Biden versus Trump
dinsdag 29 september 2020 om 13:52
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''
Wie gaat kijken?
Ik twijfel nog (begint om 3:00
)
Wie gaat kijken?
Geen prima, prima is geen goed.
donderdag 5 november 2020 om 19:21
Nee dat kan niet geweigerd worden.Hetvrijewoord schreef: ↑05-11-2020 19:18'Dit soort dingen'
Nee hoor.
Een hertelling na de einduitslag.
En dat zou elke partij inderdaad proberen als het extreem close is.
Het moet overigens wel extreem close zijn om daadwerkelijk wat uit te maken, maar de kans is er dus niet vreemd om die te gebruiken.
Overigens kan ook een hertelling worden geweigerd.
Er zijn gewoon criteria voor per staat.
Als het verschil een bepaald aantal % is dan heb je daar recht op.
Volgens mij meestal 0,5 of 1%. Maar in ieder geval kan het niet geweigerd worden, dat is allemaal echt vastgelegd..
donderdag 5 november 2020 om 19:23
Ja sorry, ik haal die twee door elkaar.Abyss schreef: ↑05-11-2020 19:15Arizona juist volgens mij.
Arizona is de plek waar Trump een achterstand al 2 dagen goed aan het maken is en elke nieuwe stemmen in zijn voordeel zijn.
Maar daar werd het volgens mij weer andersom geteld en als laatste de stemmen van de "op de dag zelf stemmen" geteld worden.
Als jij zegt dat in Nevada juist het meeste Republikeins is zou dat betekent dat hij daar wint, aangezien daar het verschil heel klein is.
donderdag 5 november 2020 om 19:24
donderdag 5 november 2020 om 19:24
Jij zegt dat de democraten precies hetzelfde zouden doen. Ik spreek dat tegen met het voorbeeld van Al Gore. Heb je daar iets inhoudelijks aan toe te voegen?
donderdag 5 november 2020 om 19:25
Klopt, ik zie hem geen .3 procent goedmaken met 98% van de stemmen geteld.Abyss schreef: ↑05-11-2020 19:24Trouwens CNN bericht dat Fulton County. de grootste county in Georgia klaar is en alles is doorgegeven. Die Country heeft 46%+ Biden stemmers.
Dat zou een indicatie kunnen zijn dat Biden het net niet redt. Want hij heeft maar iets van 2000 goed gemaakt.. en staat nog 13 .000 of 14.000 achter
donderdag 5 november 2020 om 19:28
Nee, je hebt niet helemaal gelijk. Zie Florida 2016.
donderdag 5 november 2020 om 19:30
Daar is er een hertelling gekomen.
donderdag 5 november 2020 om 19:33
die 60.000 wordt wel lacherig over gedaan.1Portemonnee schreef: ↑05-11-2020 19:24Als ik Kanye was, dan zou ik de stembiljetten bij elkaar verzamelen, en er een kledinglijn van maken![]()
Maar stel dat het net die 60.000 zijn die Trump nodig had..
En Kanye is Trump supporter.
Dan heeft hij het niet slim gedaan
donderdag 5 november 2020 om 19:36
Is wat lastig allemaal te vergelijken he.
In dit geval is het in zoveel states heel close. Dat zag je voorheen nooit.
Ook die mail in ballots is zo'n groot discussie punt,. Wat je nooit eerder hebt gehad.
Ik denk persoonlijk wel dat als het andersom was. en Trump het van Mail in votes moest hebben en het uiteindelijk in 4 of 5 staten close is en achterstanden van 500.000 worden goed gemaakt door diezelfde votes. . dat inderdaad ook de Democraten niet schuwen om hertellingen en eventueel gerechtelijke stappen.
donderdag 5 november 2020 om 19:37
19:14
Volgens de Democraten tonen data aan dat Joe Biden de staat Pennsylvania zal winnen met ongeveer 175.000 stemmen overschot. Momenteel staat Biden nog ongeveer 115.000 stemmen achter op Trump, maar er moeten nog meer dan een half miljoen stemmen geteld worden. Die zullen vooral naar Biden gaan, meldt senator Sharif Street.
Ik hoop zo enorm hard dat dit uitkomt.
Ik wil het, ik wil het, ik wil het!
Volgens de Democraten tonen data aan dat Joe Biden de staat Pennsylvania zal winnen met ongeveer 175.000 stemmen overschot. Momenteel staat Biden nog ongeveer 115.000 stemmen achter op Trump, maar er moeten nog meer dan een half miljoen stemmen geteld worden. Die zullen vooral naar Biden gaan, meldt senator Sharif Street.
reageer dan nietHetvrijewoord schreef: ↑05-11-2020 19:34En gestopt.
Effect komt op hetzelfde neer.
Ik heb geen zin in een semantische discussie.
In 2000 is de hertelling van de stemmen in Florida stopgezet op last van het hooggerechtshof. George Bush Jr. werd hierdoor president, omdat hij Florida won met een verschil van 537 stemmen en hierdoor op 271 kiesmannen kwam.
Als alle stemmen in Florida zouden zijn herteld, had Gore hoogstwaarschijnlijk gewonnen.
Dus nee, een hertelling is niet gegarandeerd of vastgelegd.
donderdag 5 november 2020 om 19:39
ikBedoelHetGoed schreef: ↑05-11-2020 19:3719:14
Meldt "Senator Sharif Street"
Ik heb het nog niet opgezocht. maar laat mij raden. Het is een Democraat? gokje hoor..
donderdag 5 november 2020 om 19:42
Senator Sharif Street is committed to improving access to healthcare, reforming our criminal justice system, creating quality jobs, funding our public schools, investing in science and technology and fighting for the rights of all Pennsylvanians.
Vast geen republikein nee.
Maar iedereen en zn moeder weet dat het vooral Democraten zijn die per post hebben gestemd, en dat zijn de stemmen die nu geteld worden. Het is niet voor niets dat Trump wil dat het tellen stopt.
donderdag 5 november 2020 om 19:43
Ok nu vertel jij mij iets nieuws.julius schreef: ↑05-11-2020 19:37In 2000 is de hertelling van de stemmen in Florida stopgezet op last van het hooggerechtshof. George Bush Jr. werd hierdoor president, omdat hij Florida won met een verschil van 537 stemmen en hierdoor op 271 kiesmannen kwam.
Als alle stemmen in Florida zouden zijn herteld, had Gore hoogstwaarschijnlijk gewonnen.
Dus nee, een hertelling is niet gegarandeerd of vastgelegd.
Dit wist ik niet .
Maar in hoeverre is dit waar? ging het echt om 500 stemmen en zonder die 500 stemmen was Gore president?
Vaak ligt de waarheid net iets anders. Maar als het zo het is. dan zou ik dat ook raar vinden. Bush is met 500 stemmen president geworden
donderdag 5 november 2020 om 19:44
Nee hoor. jij zegt ik heb er geen zin meer in.Hetvrijewoord schreef: ↑05-11-2020 19:40Ja het is vervelend als je geen gelijk blijkt te hebben.
Discussieer dan niet zou ik zeggen.
Dan zeg ik waarom reageer je dan als je er niet meer op in wil gaan.
Ik weet ook niet alles. misschien zit ik wel fout. Maar dat gepraat van hier heb ik geen zin in.. is beetje makkelijk. Dan moet je niet reageren.
donderdag 5 november 2020 om 19:46
Abyss schreef: ↑05-11-2020 19:43Ok nu vertel jij mij iets nieuws.
Dit wist ik niet .
Maar in hoeverre is dit waar? ging het echt om 500 stemmen en zonder die 500 stemmen was Gore president?
Vaak ligt de waarheid net iets anders. Maar als het zo het is. dan zou ik dat ook raar vinden. Bush is met 500 stemmen president geworden en
Als Gore Florida had gewonnen, was hij president geweest. Hij won ook de popular vote met een verschil van een half miljoen stemmen.
Het is niet voor niets dat Trump zo trots is op het feit dat hij drie oerconservatieve republikeinen in het hooggerechtshof heeft benoemd. Als zij uiteindelijk degenen zijn die over de verkiezingsuitslag beslissen, weet jij al wie er gewonnen heeft. Vandaar al die loze beschuldigingen en rechtszaken.
donderdag 5 november 2020 om 19:48
donderdag 5 november 2020 om 19:50
Ik ging ervan uit dat jij het wel wist maar het over een boeg wilde gooien dat er wel was gestart met een recount en je bewering dus wel waar was. Vandaar mijn semantische discussie opmerking.
Maar je wist het niet, dat discussieert dan een stuk beter. Ik zie dat het al is uitgelegd.
donderdag 5 november 2020 om 19:50
Waarom werd dat tegen gehouden dan? die hertelling?julius schreef: ↑05-11-2020 19:46Als Gore Florida had gewonnen, was hij president geweest. Hij won ook de popular vote met een verschil van een half miljoen stemmen.
Het is niet voor niets dat Trump zo trots is op het feit dat hij drie oerconservatieve republikeinen in het hooggerechtshof heeft benoemd. Als zij uiteindelijk degenen zijn die over de verkiezingsuitslag beslissen, weet jij al wie er gewonnen heeft. Vandaar al die loze beschuldigingen en rechtszaken.
500 stemmen is natuurlijk niks. dat zou je altijd moeten mogen hertellen.. op miljoenen stemmen.
Hertellen is alleen maar goed en zorgt voor minder fouten..