Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, Halloween met kinderen kan wel leuk zijn hoor! Als je ze maar goed schrik aan jaagt, als heks zijnde. Ik heb daar toch wel eens plezier aan beleefd.
Ik ben jaren een van de heksen geweest in de speeltuin met Halloween. Maar een stille heks, die rol spelen zit niet in me. Heb er ook de stem niet voor haha.
Over die eenzaamheid. Mijn moeder had de mazzel dat ze in een nieuwbouwwijk woonde, alleen al op ons rijtje waren er 4 gezinnen met kinderen van dezelfde leeftijd. En zo was het in de hele straat. Die moeders kwamen vaak bij elkaar over de vloer.

Ik kan mij voorstellen dat als je meer achteraf woont of in een buurt met sowieso weinig jonge moeders, dat het veel lastiger is. Idem voor als kinderen iets groter zijn en alleen buiten kunnen spelen. Dat is makkelijker als er meer kinderen zijn. Maar dan moeten ze wel in de buurt wonen en niet naar een bso gaan.

Ik kan mij ook best voorstellen dat je aan zoiets niet gelijk bedenkt. En geef toe, tutten met je baby wordt onwijs opgehemeld. Toegeven dat je het best saai vind, lijkt mij nog steeds een taboe.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Volgens mij wordt heel veel opgehemeld aangaande een baby. Een vriendin van mij die heeft nogal wat blaasklachten overgehouden aan haar bevalling. Ze heeft daar lang mee rondgelopen voordat ze hulp heeft gezocht bij de huisarts. Ze kwam erachter dat dit kennelijk meer voorkomt dan wordt gedacht. Er wordt gewoon niet over gepraat kennelijk, terwijl het wel ontzettend vervelend is en ook beperkend kan zijn.

Ik ga dit weekend wat planken ophangen aan een nog kale muur :) Verder even rondkijken voor leuke plantjes om op de planken te zetten en koffie drinken met mijn vader. Verder het bos in om te wandelen en ik heb een boek liggen dat ik graag verder wil lezen. Ik kijk er al helemaal naar uit.

Wat gaan jullie doen? :)
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
30-10-2020 09:40
Volgens mij wordt heel veel opgehemeld aangaande een baby. Een vriendin van mij die heeft nogal wat blaasklachten overgehouden aan haar bevalling. Ze heeft daar lang mee rondgelopen voordat ze hulp heeft gezocht bij de huisarts. Ze kwam erachter dat dit kennelijk meer voorkomt dan wordt gedacht. Er wordt gewoon niet over gepraat kennelijk, terwijl het wel ontzettend vervelend is en ook beperkend kan zijn.

Ik ga dit weekend wat planken ophangen aan een nog kale muur :) Verder even rondkijken voor leuke plantjes om op de planken te zetten en koffie drinken met mijn vader. Verder het bos in om te wandelen en ik heb een boek liggen dat ik graag verder wil lezen. Ik kijk er al helemaal naar uit.

Ik sluit mijn kind op in zijn kamer omdat hij volgende week zijn toetsenweek heeft en ik ga de studio in om zang op te nemen. En wat ook wel heel fijn is dat mijn vaatwasser eindelijk na een half jaar wordt aangesloten!!!! Ben het met de hand afwassen zo zat.
Skadí schreef:

Vanavond een skype call met vriendinnen die in het buitenland wonen, en in het weekend gewoon doorgaan met studeren en nog wat. Als het mooi weer wordt dan ga ik lekker fietsen of wandelen
Leuke plannen allemaal. Ik heb zowaar nog helemaal niks gepland, wat gek is voor mijn doen.

Ik vermoed dat we even de dakgoten gaan leegmaken en dat ik een stoofschotel ga maken. Daar heb ik al even zin in.

En lekker wandelen en lezen.
Ik doe het rustig aan dit weekend. Ik heb officieel te horen gekregen dat ik op zoek moet naar nieuwe woonruimte. Dus funda staat op de agenda. Ik heb gisteren de griepprik gehaald en ben dus niet helemaal fit. Lekker wandelen morgen.
Sjaantje37 schreef:
30-10-2020 09:54
Ik sluit mijn kind op in zijn kamer omdat hij volgende week zijn toetsenweek heeft en ik ga de studio in om zang op te nemen. En wat ook wel heel fijn is dat mijn vaatwasser eindelijk na een half jaar wordt aangesloten!!!! Ben het met de hand afwassen zo zat.
Wat leuk, zing je nog steeds in dezelfde band?
redbulletje schreef:
30-10-2020 13:07
Wat leuk, zing je nog steeds in dezelfde band?
Daar ben ik een paar maanden geleden mee gestopt, ik doe momenteel alleen projecten. En was ook toe aan een andere muziekstijl.
Sjaantje37 schreef:
30-10-2020 13:12
Daar ben ik een paar maanden geleden mee gestopt, ik doe momenteel alleen projecten. En was ook toe aan een andere muziekstijl.
Wat rustiger? :P
Skadí schreef:

Leuk!

Ik ga zo werken, en van het weekend de F1 kijken, helaas geen MotoGP dit weekend.
Vet saai, maar ik vind het heerlijk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
iones schreef:
29-10-2020 19:54
Maar wel logisch. Als je de hele dag met zo'n peuter zit, kun je nergens heen, dat weet iedereen. Je zit muurvast geklonken en dat is voor mij nu precies de reden om er geen te willen. En een behoorlijk gesprek kun je er natuurlijk ook niet mee voeren.
Alleen raar dat ik een van de weinigen ben die zich dat realiseert en dat anderen dat niet zien, pas als het te laat is.
Schoonzusje zou zich ook herkennen in dit verhaal. dit zit hele dagen thuis met 2 kids (9 maand en 3 jaar) en komt ook nergens meer. Man is hele dagen aan het werk en zij kan niks meer. hobby's zijn niet meer uit te voeren en de muren komen op haar af (werk is nu ook alleen maar vanuit huis dus je wereld is nu extra klein)

tja keuze's wel jammer dat die man zich lijkt te ontdekken aan veel taken en alles bij de vrouw neerlegt. viel mij 2 maand terug op al tijdens een weekendje weg toen zij alles deed en de man he-le-maal niks. in mijn bijzijn werd dat nog even vermeld 'het is weer weekend en jij doet weer eens helemaal niks'

dat impliceert dus genoeg. die man doet niks. vindt het wel jammer voor haar, heb dat ook bij mijn vrouw neergelegd dat ik het sneu vindt voor haar dat het zo is gelopen
AeonOfWinter schreef:
30-10-2020 14:13
Leuk!

Ik ga zo werken, en van het weekend de F1 kijken, helaas geen MotoGP dit weekend.
Vet saai, maar ik vind het heerlijk.
Hey, ook een f1 fan hier! wel jammer van het verkorte f1 weekend he? Ik ben benieuwd of het gebrek aan free practices gevolgen gaat hebben voor de quali of de race...maar al met al, een racing weekend is altijd een lekker weekend!
redbulletje schreef:
30-10-2020 13:13
Wat rustiger? :P
Hahahaha ja heel veel rustiger geen hardrock meer.
RickDalton schreef:
30-10-2020 14:45
Schoonzusje zou zich ook herkennen in dit verhaal. dit zit hele dagen thuis met 2 kids (9 maand en 3 jaar) en komt ook nergens meer. Man is hele dagen aan het werk en zij kan niks meer. hobby's zijn niet meer uit te voeren en de muren komen op haar af (werk is nu ook alleen maar vanuit huis dus je wereld is nu extra klein)

tja keuze's wel jammer dat die man zich lijkt te ontdekken aan veel taken en alles bij de vrouw neerlegt. viel mij 2 maand terug op al tijdens een weekendje weg toen zij alles deed en de man he-le-maal niks. in mijn bijzijn werd dat nog even vermeld 'het is weer weekend en jij doet weer eens helemaal niks'

dat impliceert dus genoeg. die man doet niks. vindt het wel jammer voor haar, heb dat ook bij mijn vrouw neergelegd dat ik het sneu vindt voor haar dat het zo is gelopen
Ligt ook wel een beetje aan die vrouwen zelf dat ze het laten gebeuren. Toen ik zwanger raakte was het eerste wat ik tegen de vader van mijn kind zei, mijn muziek gaat door, de repetities gaan door en mijn optredens ook.

Ondanks dat hij mij heel veel geflikt heeft omtrent onze zoon heeft hij daar nooit mee gekloot en heeft hij mijn muziek altijd gesteund omdat hij weet hij belangrijk dit voor mij is.
Sjaantje37 schreef:
30-10-2020 15:19
Ligt ook wel een beetje aan die vrouwen zelf dat ze het laten gebeuren. Toen ik zwanger raakte was het eerste wat ik tegen de vader van mijn kind zei, mijn muziek gaat door, de repetities gaan door en mijn optredens ook.

Ondanks dat hij mij heel veel geflikt heeft omtrent onze zoon heeft hij daar nooit mee gekloot en heeft hij mijn muziek altijd gesteund omdat hij weet hij belangrijk dit voor mij is.
dat zal ongetwijfeld. haar man is eigen baas en mijn vrouw en ik hadden destijds ook zoiets van "benieuwd hoe hij dat gaat doen met de kids" naja dat is wel duidelijk. van te voren moet je dat door zaken afkaderen.

@redbulletje: ik ben 3 week terug uit de familieappgroep gestapt, geen zin in familiegezeur en plaatjes van kids. BAM: rick is weg en niemand heeft vragen gesteld.

Heerlijk!
RickDalton schreef:
30-10-2020 15:28
dat zal ongetwijfeld. haar man is eigen baas en mijn vrouw en ik hadden destijds ook zoiets van "benieuwd hoe hij dat gaat doen met de kids" naja dat is wel duidelijk. van te voren moet je dat door zaken afkaderen.

@redbulletje: ik ben 3 week terug uit de familieappgroep gestapt, geen zin in familiegezeur en plaatjes van kids. BAM: rick is weg en niemand heeft vragen gesteld.

Heerlijk!
Herkenbaar, ik heb de familie app op mute staan, die mafferds zitten allemaal van jong tot oud in een Snapchat fase...echt vermoeiend.
Ohhhh jaaaaa, weekend! Ik doe een cursus naast mijn zzp-klussen en was actief in een actiecomité en dat heeft me de laatste tijd veel vrije dagen gekost. Maar dit weekend wil ik echt even voor mezelf.

Ik ga lekker opruimen, dingen op Marktplaats zetten en plantjes uitzoeken voor de tuin. We hebben een bulk tegels eruit getrokken en ik kan in de vrijgekomen ruimte heel wat struiken en zelfs nog een boompje of 2 kwijt. Misschien ook een mini-moerasje/vijvertje voor de kikkers en padden, en voor dieren/vogels/insecten/egels om uit te drinken. Ik word echt heel blij van de tuin, merk ik.
Wat heerlijk een groene tuin :D Ik wou dat ik groene vingers had.

Die familie app is bij mij ook een draak. Er zitten drie generaties in met bijbehorende generatiekloof. Er worden soms dingen in doorgestuurd die de jonge generatie discriminerend/seksistisch vindt en de oudere generatie begrijpt dat niet. Het is lekker gezellig aldus. Ik lees die berichten ook bijna nooit. Ik snap ook niet waarom de gesprekken niet gewoon luchtig en gezellig kunnen zijn op de app, maargoed :D
Emboldened by the flame of ambition
dianaf schreef:
30-10-2020 09:33

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Ja, morgen eerst mijn paard trainen, zondag een buitenrit maken op de heide met een stel anderen, en morgen eventueel ook fietsen, honden gaan dan mee op de fiets.

Maar het maakt niet uit of je achteraf woont of niet: overdags zijn de huizen leeg, iedereen is werken. Dus dan kun je je ook eenzaam voelen.
Sjaantje37 schreef:
30-10-2020 15:16
Hahahaha ja heel veel rustiger geen hardrock meer.
:mrgreen:
RickDalton schreef:
30-10-2020 15:28

Heerlijk!
Had je dus al veel eerder kunnen doen! ;-D
defyinggravity schreef:
30-10-2020 12:48
Ik doe het rustig aan dit weekend. Ik heb officieel te horen gekregen dat ik op zoek moet naar nieuwe woonruimte. Dus funda staat op de agenda. Ik heb gisteren de griepprik gehaald en ben dus niet helemaal fit. Lekker wandelen morgen.

Dat is niet fijn. Gooit de verhuurder je eruit of is er een andere vervelende reden. Je hoeft het niet te vertellen, hoor, als je het niet kwijt wilt.
redbulletje schreef:
30-10-2020 17:08
Had je dus al veel eerder kunnen doen! ;-D
Ik had er de ballen het lef nog niet voor, nu wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven