Vroeggeboorte

20-08-2020 22:19 478 berichten
Hey iedereen, ik ben vandaag 24 weken, maar ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen ivm pre eclampsie.

Ik wou graag verhalen van andere vrouwen horen hoe zij een vroeggeboorte en/of zwangerschapsvergiftiging hebben meegemaakt, hoe het is verlopen na de bevalling mentaal/fysiek/ en met de baby.

Ik lig nu in het maxima in Veldhoven. Ik weet dat helaas niet alles goed gaat bij zo’n vroege geboorte. Maar zou toch graag andere verhalen horen
Ik ben het wel gewend, hij is militair dus regelmatig weg. Hij gaat in januari ook 7 maanden op uitzending. Was eigenlijk intotaal 5,5 maand (incl 2 weken thuis tussendoor), alleen ivm Corona moeten ze van te voren 10 dagen quarantine, 2 weken thuiskomen mag niet, en 10 dagen extra op het eind. Dus is wel balen dat dat is maar goed, is niet anders. Hij is eind oktober 3 weken naar Duitsland met weinig tot geen verbinding dus vind dat wel lastig deze keer met onze dochter, mocht er iets zijn kan ik natuurlijk wel via een speciaal nummer bellen maar is echt alleen voor hoge nood. Dus kan niet even bellen als ik er doorheen zit helaas. Maar goed ook die 3 weken zijn weer voorbij voor we het weten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Kenzo?

Lijkt mij ook spannend dat je man in oktober 3 weken in Duitsland zit. Kunnen jullie dan helemaal geen contact hebben? Of soms wel via een mailtje? O.i.d.
Nee deze oefening kan dat helaas niet. Ivm het slechte bereik. Normaal gesproken wel!

Hier gaat het even niet zo goed. Vandaag veel gehuild ivm dat onze dochter vanochtend tekenen van infectie liet zien. Dus ze zijn antibiotica gestart. Ze twijfelen of het infectie is of dat ze vermoeid was. Nu de flow weer op 6 staat ipv 2 gaat het wel beter weer is ze ook weer wat actiever. Maar ik baal zo erg! Ze mocht deze week naar het streekziekenhuis eigenlijk en dat zit er niet in. Ik heb zovaak aangegeven vorige week dat het te snel vond om in 4 dagen van 6 naar 2 te gaan. Pfff
Aaargggh, frustrerend is dat....maar jouw meisje gaat het waarmaken! Dit zal nog vaak frustrerend zijn maar echt, je gaat zó verschrikkelijk van haar genieten! Iedere mijlpaal ga je vieren als een verjaardag! En dat moet je ook zeker doen :lips:
Ach frustrerend Kenzo. Sterkte. Je meisje is een bikkel! :hug:
Het is waarschijnlijk een verkoudheid. Gelukkig maar.
Jeetje Kenzo opnieuw schrikken zeg! Gelukkig valt het mee.
Hoe gaat het met jou?
:rose:
Pfieuw, gelukkig.
Wat is het toch spannend.
Hou vol :lips:
Kenzoblitz2020 schreef:
13-10-2020 17:29
Het is waarschijnlijk een verkoudheid. Gelukkig maar.
Wat spannend weer!
😘😘
Het gaat wel goed opzich. Was wel heel erg geschrokken. Ze is gister ook van 6 weer naar 2 gezet. Ik dacht al dat dit te groot zou zijn. Dus ze is net op 4 gezet weer gelukkig. Denk ik nog een beetje verkouden. Denk dat ze volgende week naar streekziekenhuis mag. Maar ze doet het verder eigenlijk goed gelukkig. Denk dat ze morgen weer naar 3 zetten en overmorgen 2 en dan zondag mss 1. We gaan het zien
Succes! Het is pittig als je in een goede flow zit en er komt dan een terugval(letje) :lips:
Nu weer de blik vooruit en op naar het streekziekenhuis.
Gelukkig maar! Op naar streekziekenhuis :yes:
Jaa. Kan ook echt niet wachten tot ze kleertjes enzo aan mag! Gister woog ze 1450 gram en bij 1800 mag ze kleertjes aan. Heb ik zo’n zin in!!
Wat een goede stappen zet je dochter, een vechtertje is het! En jij ook, want het vergt me een energie zo. 1450 gram is ook alweer mooi bijgekomen. Zet 'm op weer komende dagen :cheer2:
Ooh dat lijkt mij ook heel mooi als ze kleertjes aan mag Kenzo.
Alweer goed gegroeid toch?
:cheer2: op naar mijlpaal kleertjes !
Met kleertjes aan wordt ze nog ‘groter’, leukleukleuk.
Ik zag dat altijd maar als voordeel van een prematuur, feest als er een ‘gewone’ stap wordt gezet! :cheer: :cheer2:
Ze blijft heel verkouden helaas. Dus ik ben blij dat ze hier nog ff blijft tot ze helemaal beter is!
Kenzoblitz2020 schreef:
17-10-2020 21:56
Ze blijft heel verkouden helaas. Dus ik ben blij dat ze hier nog ff blijft tot ze helemaal beter is!
Pfffttt..... ik kan me de tijd nog wel herinneren dat mijn man restjes van flesjes door de gootsteen spoelde omdat dochter pas naar huis mocht als ze al haar flesjes zelf dronk..

Elke dag is weer een dag dichter bij haar komst bij huis - hou vol!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Hou de moed erin, Kenzo, en bij op-tijd-kindjes is de 1e verkoudheid al een ding, bij zulke mini's helemaal. Gelukkig ligt ze op de juiste plek.
Jaa als ze op d’r buikje ligt heeft ze een goed zuurstofgehalte (flow staat nu op 4). Maar op d’r neusbrilletje zit ook allemaal snot etc. Alleen proberen ze het uitzuigen elke keer zolang mogelijk uit te stellen. Als ze vaker uitzuigen stimuleert dat het snot ook weer om meer terug te komen. Achja het is niet anders. Ik had haar liever in het streekziekenhuis maar goed dat is nu eenmaal niet zo.
Hmm. Ik snap dat je naar het streekziekenhuis wilt maar ik zou ook willen dat er voluit groen licht gegeven is. Stel nou dat je in het streekziekenhuis bent en er komt een pittige terugval omdat ze toch nog niet helemaal hersteld is van haar verkoudheid.....dan moet je misschien weer terug naar Vhv, dat is pas ellendig.

Hou je haaks! :lips:
-
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:40
0.00% gewijzigd
De oefening is afgeblazen ivm Corona. Gelukkig🤞🏼😄. Ze heeft een enorme terugval. Dit weekend leek het beter te gaan. Gister is ze terug gezet naar flow 8, zelfde als cpap 5. En dat heeft ze ook echt nodig. Nog een keer getest op Corona, rhino en rs. Maar is allemaal negatief terug gekomen. Ontstekingswaardes ook negatief en de witte bloedlichaampjes (kunnen ze checken of ze een virale infectie heeft) kwamen ook goed terug.. dus het is echt gewoon een snotneus. Maar goed blijkbaar is er in ons streekziekenhuis geen eens plek.. laat me toch een beetje goed voelen, dat ze toch niet daar terecht kan dus het niet zo is van, oh ze kon nu daar zijn.
Ja wat een dubbel gevoel Kenzo. Hopelijk knapt ze gauw op. Gelukkig is er niet iets geks aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven