jeugd dat ze weer naar school gaan maar er zijn zoveel besmette leerlingen en ouders... Echt naar.
donderdag 8 oktober 2020 om 22:49
Ja, klopt. Ik had 2 weken voor m’n bevalling al last van m’n bloeddruk. Ik merkte dat, voelde me anders. Kreeg hoofdpijn en druk achter de ogen. Toen ben ik een extra keer naar het zk geweest, maar gezien mijn bloeddruk weer daalde naar een tijdje en er geen eiwitten in m’n urine waren gevonden mocht ik gewoon weer naar huis. Omdat ik tijdens de bevalling aan de ctg lag, konden ze mijn bloeddruk ook in de gaten houden en begon mijn bloeddruk blijkbaar fors te stijgen waar ik op dat moment niks van gemerkt heb. Ze hebben toen urine uit de katheter gehaald en daar zijn toen eiwitten in gevonden. Het probleem was omdat ze het pas tijdens de bevalling ontdekt hebben ze het niet met 100% zekerheid konden benoemen. Maar wel voor 99%. Ik ben daardoor 48 uur langer in het ziekenhuis moeten blijven en hebben ze me paar x per dag een half uur de bloeddruk gemeten. En op donderdag was hij acceptabel genoeg en mocht ik naar huis. Nooit meer iets van gehoord.mybestfriend schreef: ↑08-10-2020 08:56Gefeliciteerd Zonneoog! Jouw babytijd klinkt wel echt heel leuk en goed. Ondanks de nodige zorgen lijkt het gewoon hartstikke voorspoedig te gaan en je geniet.
Jessica, ik weet het, in 10% van de zwangerschappen maar liefst komt zwangerschapsvergiftiging voor, ongeacht leeftijd. Ik ken ook wel mensen die het gehad hebben, waarvan er een toch wel nog een tijdje ziek is gebleven nadat de baby gehaald was. Bij jou dus tijdens de bevalling? Mag ik vragen hoe dat verlopen is?
De echo heeft wel weer wat geholpen inderdaad, plus mijn betere gezondheid, plus dat ik haar nu frequenter voel (voor zolang het duurt). Ik voel doo die bewegingen wel precies waar de placenta ligt (daar voel ik namelijk niks, alleen eromheen).
Hier helaas weer erg dichtbij een coronageval. Dat houd je natuurlijk niet tegen met schoolgaande kinderen. Blijf het wel spannend vinden hoor. Zaterdag horen we of zoons beste vriend het ook heeft, en dan eventueel zoon maar weer laten testen.
Unexpectedmum, Mieremuis, hoe gaat het met jullie?
Mijn zus heeft het ook dit jaar gehad, maar zij had wel flinke zwangerschapsvergiftiging. Zij heeft ook nog tot 2 maanden geleden bloeddrukverlagers moeten slikken. Dus het is ook nog bij iedereen anders inderdaad.
donderdag 8 oktober 2020 om 22:54
Nou dan ben ik blij dat ik niet de enige ben. Ik durf het er in mijn mensen kring niet over te hebben. Bang dat ze me voor gek verklaren ofzo.Mieremuis schreef: ↑08-10-2020 21:50Die angsten zijn wel echt herkenbaar hoor... Toen onze zoon nog heel klein was was ik bang voor wiegendood oid. En nu hijzelf wat robuuster is ben ik bang om zelf ziek te worden en dood te gaan en dat ie het zonder moeder moet doen. Of dat m'n man doodgaat en ik het in m'n eentje moet doen. Of dat de wereld over 30 jaar 5 graden warmer is en niet meer leefbaar in NLMoederschap komt met allerlei nieuwe angsten! Gelukkig blijf ik er zelf niet echt in hangen, veel te druk met genieten van de kleine mop. Maar toch, het speelt regelmatig door m'n hoofd.
Maar hopen dat, dat gevoel wel weggaat of in ieder geval minder wordt.

zaterdag 10 oktober 2020 om 15:34
Hier dezelfde angsten gehad. Als ze klein zijn eerst bang voor wiegendood of andere defecten, en later voor m’n eigen gezondheid.
En nu in de zwangerschap al allerlei angsten. Eerder had ik dat niet, maar komt natuurlijk door mijn voorgeschiedenis. Ik heb bizar genoeg ook de neiging om op allemaal zeldzame complicaties tijdens de zwangerschap te googelen
En nu in de zwangerschap al allerlei angsten. Eerder had ik dat niet, maar komt natuurlijk door mijn voorgeschiedenis. Ik heb bizar genoeg ook de neiging om op allemaal zeldzame complicaties tijdens de zwangerschap te googelen

zaterdag 10 oktober 2020 om 20:23
woensdag 14 oktober 2020 om 20:37
Nou, slecht nieuws hier. Vandaag termijn echo, een kindje gezien met armpjes en beentjes, maar jammergenoeg geen kloppend hartje. Waarschijnlijk is het vorige week gestopt met kloppen...
Ik was er al bang voor, durf gewoon niet meer te vertrouwen dat het goed komt, het is nou al zo vaak misgegaan... Hoe vaak moeten we hier nog doorheen, hoe vaak gaan we het nog proberen? Maar ik gun onze kleine zo graag een broertje of zusje... Het is nog niet klaar voor ons.
Eerst maandag naar de gynaecoloog en bespreken wat we gaan doen. Ik hoop dat ik een curettage kan krijgen. Heb eerder een miskraam opgewekt met Misoprostol, maar nu met 12 weken vind ik dat een beetje eng... Ik hoop dat het ziekenhuis ook nog dit soort zorg kan leveren op het moment
Unexpectedmom, succes donderdag, wel fijn dat de pret echo goed was!
Ik was er al bang voor, durf gewoon niet meer te vertrouwen dat het goed komt, het is nou al zo vaak misgegaan... Hoe vaak moeten we hier nog doorheen, hoe vaak gaan we het nog proberen? Maar ik gun onze kleine zo graag een broertje of zusje... Het is nog niet klaar voor ons.
Eerst maandag naar de gynaecoloog en bespreken wat we gaan doen. Ik hoop dat ik een curettage kan krijgen. Heb eerder een miskraam opgewekt met Misoprostol, maar nu met 12 weken vind ik dat een beetje eng... Ik hoop dat het ziekenhuis ook nog dit soort zorg kan leveren op het moment

Unexpectedmom, succes donderdag, wel fijn dat de pret echo goed was!

donderdag 15 oktober 2020 om 10:30
Mieremuis, wat een vreselijk nieuws! En je was al zo ver
Hoeveelste miskraam is dit nu? Gaan ze ook verder onderzoek doen? Hoewel er in het overgrote deel niks uitkomt (daarom heb ik nooit iets laten onderzoeken).
Ik hoop dan maar voor je dat je inderdaad snel een curettage kan krijgen. Dat vond ik het minst belastend onder de zeer verdrietige omstandigheden.
Heel veel sterkte. We weten hier helaas allemaal hoe rot je je voelt

Ik hoop dan maar voor je dat je inderdaad snel een curettage kan krijgen. Dat vond ik het minst belastend onder de zeer verdrietige omstandigheden.
Heel veel sterkte. We weten hier helaas allemaal hoe rot je je voelt

donderdag 15 oktober 2020 om 12:35
Oh Mieremuis 

ik huil met je mee. Wat verschrikkelijk
Ik wens je heel veel sterkte
@unexpectedmom: ik las je andere topic en ik wil daar niet reageren maar ik wil jou ook heel veel sterkte wensen
knap hoe je er mee omgaat
Mybestfriend: hoe gaat het met jou? 20 weken denk ik?
Jessica: hoe gaat het met jou en de kleine? Bevalt het werken nog?
Hier is de kleine man alweer 7 weekjes en groeit als kool. Begint al te brabbelen en heeft al hele verhalen
de eerste pruillipjes zijn ook al van start gegaan en in combinatie met zijn grote ogen... Ik ben verkocht
Hij begon gisteren met omdraaien
ineens op zijn zij. Gelukkig draaide hij weer gewoon op zijn rug. Heb wel een antiomdraaiopzijnbuik kussen gekocht. Handig als ie net leert te rollen en dan nog niet zo volleert is daarin. Blijft ie op zijn zij liggen. Ik vindt dat eng als ie op zijn buik ligt of draait in zijn slaap en hij kan niet meer terug draaien.
Ik ga 9 november weer aan de slag en ik vind het aan de ene kant heel erg leuk en aan de andere kant totaal niet. Komt ook omdat ik van collega's hoor hoe het er aan toe gaat op de werkvloer en dat mijn bazin belde om te horen hoe het is maar eigenlijk een vermomde poging om te horen of ik misschien niet nu al kan komen werken. Nee dus. Geweigerd. En dat brengt een klein beetje onrust mee. Maar goed ons jochie doet het geweldig en daar gaat het om

Ik wens je heel veel sterkte

@unexpectedmom: ik las je andere topic en ik wil daar niet reageren maar ik wil jou ook heel veel sterkte wensen

Hier is de kleine man alweer 7 weekjes en groeit als kool. Begint al te brabbelen en heeft al hele verhalen

Ik ga 9 november weer aan de slag en ik vind het aan de ene kant heel erg leuk en aan de andere kant totaal niet. Komt ook omdat ik van collega's hoor hoe het er aan toe gaat op de werkvloer en dat mijn bazin belde om te horen hoe het is maar eigenlijk een vermomde poging om te horen of ik misschien niet nu al kan komen werken. Nee dus. Geweigerd. En dat brengt een klein beetje onrust mee. Maar goed ons jochie doet het geweldig en daar gaat het om
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
donderdag 15 oktober 2020 om 20:21
Dank je, daarom is dit topic ook zo fijn, vrouwen die herkennen wat je doormaakt.mybestfriend schreef: ↑15-10-2020 10:30Mieremuis, wat een vreselijk nieuws! En je was al zo verHoeveelste miskraam is dit nu? Gaan ze ook verder onderzoek doen? Hoewel er in het overgrote deel niks uitkomt (daarom heb ik nooit iets laten onderzoeken).
Het gaat eigenlijk wel, heb gewoon gewerkt vandaag en gewoon gelachen zelfs, lijk er al bijna aan 'gewend' dit beloop. Maar misschien dat ik in een gat val als de miskraam of curettage is geweest ofzo.... Dit is de 3e missed abortion, 1x bij 10, 1x bij 7 en nu 1x bij 12 weken. En ik heb een doodgeboren zoontje: afgebroken zwangerschap vanwege genetische afwijking, met 18 weken. Wat dat betreft ben ik 'blij' dat de keuze door de natuur gemaakt is en ik niet zelf weer die verschrikkelijke keuze hoef te maken.
Ik weet niet, we blijven hopen ofzo...
Hoop doet leven. Katja Schuurman is pas bevallen en die is 45 ofzo? Als zij het ook kan ... Toch?

donderdag 15 oktober 2020 om 20:30
Och Mieremuis, wat ontzettend verdrietig. En het is je zo gegund!
Zinneoog: bedankt voor je lieve bericht. Jeetje, dat gaat snel zeg met draaien! En groot gelijk dat je nog niet aan het werk gaat hoor. Deze eerste weken zijn zo bijzonder, dus geniet ervan.
Zelf vandaag een goede termijnecho gehad en zelfs een dag vooruit gezet. Vandaag dan ook 10+4. De VK stelde me gerust dat de kans dat het nu nog mis gaat toch wel heel erg klein is. Ik probeer daar maar aan vast te houden. Mijn miskramen waren voor 5 weken, met 5 weken en met 7 weken, dus ik ben in ieder geval een stuk verder nu.
Zinneoog: bedankt voor je lieve bericht. Jeetje, dat gaat snel zeg met draaien! En groot gelijk dat je nog niet aan het werk gaat hoor. Deze eerste weken zijn zo bijzonder, dus geniet ervan.
Zelf vandaag een goede termijnecho gehad en zelfs een dag vooruit gezet. Vandaag dan ook 10+4. De VK stelde me gerust dat de kans dat het nu nog mis gaat toch wel heel erg klein is. Ik probeer daar maar aan vast te houden. Mijn miskramen waren voor 5 weken, met 5 weken en met 7 weken, dus ik ben in ieder geval een stuk verder nu.

donderdag 15 oktober 2020 om 20:44
Nou Mieremuis, je hebt mijn leeftijd ook gelezen toch? Na vijf miskramen en een afgebroken zwangerschap ivm syndroom... Nu bijna 21 weken zwanger. Het blijft met mijn achtergrond wel spannend.
Herkenbaar ook dat het leven al gewoon weer doorgaat met een niet-kloppend hartje in je buik
Vroeg me af of dat ook misschien kwam door het afnemen van de hormonen. Maar na zo’n curettage was de leegte wel voelbaar
Vind het wel weer heel rot voor je, heb vaak aan je gedacht vandaag. En nu maar weer vol goede moed vooruit gaan kijken... Ik ken trouwens iemand die geboren is na tien miskramen. Dat waren voor mij altijd wel verhalen die de moed er een beetje inhielden. Maar misschien zit jij er niet op te wachten.
Zonneoog, wat een heerlijke verhalen weer. Wat gaat het snel hè? Zeven weekjes nog maar, maar al zo veel gegroeid en meer kunnen. Rollen al
Dan moet je echt al op gaan letten waar je hem neerlegt.
Hoeveel dagen ga je werken? Logisch dat ze willen dat je eerder komt, maar je mág toch niet eens werken nog tot tien weken na de bevalling? Of zijn dat minder weken?
Unexpectedmom, heb wel gereageerd in je andere topic. Het lijkt er wel op dat je je gezien de omstandigheden kranig houdt! Heel veel sterkte hoor.
Jessica, hoe gaat het met jou? Lukt het om de angsten een beetje te relativeren? In mijn ervaring wordt het met de tijd wel beter. Om wel af en toe terug te keren, inherent aan het moederschap helaas.
Herkenbaar ook dat het leven al gewoon weer doorgaat met een niet-kloppend hartje in je buik

Vind het wel weer heel rot voor je, heb vaak aan je gedacht vandaag. En nu maar weer vol goede moed vooruit gaan kijken... Ik ken trouwens iemand die geboren is na tien miskramen. Dat waren voor mij altijd wel verhalen die de moed er een beetje inhielden. Maar misschien zit jij er niet op te wachten.
Zonneoog, wat een heerlijke verhalen weer. Wat gaat het snel hè? Zeven weekjes nog maar, maar al zo veel gegroeid en meer kunnen. Rollen al

Hoeveel dagen ga je werken? Logisch dat ze willen dat je eerder komt, maar je mág toch niet eens werken nog tot tien weken na de bevalling? Of zijn dat minder weken?
Unexpectedmom, heb wel gereageerd in je andere topic. Het lijkt er wel op dat je je gezien de omstandigheden kranig houdt! Heel veel sterkte hoor.
Jessica, hoe gaat het met jou? Lukt het om de angsten een beetje te relativeren? In mijn ervaring wordt het met de tijd wel beter. Om wel af en toe terug te keren, inherent aan het moederschap helaas.
donderdag 15 oktober 2020 om 22:33
Zonneoog schreef: ↑15-10-2020 12:35Oh Mieremuisik huil met je mee. Wat verschrikkelijk
![]()
Ik wens je heel veel sterkte![]()
@unexpectedmom: ik las je andere topic en ik wil daar niet reageren maar ik wil jou ook heel veel sterkte wensen![]()
knap hoe je er mee omgaat
Hier is de kleine man alweer 7 weekjes en groeit als kool. Begint al te brabbelen en heeft al hele verhalende eerste pruillipjes zijn ook al van start gegaan en in combinatie met zijn grote ogen... Ik ben verkocht
Hij begon gisteren met omdraaien
ineens op zijn zij. Gelukkig draaide hij weer gewoon op zijn rug. Heb wel een antiomdraaiopzijnbuik kussen gekocht. Handig als ie net leert te rollen en dan nog niet zo volleert is daarin. Blijft ie op zijn zij liggen. Ik vindt dat eng als ie op zijn buik ligt of draait in zijn slaap en hij kan niet meer terug draaien.
Met mij en m’n kleine man gaat het goed. Hij is al 19 weken nu. Wat gaat de tijd toch snel! Als ik met hem op de weegschaal ga staan weeg ik 8,2 kg meer haha! Hij is ook echt een klein vreetschuurtje. Ze zeiden dat zodra baby’s een potje krijgen ze minder flesvoeding gaan drinken, maar dat geld bij mijn kleine man toch niet haha!
Wat fijn zonneoog dat het zo goed met jullie gaat! En je moet zeker niet eerder gaan werken. Eerder nog langer vrij haha. Ik heb tot 14 weken vrij gehad en dat vond ik heerlijk. Dan ben je ookal aan je baby gewend etc en een ritme gevonden. Ja leuk hè, dat brabbelen vind ik geweldig.
donderdag 15 oktober 2020 om 22:37
mybestfriend schreef: ↑15-10-2020 20:44Nou Mieremuis, je hebt mijn leeftijd ook gelezen toch? Na vijf miskramen en een afgebroken zwangerschap ivm syndroom... Nu bijna 21 weken zwanger. Het blijft met mijn achtergrond wel spannend.
Herkenbaar ook dat het leven al gewoon weer doorgaat met een niet-kloppend hartje in je buikVroeg me af of dat ook misschien kwam door het afnemen van de hormonen. Maar na zo’n curettage was de leegte wel voelbaar
![]()
Zonneoog, wat een heerlijke verhalen weer. Wat gaat het snel hè? Zeven weekjes nog maar, maar al zo veel gegroeid en meer kunnen. Rollen alDan moet je echt al op gaan letten waar je hem neerlegt.
Met mij gaat het wel goed. Ik heb nog wel angsten.. maar ik moet zeggen dat het direct naar m’n bevalling erger was als nu. Ik denk vooral aan m’n angsten als ik vrij heb. Dan heb je natuurlijk ook meer “tijd” om na te denken..
Spannend zeg, jij hebt ook veel meegemaakt! Gelukkig ziet het er nu allemaal goed uit. Heb je ook de NIPT test gedaan ?
vrijdag 16 oktober 2020 om 14:27
Zonneoog vervelend hè als ze van je werk van bovenaf een beetje aan je gaan trekken... je zit lekker in je bubbel, waar je ook recht op hebt, en zo ben je toch weer met je werk bezig. Goed dat je je aan je grenzen houdt, zodra je weer aan het werk gaat is het waarschijnlijk toch direct volle bak!
En wat draait de kleine snel inderdaad! Heerlijk hè die eerste pruillipjes en lachjes, oh wat heerlijk toch zo'n klein poppetje
UnexpectedMom: super dat je termijn echo goed was... snap dat het toch spannend blijft (helemaal na mijn verhaal net) maar je bent al goed op weg en de verloskundige vond het er goed uit zien. Komt vast goed! En kijk maar naar MyBestfriend, het kan
Offtopic: ik lees net je eigen topic. Wat een heftig verhaal, wat een triest figuur is je ex, goed dat je van hem af bent, en wat klink je sterk! Heel erg veel respect voor hoe je hiermee omgaat!
Ja MyBestfriend, jij bent natuurlijk ook al zo oud!
I know, die verhalen geven me hoop, dat het na zoveel nare ervaringen tóch weer kan lukken. Tegelijk maakt het me bang, ik heb zó geen zin om hier nog een paar jaar mee bezig te zijn... maar dan denk ik weer aan ons heerlijke gezonde zoontje, het kán dus en ik wil niet dat hij enig kind blijft, voor hem. Dus we gaan er maar gewoon weer voor, ovulatietesten inslaan en gaan met die banaan... lekker geforceerd weer seksen ook zo stom. Maar het moet maar
21 Weken al jij! Dan heb je de spannendste momenten al gehad... vooral de 20W echo is toch wel echt spannend. Nog 2 maandjes en je kindje heeft super goede kansen mocht het zelfs nog te vroeg geboren worden... komt vast goed!
En wat draait de kleine snel inderdaad! Heerlijk hè die eerste pruillipjes en lachjes, oh wat heerlijk toch zo'n klein poppetje

UnexpectedMom: super dat je termijn echo goed was... snap dat het toch spannend blijft (helemaal na mijn verhaal net) maar je bent al goed op weg en de verloskundige vond het er goed uit zien. Komt vast goed! En kijk maar naar MyBestfriend, het kan

Offtopic: ik lees net je eigen topic. Wat een heftig verhaal, wat een triest figuur is je ex, goed dat je van hem af bent, en wat klink je sterk! Heel erg veel respect voor hoe je hiermee omgaat!
Ja MyBestfriend, jij bent natuurlijk ook al zo oud!

21 Weken al jij! Dan heb je de spannendste momenten al gehad... vooral de 20W echo is toch wel echt spannend. Nog 2 maandjes en je kindje heeft super goede kansen mocht het zelfs nog te vroeg geboren worden... komt vast goed!
vrijdag 16 oktober 2020 om 19:01
@ Mieremuis: hoe gaat het nu met je? Kun je het weekend een beetje door?
Ik was vanmorgen al heel vroeg beneden met mijn zoon. Ben de hele dag met jou bezig geweest. Mijn hart huilt echt met jou mee.
ik moet onze kleine nu echt in de gaten gaan houden met zijn gedraai. Begint nu ook zijn stem te ontdekken en het gekir en gebrabbel slaat om onze oren. Hij kraait zo hard dat we de televisie niet eens meer kunnen horen.
Oma was vanmiddag geweest en wilde flesje geven. Prima! kan ik even wat doen.
De hele tijd blijft ie me volgen en ik was even boven en hij begon een beetje te jengelen. Ik kom weer beneden en hij was stil
Mijn moeder zei al: Hij blijft kijken waar jij heen ging en blijft daar naar kijken.
Zonet zijn allereerste grote, brede glimlach van hem gekregen. inclusief pretoogjes
Veeg mij maar op
Ik was vanmorgen al heel vroeg beneden met mijn zoon. Ben de hele dag met jou bezig geweest. Mijn hart huilt echt met jou mee.
ik moet onze kleine nu echt in de gaten gaan houden met zijn gedraai. Begint nu ook zijn stem te ontdekken en het gekir en gebrabbel slaat om onze oren. Hij kraait zo hard dat we de televisie niet eens meer kunnen horen.

Oma was vanmiddag geweest en wilde flesje geven. Prima! kan ik even wat doen.
De hele tijd blijft ie me volgen en ik was even boven en hij begon een beetje te jengelen. Ik kom weer beneden en hij was stil

Zonet zijn allereerste grote, brede glimlach van hem gekregen. inclusief pretoogjes

Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
vrijdag 16 oktober 2020 om 19:40
Hee Dames,
Ik heb niet alles terug gelezen
want er zijn al genoeg pagina's.
Maar ik dacht deze topic sluit denk ik wel goed aan bij mij.
Na 2 jaar proberen eindelijk zwanger. 1 x een miskraam gehad bij 4 weken dus wisten pas net dat we zwanger waren.
Nu ben ik gelukkig zwanger en zit ik op 4 weken en 5 dagen. Maar ik ben zo bang dat het niet blijft zitten,
Hebben jullie tips waardoor jullie rustiger werden? Heb pas over 3 weken eerste echo om te kijken of het hartje klopt
Ik heb niet alles terug gelezen
Maar ik dacht deze topic sluit denk ik wel goed aan bij mij.
Na 2 jaar proberen eindelijk zwanger. 1 x een miskraam gehad bij 4 weken dus wisten pas net dat we zwanger waren.
Nu ben ik gelukkig zwanger en zit ik op 4 weken en 5 dagen. Maar ik ben zo bang dat het niet blijft zitten,
Hebben jullie tips waardoor jullie rustiger werden? Heb pas over 3 weken eerste echo om te kijken of het hartje klopt
vrijdag 16 oktober 2020 om 19:56
Allereerst: Gefeliciteerd!
Heb je reden te denken dat het niet blijft zitten? Of zijn het echt gewoon angsten omdat het eerder is voorgekomen? Wat ik heel goed snap hoor! Begrijp me niet verkeerd! Ik heb zelf weinig tips want ik kwam er pas achter dat ik zwanger was toen ik 8 weken was. in het ziekenhuis was het juist 10 weken
Ik heb daarna ook de angst gehad dat het niet zou blijven plakken. Het enigste wat je kan doen is afwachten. En dat is heel gemakkelijk gezegd dat weet ik maar je hebt geen keus. Go with the flow en doe rustig aan. en hier veel van je afschrijven.
Je leest het al: Aan mij heb je weinig

Heb je reden te denken dat het niet blijft zitten? Of zijn het echt gewoon angsten omdat het eerder is voorgekomen? Wat ik heel goed snap hoor! Begrijp me niet verkeerd! Ik heb zelf weinig tips want ik kwam er pas achter dat ik zwanger was toen ik 8 weken was. in het ziekenhuis was het juist 10 weken

Ik heb daarna ook de angst gehad dat het niet zou blijven plakken. Het enigste wat je kan doen is afwachten. En dat is heel gemakkelijk gezegd dat weet ik maar je hebt geen keus. Go with the flow en doe rustig aan. en hier veel van je afschrijven.
Je leest het al: Aan mij heb je weinig

vrijdag 16 oktober 2020 om 20:26
Zonneoog het gaat wel hoor, ik ben gewoon lekker bezig overdag en probeer gewoon vooruit te kijken verder... Ik weet niet, misschien ben ik er al gewend dat het misgaat. M'n allereerste miskraam was ik echt weken kapot van, en nu ben ik hier gewoon op voorbereid mentaal ofzo. Maar misschien komt na de curettage de klap, of als ik ongesteld word als we weer aan het proberen zijn.
Lief hè als een baby zo aan je hangt!
De band tussen moeder en kind is gewoon heel sterk en heel bijzonder. Heel lief maar het kan ook lastig zijn hoor! Ik weet nog een avond dat zoon 3 maanden was en ik savonds vergadering had. Hij bleef maar wakker bij m'n man, klaarwakker, doodmoe maar niet in slaap kunnen vallen. Ben uiteindelijk eerder naar huis gegaan, kwam de slaapkamer binnen, zoon slaakte een zucht, ik gaf hem een knuffel en hij sliep
gewoon al die uren op z'n moeder gewacht om in slaap te kunnen vallen
Lief hè als een baby zo aan je hangt!

vrijdag 16 oktober 2020 om 20:29
Yongpeople, ik kan me je angst levendig voorstellen, helemaal als je al 2 jaar bezig bent. Dan ben je zo blij als het eindelijk gelukt is! Je moet er niet aan denken dat het weer mis gaat. Enige tip die ik je kan geven is gewoon doorademen en doorgaan met je dagelijks leven, ik probeer niet te veel stil te staan bij de zwangerschap tot ik er echt vertrouwen in heb. Zo lang mogelijk stil houden werkt ook bij mij, zodra je het eenmaal vertelt worden mensen blij voor je en komen er verwachtingen terwijl je er zelf nog niet zo blij in staat... Maar dat kan heel persoonlijk zijn.
Ik duim voor je dat deze blijft plakken. Hoe oud ben je?
Ik duim voor je dat deze blijft plakken. Hoe oud ben je?
vrijdag 16 oktober 2020 om 20:51
Bedankt voor jullie lieve reacties!
Ik ben 28 jaar jong:)
Gaan het wel volgende week vrijdag vertellen aan schoonvader aangezien dat ook mijn werkgever is dus dan weet hij hoe of wat. Rest wachten we sowieso tot eerste echo. Dan vertellen we mijn moeder en zus. En pas bij 12 weken aan vrienden. Tenminste zo hadden we het bedacht haha.
Ik denk inderdaad dat ik zo bang ben omdat het zo lang heeft geduurd en omdat ik het al zo lang wil.
Zonneoog , hoe kwam je er bij 8 weken pas achter? Geen regelmatige ongesteldheid dan neem ik aan?
Mieremuis, krijg je wel ooit het vertrouwen dat het goed gaat? Las hier al verschillende miskramen bij 12 weken of zelfs net voor de bevalling dat het mis gaat

Gaan het wel volgende week vrijdag vertellen aan schoonvader aangezien dat ook mijn werkgever is dus dan weet hij hoe of wat. Rest wachten we sowieso tot eerste echo. Dan vertellen we mijn moeder en zus. En pas bij 12 weken aan vrienden. Tenminste zo hadden we het bedacht haha.
Ik denk inderdaad dat ik zo bang ben omdat het zo lang heeft geduurd en omdat ik het al zo lang wil.
Zonneoog , hoe kwam je er bij 8 weken pas achter? Geen regelmatige ongesteldheid dan neem ik aan?
Mieremuis, krijg je wel ooit het vertrouwen dat het goed gaat? Las hier al verschillende miskramen bij 12 weken of zelfs net voor de bevalling dat het mis gaat
vrijdag 16 oktober 2020 om 21:27
Ik was heel regelmatig maar ik kwam er zo laat achter omdat ik er eigenlijk niet mee bezig wasYongpeople schreef: ↑16-10-2020 20:51Bedankt voor jullie lieve reacties!
Mieremuis, krijg je wel ooit het vertrouwen dat het goed gaat? Las hier al verschillende miskramen bij 12 weken of zelfs net voor de bevalling dat het mis gaat![]()

vrijdag 16 oktober 2020 om 22:53
Dat weet ik niet. Tot nu toe ben ik in geen enkele zwangerschap ontspannen geweest, bij mijn zoontje kon ik er pas in geloven toen hij er eindelijk was.Yongpeople schreef: ↑16-10-2020 20:51
Mieremuis, krijg je wel ooit het vertrouwen dat het goed gaat? Las hier al verschillende miskramen bij 12 weken of zelfs net voor de bevalling dat het mis gaat![]()
Ik kan me voorstellen dat als je al eens een gezond kindje hebt gekregen, je er wel vertrouwen in kan gaan krijgen als je bijvoorbeeld in je derde trimester bent en de eerdere kritische grenzen achter de rug zijn.
Ook weer heel persoonlijk denk ik.
Ik leef met je mee, het is echt niet leuk die spanning en die onzekerheid! Gelukkig ben je wel nog jong, maar daar heb je verder nu niks aan, je wilt gewoon nu al zo graag.
vrijdag 16 oktober 2020 om 23:48
Hoi allemaal,
Ik zag dit topic en wil graag meeschrijven. Ik weet nog niet of ik mega actief zal zijn, maar de tijd zal het leren..
Even een korte geschiedenis: ruim 3 jaar geleden gestopt met de pil om zwanger te worden. Sindsdien 3 keer zwanger geweest; twee keer een missed abortion bij ongeveer 6/7 weken (tweede keer waren twee vruchtjes).
Bij de derde zwangerschap is onze zoon bij 32 weken overleden in mijn buik en een paar dagen later stilgeboren. Dit is nu ruim een jaar geleden.
Inmiddels ben ik weer -na 8 maanden proberen- ruim 5 weken zwanger en ik vind het best wel spannend, zoals jullie wellicht begrijpen.
Ik voel mij i.t.t. de eerdere zwangerschappen echt niet zwanger. Dat baart me dus wel een beetje zorgen. Over anderhalve week hebben we de eerste echo, en dan hoop ik een kloppend hartje te zien. Tot die tijd moeten we maar afwachten, maar het blijft lastig...
@ mieremuis: sterkte de komende periode
Ik zag dit topic en wil graag meeschrijven. Ik weet nog niet of ik mega actief zal zijn, maar de tijd zal het leren..
Even een korte geschiedenis: ruim 3 jaar geleden gestopt met de pil om zwanger te worden. Sindsdien 3 keer zwanger geweest; twee keer een missed abortion bij ongeveer 6/7 weken (tweede keer waren twee vruchtjes).
Bij de derde zwangerschap is onze zoon bij 32 weken overleden in mijn buik en een paar dagen later stilgeboren. Dit is nu ruim een jaar geleden.
Inmiddels ben ik weer -na 8 maanden proberen- ruim 5 weken zwanger en ik vind het best wel spannend, zoals jullie wellicht begrijpen.
Ik voel mij i.t.t. de eerdere zwangerschappen echt niet zwanger. Dat baart me dus wel een beetje zorgen. Over anderhalve week hebben we de eerste echo, en dan hoop ik een kloppend hartje te zien. Tot die tijd moeten we maar afwachten, maar het blijft lastig...
@ mieremuis: sterkte de komende periode