Singles Unite: deel 4!!
zondag 1 november 2020 om 08:01
Ik voel me enigszins aangesprokenQiyara schreef: ↑01-11-2020 05:45Wat een weerstand in dit topic.
Van Tinderen tot corona.
Laat los, weerstand geeft alleen maar frustratie, teleurstelling en misschien zelfs machteloosheid. Ik zie daar het nut niet van?
Eens met de postings van Julus wat betreft Tinder. Ga dan op een andere dating app, of accepteer hoe je leven nu is als single. Gefrustreerd en vanuit weerstand gaan chatten dan ben je al door je eigen donker gekleurde bril in zo'n chat gestapt. Dan kan het eigenlijk al nooit goed zijn.
En wbt corona en niks meer kunnen, het is een fase. Het gaat ooit weer over en dan kijken we terug met de woorden: 'Weet je nog? Dat is alweer zolang geleden.'
Net als met single zijn, ook dat is echt een fase. Ook al duurt die fase misschien wel 20 jaar. 20 jaar gefrustreerd opzoek omdat het leven met partner leuker is? Omdat de toekomst dan ineens alles heeft?
Wie zegt dat? We leven NU. Er is geen ander moment dan NU.
En nu leven met frustratie omdat het vroeger of in de toekomst beter was/wordt.. Zonde. Want dan is het nu dus nooit goed genoeg en dat is het enige moment dat je hebt.
Maak het nu fijn voor jezelf. En als je onrust ervaart ga er even mee zitten en observeer het. Het zegt namelijk wat over jezelf, niet over de dating apps of corona want dat is gewoon wat het is.
Pak je onrust aan met jezelf. Uitgelezen kans nu. Corona brengt wat dat betreft heel veel. Even echt op jezelf teruggeworpen worden, zonder het buiten jezelf te zoeken.
Ok tot zover op deze vroege ochtendnog steeds niet gewend aan wintertijd.
Maar ik vind dat je wel wat snel naar 'weerstand' en 'frustratie' verwijst. Ik deel enkel mijn ervaringen. Vind mezelf helemaal niet gefrustreerd. Ik lees al langere tijd mee in dit topic, en zie dat het de laatste 2-3 maanden een soort halve slow-chat aan het worden is met allerlei posts over wat iemand op dat moment aan het doen is, dat de katten voor de deur zitten en wat er op dat moment op TV is of welke film iemand gaat kijken.
Niks mis mee wat mij betreft, als mensen willen slowchatten of willen praten over wat er op TV is, wie ben ik om daar wat van te zeggen. Maar ik ben niet echt een slowchat-type, maar heb het liever over mijn concrete ervaringen en hoe ik dat op dit moment ervaar.
Dus je kunt het ook omdraaien : je kunt het wel constant over het nu hebben, maar wat ga je dan doen? Dingen zeggen als : hee goedemorgen allemaal, ik ga een bakkie koffie zetten. Het zonnetje schijnt. Niks mis mee als je dat wil hoor, maar ik vind dat inhoudsloos geouwehoer.
zondag 1 november 2020 om 08:07
Jammer dat je dit zo ervaart.Ritmodelanoche schreef: ↑01-11-2020 08:01Ik voel me enigszins aangesproken
Maar ik vind dat je wel wat snel naar 'weerstand' en 'frustratie' verwijst. Ik deel enkel mijn ervaringen. Vind mezelf helemaal niet gefrustreerd. Ik lees al langere tijd mee in dit topic, en zie dat het de laatste 2-3 maanden een soort halve slow-chat aan het worden is met allerlei posts over wat iemand op dat moment aan het doen is, dat de katten voor de deur zitten en wat er op dat moment op TV is of welke film iemand gaat kijken.
Niks mis mee wat mij betreft, als mensen willen slowchatten of willen praten over wat er op TV is, wie ben ik om daar wat van te zeggen. Maar ik ben niet echt een slowchat-type, maar heb het liever over mijn concrete ervaringen en hoe ik dat op dit moment ervaar.
Dus je kunt het ook omdraaien : je kunt het wel constant over het nu hebben, maar wat ga je dan doen? Dingen zeggen als : hee goedemorgen allemaal, ik ga een bakkie koffie zetten. Het zonnetje schijnt. Niks mis mee als je dat wil hoor, maar ik vind dat inhoudsloos geouwehoer.
Tuurlijk moet jij gewoon je ervaringen kunnen delen, daarnaast hebben een aantal hier besloten een datestop te nemen en vinden we het gewoon wel gezellig om met elkaar verder te kletsen, die ruimte moet er ook zijn.
zondag 1 november 2020 om 08:12
Bijzonder hoe mijn post bij je binnenkomt. Het komt op mij over dat je je aangevallen voelt. Ik val niemand aan, ik geef enkel mijn kijk op hoe ik het zie. En daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn.Ritmodelanoche schreef: ↑01-11-2020 08:01Ik voel me enigszins aangesproken
Post wat je wilt, daar kan je reactie op krijgen. Het ging mij totaal niet om jou.
zondag 1 november 2020 om 08:14
Oh maar dat zeg ik toch ook... Slowchat lekker door. Ik vind ht oprecht fijn als je elkaar daarin kunt vinden en deze vervelende (vooral als single) soms misschien eenzame periode wat fijner kunt maken.Sabbieehhhh schreef: ↑01-11-2020 08:07Jammer dat je dit zo ervaart.
Tuurlijk moet jij gewoon je ervaringen kunnen delen, daarnaast hebben een aantal hier besloten een datestop te nemen en vinden we het gewoon wel gezellig om met elkaar verder te kletsen, die ruimte moet er ook zijn.
maar het valt me dan wel op, dat als je wél een post plaatst die een beetje de materie in gaat, dat er dan al snel wordt gewezen op weerstand/frustratie. We kunnen het ook wel alleen hebben over het zonnetje dat schijnt, maar dan wordt het natuurlijk wel een heel oppervlakkig topic.
Terwijl ; zo komt het wel een beetje op mij over als iemand zegt : laat het los, verwacht niks, leef in het nu, frustreer je niet, je moet tevreden zijn met het nu, etcetera.. Dan krijg ik toch wel sterk de indruk dat het kennelijk alleen maar de bedoeling is om nikszeggende posts als ''Ik ga thee zetten'' of ''ik ga vanavond hutspot eten'' te plaatsen. Daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van in (niet persoonlijk bedoeld)
zondag 1 november 2020 om 08:23
Nu word ik wel persoonlijk, jouw postings vind ik niet echt de materie in gaan. Het zijn postings met weerstand. Het single leven uitgespeeld hebben, chats die nergens toe leiden etc.Ritmodelanoche schreef: ↑01-11-2020 08:14maar het valt me dan wel op, dat als je wél een post plaatst die een beetje de materie in gaat, dat er dan al snel wordt gewezen op weerstand/frustratie. We kunnen het ook wel alleen hebben over het zonnetje dat schijnt, maar dan wordt het natuurlijk wel een heel oppervlakkig topic.
Terwijl ; zo komt het wel een beetje op mij over als iemand zegt : laat het los, verwacht niks, leef in het nu, frustreer je niet, je moet tevreden zijn met het nu, etcetera.. Dan krijg ik toch wel sterk de indruk dat het kennelijk alleen maar de bedoeling is om nikszeggende posts als ''Ik ga thee zetten'' of ''ik ga vanavond hutspot eten'' te plaatsen. Daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van in (niet persoonlijk bedoeld)
Heel vervelend allemaal, er zit waarschijnlijk een boel verdriet en eenzaamheid of wat dan ook onder waar je wat mee kan.
Die weerstand kun je niks mee en zet je alleen maar op slot.
Ik heb op dit moment liefdesverdriet, ik zou ervan in de weerstand kunnen schieten omdat ik het niet wil etc. Maar het is wat het nu is en ik accepteer liever wat is.
Dat was m'n boodschap. Totaal niet dat iets er niet mag zijn. Ja weerstand, want dat gun ik niemand.
zondag 1 november 2020 om 09:06
Ben je al aan het werk?Sabbieehhhh schreef: ↑01-11-2020 07:34Zo. Ik zal mn laptop maar weer open klappen, goedemorgen zonnestraaltjes!
zondag 1 november 2020 om 09:32
Joh overdrijf niet zo. Ik constateer gewoon wat dingen. Maar ga vooral lekker door met tegen elkaar vertellen dat je thee gaat zitten. Tegen volstrekt onbekenden. En elke dag weer opnieuw. Waar je zin in hebt zeg.Qiyara schreef: ↑01-11-2020 08:23Nu word ik wel persoonlijk, jouw postings vind ik niet echt de materie in gaan. Het zijn postings met weerstand. Het single leven uitgespeeld hebben, chats die nergens toe leiden etc.
Heel vervelend allemaal, er zit waarschijnlijk een boel verdriet en eenzaamheid of wat dan ook onder waar je wat mee kan.
Die weerstand kun je niks mee en zet je alleen maar op slot.
Ik heb op dit moment liefdesverdriet, ik zou ervan in de weerstand kunnen schieten omdat ik het niet wil etc. Maar het is wat het nu is en ik accepteer liever wat is.
Dat was m'n boodschap. Totaal niet dat iets er niet mag zijn. Ja weerstand, want dat gun ik niemand.
zondag 1 november 2020 om 09:53
Eens met Qiyara en snap wat je ermee bedoelt, alles is een fase en heeft niet veel zin om daar gefrustreerd over te zijn. Ik zie ook vaak op social media over feestjes etc en iedereen die dan zegt ‘goh vorig jaar waren we nu daar, dat was nog eens het leven’. Maar goed, realiteit is dat dit nu het leven is en komen we ook weer doorheen. Volgend jaar is het ‘goh weet je nog dat we thuis zaten, was toch wel lekker’.
Verder vind ik het beetje cru dat we hier vaak commentaar hebben gehad op het topic dat we teveel over daten aan het praten waren. Nu is het dat we weer teveel ouwehoeren
Viel me even op.
Verder, goedemorgen allemaal! Mijn lieve grootouders komen naar m’n nieuwe huisje kijken
Verder vind ik het beetje cru dat we hier vaak commentaar hebben gehad op het topic dat we teveel over daten aan het praten waren. Nu is het dat we weer teveel ouwehoeren
Verder, goedemorgen allemaal! Mijn lieve grootouders komen naar m’n nieuwe huisje kijken
zondag 1 november 2020 om 09:56
Maar hiermee doe je acuut weer af aan dat het allemaal mag en kan op dit topic, waar we het eerder nog over eens leken te zijn.Ritmodelanoche schreef: ↑01-11-2020 09:32Joh overdrijf niet zo. Ik constateer gewoon wat dingen. Maar ga vooral lekker door met tegen elkaar vertellen dat je thee gaat zitten. Tegen volstrekt onbekenden. En elke dag weer opnieuw. Waar je zin in hebt zeg.
Wat zit je nu precies dwars?
zondag 1 november 2020 om 09:57
Ben het met je eens Viv. Uiteindelijk heeft iedereen andere wensen en kun je denk ik niet iedereen tevreden stellen helaas.Vivi3338 schreef: ↑01-11-2020 09:53Eens met Qiyara en snap wat je ermee bedoelt, alles is een fase en heeft niet veel zin om daar gefrustreerd over te zijn. Ik zie ook vaak op social media over feestjes etc en iedereen die dan zegt ‘goh vorig jaar waren we nu daar, dat was nog eens het leven’. Maar goed, realiteit is dat dit nu het leven is en komen we ook weer doorheen. Volgend jaar is het ‘goh weet je nog dat we thuis zaten, was toch wel lekker’.
Verder vind ik het beetje cru dat we hier vaak commentaar hebben gehad op het topic dat we teveel over daten aan het praten waren. Nu is het dat we weer teveel ouwehoerenViel me even op.
Verder, goedemorgen allemaal! Mijn lieve grootouders komen naar m’n nieuwe huisje kijken![]()
En wat leuk! Geniet ervan!
zondag 1 november 2020 om 09:58
Helemaal eens hoor.LaFolie schreef: ↑31-10-2020 22:53Vind dat altijd een beetje een dooddoener, dat 'gelukkig zijn met jezelf en dan mis je niks' en meer van dat soort uitspraken. Alsof het een soort zwakte is om je kwetsbaar op te stellen, om te zeggen dat je behoefte hebt aan een ander mens. Ik vind dat juist heel mooi, en wat ons mens maakt.
Als iemand blij is met haar/zijn single leven en zich helemaal vermaakt dan is dat geen enkel probleem, leuk zo! Maar ik ben blij niet in de fase te zijn.
Verkondig dat niet als hoe het zou moeten zijn en vind jezelf niet beter en wijzer dan mensen die liever in een relatie zitten. Er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen.
En niet iedereen die liever met 2 is gaat zomaar voor eender wie. We kunnen de lat ook hoog leggen. Ik ben liever alleen dan in een slechte relatie maar liever met 2 dan alleen.
zondag 1 november 2020 om 10:05
Mannen die snel of überhaupt over seks praten kom ik erg weinig tegen op dating apps. Nee, die ervaring heb ik niet, heb vaak leuke, vermakelijke, interessante chats.Julus schreef: ↑31-10-2020 23:05Helaas is dit precies het probleem: velen zijn niet op zoek naar die diepgang/verdieping. De behoeften moet bevredigd worden. Kijk maar naar al die voorbeelden over mannen die direct over seks praten.
Als je iemand echt wil leren kennen doe je moeite, dat begint al bij chatten. Zelfs dat kost al teveel moeite vaak.