Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
julius schreef:
05-11-2020 19:48
https://lawandcrime.com/awkward/georgia ... -of-fraud/

Geen enkel bewijs. Verrassend.

Wilde het net plaatsen.
Zoals al eerder gezegd: men moet met iets concreets komen, is dat er niet dan gaat de boel verder.
Abyss schreef:
05-11-2020 19:50
Waarom werd dat tegen gehouden dan? die hertelling?

500 stemmen is natuurlijk niks. dat zou je altijd moeten mogen hertellen.. op miljoenen stemmen.
Hertellen is alleen maar goed en zorgt voor minder fouten..

https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Unit ... n_recounts

Even naar beneden scrollen.
Abyss schreef:
05-11-2020 19:39
Meldt "Senator Sharif Street"

Ik heb het nog niet opgezocht. maar laat mij raden. Het is een Democraat? gokje hoor..
Dat staat er toch?
Abyss schreef:
Waarom werd dat tegen gehouden dan? die hertelling?

500 stemmen is natuurlijk niks. dat zou je altijd moeten mogen hertellen.. op miljoenen stemmen.
Hertellen is alleen maar goed en zorgt voor minder fouten..
https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_v._Gore

Bush v. Gore, 531 U.S. 98 (2000), was a decision of the United States Supreme Court on December 12, 2000, that settled a recount dispute in Florida's 2000 presidential election between George W. Bush and Al Gore.

Earlier, on December 8, the Florida Supreme Court, by a vote of four to three, ordered a statewide recount of all undervotes, over 61,000 ballots that the vote tabulation machines had missed. The Bush campaign immediately asked the U.S. Supreme Court to stay the decision and halt the recount. Justice Antonin Scalia, convinced that all the manual recounts being performed in Florida's counties were illegitimate, urged his colleagues to grant the stay immediately.[1] On December 9, the five conservative justices on the Court granted the stay for Bush, with Scalia citing "irreparable harm" that could befall Bush, as the recounts would cast "a needless and unjustified cloud" over Bush's legitimacy. In dissent, Justice John Paul Stevens wrote that "counting every legally cast vote cannot constitute irreparable harm."[1] Oral arguments were scheduled for December 11.

Alle vijf de conservatieve rechters gingen mee in deze bizarre redenering. En dan win je dus.
julius wijzigde dit bericht op 05-11-2020 19:55
0.23% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
Ik ging ervan uit dat jij het wel wist maar het over een boeg wilde gooien dat er wel was gestart met een recount en je bewering dus wel waar was. Vandaar mijn semantische discussie opmerking.

Maar je wist het niet, dat discussieert dan een stuk beter. Ik zie dat het al is uitgelegd.
Nee wist ik niet precies.
Maar nu is er ook de verwarring met Florida 2016 en 2000.

Ik lees nu dat er iets in 2016 was dat het voor een bepaalde datum moest gebeuren en dat het daarom niet door ging.

Maar goed ik weet het nu ook niet meer wat wel en niet mag.

Wat ik in ieder geval gelezen heb is dat een automatische recount aan de orde is of in ieder geval aangevraagd kan worden in elke staat als de marge binnen een bepaald percentage is.. Misschien heb ik dat fout, maar dat heb ik ergens gelezen.
Michigan state judge dismisses Trump campaign lawsuit about canvassing observation
From CNN's Jessica Schneider and Laura Jarrett

A state court judge on Thursday dismissed a lawsuit brought by the Trump campaign that asked for an immediate halt to the vote counting until its representatives had “meaningful” access to ballot counting and adjudication.

Judge Cynthia Stephens was highly skeptical throughout a virtual hearing on Thursday about the lack of admissible evidence in the case and whether the campaign had sued the right party (Secretary of State Benson).

“What I have is, at best, a hearsay affidavit that addresses a harm that would be significant,” said Judge Cynthia Stephens. “We’ve got an affidavit that is not first-hand knowledge.”
The lawyer representing the state, Heather Meingast, said the case was essentially moot because the counting had already concluded. “The ship has really sailed on the relief that they’re requesting in this case.”

The judge said that the Trump campaign’s request is going to be denied in a written order, which will not come today, but she was not convinced of any substantial likelihood of success on the merits of the case. She said she will get an order out tomorrow afternoon if she can.

The judge seemed to express exasperation that this case was brought by the Trump campaign and ended the hearing by saying she adjourns the matter “where everyone here seeks to have a full and fair election process.”
Hetvrijewoord schreef:
05-11-2020 19:51
Wilde het net plaatsen.
Zoals al eerder gezegd: men moet met iets concreets komen, is dat er niet dan gaat de boel verder.
Volgens mij worden er honderen van dit soort lawsuits gefiled..
Betekent niet dat er 1 wordt afgewezen dat alles ongegrond is.

Zoals jij volgens mij plaatste. dat in een andere staat tijdelijk, 26.000 stemmen op court order werden tegengehouden van tellen totdat het is opgelost..
zurimat schreef:
05-11-2020 19:52
Dat staat er toch?
Nou nu je het zegt dacht ik bijna dat ik het verkeerd had.
Ik helemaal terug zoeken.

En nee het staat er helemaal niet.
grapjas?
Abyss schreef:
05-11-2020 19:58
Volgens mij worden er honderen van dit soort lawsuits gefiled..
Betekent niet dat er 1 wordt afgewezen dat alles ongegrond is.

Zoals jij volgens mij plaatste. dat in een andere staat tijdelijk, 26.000 stemmen op court order werden tegengehouden van tellen totdat het is opgelost..

Zucht.
Dat impliceer ik ook niet.
Conclusie: die hele verkiezing kan even goed gebeuren door een muntje op te gooien.
Wijndruifje schreef:
05-11-2020 20:05
Conclusie: die hele verkiezing kan even goed gebeuren door een muntje op te gooien.

:lightbulb:
Hetvrijewoord schreef:
05-11-2020 20:03
Zucht.
Dat impliceer ik ook niet.
Ik beweer ook niet dat jij dat beweert.

Zucht niet zoveel..
Is er hier trouwens al iemand benaderd om aan een talkshowtafel te schuiven als Amerika kenner?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Abyss schreef:
05-11-2020 20:08

Zucht niet zoveel..
Oh, dat kun je volgens mij helemaal op jouw conto schrijven. Wat discussieer jij vermoeiend, zeg. Ik zit hier soms ook hardop te zuchten om hoe jij je uitdrukt naar anderen.
Abyss schreef:
05-11-2020 20:01
Nou nu je het zegt dacht ik bijna dat ik het verkeerd had.
Ik helemaal terug zoeken.

En nee het staat er helemaal niet.
grapjas?
Er staat: Volgens de democraten...

Misschien ben je in de war omdat er bron met naam en toenaam bijstaat?
Tiana_76 schreef:
05-11-2020 20:11
Oh, dat kun je volgens mij helemaal op jouw conto schrijven. Wat discussieer jij vermoeiend, zeg. Ik zit hier soms ook hardop te zuchten om hoe jij je uitdrukt naar anderen.
Ja maar denk je dat ik niet zucht bij jou? of jou niet vermoeiend vindt?
Je roept maar wat en als ik zeg het klopt gewoon niet wat je zegt.

en letterlijk een bericht na jouw bericht als voorbeeld geef.. En jij antwoord.. Tja... nee klopt niet.

Dan zucht ik ook. Berichten in twijfel trekken die op dit moment nog letterlijk terug te zien zijn.. waar ben je dan mee bezig?
Ja je zal wel zuchten weer. we zuchten beiden.
Rosabella1 schreef:
05-11-2020 20:08
Is er hier trouwens al iemand benaderd om aan een talkshowtafel te schuiven als Amerika kenner?
Zoek je nog iemand ja?
https://twitter.com/LennertGoemans/stat ... 67170?s=09 hahahah :mrgreen: erg flauw maar wel leuk
Wijndruifje schreef:
05-11-2020 20:05
Vier miljoen stemmen verschil en dan een muntje opgooien. Bijzonder.
Abyss schreef:
05-11-2020 20:20
Zoek je nog iemand ja?
Neuh ik vind het wel vermakelijk al die Amerika 'kenners' de afgelopen dagen aan de talkshowtafels.
Neem nou gisteravond bij het programma DitisM D66/Rabobank mevrouw Barbara Baarsma die haar zegje mocht doen over de Amerikaanse verkiezingen. Werkelijk beschamend wat een onzin ze daar kritiekloos mocht uitkramen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
ikBedoelHetGoed schreef:
05-11-2020 20:25
waar is het 4 miljoen verschil?
ikBedoelHetGoed schreef:
05-11-2020 20:25
Dat is het net. 4 miljoen stemmen verschil en toch wint degene met de minste stemmen. Ik zei het al eerder: raar systeem. Ze zouden daar beter de boel eens opkuisen. Meer partijen zou al veel doen, maar ook dat archaische kiesmannensysteem afschaffen.

Edit: oh ja en als er een districtgrens bij wijze van spreken een meter opgeschoven wordt wijzigt de hele uitslag. Bijzonder.
wijndruifje wijzigde dit bericht op 05-11-2020 20:45
13.64% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
05-11-2020 20:30

Neem nou gisteravond bij het programma DitisM D66/Rabobank mevrouw Barbara Baarsma die haar zegje mocht doen over de Amerikaanse verkiezingen. Werkelijk beschamend wat een onzin ze daar kritiekloos mocht uitkramen.

Vertel
Al kan ik het wel raden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wijndruifje schreef:
05-11-2020 20:31
Dat is het net. 4 miljoen stemmen verschil en toch wint degene met de minste stemmen. Ik zei het al eerder: raar systeem. Ze zouden daar beter de boel eens opkuisen. Meer partijen zou al veel doen, maar ook dat archaische kiesmannensysteem afschaffen.
Helemaal met jou eens. Een meerpartijensysteem zou helpen. Dat je nooit de meerderheid hebt en moet overleggen. Samenwerken. Normaal met elkaar omgaan.
XxprisjuhxX schreef:
05-11-2020 20:22
https://twitter.com/LennertGoemans/stat ... 67170?s=09 hahahah :mrgreen: erg flauw maar wel leuk

:rofl:

'genderneutrale powerranger'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven