Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Gezellig hier! Ik sluit me aan bij wat Qiyara zei, dat we een fijne club mensen hebben hier. Dit is toch veel leuker dan chatten met een vreemde..nou ja..als degene al antwoordt. Hier stelt het nooit teleur en je krijgt altijd antwoord.

Ik lees veel frustratie mbt matches en chatten. Waarom dan niet gewoon stoppen en je richten op alles wat wel echt leuk is? Wat mij betreft moet het je blij maken en dat is niet het geval.
Integendeel.
Als je blijft doen wat je altijd doet, krijg je ook wat je altijd krijgt. Tijd voor een andere boeg?
Datertje schreef:
31-10-2020 20:29
Ik heb vroeger ook voor cijfertjes gekozen. Drie jaar geleden ben ik een bbl in de gehandicaptenzorg gaan doen. Nu groei ik gestaag naar waar ik heen wil gaan. Als ik klaar ben straks ben ik 51 maar doe ik iets wat ik graag wil doen.
Afbeelding

Misschien heb je deze nodig Tom
Ritmodelanoche schreef:
31-10-2020 22:34
Ligt eraan. Er zijn ook wel heel wat mensen die meteen bij de eerste zin al de handdoek in de ring gooien. Ik ben zelf niet zo van die geforceerd ''grappige'' antwoorden. Of constant gevat uit de hoek komen.

Ik ben geen Herman Finkers of Brigitte Kaandorp, dus ik ga ook niet mijn best doen op tinder om de gevatte figuur uit te hangen. Met als risico d dat je dus in ''de grijze massa'' belandt en niet interessant genoeg bent.

Maar dat is ook waarom ik mijn hoop een beetje begin te verliezen bij tinder : die ''vibe'' die je in het echt kunt meegeven, dat lukt niet op een dating app met een paar foto's. Dus of je moet inderdaad je kop boven het maaiveld uitsteken, maar dan moet ik iemand gaan spelen die ik niet ben. Of je moet matchen met (vage) bekenden, die al een beetje weten wie jij bent. Dan ligt er al iets meer fundament onder een match. Maar met random mensen gesprekjes voeren over totaal inwisselbare onderwerpen als het weer, je werk, corona, je studie : dat is gedoemd te mislukken en komt zelden ''meer'' uit voort.
Precies dit. Het is geforceerd en dat werkt nooit. Je moet iemand tegen komen, daar een klik mee voelen en dan gaat het wel lopen. Lukraak schieten in de hoop dat je iets raakt geeft weinig resultaat. Je moet je door 100 saaie gesprekken heen worstelen voor misschien maar 1 echt leuke date. Wat dan na die date ook weer stopt. Zoveel moeite voor zo weinig resultaat is gewoon recept voor teleurstelling. Je ziet steeds meer dat men er niet meer in gelooft en dat komt door al die teleurstellingen. Oplossing; laat je niet meer teleurstellen.
Julus schreef:
31-10-2020 22:35
Gezellig hier! Ik sluit me aan bij wat Qiyara zei, dat we een fijne club mensen hebben hier. Dit is toch veel leuker dan chatten met een vreemde..nou ja..als degene al antwoordt. Hier stelt het nooit teleur en je krijgt altijd antwoord.

Ik lees veel frustratie mbt matches en chatten.
Het is ook een beetje fear of missing out denk ik.

In dit soort tijden van lockdown is tinder (of online dating in het algemeen) eigenlijk nog de enige mogelijkheid om iemand te ontmoeten. Dus hoe klein de kans ook, dan houd je die kans toch liever open. Vooral omdat het nog wel even gaat duren, deze situatie. Om dan je dating-apps te verwijderen is eigenlijk evenredig aan het accepteren van het feit dat je de hele winter alleen zult zijn :D
Datertje schreef:
31-10-2020 22:39
Afbeelding

Misschien heb je deze nodig Tom
Spot on!
Ritmodelanoche schreef:
31-10-2020 22:41
Het is ook een beetje fear of missing out denk ik.

In dit soort tijden van lockdown is tinder (of online dating in het algemeen) eigenlijk nog de enige mogelijkheid om iemand te ontmoeten. Dus hoe klein de kans ook, dan houd je die kans toch liever open. Vooral omdat het nog wel even gaat duren, deze situatie. Om dan je dating-apps te verwijderen is eigenlijk evenredig aan het accepteren van het feit dat je de hele winter alleen zult zijn :D
Wat is daar mis mee? Met single zijn ( in de winter)? Het lijkt mij niks om samen te zijn met iemand die eigenlijk niet voldoet. Maar hey, dan ben je niet alleen. Dat is geen oplossing en je zult je nog steeds alleen voelen.
Samen zijn betekent niet perse dat je je ook samen voelt. Die leegte zit er kennelijk al en die los je niet op door met een random iemand samen te zijn.
Als je comfortabel bent met jezelf mis je niks ( wezenlijks). Ik mis niks. Want ik heb het best fijn. Baaldagen heeft iedereen. Single of bezet.
Julus schreef:
31-10-2020 22:41
Je ziet steeds meer dat men er niet meer in gelooft en dat komt door al die teleurstellingen.
Dit is volgens mij wel echt waar op tinder. Een match anno 2020 zegt veel minder, dan een match anno 2014 bijvoorbeeld. Toen was een match echt nog : ''wow leuk, we hebben een match, Lets talk,, wie is deze persoon?''. Nu gaat het om honderden, zo niet duizenden matches. En mensen geloven er zelf ook nauwelijks meer in, dus vrijwel niemand praat. En als je al praat, dan nog een gesprek. En als je een gesprek hebt, dan nog een date. En dan zit je al op een 0,05% kans. Niet te doen gewoon.
Waarom maken jullie er niet gewoon van van als je een gesprek begint?
Al die standaard gesprekjes. Begin is met wat origineels, dan trek je heus wel de aandacht. Elke keer die standaard shit zit toch niemand op te wachten.
Julus schreef:
31-10-2020 22:44
Wat is daar mis mee? Met single zijn ( in de winter)? Het lijkt mij niks om samen te zijn met iemand die eigenlijk niet voldoet. Maar hey, dan ben je niet alleen. Dat is geen oplossing en je zult je nog steeds alleen voelen.
Samen zijn betekent niet perse dat je je ook samen voelt. Die leegte zit er kennelijk al en die los je niet op door met een random iemand samen te zijn.
Daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel ook niet de kans om ''zomaar iemand'' te ontmoeten, maar om de juiste/leuke persoon te ontmoeten. Zelf ben ik al jaren single.. En geloof mij, ik heb het single leven echt uitgespeeld. Jaren lang vond ik het heerlijk hoor : Dagje vrij? Ik ga in m'n eentje naar Texel. Weekendje voor kerst : vliegtuig pakken en naar een Scandinavische stad. Of gewoon random de trein pakken naar een NL stad, of met mooi weer een kleedje mee en ergens in de natuur een boek lezen... Maar dat heb ik de afgelopen 7 jaar al gedaan.... Het zou wel eens leuk zijn om zoiets samen te doen..
Datertje schreef:
31-10-2020 22:48
Waarom maken jullie er niet gewoon van van als je een gesprek begint?
Al die standaard gesprekjes. Begin is met wat origineels, dan trek je heus wel de aandacht. Elke keer die standaard shit zit toch niemand op te wachten.
Omdat ik niet origineel ben :D En dan ga je dus een rol spelen.

Nee maar echt : ik ben niet saai, vind ik zelf. Maar ik ben ook niet origineel. Gewoon een begin dertiger die houdt van reizen, stedentrips, wijn en (speciaal)bier, techno festivals, foodtruck festivals, hardlopen, bootcamp, labradors en dat soort dingen, waar nog miljoenen mensen van houden. Dan kan ik wel geforceerd origineel gaan lopen doen, maar dat wordt dan wel erg geforceerd.
Klopt. Het is zo onnatuurlijk en fake als de pest geworden. Het heeft niks meer te maken met echt daten. Tinder wordt gebruikt om in behoeften te voorzien. Waarbij het vaak gaat om: ik wil iets en ik wil het NU, dus daar moet Tinder dan in voorzien. NU. Het heeft niks meer te maken met datgene waar het echt om draait. Verveel je je? Dan ga je op Tinder ( behoefte: afleiding). Mis je aandacht? Dan ga je op Tinder. Zin in seks? Even swipen en kijken wie er vanavond nog voor in is.

Het gaat nergens over. En die realisatie is doordrongen en maakt dat velen teleirgesteld en soms echt beschadigd zijn geraakt. Geen goede tendens.

Liefde is niet maakbaar en je kunt het niet op verzoek krijgen. Je kunt het willen maar je weet niet wanneer je het krijgt dus dan ga je afdwingen. En zo is het cirkeltje rond.
Ja, moet inderdaad vanzelf lopen. Heb soms nog wel eens dat ik een man vreselijk aantrekkelijk vind en dan toch maar even door blijf praten ondanks dat je meteen al voelt dat het inhoudelijk niks gaat worden. En dat lóópt gewoon niet haha.

Ik heb geen Tinder meer trouwens, werd naar mijn gevoel toch een beetje een tokkieparadijs. Heb nu Hinge en Happn, vind ik wel wat leuke types tot nu toe.

Vind dat altijd een beetje een dooddoener, dat 'gelukkig zijn met jezelf en dan mis je niks' en meer van dat soort uitspraken. Alsof het een soort zwakte is om je kwetsbaar op te stellen, om te zeggen dat je behoefte hebt aan een ander mens. Ik vind dat juist heel mooi, en wat ons mens maakt.
Ritmodelanoche schreef:
31-10-2020 22:49
Daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel ook niet de kans om ''zomaar iemand'' te ontmoeten, maar om de juiste/leuke persoon te ontmoeten. Zelf ben ik al jaren single.. En geloof mij, ik heb het single leven echt uitgespeeld. Jaren lang vond ik het heerlijk hoor : Dagje vrij? Ik ga in m'n eentje naar Texel. Weekendje voor kerst : vliegtuig pakken en naar een Scandinavische stad. Of gewoon random de trein pakken naar een NL stad, of met mooi weer een kleedje mee en ergens in de natuur een boek lezen... Maar dat heb ik de afgelopen 7 jaar al gedaan.... Het zou wel eens leuk zijn om zoiets samen te doen..
Snap ik heel goed. Ik ben ook geen verse single. Maar je zult er op moeten vertrouwen dat als het voor je weggelegd is, het je zal overkomen. Hoe lang het ook duurt. Als je kunt accepteren dat dit zo werkt ervaar je rust. Niet hoeven zoeken, niet ermee bezig zijn. Die leuke dingen blijven doen. Dat is het leven. Je maakt van elke dag iets, want het is zonde om de jaren zomaar voorbij te laten gaan. Leven is LEVEN. Met alle leuke en minder leuke kanten. Dit hoort daar bij.
Ritmodelanoche schreef:
31-10-2020 22:51
Omdat ik niet origineel ben :D En dan ga je dus een rol spelen.

Nee maar echt : ik ben niet saai, vind ik zelf. Maar ik ben ook niet origineel. Gewoon een begin dertiger die houdt van reizen, stedentrips, wijn en (speciaal)bier, techno festivals, foodtruck festivals, hardlopen, bootcamp, labradors en dat soort dingen, waar nog miljoenen mensen van houden. Dan kan ik wel geforceerd origineel gaan lopen doen, maar dat wordt dan wel erg geforceerd.
Als jij een profiel leest dan is er toch iets waarom deze persoon opvalt? Het is de kunst omdat eruit te halen en daar op in te gaan.
In jou tekst zou ik iets zeggen over dat jij labradors zo leuk vindt. Dit kan serieus of met humor maar net wat je ligt. De hazen eruit halen en de dialoog aangaan. Dus luisteren naar wat de ander zegt en daar moeite voor doen.
Julus niet iedereen wil graag de hele winter alleen zijn. Zo raar is dat niet. En jij gaat er bijna van uit dat als je nu iemand opduikt op tinder of waar dan ook dat die persoon dan bijna per definitie niet de moeite waard is. Ik snap dat niet.

Ik ga graag met mensen om en kan me prima vermaken met heel veel verschillende mensen ook. En ieder persoo is voor mij uniek.
Antoon69 schreef:
31-10-2020 22:58
Julus niet iedereen wil graag de hele winter alleen zijn. Zo raar is dat niet. En jij gaat er bijna van uit dat als je nu iemand opduikt op tinder of waar dan ook dat die persoon dan bijna per definitie niet de moeite waard is. Ik snap dat niet.

Ik ga graag met mensen om en kan me prima vermaken met heel veel verschillende mensen ook. En ieder persoo is voor mij uniek.
Jij interpreteert mijn postings altijd anders dan ik ze bedoel. Geeft niet. Maar dit is niet wat ik bedoelde.
Antoon69 schreef:
31-10-2020 22:58

Ik denk dat je er tijd voor moet maken en je echt moet verdiepen in een profiel en de dialoog aangaan. De meeste zijn zo vluchtig. Ze lezen niet eens wat er staat en doen alleen een monoloog en dan ben je snel klaar, want dan krijg je alleen het standaard gelul.
Alleen dan krijg je wat Antoon zegt verdieping in een gesprek.
anoniem_399709 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 23:02
0.65% gewijzigd
Julus schreef:
31-10-2020 22:52
Klopt. Het is zo onnatuurlijk en fake als de pest geworden. Het heeft niks meer te maken met echt daten. Tinder wordt gebruikt om in behoeften te voorzien. Waarbij het vaak gaat om: ik wil iets en ik wil het NU, dus daar moet Tinder dan in voorzien. NU. Het heeft niks meer te maken met datgene waar het echt om draait. Verveel je je? Dan ga je op Tinder ( behoefte: afleiding). Mis je aandacht? Dan ga je op Tinder. Zin in seks? Even swipen en kijken wie er vanavond nog voor in is.

Het gaat nergens over. En die realisatie is doordrongen en maakt dat velen teleirgesteld en soms echt beschadigd zijn geraakt. Geen goede tendens.

Liefde is niet maakbaar en je kunt het niet op verzoek krijgen. Je kunt het willen maar je weet niet wanneer je het krijgt dus dan ga je afdwingen. En zo is het cirkeltje rond.
Zo juist.
Datertje schreef:
31-10-2020 23:01
Ik denk dat je er tijd voor moet maken en je echt moet verdiepen in een profiel en de dialoog aangaan. De meeste zijn zo vluchtig. Ze lezen niet eens wat er staat en doen alleen een monoloog en dan ben je snel klaar, want dan krijg je alleen het standaard gelul.
Alleen dan krijg je wat Antoon zegt verdieping in een gesprek.
Helaas is dit precies het probleem: velen zijn niet op zoek naar die diepgang/verdieping. De behoeften moet bevredigd worden. Kijk maar naar al die voorbeelden over mannen die direct over seks praten.
Als je iemand echt wil leren kennen doe je moeite, dat begint al bij chatten. Zelfs dat kost al teveel moeite vaak.
Precies Jules en dat is de reden waarom ik niet internetdate. Het moet allemaal snel en mensen hebben het alleen nog over zichzelf ipv naar de ander te kijken en eens door te vragen en interesse te hebben.

Goed ik ben net single en mss gaat het ooit weer kriebelen, maar nu even niet.
De behoeften van dat moment moeten aansluiten. We weten inmiddels wel dat dat vaak niet het geval is. Beste wat je kunt doen is inderdaad even niet daten totdat je er weer echt zin in hebt. Je moet sowieso niks doen waar je geen zin in hebt vind ik. Dat is echte vrijheid.
Julus schreef:
31-10-2020 23:05
Helaas is dit precies het probleem: velen zijn niet op zoek naar die diepgang/verdieping. De behoeften moet bevredigd worden. Kijk maar naar al die voorbeelden over mannen die direct over seks praten.
Als je iemand echt wil leren kennen doe je moeite, dat begint al bij chatten. Zelfs dat kost al teveel moeite vaak.
Je kunt toch ook gewoon gezelligheid zoeken? En daar bedoel ik echt geen seks mee hoor.
iceteapeach schreef:
31-10-2020 22:19
Jou lukt het niet dan? 🤣
? ik snap deze niet?.. Kai klaagde dat zijn match het gesprek niet begon..ik vind dat je dat als man moet beginnen..vrouwen beginnen wel eens een gesprek maar meestal is het aan de man om na een match af te trappen..in mijn ervaring dan.
Toch heb ik in dat opzicht dan wel vaak leuke mannen als match hoor - misschien niet helemaal mijn type, maar vergeleken met wat sommigen hier beschrijven echt wel leuk. Ik merk helemaal niet die oppervlakkigheid en gerichtheid op seks; vaak zie je dat al aan het profiel dus met die mensen match je dan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven