Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn genadeloos en egoistisch. Die zijn alleen met zichzelf bezig. Ben je ziek als moeder, pech gehad. Als je nog dingen kunt proeven en ruiken, is het waarschijnlijk geen corona.
AeonOfWinter schreef:
01-11-2020 17:11
Wat vond je er van? Ik leuk en niet leuk :hamer:
Ik ben een ferrari fan dus dit jaar is sowieso een hel voor mij haha. Wel jammer van Max en George, wel leuk vanwege Ricciardo en andere mooie resultaten zoals Kvyat.
AeonOfWinter schreef:
01-11-2020 19:14
T zit je weer hoog Rick.
Wanne geskreeuw.
:A: :-*
koekie1980 schreef:
01-11-2020 19:48
Huh... Jij bent toch Rick?
Of heb je t nu over iemand anders?
Ik doelde er meer op dat als ik ze wel had gehad dat ik me er niet aan had onttrokken maar me toch verantwoordelijk had gevoeld (want zo ben ik dan weer)
koekie1980 schreef:
01-11-2020 19:48
Huh... Jij bent toch Rick?
Of heb je t nu over iemand anders?

Rick praat graag in de derde persoon over zichzelf.

Ik krijg daar altijd een beetje zo’n ‘kijk mij eens geslaagd zakenmannetjes”-gevoel bij. Die doen dat ook vaak. Maar dan zegt hij daarna iets liefs over zijn relatie en dan zie ik weer zo’n kleine teddybeer die (eindelijk?) de ware liefde heeft gevonden.

Grappig welke beelden je van iemand krijgt puur door zijn/haar online taalgebruik.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 01-11-2020 21:34
0.55% gewijzigd
Gequote ipv gewijzigd
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 01-11-2020 21:33
94.37% gewijzigd
Nou mijn moeder had het gisteravond druk met haar Halloween gebeuren in hun tuin. Er waren 14 kinderen. Ze heeft alsmaar heen een weer gelopen. Stiefvader vroeg nog of ik geen behoefte had om te komen kijken. Nee hoor. Ik kijk de foto's wel.
Moeder was vanmorgen wakker geworden met misselijkheid en hoofdpijn. Het was toch een beetje teveel geweest voor haar. Ik denk dan: Wat doe je jezelf aan? Ze is altijd veel voor anderen bezig en gaat daarbij nogal eens over haar grenzen. Ik ben wat dat betreft een stuk egoïstischer. Je kunt niet overal van buiten, maar als ik niet perse iets moet doen wat ik niet leuk vind denk ik: laat maar.
Klinkt als een boel leuke weekendactiviteiten. Ik ben naar mijn moeder geweest en daar lekker blijven eten. Echt gezellig en teveel gegeten. Daar heb ik slecht door geslapen. :facepalm:

Vandaag een stuk wezen fietsen, lekker gelezen... prima vermaakt dus!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
katkaatje schreef:
01-11-2020 20:43
Rick praat graag in de derde persoon over zichzelf.

Ik krijg daar altijd een beetje zo’n ‘kijk mij eens geslaagd zakenmannetjes”-gevoel bij. Die doen dat ook vaak. Maar dan zegt hij daarna iets liefs over zijn relatie en dan zie ik weer zo’n kleine teddybeer die (eindelijk?) de ware liefde heeft gevonden.

Grappig welke beelden je van iemand krijgt puur door zijn/haar online taalgebruik.
Geen zakenmannetje dus dat beeld is verkeerd.

3e persoon is echt iets wat ik idd doe (onbewust ook, ik ben een afstandelijk type in relaties en zaken dus wellicht dat daar mee te maken heeft)
iones schreef:
01-11-2020 19:57
Kinderen zijn genadeloos en egoistisch. Die zijn alleen met zichzelf bezig. Ben je ziek als moeder, pech gehad. Als je nog dingen kunt proeven en ruiken, is het waarschijnlijk geen corona.
Dan vraag ik mij echt af was jij vroeger ook zo als kind? Genadeloos en egoïstisch?

Ik denk dat dit wel een beetje over een kam scheren is.

Ik als kind hielp mee in het huishouden, deed boodschappen enz.

Mijn zoon vraagt mij altijd bij thuiskomst hoe mijn dag was en is nooit te beroerd om te helpen.

Denk ook dat het aan de opvoeding ligt.
dianaf schreef:
01-11-2020 21:44
Klinkt als een boel leuke weekendactiviteiten. Ik ben naar mijn moeder geweest en daar lekker blijven eten. Echt gezellig en teveel gegeten. Daar heb ik slecht door geslapen. :facepalm:

Vandaag een stuk wezen fietsen, lekker gelezen... prima vermaakt dus!!
Heerlijk he?! Zo bij je moeder zijn.

Ik mis haar nog elke dag.
Sjaantje37 schreef:
02-11-2020 07:39
Heerlijk he?! Zo bij je moeder zijn.

Ik mis haar nog elke dag.
Natuurlijk heeft mijn moeder genoeg irritante trekjes, maar ik zou haar echt niet willen inruilen. :flirting: Ik heb ook vrij lang thuis gewoond (om te sparen voor een eigen plek) en dat ging altijd heel relaxt.

Ik kan mij altijd erg storen als mensen beweren dat door lang thuis te wonen je niet zelfstandig en zo wordt. Maar wij deden samen het huishouden en daar leer je ook veel van. Ik kookte bijvoorbeeld best vaak, want ik vond het leuk om te doen en om nieuwe gerechten te proberen. Dan was het toch wel makkelijk om gewoon even te kunnen vragen, hoe ik kon weten of de aardappelen goed waren of wat ik vredesnaam met dat vage groenteding moest doen. Natuurlijk waren er dingen die ik niet wist toen ik het huis uitging, maar iemand die op zijn 18e het huis uit gaat, weet waarschijnlijk meer niet. En er is niets mis met door schade en schande wijs worden, maar er is ook niets mis met goed voorbereid op jezelf gaan. En alles wat er tussenin zit.

We lijken redelijk op elkaar, maar wel op een manier dat het niet té vaak botst, ook al hebben we andere ideeën. Ook omdat ze altijd zei/zegt; je doet maar! (En zich vervolgens als een echte moeder zich super zorgen maakt.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sjaantje37 schreef:
02-11-2020 07:39
Dan vraag ik mij echt af was jij vroeger ook zo als kind? Genadeloos en egoïstisch?

Ik denk dat dit wel een beetje over een kam scheren is.

Ik als kind hielp mee in het huishouden, deed boodschappen enz.

Mijn zoon vraagt mij altijd bij thuiskomst hoe mijn dag was en is nooit te beroerd om te helpen.

Denk ook dat het aan de opvoeding ligt.

Ik denk dat iones het meer over jongere kinderen heeft. Er zijn wel onderzoeken naar gedaan waaruit kwam dat kinderen egoïstisch zijn, maar dan gaat het om jongere kinderen, onder de 7. Die doen over het algemeen nog geen boodschappen of vragen hoe je dag was ;-D
nerdopviva schreef:
02-11-2020 09:52
Ik denk dat iones het meer over jongere kinderen heeft. Er zijn wel onderzoeken naar gedaan waaruit kwam dat kinderen egoïstisch zijn, maar dan gaat het om jongere kinderen, onder de 7. Die doen over het algemeen nog geen boodschappen of vragen hoe je dag was ;-D
Er is toch op een gegeven moment zo'n omslagpunt dat kinderen altruistischer worden? Dat ze echt oog gaan krijgen voor anderen?

Ja, kinderen/jongeren zijn vaak wel egoïstisch, maar ja, ze zijn nog in ontwikkeling en zo. Natuurlijk kan ik het irritant vinden als een kind niet verder denkt/kijkt dan zijn neus lang is, maar meestal volgt er dan wel een 'tja het is een kind' en leg ik uit waarom iets niet goed is. Het ligt wel een beetje aan de leeftijd hoe en wat. Daar leren ze alleen maar van. En ik denk dat aan je medemens denken echt iets is dat mensen aan moeten leren.
Ik was in dat opzicht waarschijnlijk verwend. Ik hoefde niks te doen in het huishouden. We hadden een werkster. Niet alleen omdat mijn ouders beiden werkten, maar ook omdat ze niet van poetsen hielden. Vanaf mijn 17e gaf ik de bloemen water, verzorgde mijn cavia's en voerde de vissen. Die vissen al veel eerder. Maar dat vond ik leuk. De vaatwasser uitruimen en tafel dekken alleen als mijn ouders het vroegen. Ik ben pas meer gaan doen na de scheiding van mijn ouders toen ik met mijn moeder alleen kwam te staan. Stofzuigen, koken.
Ik had ook nooit van mijn ouder hoeven te helpen in het huishouden. Maar ik was wel een makkelijk kind, ik had altijd goeie cijfers, ging nooit feesten of drinken (daar hou ik nog steeds niet van) en kon me makkelijk zelf vermaken met mijn hobby's.

Af en toe hielp ik wel mee, meer omdat ik het zelf even wilde leren (strijken, koken, etc), maar het hoefde dus nooit van mijn ouders.

Zelf zou ik het ook niet eisen van mijn kinderen. Ik zou ze het wel leren (hoe bijvoorbeeld een wasmachine werkt, zodat ze niet als dombo's uit het huis gaan).
Ik moest zeker meehelpen in huis. Meebetalen op enig moment ook. Tijdens / na de scheiding van mijn ouders kreeg ik al snel een meer volwassen rol in huis. Sociaal-emotioneel gezien vond ik dat bij nader inzien niet zo fijn. Maar dat ik in praktische zaken snel zelfstandig / volwassen moest worden, daar heb ik later wel profijt van gehad. Ik heb me ook best verbaasd over volwassen vriendinnen die hun ouders nog voor van alles nodig hadden.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik was ook geen uitgaanstype en dronk niet. Lust geen alcohol. Zat op donkere avonden liever in mijn kamer hobby's te doen.
Ik was ook een makkelijk kind, met behoorlijk wat verantwoordelijkheidsgevoel. Tot mijn 20e ongeveer. Toen ben ik een half jaar lang 'losgeslagen'. Even mijn puberteit inhalen, noemde ik dat achteraf. Van geheelonthouder naar veel te veel drinken. Emotioneel, onhandelbaar, doelloos. Mijn arme moeder wist zich geen raad. :$
Toen ging ik op kamers en teruggeworpen op mezelf kon ik gaan bouwen aan een nieuwe versie van mezelf.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
hondenmens schreef:
01-11-2020 21:22
Nou mijn moeder had het gisteravond druk met haar Halloween gebeuren in hun tuin. Er waren 14 kinderen. Ze heeft alsmaar heen een weer gelopen. Stiefvader vroeg nog of ik geen behoefte had om te komen kijken. Nee hoor. Ik kijk de foto's wel.
Moeder was vanmorgen wakker geworden met misselijkheid en hoofdpijn. Het was toch een beetje teveel geweest voor haar. Ik denk dan: Wat doe je jezelf aan? Ze is altijd veel voor anderen bezig en gaat daarbij nogal eens over haar grenzen. Ik ben wat dat betreft een stuk egoïstischer. Je kunt niet overal van buiten, maar als ik niet perse iets moet doen wat ik niet leuk vind denk ik: laat maar.
Idioot om nu een halloweenfeest te houden. Ze leven toch niet onder 'n steen wat betreft de coronarisico's? Zou maar even wat afstand houden tot zeker is dat ze niet besmet zijn geraakt.
dianaf schreef:
02-11-2020 11:08
Er is toch op een gegeven moment zo'n omslagpunt dat kinderen altruistischer worden? Dat ze echt oog gaan krijgen voor anderen?

Ja, kinderen/jongeren zijn vaak wel egoïstisch, maar ja, ze zijn nog in ontwikkeling en zo. Natuurlijk kan ik het irritant vinden als een kind niet verder denkt/kijkt dan zijn neus lang is, maar meestal volgt er dan wel een 'tja het is een kind' en leg ik uit waarom iets niet goed is. Het ligt wel een beetje aan de leeftijd hoe en wat. Daar leren ze alleen maar van. En ik denk dat aan je medemens denken echt iets is dat mensen aan moeten leren.
Serieus? Denk dat ze op 'n gegeven moment gewoon leren dat honing smeren beter werkt dan azijn.
redbulletje schreef:
02-11-2020 13:55
Serieus? Denk dat ze op 'n gegeven moment gewoon leren dat honing smeren beter werkt dan azijn.
Ja
Ik moest vroeger echt wel dingen doen, zeker toen ik richting de volwassen leeftijd ging. Zus en ik waste altijd af, was ophangen/afhalen/opbergen, de frituurpan aanzetten :biggrin: , bedden opmaken/verschonen enz. En eigen kamer was eigen verantwoordelijkheid.

Niets mis mee en natuurlijk vonden we het niet altijd leuk, maar ja, hoorde er gewoon bij. Je hebt samen een huishouden toch? En het was ook niet zo dat wij super druk waren met onze studie, aangezien we beiden er ook behoorlijk bij werkten.

Ik vraag aan mijn ouders best wel eens advies, maar dat is dan om praktische dingen zoals iets repareren of zo.
Ik moest vroeger altijd afdrogen (we hadden nog geen vaatwasser), grasafharken als m'n vader had gemaaid, soms een stukje onkruid trekken of de auto wassen. En m'n eigen kamer bijhouden natuurlijk. Oh en af en toe wat kleine boodschappen doen.
Mijn moeder zei vaak grappend, daar heb ik toch kinderen voor genomen? Voor het huishouden en de boodschappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven