Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
zaterdag 9 mei 2009 om 15:59
Manlief geeft de deur nog een extra laagje lak
Ik fiets naar de stad om kadoos
Naar de bank voor een afspraak over hypotheek-bla.
Naar een verjaardagsfeestje.
Was draait al. Droger ook.
Ik ben ook al met de swiffert rondgeweest.
Keuken aan kant
Nog een keer gestofzuigd
Was gevouwen en opgeruimd
Wat fijn dat je ex-schoonouders je een beetje helpen Coebergh.
Gefeliciteerd met dochter! Hoeveel jaar wordt ze?
Hier is het echt te koud om zomaar buiten te zitten.
Het lijkt veel aangenamer dan het is...
Hopelijk gaat het bij jullie wel. (een beetje beschut, uit de wind, moet lukken)
Ik fiets naar de stad om kadoos
Naar de bank voor een afspraak over hypotheek-bla.
Naar een verjaardagsfeestje.
Was draait al. Droger ook.
Ik ben ook al met de swiffert rondgeweest.
Keuken aan kant
Nog een keer gestofzuigd
Was gevouwen en opgeruimd
Wat fijn dat je ex-schoonouders je een beetje helpen Coebergh.
Gefeliciteerd met dochter! Hoeveel jaar wordt ze?
Hier is het echt te koud om zomaar buiten te zitten.
Het lijkt veel aangenamer dan het is...
Hopelijk gaat het bij jullie wel. (een beetje beschut, uit de wind, moet lukken)
zaterdag 9 mei 2009 om 16:26
- Douchen en ontbijten
- Was draaien en ophangen en een oude was opvouwen
- Afwassen
- Opruimen
- Stof afnemen
- Stofzuigen
- Glas wegbrengen
- Boodschappen doen
- De stad in, gewoon omdat dat gezellig is
- De hele keuken enorm grondig schoonmaken (incl koelkast, rotklus!)
Ik ga het een dag noemen!!! Heb heerlijk gebezemd, ben ook helemaal leeg in mijn hoofd (behalve mijn holtes, maar laten we het daar maar niet over hebben
), en ga zo naar een vriendin om daar te eten. Morgen ga ik opruimen en administratieve dingen doen, heb er nu al zin in!
Goldie, jij bent ook druk geweest zeg!! Petje af hoor!!!
- Was draaien en ophangen en een oude was opvouwen
- Afwassen
- Opruimen
- Stof afnemen
- Stofzuigen
- Glas wegbrengen
- Boodschappen doen
- De stad in, gewoon omdat dat gezellig is
- De hele keuken enorm grondig schoonmaken (incl koelkast, rotklus!)
Ik ga het een dag noemen!!! Heb heerlijk gebezemd, ben ook helemaal leeg in mijn hoofd (behalve mijn holtes, maar laten we het daar maar niet over hebben
Goldie, jij bent ook druk geweest zeg!! Petje af hoor!!!
zaterdag 9 mei 2009 om 16:28
Coebergh, gefeliciteerd met je dochter!
Vanmorgen gaan kijken voor auto's. Het wordt waarschijnlijk toch een (bijna) nieuwe, we hadden een flinke meevaller, man heeft een behoorlijke bonus gehad. Ik ben er bijna uit wat het worden moet, maar nog niet helemaal. Vanavond alles nog maar even door mijn hoofd laten gaan. Er is (nog) geen haast bij, gelukkig.
Straks even de moederdagcadeautjes inpakken en dan ben ik klaar vandaag.
Vanmorgen gaan kijken voor auto's. Het wordt waarschijnlijk toch een (bijna) nieuwe, we hadden een flinke meevaller, man heeft een behoorlijke bonus gehad. Ik ben er bijna uit wat het worden moet, maar nog niet helemaal. Vanavond alles nog maar even door mijn hoofd laten gaan. Er is (nog) geen haast bij, gelukkig.
Straks even de moederdagcadeautjes inpakken en dan ben ik klaar vandaag.
zondag 10 mei 2009 om 00:09
'k Had een lange lijst vandaag:
Wassen en drogen.
Stoffen want er ligt een behoorlijke laag op foto's enz.
Kamer goeie bezembeurt geven. Nat en droog. (Andersom natuurlijk).
Keuken opruimen en bezemen.
Gang en trap naar boven doen.
Boven bezemen
Douche poetsen.
In ieder geval 2 slaapkamers
Deuren afnemen. Dju viel me op dat die vies zijn.
Boodschappen doen
Dussss weer weinig gebezemd vandaag. Morgen weer een dag.
Stofzuiger staat nog steeds in de gang. Ik begon heel ijverig maar er kwam weer van alles tussen. Zoals gewoonlijk. Bovendien vanmiddag hier een fikse ruzie over dat k*tgeld. Tsja we hebben zowiezo ¤ 500.- in de maand minder. En om de twee weken een tank benzine van ¤ 75.- want manlief kan niks dus alles moet met de auto. Zelfs werken, want ik durf niet met de fiets te gaan. Als er wat is moet ik snel weer thuis zijn en niet nog eens een half uur fietsen. Plus dat we nog eens een dikke rekening kregen van de thuiszorg van ¤ 400.- van januari/februari en ik zie die van de maand maart met angst en beven tegemoet, want toen hebben we dubbele zorg gehad. 's Morgens en 's avonds en langer.
Dus het spaargeld wordt hier al maanden flink minder. En mannen (tenminste die van mij) hebben totaal geen idee wat alles kost. Zelfs na duidelijke uitleg snapt ie het nog niet. En toen werd ik dus erg boos en kregen we ruzie. En dan krijg ik dus niets meer gedaan. Ben (nog steeds boos) boodschappen gaan doen en heb mezelf maar getracteerd op een mooie bos rozen. Af en toe interesseerd het me hoe dan ook niet. Heb toch al maanden niks geks meer gedaan. En rozen was nog wel het minste. Maandag mijn salaris. Heb ik weer wat ruimte. Heerlijk. Maar 't is om gek van te worden.
Wassen en drogen.
Stoffen want er ligt een behoorlijke laag op foto's enz.
Boven bezemen
Douche poetsen.
Deuren afnemen. Dju viel me op dat die vies zijn.
Boodschappen doen
Dussss weer weinig gebezemd vandaag. Morgen weer een dag.
Stofzuiger staat nog steeds in de gang. Ik begon heel ijverig maar er kwam weer van alles tussen. Zoals gewoonlijk. Bovendien vanmiddag hier een fikse ruzie over dat k*tgeld. Tsja we hebben zowiezo ¤ 500.- in de maand minder. En om de twee weken een tank benzine van ¤ 75.- want manlief kan niks dus alles moet met de auto. Zelfs werken, want ik durf niet met de fiets te gaan. Als er wat is moet ik snel weer thuis zijn en niet nog eens een half uur fietsen. Plus dat we nog eens een dikke rekening kregen van de thuiszorg van ¤ 400.- van januari/februari en ik zie die van de maand maart met angst en beven tegemoet, want toen hebben we dubbele zorg gehad. 's Morgens en 's avonds en langer.
Dus het spaargeld wordt hier al maanden flink minder. En mannen (tenminste die van mij) hebben totaal geen idee wat alles kost. Zelfs na duidelijke uitleg snapt ie het nog niet. En toen werd ik dus erg boos en kregen we ruzie. En dan krijg ik dus niets meer gedaan. Ben (nog steeds boos) boodschappen gaan doen en heb mezelf maar getracteerd op een mooie bos rozen. Af en toe interesseerd het me hoe dan ook niet. Heb toch al maanden niks geks meer gedaan. En rozen was nog wel het minste. Maandag mijn salaris. Heb ik weer wat ruimte. Heerlijk. Maar 't is om gek van te worden.
zondag 10 mei 2009 om 00:18
En ik kan niet slapen. Rowwen Heze speelt hier 400 meter vandaan en het dreunt door het hele huis. Snap niet dat manlief er doorheen slaapt. En straks die dronken meute die naar huis gaat. Leuk Rowwen Heze maar je moet er wel zelf bij zijn. Nou ja als alles normaal was geweest hadden we gewoon buiten mee geluisterd. Maar niks is hier meer normaal...
Kom, 'k geef mezelf een schop onder mijn vod en wordt weer vrolijk.
Kom, 'k geef mezelf een schop onder mijn vod en wordt weer vrolijk.
zondag 10 mei 2009 om 00:30
Zoebie, ook hier nog wakker en herkenning! Je weet dat mijn dochter ook kanker heeft gehad, dat was 26 jaar geleden toen haar vader en ik nog jong waren en geen (financieele) reserves. Wij knoopten toen alle kleine eindjes aan elkaar en dat was sabbelen (sappelen?)
God mens, wat leef ik met je mee, wat ben je in mijn gedachten, wat krijgen jullie het voor de kiezen, wat moeten jullie door- en mee maken. En dan zo, ogenschijnlijk, dapper zijn! Diepe, diepe bewondering heb ik voor jou/jullie!
(f)
God mens, wat leef ik met je mee, wat ben je in mijn gedachten, wat krijgen jullie het voor de kiezen, wat moeten jullie door- en mee maken. En dan zo, ogenschijnlijk, dapper zijn! Diepe, diepe bewondering heb ik voor jou/jullie!
(f)
zondag 10 mei 2009 om 00:51
Jonna, ja ik ken ook jou verhaal natuurlijk. En over dat geld, dat is zoooo bekend. Wij waren toen vaak helemaal blut. Omdat het toen zeven jaar heeft geduurd en dan nog een oppas met drie kinderen thuis. We kregen toen zelfs deurwaarders aan de deur. Ze wilden een keer zelfs het gas afsluiten. IN DE WINTER met een doodziek kind. Die vent geloofde me niet. Ik heb hem niet heel vriendelijk verzocht binnen te komen en te kijken naar mijn doodzieke, kale kind. En hij moest het maar eens wagen me af te sluiten. Ik zou er de krant, tv en weet niet wat nog meer meer bijhalen. God wat was ik toen kwaad. Maar hij taaide wel mooi af. Ik moest het toen van de kinderbijslag hebben. En ik wil dus absoluut nooit geen deurwaarders meer. Ben er allergisch voor. De rekeningen worden dus op tijd betaald en als het dan op is, is de spaarrekening goed. Wat heerlijk dat daar nog wat op staat.
Och en anders verkopen we toch gewoon de boot.
(Kon manlief niet om lachen trouwens, terwijl ik het als grapje bedoelde).
Och en anders verkopen we toch gewoon de boot.
(Kon manlief niet om lachen trouwens, terwijl ik het als grapje bedoelde).
zondag 10 mei 2009 om 11:09
Mogguh,
Er draait alweer een wasje op deze moederdag, en ik kreeg brommes van kleintje omdat dat tegen de regels is. .
Maw: ik mag vandaag niet bezemen.
Ontbijtje stond klaar toen ik beneden kwam. Ze weet dat ik dat net zo leuk vind als ontbijt op bed, want zo hebben we zeker weten geen kruimels in bed als we vanavond weer willen slapen.
Vanmiddag bij pleegmoeder op de koffie.
Ik ben een tikkeltje nerveus om er heen te gaan. Dit is het moment dat we op de feiten worden gedrukt en met onze eigen ogen zullen zien dat ze flink ziek is...
We gaan deze keer zonder de kinderen. Eerst even poolshoogte nemen voor we ze goed kunnen vertellen wat er precies aan de hand is.
Rainz en Zoebie, jullie lees ik voortaan met een 'zachte gggggg'
Hoe is de training gegaan Pips?
Zo Hizzel, dat was een aardig lijstje!
Coebergh, hebben jullie buiten kunnen zitten?
Wij hier wel (het was vrijwel windstil), dus ik denk jullie ook?
Zoebie:
Fijne dag maisjes! (f)
Er draait alweer een wasje op deze moederdag, en ik kreeg brommes van kleintje omdat dat tegen de regels is. .
Maw: ik mag vandaag niet bezemen.
Ontbijtje stond klaar toen ik beneden kwam. Ze weet dat ik dat net zo leuk vind als ontbijt op bed, want zo hebben we zeker weten geen kruimels in bed als we vanavond weer willen slapen.
Vanmiddag bij pleegmoeder op de koffie.
Ik ben een tikkeltje nerveus om er heen te gaan. Dit is het moment dat we op de feiten worden gedrukt en met onze eigen ogen zullen zien dat ze flink ziek is...
We gaan deze keer zonder de kinderen. Eerst even poolshoogte nemen voor we ze goed kunnen vertellen wat er precies aan de hand is.
Rainz en Zoebie, jullie lees ik voortaan met een 'zachte gggggg'
Hoe is de training gegaan Pips?
Zo Hizzel, dat was een aardig lijstje!
Coebergh, hebben jullie buiten kunnen zitten?
Wij hier wel (het was vrijwel windstil), dus ik denk jullie ook?
Zoebie:
Fijne dag maisjes! (f)
zondag 10 mei 2009 om 11:26
Och Zoebie, wat een ongelooflijk verhaal..! Moet je zoveel zelf betalen van de (thuis)zorg? Waarom wordt dat niet vergoed?
Goed dat je een bos rozen voor jezelf hebt gekocht, soms moet je jezelf echt even verwennen!! Kom je een beetje aan jezelf toe? Want jij bent dan wel niet ziek, uiteindelijk komt natuurlijk wel alles op jou neer.
Wat is het toch een ontzettende kl*teziekte hè... Het maakt mensen alleen maar ongelooflijk ziek, en ik kan daar gewoon niet bij.. Ik word er alleen maar heel erg boos van, het is zo onnodig en oneerlijk!!!
*Oh, vriendin is er, ik moet gaan. Later meer!*
Goed dat je een bos rozen voor jezelf hebt gekocht, soms moet je jezelf echt even verwennen!! Kom je een beetje aan jezelf toe? Want jij bent dan wel niet ziek, uiteindelijk komt natuurlijk wel alles op jou neer.
Wat is het toch een ontzettende kl*teziekte hè... Het maakt mensen alleen maar ongelooflijk ziek, en ik kan daar gewoon niet bij.. Ik word er alleen maar heel erg boos van, het is zo onnodig en oneerlijk!!!
*Oh, vriendin is er, ik moet gaan. Later meer!*
zondag 10 mei 2009 om 12:24
Kom op Pips.... bezemen jij
Jullie zijn allemaal lief.... En ik wil helemaal niet zielig zijn. Dus geef me af en toe maar een tik met de bezem.... een wats (tsja Limburgs he) met de dweil of een veeg met de stoffer.
Goldie ik heb geen zachte GGG manlief wel. Maar ik ben geen rasLimburgse dus ik leer het ook noooooooit. Doe maar een Haagse G. (En dan niet bekakt Haags hoor) Doe eigenlijk maar gewoon resweks Want daar ben ik geboren.
Maar als ik bij mijn familie ben en ik manlief aan de telefoon heb, ga ik wel over op Limburgs. Och die merken toch niet dat er geen bal van klopt en verstaan doen ze het al helemaal niet. LOL
Jullie zijn allemaal lief.... En ik wil helemaal niet zielig zijn. Dus geef me af en toe maar een tik met de bezem.... een wats (tsja Limburgs he) met de dweil of een veeg met de stoffer.
Goldie ik heb geen zachte GGG manlief wel. Maar ik ben geen rasLimburgse dus ik leer het ook noooooooit. Doe maar een Haagse G. (En dan niet bekakt Haags hoor) Doe eigenlijk maar gewoon resweks Want daar ben ik geboren.
Maar als ik bij mijn familie ben en ik manlief aan de telefoon heb, ga ik wel over op Limburgs. Och die merken toch niet dat er geen bal van klopt en verstaan doen ze het al helemaal niet. LOL
zondag 10 mei 2009 om 13:31
Hier nog iemand met (van oorsprong) een zachte G, ik ben geboren en getogen in de streek waar Zoebie woont.
Heb nog steeds een zachte G hoor, want ik woon nog steeds onder de rivieren al is het niet meer in Limburg.
Zoebie:
Allemaal een fijne moederdag!
Ik heb het rustig vandaag want mijn moeder doet er niet aan. We gaan straks wel even wat bloemetjes planten op het graf van schoonmoeder.
En hier wordt dus wel gebezemd:
- was opvouwen en opruimen
- strijken
- opruimen
- stofzuigen
- bed verschonen
- boeken op bol.com gooien
Heb nog steeds een zachte G hoor, want ik woon nog steeds onder de rivieren al is het niet meer in Limburg.
Zoebie:
Allemaal een fijne moederdag!
Ik heb het rustig vandaag want mijn moeder doet er niet aan. We gaan straks wel even wat bloemetjes planten op het graf van schoonmoeder.
En hier wordt dus wel gebezemd:
- was opvouwen en opruimen
- strijken
- opruimen
- stofzuigen
- bed verschonen
- boeken op bol.com gooien
zondag 10 mei 2009 om 20:59
De van Telfort reageren helemaal niet op mijn brieven.
Nu waren we zover dat ik niet meer betaalde in afwachting van afhandeling van mijn klacht en kreeg ik vorige week dus een aanmaning.
Die moet uiterlijk dinsdag betaald zijn voordat eea naar een incassobureau gaat.
Wij hebben net ons modem aangezet om te kijken of ze ons al aangesloten hebben en jawel, we hebben weer een signaal! Niet dat dat nu werkt met onze computer, maar ik kan niet meer klagen dat we geen signaal meer hebben. *Gaat met flinke tegenzin de aanmaning betalen*
Nu waren we zover dat ik niet meer betaalde in afwachting van afhandeling van mijn klacht en kreeg ik vorige week dus een aanmaning.
Die moet uiterlijk dinsdag betaald zijn voordat eea naar een incassobureau gaat.
Wij hebben net ons modem aangezet om te kijken of ze ons al aangesloten hebben en jawel, we hebben weer een signaal! Niet dat dat nu werkt met onze computer, maar ik kan niet meer klagen dat we geen signaal meer hebben. *Gaat met flinke tegenzin de aanmaning betalen*
zondag 10 mei 2009 om 22:07
k Had een lange lijst vandaag. Rest van gisteren.En 't is me eindelijk gelukt. Heb mezelf maar eens een flinke schop gegeven.
Wassen en drogen. en in de kast.
Boven bezemen
Douche poetsen.
Deuren afnemen. Dju viel me op dat die vies zijn.Doen ik morgen nog, want nu alles zo lekker schoon is, is dat natuurlijk doodzonde. Maar wat een heerlijk gevoel.
Straks nog lekker uitgebreid douchen. En dan een boek. Zaaaalig gewoonweg.
Wassen en drogen. en in de kast.
Boven bezemen
Douche poetsen.
Deuren afnemen. Dju viel me op dat die vies zijn.Doen ik morgen nog, want nu alles zo lekker schoon is, is dat natuurlijk doodzonde. Maar wat een heerlijk gevoel.
Straks nog lekker uitgebreid douchen. En dan een boek. Zaaaalig gewoonweg.
zondag 10 mei 2009 om 22:11
Miss Moneypenny wat zonde van de aanmaning. Er komt altijd zo'n bom geld bij.
En ik doe dus ook niet aan moederdag, maar wel leuk dat de kinderen even zijn geweest.
Morgen ga ik me dus echt ziek melden. Ik heb het gruwelijk druk op het werk. Nou ja niemand is onmisbaar, hoewel ik wel voor aparte taken stond ingepland. Maar ik heb het vorige week al laten doorschemeren en tsja als ze daar dan niets mee doen....
Moet morgen ook nog naar de huisarts voor dat knobbeltje onder mijn oksel. Zit me toch niet lekker. Al zegt HA dat het niets is om me druk over te maken. Ja lekker. Duhh... 'k maak teveel mee op het ogenblik. Het moet gewoon weggehaald worden. Eerder heb ik toch geen rust.
En ik doe dus ook niet aan moederdag, maar wel leuk dat de kinderen even zijn geweest.
Morgen ga ik me dus echt ziek melden. Ik heb het gruwelijk druk op het werk. Nou ja niemand is onmisbaar, hoewel ik wel voor aparte taken stond ingepland. Maar ik heb het vorige week al laten doorschemeren en tsja als ze daar dan niets mee doen....
Moet morgen ook nog naar de huisarts voor dat knobbeltje onder mijn oksel. Zit me toch niet lekker. Al zegt HA dat het niets is om me druk over te maken. Ja lekker. Duhh... 'k maak teveel mee op het ogenblik. Het moet gewoon weggehaald worden. Eerder heb ik toch geen rust.
zondag 10 mei 2009 om 22:24
Zoebie, je hebt groot gelijk dat je je weer ziek meldt. Twee keer het ziekenhuis langsrijden, en mss. kun je je meer van dit soort geintjes herinneren, zijn wel degelijk een aanwijzing dat je niet jezelf bent. Als je ook kunt aangeven dat j4 missers -of bijna missers- op het werk maakt is de hork hopelijk wat sneller overtuigd?
maandag 11 mei 2009 om 06:11
Haha, Miss Moneypenny, hier is inderdaad niet veel gebezemd!! Vriendin kwam eerder dan verwacht, en we hebben de hele dag alleen maar niks gedaan (thee, lunch, thee, kletsen, zonnebank, thee, brownies, thee, spelletjes, avondeten). Heerlijk!!!
Vanavond ga ik met mijn moeder op huizenjacht, ze moet verhuizen en wilde wel graag dat ik ook even meekeek. Ik ben benieuwd!! Wat betreft moederdag: ik ga practisch elk weekend naar huis, en uitgerekend dit weekend niet. Dus nee, wij doen er ook niks aan...
Zometeen eerst weer naar de trein (thank god, ik kan nog wel een uurtje slaap gebruiken..!), en een dagje werken. Ik ben snipverkouden en heb een zere keel, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Als het niet erger wordt, moet ik het volhouden!
Goed, ik ga opschieten, fijne dag allemaal!!
Vanavond ga ik met mijn moeder op huizenjacht, ze moet verhuizen en wilde wel graag dat ik ook even meekeek. Ik ben benieuwd!! Wat betreft moederdag: ik ga practisch elk weekend naar huis, en uitgerekend dit weekend niet. Dus nee, wij doen er ook niks aan...
Zometeen eerst weer naar de trein (thank god, ik kan nog wel een uurtje slaap gebruiken..!), en een dagje werken. Ik ben snipverkouden en heb een zere keel, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Als het niet erger wordt, moet ik het volhouden!
Goed, ik ga opschieten, fijne dag allemaal!!