Bedtijd 13-jarige

18-10-2020 22:24 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 13-jarige vindt dat hij vééééééél te vroeg naar bed moet op een schooldag. Volgens hem mag de helft van zijn klasgenoten dit zelf bepalen. Hoe laat gaat jouw 13-jarige of ging je 13-jarige naar bed of mag hij/zij dit zelf bepalen?

Hij gaat trouwens om 21.30 uur naar bed en leest dan nog een tijdje.

Bedtijd 13-jarige

Totaal aantal stemmen: 115

Voor 21.00 uur (27%)
Rond 21.15 uuur (14%)
Rond 21.30 uur (26%)
Rond 21.45 uur (7%)
Na 22.00 uur (12%)
Dit mag hij/zij zelf weten (14%)
Hier uiterlijk 21.30 uur tandenpoetsen en naar boven. Echt een prima tijd hoor, niks mis mee.
Mijn dochters mochten dat op die leeftijd zelf bepalen. Meestal gingen ze rond 22.30 uur.
Hier gaan ze om 21.00 uur naar boven. De oudste mogen nog even lezen.
Half 9, staat er niet eens tussen.
Hier ook 21:30 uur.
Dat mochten ze zelf bepalen wel rond die tijd naar hun kamer en telefoon beneden.
Op hun kamer kijken ze in bed nog tv.
Rond 10 uur maar dan moet de schooltas al ingepakt en douchen al gedaan zijn. Afhankelijk van hoe moe ze is gaat ze meteen slapen of leest ze nog wat. Dochter van 15 gaat naar bed wanneer ze wil. De ene keer 11 uur, de andere keer om half 10
Mag ze zelf weten. Zolang ze 's morgens op tijd en fris haar bed uitkomt vind ik het prima. Ik denk dat ze rond 22.00 gaat slapen.
Half 9
Rond negen uur naar haar kamer/bed, en daarna zoekt ze het maar uit. Soms gaat ze laat slapen, maar ook regelmatig vroeg. Gewoon wanneer ze moe is. Ze is 14, maar dat deed ze op haar dertiende ook al geloof ik.
Mijn kinderen hebben allebei geen hekel aan (gaan) slapen, nooit gehad ook, en ik vind ze daarin eigenlijk best heel verstandig/betrouwbaar.
In schoolweken rond tien uur klaar maken om te gaan slapen en uiterlijk half elf licht uit. Weekenden en vakanties mag die zelf weten
Wat gaan er veel laat slapen, onze van 15,5 gaat toch echt rond half 10 naar haar eigen kamer (lees appartement). Als ze op t internaat is gaat daar ook om 10 uur licht uit.
Overigens liggen wij ook vaak tussen 10 en half 11 op bed, vooral als t vroeg donker is.
Om 20.30 uur naar boven en 21.00 uur het licht uit.
Poosje81 schreef:
18-10-2020 23:12
Wat gaan er veel laat slapen, onze van 15,5 gaat toch echt rond half 10 naar haar eigen kamer (lees appartement). Als ze op t internaat is gaat daar ook om 10 uur licht uit.
Overigens liggen wij ook vaak tussen 10 en half 11 op bed, vooral als t vroeg donker is.
eigen appartement?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Om half 9 was mijn toentertijd 13 jarige 3x per week pas net van sporttraining terug.
Ik vind dat echt heel vroeg voor 2e klas VO
Rond 22.00 gaat onze zoon van 13 slapen. Meestal wel eerder naar boven om nog wat tv te kijken, lezen of iets dergelijks. Zijn wekker gaat om 6.45 en staat altijd meteen op (daar kan ik nog wat van leren).
CleopatraVII schreef:
18-10-2020 23:18
eigen appartement?
Ja in ons huis, eigen slaap/badkamer en keukentje zelfs. Was al zo toen we t kochten.
Gatinmijnsok schreef:
18-10-2020 22:31
Half 9, staat er niet eens tussen.
Dat is ook wel erg vroeg voor iemand van 13.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
18-10-2020 23:26
Dat is ook wel erg vroeg voor iemand van 13.
Dat vind ik erg meevallen. Ze mag dan nog wel gaan douchen, maar meestal slaapt ze binnen 5 minuten. Oudste dochter had dit ook als bedtijd toen ze 13 was.
Dochter van 13 gaat om 21:30 naar boven. Ligt dan ook echt wel een kwartiertje later.
De oudste is bijna 15. Die bepaalt zelf. Het mooie is dat zij ook vaak om 21:30 gewoon gaat slapen. Soms is het later. Prima zolang ze in de ochtend goed haar bed uitkomt.
Hier een dertienjarige die ook rond half 10 naar bed gaat. Vaak gaat ze uit zichzelf, soms moet ik haar om kwart voor 10 even aansporen dat het toch echt bedtijd is. Dan gaat ze ook gewoon, ze klaagt er niet over dat het voor haar te vroeg is. Ze moet de dag erna toch weer vroeg op, heeft regelmatig toetsen etc dus ik vind het een prima tijd.
Is het een 13 jarige in groep 8, 1ste klas, 2de klas of 3de klas. Dat vind ik nog wel een verschil maken namelijk.

Hier rond 9 uur klaar maken en om kwart over 9 gaat ze slapen. Ze heeft er echt nog behoefte aan. In de weekenden en vakanties mag ze het zelf weten, maar dan is het ook niet uitzonderlijk laat.

Als ik af en toe van haar hoor tot hoe laat de kinderen op WhatsApp zitten en berichten versturen doet zij het netjes qua slapen.
Hier gaat mijn 13- jarige rond 21u naar boven en bepaalt zelf wanneer hij gaat slapen. Dit gaat prima. Hij moet er 's ochtends 6.15u uit, regelt dat verder zelf en dat doet hij hardstikke goed.
Nou heb ik geen kinderen, maar ik lig er zelf al iedere dag om 22:00 uur op 😊.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven