Bedtijd 13-jarige

18-10-2020 22:24 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 13-jarige vindt dat hij vééééééél te vroeg naar bed moet op een schooldag. Volgens hem mag de helft van zijn klasgenoten dit zelf bepalen. Hoe laat gaat jouw 13-jarige of ging je 13-jarige naar bed of mag hij/zij dit zelf bepalen?

Hij gaat trouwens om 21.30 uur naar bed en leest dan nog een tijdje.

Bedtijd 13-jarige

Totaal aantal stemmen: 115

Voor 21.00 uur (27%)
Rond 21.15 uuur (14%)
Rond 21.30 uur (26%)
Rond 21.45 uur (7%)
Na 22.00 uur (12%)
Dit mag hij/zij zelf weten (14%)
Lala1979 schreef:
19-10-2020 08:56
Bij ons gaat ze tussen 20:30 en 21 uur naar bed. Tandenpoetsen douchen etc moet dan gedaan zijn. Verder op haar kamer mag ze het zelf bepalen, ze heeft een tv en leesvoer genoeg. Wij bemoeien ons er dan verder niet meer mee. Ipad en telefoon blijven wel beneden.

Ik vind deze tijd met momenten best lastig, mijn meiden vragen veel aandacht, dus even zelf afschakelen, ontspannen en wat voor mezelf doen lukt me pas als ze naar bed zijn. Als Ik dan jullie bedtijden lees, dan blijft er voor mezelf niets meer over.
Serieus, dan had je geen kinderen moeten krijgen. Ik snap dat iedereen tijd voor zichzelf nodig heeft, maar kinderen naar bed sturen omdat je zelf alleen wilt zijn, ik weet het niet.
Dat gezegd hebbende, ik heb zelf geen kinderen, dus volgens velen hier geen recht van spreken, maar juist dit soort dingen zijn waarom ik niet heb gekozen om koters te baren. De offers die wat mij betreft nodig zijn om kinderen goed op te voeden, ben ik niet bereid te brengen.
Vast een onpopulaire mening. Laat de fakkels maar komen.

EDIT: Ik denk niet dat het juist is deze discussie te voeren in dit topic, dit is enkel voor bedtijden om TS te helpen. Mijn excuus TS. Ik zal me verder terugtrekken uit dit topic.
liebeskind² wijzigde dit bericht op 19-10-2020 13:33
33.75% gewijzigd
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
19-10-2020 12:30
Serieus, dan had je geen kinderen moeten krijgen.
wat een onzin, en flauwe opmerking

alleen, omdat je als ouder, ook wel eens tijd voor jezelf wil?
lilalinda schreef:
19-10-2020 12:33
wat een onzin, en flauwe opmerking

alleen, omdat je als ouder, ook wel eens tijd voor jezelf wil?

Nou inderdaad, kinderen kunnen prima moment voor zichzelf hebben, lekker op hun eigen kamer. Het liefst één voor één, als moeder moet je toch 17/24 beschikbaar zijn? En zelfs stand-by als je slaapt?

Hier is maandagavond ineens echt onze avond. Eén kind heeft repetitie voor muziek, één werkt en één gaat sporten. Heerlijk hoor! Tegen tienen komen ze allemaal thuis en dat is ook gezellig. Het kan naast elkaar bestaan.
Ik heb even mijn post een beetje aangevuld.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Hier, 1 van bijna 13 en en 1 van 11, om 21 uur naar bed. Zolang ze nog al meteen als een blok in slaap vallen en ik ze sochtends wakker moet maken vind ik dat een prima tijd.

In de vakantie en de weekenden gaan ze rond 22 uur naar bed.
Liebeskind² schreef:
19-10-2020 12:30
Serieus, dan had je geen kinderen moeten krijgen. Ik snap dat iedereen tijd voor zichzelf nodig heeft, maar kinderen naar bed sturen omdat je zelf alleen wilt zijn, ik weet het niet.
Dat gezegd hebbende, ik heb zelf geen kinderen, dus volgens velen hier geen recht van spreken, maar juist dit soort dingen zijn waarom ik niet heb gekozen om koters te baren. De offers die wat mij betreft nodig zijn om kinderen goed op te voeden, ben ik niet bereid te brengen.
Vast een onpopulaire mening. Laat de fakkels maar komen.
geen impopulaire mening, slechts de mening van iemand die zich slecht in kan leven in anderen

ik vind af&toe niemand om me heen, heel fijn. Dat geldt voor mijn kinderen, maar ook voor mijn man. Helemaal nu we allemaal veel thuis zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven