Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
zaterdag 24 oktober 2020 om 10:26
Fladderak schreef: ↑23-10-2020 20:00Wiskunde vreselijk vond ik het. Toen het kon gelijk laten vallen samen met Frans. Handel en Economie vond ik wel leuk.
Efteling nog nooit geweest. Ouders waren niet van de pretparken. Ben dus ook nog nooit in een pretpark geweest.
Opgeruimde eettafel heb ik dan weer wel. Ben allergisch voor rommel![]()
Haha, bij mij precies andersom. In wiskunde was ik een kei, maar economie een verschrikking (zelfde berekeningen, zodra er iets met bruto nationaal product voorbij komt, zoom ik uit

Bedankt voor de felicitaties
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu
zaterdag 24 oktober 2020 om 10:28
Nee, in Z. E is ook goed, veel groter én goedkoper, maar daar kun je niet op zondag terecht voor brengen of ophalen, wat in het verleden betekend zou hebben dat hond er van zaterdag tot en met woensdag zou moeten zitten, terwijl we maar 1 nachtje weggingen.
Later is nu
zaterdag 24 oktober 2020 om 10:34
Nu nog verder reageren:
Nanku, heb je nog gebeld? Hoe is het nu? Klinkt niet goed.
Bridge, heb je nog kunnen slapen met die pijn in je schouder/arm?
Mijn ouders hadden juis altijd een opgeruimd huis. Ik dus totaal niet, ben wat dat betreft het zwarte schaap. Oudste wil ook erg graag alles opgeruimd, jongste is meer zoals ik.
Man houdt trouwens ook van opgeruimd huis, maar we hebben allebei steeds andere prioriteiten. Hoe vaak hij al niet op geruimd heeft en vervolgens gezegd "Nu moeten we het echt eens zo houden", om vervolgens weer dingen te gaan laten liggen. En ik wil het best een grotere prioriteit maken, maar zodra 'we moeten' verandert in 'Dreamer moet'.. blijft het liggen.
Wij hebben overigens een vrij groot huis nu, voor ons tweetjes dus opruimruimte genoeg, zou je zeggen. Man gaat vandaag met vroegere kamer van oudste aan de gang, zodat daar een soort studeerkamer komt en ruimte voor alle boeken voor bookcrossing en kinderzwerfboeken.
Lientje, ben jij nu vrij en ga je het hele weekend leren of moet je ook nog werken?
Nanku, heb je nog gebeld? Hoe is het nu? Klinkt niet goed.

Bridge, heb je nog kunnen slapen met die pijn in je schouder/arm?
Mijn ouders hadden juis altijd een opgeruimd huis. Ik dus totaal niet, ben wat dat betreft het zwarte schaap. Oudste wil ook erg graag alles opgeruimd, jongste is meer zoals ik.
Man houdt trouwens ook van opgeruimd huis, maar we hebben allebei steeds andere prioriteiten. Hoe vaak hij al niet op geruimd heeft en vervolgens gezegd "Nu moeten we het echt eens zo houden", om vervolgens weer dingen te gaan laten liggen. En ik wil het best een grotere prioriteit maken, maar zodra 'we moeten' verandert in 'Dreamer moet'.. blijft het liggen.

Wij hebben overigens een vrij groot huis nu, voor ons tweetjes dus opruimruimte genoeg, zou je zeggen. Man gaat vandaag met vroegere kamer van oudste aan de gang, zodat daar een soort studeerkamer komt en ruimte voor alle boeken voor bookcrossing en kinderzwerfboeken.
Lientje, ben jij nu vrij en ga je het hele weekend leren of moet je ook nog werken?
Later is nu
zaterdag 24 oktober 2020 om 11:02
Ah, nou ja. E gaat nu dicht las ik net.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 24 oktober 2020 om 13:08
zaterdag 24 oktober 2020 om 13:16
We hebben jaren terug knuffels gedoneerd aan een asielzoekerscentrum. Toen was diezelfde oudste daar trouwens heel boos over, wordt me af en toe nog voor de voeten gegooid
Volgens mij willen ze in het ziekenhuis ook wel knuffels? Er zitten nieuwe bij.
Ik zou gaan fietsen, maar het regent. Echt supergemotiveerd was ik dus niet, kennelijk

Volgens mij willen ze in het ziekenhuis ook wel knuffels? Er zitten nieuwe bij.
Ik zou gaan fietsen, maar het regent. Echt supergemotiveerd was ik dus niet, kennelijk
Later is nu

zaterdag 24 oktober 2020 om 16:06
Ah, fijn Bridge
De knuffels zijn inmiddels naar een inbrengwinkel, waar ze ze ook wel cadeau geven aan kinderen.
Nou vraag ik me wel af welk ziekenhuis jouw ziekenhuis is, Fladderak, want zo'n 15 jaar terug vroeg één van de ziekenhuizen hier om knuffels. Een een groot deel van de knuffels was zo goed als nieuw. Stoffig, maar nieuw.
De knuffels zijn inmiddels naar een inbrengwinkel, waar ze ze ook wel cadeau geven aan kinderen.
Nou vraag ik me wel af welk ziekenhuis jouw ziekenhuis is, Fladderak, want zo'n 15 jaar terug vroeg één van de ziekenhuizen hier om knuffels. Een een groot deel van de knuffels was zo goed als nieuw. Stoffig, maar nieuw.
Later is nu
zaterdag 24 oktober 2020 om 16:16
Hoi allemaal. Sorry voor mijn drama gisteravond. Het ging echt even niet goed. Naar het ziekenhuis heeft weinig zin want ze kunnen nu toch accuut niks. Medicatie verhoogd, heel vreemd van gedroomd.. eerst heel raar verhaal en daarna een nachtmerrie haha moest er een beetje om lachen. Ik was echt bang toen ik wakker werd hihi.
Nu gaat het wel. Even goed op medicatie letten en peil hoog houden. S nachts maar wekker gezet om medicatie bij te pakken zodat ik s ochtends niet weer dood ga van de pijn.
Vriend heeft me goed geholpen, ik kon niet eens meer lopen van de pijn.
Nu gaat het wel. Even goed op medicatie letten en peil hoog houden. S nachts maar wekker gezet om medicatie bij te pakken zodat ik s ochtends niet weer dood ga van de pijn.
Vriend heeft me goed geholpen, ik kon niet eens meer lopen van de pijn.
zaterdag 24 oktober 2020 om 17:25
Nanku wel in de gaten houden hoor, en als je het niet vertrouwd dan echt naar de SEH gaan.
Dreamer ik werk in het ziekenhuis met de U.
Ik heb echt niets gedaan vandaag. Voel me nog schuldig ook.
Dit weekend zouden er vrienden komen logeren maar dat gaat uiteraard nu niet door. Hun deze stad laten zien en ergens een hapje eten gaat niet. Straks maar videobellen onder het genot van een hapje en drankje.
Dreamer ik werk in het ziekenhuis met de U.
Ik heb echt niets gedaan vandaag. Voel me nog schuldig ook.
Dit weekend zouden er vrienden komen logeren maar dat gaat uiteraard nu niet door. Hun deze stad laten zien en ergens een hapje eten gaat niet. Straks maar videobellen onder het genot van een hapje en drankje.
zaterdag 24 oktober 2020 om 17:32
Ik heb wel aardig wat gedaan maar niet dat wat ik moest doen. Ik zou gaan leren en nog een verslag schrijven maar gezien het feit dat ze op het werk toch geen tijd hebben nu om het te beoordelen schuif ik dat maar even door. Heb al naar school gemaild dat ik niks kan inleveren helaas en hoop op hun begrip. Het zijn uitzonderlijke tijden nu.
Heb wel boodschappen gedaan, 2 wassen gevouwen, 3 wassen gedraaid en opgehangen, de badkamer gesopt en eten gekookt. En nu zit ik dus al 2 uur uitgeblust op de bank en heb nergens zin in.
Heb wel boodschappen gedaan, 2 wassen gevouwen, 3 wassen gedraaid en opgehangen, de badkamer gesopt en eten gekookt. En nu zit ik dus al 2 uur uitgeblust op de bank en heb nergens zin in.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 24 oktober 2020 om 18:15
Hoe was het gisteren op je werk Lientje?
En wat heb je veel gedaan. Lekker de rest van de dag niks meer doen.
Ik doe zo een pizza in de oven en dat was het wel. Morgen maar kijken of er meer uit mijn handen komt. Ligt ook aan het weer want ik wilde de auto's wassen maar als het morgen regent dan doe ik dat uiteraard niet
En wat heb je veel gedaan. Lekker de rest van de dag niks meer doen.
Ik doe zo een pizza in de oven en dat was het wel. Morgen maar kijken of er meer uit mijn handen komt. Ligt ook aan het weer want ik wilde de auto's wassen maar als het morgen regent dan doe ik dat uiteraard niet

zaterdag 24 oktober 2020 om 18:38
Holy moly!! Hoe hou jij dit vol joh?lientje69 schreef: ↑24-10-2020 17:32Ik heb wel aardig wat gedaan maar niet dat wat ik moest doen. Ik zou gaan leren en nog een verslag schrijven maar gezien het feit dat ze op het werk toch geen tijd hebben nu om het te beoordelen schuif ik dat maar even door. Heb al naar school gemaild dat ik niks kan inleveren helaas en hoop op hun begrip. Het zijn uitzonderlijke tijden nu.
Heb wel boodschappen gedaan, 2 wassen gevouwen, 3 wassen gedraaid en opgehangen, de badkamer gesopt en eten gekookt. En nu zit ik dus al 2 uur uitgeblust op de bank en heb nergens zin in.![]()

zaterdag 24 oktober 2020 om 18:52
Nee dat is zeker niet leuk. Helemaal met jullie bewoners die je niet alles uit kunt leggen.
Vind het zelf ook spannend worden. Fiets iedere dag in spanning naar het werk. Zal een gedeelte van mijn kinder IC weer een Covid IC worden voor volwassenen net als in maart.
zaterdag 24 oktober 2020 om 18:53
Geen idee eigenlijk. Ik ga gewoon maar door. Met behulp van de nodige pijnstillers, dat dan weer wel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!