Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 13:13
@Gatti en Piccobello: Is het inderdaad 1700 euro PLUS het ZZP inkomen? Ik dacht totaal 1700 euro maar dat zal ik mis hebben dan.
Ze had 1200 euro vaste lasten begreep ik dus dan blijft er 500 over voor alles.
Is te doen maar niet makkelijk met auto-onderhoud, sparen, kleding, kapper enz.
1750 loon, 75 dochter en ZZP klant.

Rijk? Nee maar wel echt te doen.
Wat al eerder is besproken. Ze kijkt nu achteraf steeds stomverbaasd naar haar bankrekening... Was tanken zo duur, ow kijk sportschool eraf..

Budgetteren en het je niet laten overkomen alsof ze er niet zelf bij was.
strings-attached schreef:
29-10-2020 20:43
Met zo'n inkomen en dan toch voor het hele gezin koffers voor 35 euro. En dan ook nog verontschuldigend zeggen, het moest online want geen tijd. Superschattig.
En gewoon bij de lidl boodschappen hè. Kunnen de Vrindjes nog wat van leren.
De kofferset was €135,- volgens mij. Nog geen groot bedrag vind ik :) ik vond sowieso die vakantie niet heel duur. Nu denk ik dat ze in de voorjaarsvakantie (eind februari) zijn geweest als ik kijk naar het tijdspad van hun stukjes in de serie. Toen ze bij dat hotel stonden was het druilerig en duidelijk winter. Maar goed, ruim €5000,- voor een ruime week Mexico in een ultra all inclusive hotel met 4 personen vond ik best netjes :)

Met die poppetjes van Annemarie had ik dan weer niks. Zo zweverig.

Dat geocachen van de familie de Vrind, prima voor de beweging en lekker buiten enz! Maar al die spullen die ze ervoor hebben aangeschaft, boot van €40,- ofzo, ladder van €80,- en die hengel. Wat een onzin. Wij doen dit ook als hobby, maar ik kies gewoon geen geocaches uit waarbij je dit soort items nodig hebt. Je kan prima geocachen door alleen de normale caches te doen waarbij je niets nodig hebt verder. Dat gps-apparaat begrijp ik nog, maar verder is het juist een hele goedkope hobby. Overigens hebben wij wel ooit een geocache gedaan waarbij we naar een eilandje moesten. Maar dat hebben we gewoon gezwommen. Heb je ook geen boot nodig :)
Die broodjes vond ik echt raar. Meteen de prullenbak in, omdat ze op de grond vielen. Klop het zand eraf en klaar. Zo’n verspilling zo.

Bij Giovanna vond ik het goed om te horen dat dochter in ieder geval haar eigen ticket betaalde. Dat kwam eerder niet duidelijk naar voren. Dat ze niet bij familie logeert kan natuurlijk ook zijn omdat ze dat zelf niet wil. Ik kan me dat best voorstellen, want je belast iemand toch best wel als je daar 2 weken in huis gaat zitten. En die mensen moeten misschien ook gewoon werken als zij daar met vakantie is. Dan zou ik zelf ook liever in een eigen accommodatie zitten.
Lessandmore schreef:
30-10-2020 23:29
1750 loon, 75 dochter en ZZP klant.

Rijk? Nee maar wel echt te doen.
Wat al eerder is besproken. Ze kijkt nu achteraf steeds stomverbaasd naar haar bankrekening... Was tanken zo duur, ow kijk sportschool eraf..

Budgetteren en het je niet laten overkomen alsof ze er niet zelf bij was.

Ja dàt vind ik ook. Goed budgetteren is het halve werk maar blijkbaar kan ze dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
30-10-2020 14:22
Nog een serie maken dan maar.
Het zou ook wel interessant zijn om vier gelijke gezinnen met modaal inkomen te vergelijken. Hoe verdelen ze hun geld, waarom komt het ene gezin prima rond en het andere niet, daar kunnen mensen wat van leren.
Liesettes schreef:
30-10-2020 22:24
Volgens mij hebben ze heel veel begeleiding nodig, maar in Nederland heb je hele wijken met dit soort gezinnen. Het lijkt mij onbegonnen werk om dit soort mensen aan de hand te nemen. Het is ook een vicieuze cirkel, die kinderen groeien op die manier op en weten niet beter. Knap om het dan helemaal anders te gaan doen als je zelf volwassen bent. Wel een groot probleem en kost de gemeenschap klauwen vol met geld.

Triest.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
31-10-2020 08:58
Ja dàt vind ik ook. Goed budgetteren is het halve werk maar blijkbaar kan ze dat niet.

Toch heeft ze géén schulden en boekte ze die vakantie pas toen het geld daarvoor beschikbaar was.
Ze kijkt er dan misschien onnozel bij, maar ik geloof niet dat deze vrouw zich 1,2,3 in de schulden zou werken. Daar is ze te voorzichtig voor.
In tegenstelling tot de familie De Vrind.
Alle reacties Link kopieren
En Giovanna werkt voor haar geld maar heeft geen recht op enige tegemoetkoming, toeslag. Terwijl het gezin dat door eigen schuld zo krap zit, zomaar alles krijgt. En 94000 euro niet hoeft terug te betalen.

Als je enigzins goed voor jezelf en je gezin zorgt, krijg je niets. Terwijl het soms toch moeilijk is.

Ik ben zelf ook een alleenstaande moeder (wel in België) en verdien iets meer dan Giovanna. Maar ik krijg nergens korting of zo. Voor vrije tijd, sport en school van zoon betaal ik gewoon volle pot. Heb nog nooit iets gekregen. En ben trots op het feit dat ik het helemaal alleen doe (inclusief kinderfeestjes) en daar zit het verschil, denk ik.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 14:27
Het nadeel van een leuk model kapsel is dat je dat bij moet houden bij de kapper en daar heeft ze geen geld voor.
Maar netjes borstelen en leuk vastzetten kan wel.
Dat scheelt al een stuk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Pindakaasjes schreef:
31-10-2020 09:18
Toch heeft ze géén schulden en boekte ze die vakantie pas toen het geld daarvoor beschikbaar was.
Ze kijkt er dan misschien onnozel bij, maar ik geloof niet dat deze vrouw zich 1,2,3 in de schulden zou werken. Daar is ze te voorzichtig voor.
In tegenstelling tot de familie De Vrind.
Dat is waar.
Het zou vooral voor haarzelf rust geven.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
31-10-2020 09:18
Toch heeft ze géén schulden en boekte ze die vakantie pas toen het geld daarvoor beschikbaar was.
Ze kijkt er dan misschien onnozel bij, maar ik geloof niet dat deze vrouw zich 1,2,3 in de schulden zou werken. Daar is ze te voorzichtig voor.
In tegenstelling tot de familie De Vrind.
Absoluut, wat dat betreft is er ook 'niks mis'. Ik kan me alleen nooit zo goed voorstellen dat als je het dan niet zo ruim hebt, dat je je dan zo onbewust bent van de kosten.
Net als de wegenbelasting, dat ze niet wist of ze dat per kwartaal of maand had, daar kijk ik dan wel van op.
_melon schreef:
31-10-2020 09:53
Absoluut, wat dat betreft is er ook 'niks mis'. Ik kan me alleen nooit zo goed voorstellen dat als je het dan niet zo ruim hebt, dat je je dan zo onbewust bent van de kosten.
Net als de wegenbelasting, dat ze niet wist of ze dat per kwartaal of maand had, daar kijk ik dan wel van op.
Ze heeft er vooral zelf last van. Geeft haar zoveel onrust wat helemaal niet nodig is. Ga je budgetteren dan weet je dat alles dus is betaald en je weet wat je zonder problemen aan " zakgeld" overhoudt. Is dit nog te weinig specifiek dan zou je nog een potje shoppen, uitgaan, etentje, weet ik veel kunnen maken.

Ik zou haar die rust gunnen. Dit kost zoveel energie en ze heeft er niks aan. Zonde.
Alle reacties Link kopieren
Lessandmore schreef:
31-10-2020 13:52
Ze heeft er vooral zelf last van. Geeft haar zoveel onrust wat helemaal niet nodig is. Ga je budgetteren dan weet je dat alles dus is betaald en je weet wat je zonder problemen aan " zakgeld" overhoudt. Is dit nog te weinig specifiek dan zou je nog een potje shoppen, uitgaan, etentje, weet ik veel kunnen maken.

Ik zou haar die rust gunnen. Dit kost zoveel energie en ze heeft er niks aan. Zonde.
Uit ervaring weet ik dat dit inderdaad veel rust geeft. Inzicht en (door) budgetteren. Dat je eigenlijk nu al kan voorspellen wat er voor het volgende jaar kan gaan gebeuren financieel.
Everything you see I owe to spaghetti!
Zo vind ik het bizar dat het arme gezin alles pint.

ALs je 75 euro hebt, pin dat dan ook in het begin van de week.
ik zag zo vaak een euro bij de supermarkt of 5 bij de snackbar.

ALs je alles cash hebt, heb je sowieso al meer overzicht, omdat je ziet dat het geld uit je portomonee verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
31-10-2020 15:29
Zo vind ik het bizar dat het arme gezin alles pint.

ALs je 75 euro hebt, pin dat dan ook in het begin van de week.
ik zag zo vaak een euro bij de supermarkt of 5 bij de snackbar.

ALs je alles cash hebt, heb je sowieso al meer overzicht, omdat je ziet dat het geld uit je portomonee verdwijnt.
Bij heel veel mensen is het ook andersom. Cash geld hebben is een extra trigger om uit te geven.
Felidaes schreef:
31-10-2020 15:29
Zo vind ik het bizar dat het arme gezin alles pint.

ALs je 75 euro hebt, pin dat dan ook in het begin van de week.
ik zag zo vaak een euro bij de supermarkt of 5 bij de snackbar.

ALs je alles cash hebt, heb je sowieso al meer overzicht, omdat je ziet dat het geld uit je portomonee verdwijnt.
Dat was vroeger het advies inderdaad.
Maar tegenwoordig is dat niet meer handig: over een aantal jaar zal cash geld uitsterven en als je dan niet pinvaardig bent, heb je altijd hulp nodig.
Annapicobella schreef:
31-10-2020 14:31
Uit ervaring weet ik dat dit inderdaad veel rust geeft. Inzicht en (door) budgetteren. Dat je eigenlijk nu al kan voorspellen wat er voor het volgende jaar kan gaan gebeuren financieel.
Ik doe het ook al jaren en check regelmatig saldo.
Het kan niet alles voorkomen. Heb wel eens heel veel pech gehad met apparatuur die stuk ging, hond naar dierenarts wat flink opliep en ik niet zoveel reserves had.

Met een beperkt inkomen/uitkeringen is het denk ik rustgevend als je zo weinig mogelijk verrassingen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het inderdaad andersom. Als ik contant in mijn portemonnee heb vliegt het er uit.
Alle reacties Link kopieren
Overigens pinde ze wel het geld contant. Maar ik denk dat het dan niet overzichtelijk is voor het programma om de bij en af te laten zien dus wellicht bonnetjes bewaard.
Pindakaasjes schreef:
31-10-2020 09:18
Toch heeft ze géén schulden en boekte ze die vakantie pas toen het geld daarvoor beschikbaar was.
Ze kijkt er dan misschien onnozel bij, maar ik geloof niet dat deze vrouw zich 1,2,3 in de schulden zou werken. Daar is ze te voorzichtig voor.
In tegenstelling tot de familie De Vrind.

Daar heb je ook weer gelijk in. Ze maakt geen schuilden. Een groot voordeel in haar geval.
Pindakaasjes schreef:
31-10-2020 09:18
Toch heeft ze géén schulden en boekte ze die vakantie pas toen het geld daarvoor beschikbaar was.
Ze kijkt er dan misschien onnozel bij, maar ik geloof niet dat deze vrouw zich 1,2,3 in de schulden zou werken. Daar is ze te voorzichtig voor.
In tegenstelling tot de familie De Vrind.
Nou nee ze zei duidelijk dat ze het van het vakantiegeld betaalde als dat binnen kwam.
Dus ze had er nog geen geld voor misschien wel voor een aanbetaling.
En ik vond dat ze erg weinig te besteden hadden tijdens de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
31-10-2020 18:40
En ik vond dat ze erg weinig te besteden hadden tijdens de vakantie.

Ja volgens mij had ze het over 300 euro ofzo hè? Vond ik ook weinig. Het staat zo uit verhouding. 1300 voor de vlucht, het hotel en de auto en dan een schamele 300 euro om van te eten en leuke dingen van te doen (en benzine te kopen).

Dit is mijns inziens precies datgene dat getuigt van weinig inzicht bij Giovanna. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je genoeg hebt aan die 300 euro voor 2 weken (ik weet dat ik er in ieder geval niet genoeg aan zou hebben).

Het zou me niks verbazen als zij aan het eind van die maand rood staat onder het mom van "oeps ja, we hebben toch wel wat meer uitgegeven dan we van tevoren gedacht hadden".
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
31-10-2020 18:26
Nou nee ze zei duidelijk dat ze het van het vakantiegeld betaalde als dat binnen kwam.
Dus ze had er nog geen geld voor misschien wel voor een aanbetaling.

Hoe dan ook had ze eerst afgewacht (APK van auto en kat) en daarna pas geboekt.
Ik weet niet of ze haar vakantiegeld op het moment van boeken al had, maar volgens mij rekende ze meteen al af bij dat reisbureau? Ze had het geld dus wel op haar rekening staan, toch?
Ze heeft er in ieder geval niets voor geleend ofzo.
Ik denk dat ze het allemaal zo slecht nog niet doet. Maar ben het eens met wat velen hier al opmerkte,, haar onwetendheid maakt haar angstig en krampachtig.
Met een helder overzicht zou ze w.s veel relaxter en zelfs royaler kunnen leven dan ze nu doet.
Maar ze doet het echt niet slecht, dat wil ik toch nog even extra benadrukken.
Geen slachtofferrol, geen handje ophouden etc..
Alle reacties Link kopieren
Dit is inderdaad zo'n show waar je een follow up van wil zien na een jaar...
maar die zal er denk ik niet komen...

Had dat bij dubbeltje op z'n kant ook altijd. Hoe zou het gaan met het gezin met de frisdrank automaat, of de man met de treintjes verzameling, of het gezin uit drenthe of zo in dat prachtige huis waarbij ze allebei parttime werkten en hij ook niet meer wou werken omdat hij "zanger" was. (maar ondertussen wel alle spaarrekeningen van de kinderen geplunderd)

Denk dat het met de azimi's, geerts en giovanna nog wel goed komt.
maar de vrindjes??? Ik weet het niet...
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
31-10-2020 20:56


Denk dat het met de azimi's, geerts en giovanna nog wel goed komt.
maar de vrindjes??? Ik weet het niet...


Ik vind de De Vrindjes zó kansloos!
Sorry,, heus lieve mensen hoor, maar die gaan er nooit wat van bakken vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven