Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
donderdag 7 mei 2009 om 06:55
Zoeb, dat gaan we wel zien. Over 2 weken belt de arbo-arts weer en dan kijken ze of ie met een uurtje per dag kan beginnen.
Het bedrijf is behoorlijk nalatig dat is in zijn voordeel, arts was niet te spreken over het uitblijven van contact van hun kant.
Het bedrijf is behoorlijk nalatig dat is in zijn voordeel, arts was niet te spreken over het uitblijven van contact van hun kant.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 7 mei 2009 om 07:10
Oh dat het bedrijf nalatig is geweest is alleen maar een voordeel. Op mijn werk hebben ze een beetje teveel contact met die arboknakker. (Sorrie maar 't is zo'n eikel).
Ik heb al gemerkt dat ik 27 uur in de week werken niet ga trekken. En ik houdt het vol omdat ik die vent effe niet meer wil zien. Kreeg afgelopen maandag van mijn leidinggevende een veeg uit de pan, ik zie er moe uit en dat zien ze ook en ze willen nu dat ik me weer ziek meld voor ik neerval. Nou dan zullen ze toch echt iets met die vent moeten gaan regelen want ik ga er niet meer heen.
Ik heb al gemerkt dat ik 27 uur in de week werken niet ga trekken. En ik houdt het vol omdat ik die vent effe niet meer wil zien. Kreeg afgelopen maandag van mijn leidinggevende een veeg uit de pan, ik zie er moe uit en dat zien ze ook en ze willen nu dat ik me weer ziek meld voor ik neerval. Nou dan zullen ze toch echt iets met die vent moeten gaan regelen want ik ga er niet meer heen.
donderdag 7 mei 2009 om 08:16
Lastig, Pip, kan je man niet alvast nadenken over het soort werk dat hij zou willen en kunnen doen tot 1-8 want zonder ziekte zal hij toch weer aan de slag moeten tenzij hij daarvan wordt vrijgesteld door zijn baas.
Zoebie, ik heb je verhaal elders gelezen, je arbo arts is echt een verschrikkelijke hork. Dat jij ondertussen een behoorlijk risico op een burnout hebt moet je zelf ook niet onderschatten, je kan wel door, en door, en door, totdat je er echt bij neervalt, maar dan zit jij met de gebakken peren en niet die arboarts.
Al eens overlegd met juridisch loket o.i.d. over deze situatie?
Zoebie, ik heb je verhaal elders gelezen, je arbo arts is echt een verschrikkelijke hork. Dat jij ondertussen een behoorlijk risico op een burnout hebt moet je zelf ook niet onderschatten, je kan wel door, en door, en door, totdat je er echt bij neervalt, maar dan zit jij met de gebakken peren en niet die arboarts.
Al eens overlegd met juridisch loket o.i.d. over deze situatie?
donderdag 7 mei 2009 om 08:22
Voor iedereen een die het nodig heeft!
Gisteren moeten werken, dinsdag bezig geweest met een fotoboek voor de bruiloft van mijn zusje, en vandaag dan eindelijk weer de kans om hier te reageren.
Mijn bezemlijstje voor vandaag is niet erg lang, ik wil alleen een brood bakken en ik moet weer verder zoeken voor een auto.
Fijne dag allemaal!
Gisteren moeten werken, dinsdag bezig geweest met een fotoboek voor de bruiloft van mijn zusje, en vandaag dan eindelijk weer de kans om hier te reageren.
Mijn bezemlijstje voor vandaag is niet erg lang, ik wil alleen een brood bakken en ik moet weer verder zoeken voor een auto.
Fijne dag allemaal!
donderdag 7 mei 2009 om 08:25
donderdag 7 mei 2009 om 08:31
Hpl fijn voor je man!
Zoebie, wat een situatie zeg bij jullie, ik echt dat je het super doet!
NN, hopelijk vandaag een beter dag
MM hoe ver ben je nu eigenlijk en hoe gaat het!
GL, leuk een meeting maar niet voor mij, ik hou het liever bij letters.
Coebergh
En voor de ander ook natuurlijk
vandaag al gedaan
- bedden opgemaakt
- was in de machine
-hond uitgelaten
- keuken gesopt
- badkamer gesopt tijdens het douchen
straks nog stofzuigen en koken en dan weer klaar.
Zoebie, wat een situatie zeg bij jullie, ik echt dat je het super doet!
NN, hopelijk vandaag een beter dag
MM hoe ver ben je nu eigenlijk en hoe gaat het!
GL, leuk een meeting maar niet voor mij, ik hou het liever bij letters.
Coebergh
En voor de ander ook natuurlijk
vandaag al gedaan
- bedden opgemaakt
- was in de machine
-hond uitgelaten
- keuken gesopt
- badkamer gesopt tijdens het douchen
straks nog stofzuigen en koken en dan weer klaar.
donderdag 7 mei 2009 om 09:36
Het is idd zalig weer! Zonde om te werken, maar ja, vandaag moet ik echt even naar mijn werk, anders gaat het maandag niet lukken! Trouwens ook raar: de ene helft van de stad heeft hier vakantie, en de andere helft van de scholen werkt volgens mij alweer.
Zoebie, je arboartis is idd een hork. Je zou bijna wensen dat hemzelf iets overkomt, zodat hij dingen wat beter kan inschatten. Maar goed, dat is niet goed om zo te denken.
Pips, wel fijn dat 'de toekomst' wel ruimte geeft voor rust en dat die rust er nu ook weer twee weken is. Hoe bevalt jouw baan?
Ik ben ook niet zo attent hoor Zusenzo kan erg over mezelf ratelen
Lijstje voor vandaag:
- even forummen
- werken
- stad
- thuis lekker knutselen
- met Lief naar de stad als zijn biopten er vlug genoeg zijn
Fijne dag allemaal!
Zoebie, je arboartis is idd een hork. Je zou bijna wensen dat hemzelf iets overkomt, zodat hij dingen wat beter kan inschatten. Maar goed, dat is niet goed om zo te denken.
Pips, wel fijn dat 'de toekomst' wel ruimte geeft voor rust en dat die rust er nu ook weer twee weken is. Hoe bevalt jouw baan?
Ik ben ook niet zo attent hoor Zusenzo kan erg over mezelf ratelen
Lijstje voor vandaag:
- even forummen
- werken
- stad
- thuis lekker knutselen
- met Lief naar de stad als zijn biopten er vlug genoeg zijn
Fijne dag allemaal!
donderdag 7 mei 2009 om 09:55
Zo meiden.. ben ik ook weer eens. Hoe is het met iedereen? Het gaat hier echt razendsnel, dus een dag niet meegelezen is een dag niet geleefd... Leuk!
Ik heb me toch gebezemd afgelopen week. Ik heb echt Alles gedaan.
* alle verdiepingen en kamers opgeruimd, gestofzuigd, gedweild
* woonkamer opgeruimd en gepoetst
* 2 badkamers gepoetst
* kasten uitgezocht en alles wat te klein is weggedaan of verhuisd naar andere kamer.
* was opgevouwen en opgeruimd
Het voordeel van 1 dag zo hard werken, is dat je de dagen erop weer wat kunt relaxen...
Aanstaand weekend gaan man en ik een weekendje naar Amsterdam. Een vriendin van mij had als zijnde verjaardagskado aangeboden een weekend op onze kinderen te passen. Dus een weekendje quality time. Zin in.
Ik heb me toch gebezemd afgelopen week. Ik heb echt Alles gedaan.
* alle verdiepingen en kamers opgeruimd, gestofzuigd, gedweild
* woonkamer opgeruimd en gepoetst
* 2 badkamers gepoetst
* kasten uitgezocht en alles wat te klein is weggedaan of verhuisd naar andere kamer.
* was opgevouwen en opgeruimd
Het voordeel van 1 dag zo hard werken, is dat je de dagen erop weer wat kunt relaxen...
Aanstaand weekend gaan man en ik een weekendje naar Amsterdam. Een vriendin van mij had als zijnde verjaardagskado aangeboden een weekend op onze kinderen te passen. Dus een weekendje quality time. Zin in.
donderdag 7 mei 2009 om 10:02
Hmmm ik attent??
Nee hoor ik houd heel mooi de schijn op!
Ik praat ook erg graag over mijn bezigheden maar probeer zo soms eens te informeren naar anderen, is wel zo netjes en ook weer leuk materiaal om te lezen.
Ik heb juist dat als het slecht weer is dat ik maar ga bezemen want als het morgen dan mooi is kan ik lekker op mijn kont in de tuin zitten met een boek.
Nee hoor ik houd heel mooi de schijn op!
Ik praat ook erg graag over mijn bezigheden maar probeer zo soms eens te informeren naar anderen, is wel zo netjes en ook weer leuk materiaal om te lezen.
Ik heb juist dat als het slecht weer is dat ik maar ga bezemen want als het morgen dan mooi is kan ik lekker op mijn kont in de tuin zitten met een boek.
donderdag 7 mei 2009 om 11:41
donderdag 7 mei 2009 om 13:31
Goedendag maisjes!
Ik ben ook niet attent (genoeg). Zou graag willen dat het anders was. Ik vergeet ook altijd iedereen een kaartje te sturen met verjaardagen enzo..
He Druif, ik miste je al!
Je bent goed bezig geweest.
Zoebie, ik moet toch je andere topic ook eens bezoeken geloof ik.
Maar ik begrijp nu al dat het allemaal niet makkelijk moet zijn.
Tja, dat meeten.. Ik heb mezelf een tijd geleden voorgenomen om daar nooit meer aan mee te doen. Maar ja, situaties veranderen en mensen veranderen...
En Fuss weer eens zien na al die tijd lijkt me écht heel leuk!
Rainz, ik ben echt DOL op zelfgebakken brood. Maar oh zo slecht voor mij: Als ik bak weet ik bijna zeker dat het brood dezelfde dag nog op gaat. Ik blijf er van eten, probeer het dus echt als een extra tractatie te zien en doe het maar niet al te vaak..
Hier in huis en tuin nog bijna niks gebezemd.
Wel getennist en aansluitend koffie geleut.
Toen ik thuis kwam meteen visite over de vloer
Wasje gedraaid
Broodjes afgebakken
Straks:
Kind naar vriendinnetje brengen
Naar de Intratuin om nieuwe lavendelplantjes
Stofzuigen
Was opvouwen en wegruimen. (De tijd dat hier alles steeds in de mand bleef liggen lijkt ver achter ons te liggen! )
Fijne dag! (f)
Ik ben ook niet attent (genoeg). Zou graag willen dat het anders was. Ik vergeet ook altijd iedereen een kaartje te sturen met verjaardagen enzo..
He Druif, ik miste je al!
Je bent goed bezig geweest.
Zoebie, ik moet toch je andere topic ook eens bezoeken geloof ik.
Maar ik begrijp nu al dat het allemaal niet makkelijk moet zijn.
Tja, dat meeten.. Ik heb mezelf een tijd geleden voorgenomen om daar nooit meer aan mee te doen. Maar ja, situaties veranderen en mensen veranderen...
En Fuss weer eens zien na al die tijd lijkt me écht heel leuk!
Rainz, ik ben echt DOL op zelfgebakken brood. Maar oh zo slecht voor mij: Als ik bak weet ik bijna zeker dat het brood dezelfde dag nog op gaat. Ik blijf er van eten, probeer het dus echt als een extra tractatie te zien en doe het maar niet al te vaak..
Hier in huis en tuin nog bijna niks gebezemd.
Wel getennist en aansluitend koffie geleut.
Toen ik thuis kwam meteen visite over de vloer
Wasje gedraaid
Broodjes afgebakken
Straks:
Kind naar vriendinnetje brengen
Naar de Intratuin om nieuwe lavendelplantjes
Stofzuigen
Was opvouwen en wegruimen. (De tijd dat hier alles steeds in de mand bleef liggen lijkt ver achter ons te liggen! )
Fijne dag! (f)
donderdag 7 mei 2009 om 14:10
Kom even snel bijlezen hier(nouja snel...)
Voel me &^%$^&**...uhm rot gewoon...moest vanochtend naar gesprek over schulden van ex,die ik dus moet betalen...BAHBAHBAH!!!!
Dacht ik eindelijk nieuw leven op te bouwen krijg ik dit weer op mn dak..komt ook wel weer goed maar ben er gewoon heel kwaad(laaiend)over!!
Jullie hebben allemaal hard gebezemd zeg!!Mijn complimenten!!
Fijn HPL dat jullie het een tijdje kunnen uitzingen!
AE..jurk al aan je moeder laten zien??
Meeten mag hier hoor als jullie dat willen...kom ik zelf ook,haha!maar weet niet of jullie dat willen en of Breda gunstig is??
Fijne dag allemaal
Liefs coebergh
Voel me &^%$^&**...uhm rot gewoon...moest vanochtend naar gesprek over schulden van ex,die ik dus moet betalen...BAHBAHBAH!!!!
Dacht ik eindelijk nieuw leven op te bouwen krijg ik dit weer op mn dak..komt ook wel weer goed maar ben er gewoon heel kwaad(laaiend)over!!
Jullie hebben allemaal hard gebezemd zeg!!Mijn complimenten!!
Fijn HPL dat jullie het een tijdje kunnen uitzingen!
AE..jurk al aan je moeder laten zien??
Meeten mag hier hoor als jullie dat willen...kom ik zelf ook,haha!maar weet niet of jullie dat willen en of Breda gunstig is??
Fijne dag allemaal
Liefs coebergh
donderdag 7 mei 2009 om 16:36
Balen Coebergh! Is er echt geen andere oplossing?
Zo, ik ben eindelijk het topic eens binnen. Bah bah, wat is dat forum toch irritant op het moment.
Heb veel langer gewerkt dan ik eigenlijk wilde, maar goed, wat ik wilde maken is nu af. Hopelijk werkt het ook
Nu heb ik lekker nog een heel weekend voor de boeg. Met eindelijk eens uitslapen
Zo, ik ben eindelijk het topic eens binnen. Bah bah, wat is dat forum toch irritant op het moment.
Heb veel langer gewerkt dan ik eigenlijk wilde, maar goed, wat ik wilde maken is nu af. Hopelijk werkt het ook
Nu heb ik lekker nog een heel weekend voor de boeg. Met eindelijk eens uitslapen
donderdag 7 mei 2009 om 17:03
Wij hebben in de tuin gewerkt. Echt een verplichte 'hobby'...
Maar goed, het kan weer even. We kijken het nog even aan, maar met de lavendel komt het niet meer goed denken we.
Tjonge Coebergh, schulden zijn nooit leuk, maar als ze van je ex zijn dan is het helemaal balen..
Helemaal niks aan te doen?
Meeten in Breda, Utrecht, het maakt mij niks uit hoor, waar het is.
En als afstand voor niemand een probleem is, het mag ook gerust hier.
Fuss, ik merk niks van problemen met het forum (behalve af en toe weer errug traaaaaaaag), maar ik werk met Firefox, dat schijnt verschil te maken.
Net heb ik deze deurmat gekregen als moederdagkado:
Ik vind em wel geinig
donderdag 7 mei 2009 om 20:09
Coebergh NEEEE, schulden van je ex? Wat erg. Wat zonde. Vreselijk. Het zal wel goed zijn uitgezocht denk ik. Maar kan je ex niet zelf voor zijn zooi opkomen?
Kan er verder ook niet over meepraten want ben dit jaar 35 jaar getrouwd en heb geen ex. wel een superzuinige vent.
't Is maar goed dat houdt de weegschaal in evenwicht.
Wat een tijd zeg. 35 jaar Pffft. En dan ben ik nog niet eens 55.....
Kan er verder ook niet over meepraten want ben dit jaar 35 jaar getrouwd en heb geen ex. wel een superzuinige vent.
't Is maar goed dat houdt de weegschaal in evenwicht.
Wat een tijd zeg. 35 jaar Pffft. En dan ben ik nog niet eens 55.....
donderdag 7 mei 2009 om 20:49
Coebergh, schulden van je ex, dat is wel heel erg zonde zeg..!! Is er niet een manier dat je aan kunt tonen dat het niet jouw schulden zijn?
Potverdikkies, wat een domper zeg, ik kan me voorstellen dat je je even heel erg rot voelde..!
Het forum doet hier nog redelijk normaal, ik kan in elk geval gewoon de topics op. Maar net deed ik "Bekijk bericht" in plaats van "Verstuur bericht", en toen liep hij wel vast.. Raar! Ik gebruik trouwens gewoon Internet Explorer..
Haha, wat leuk! De film wordt gesponsord door Jameson... Toepasselijk!
Het forum doet hier nog redelijk normaal, ik kan in elk geval gewoon de topics op. Maar net deed ik "Bekijk bericht" in plaats van "Verstuur bericht", en toen liep hij wel vast.. Raar! Ik gebruik trouwens gewoon Internet Explorer..
Haha, wat leuk! De film wordt gesponsord door Jameson... Toepasselijk!
donderdag 7 mei 2009 om 21:25
Zoebie, 35 jaar getrouwd!
Jij was er net als ik vroeg bij!
Ik zei deze week nog tegen onze oudste dat, toen ik haar leeftijd had (17 en een beetje) al samenwoonde met haar vader.
Eigenlijk snap ik nu wel een beetje dat mensen toen zeiden dat het ons nooit zou lukken.
Tjonge jonge, en wij maar denken dat we alles wisten. En ja, het was zwaar met de bekende ups en downs, maar we zijn nog steeds een setje!
Lekker puh!
Jij was er net als ik vroeg bij!
Ik zei deze week nog tegen onze oudste dat, toen ik haar leeftijd had (17 en een beetje) al samenwoonde met haar vader.
Eigenlijk snap ik nu wel een beetje dat mensen toen zeiden dat het ons nooit zou lukken.
Tjonge jonge, en wij maar denken dat we alles wisten. En ja, het was zwaar met de bekende ups en downs, maar we zijn nog steeds een setje!
Lekker puh!