Messenslijper

06-11-2020 10:35 17 berichten
Onlangs las ik in een artikel van een kok over de Anysharp messenslijper. Dat schijnt een goed ding te zijn. Had er eigenlijk nooit eerder over nagedacht om een messenslijper aan te schaffen, maar het lijkt me handig. Dan hoef je je messen niet meer weg te brengen.

Hebben jullie zelf een messenslijper en zo ja, over welke zijn jullie supertevreden?
Van Ikea, uitstekend ding maar ik ben geen masterchef dus in het grotere geheel zal het wel weer niks zijn.

Hier slijpt het ding in elk geval superscherp in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Breng nu de messen weg.
Hetvrijewoord schreef:
06-11-2020 10:51
Van Ikea, uitstekend ding maar ik ben geen masterchef dus in het grotere geheel zal het wel weer niks zijn.

Hier slijpt het ding in elk geval superscherp in mijn ogen.
Ik zal er eens naar kijken, dank je voor de tip.
drominique schreef:
06-11-2020 10:52
Ik lees mee. Breng nu de messen weg.
Dat deed ik ook altijd, maar het kost tijd, je bent je messen kwijt en zo'n slijper heb je er qua prijs snel weer uit. Dus ben nu aan het kijken naar een beetje een fatsoenlijke.
Ik heb zo'n ding:

Afbeelding

Echt zo scherp als net nieuw lukt er niet mee maar we komen een heel eind.
Dwaler schreef:
06-11-2020 11:02
Dat deed ik ook altijd, maar het kost tijd, je bent je messen kwijt en zo'n slijper heb je er qua prijs snel weer uit. Dus ben nu aan het kijken naar een beetje een fatsoenlijke.
Ik loop tegen exact hetzelfde aan.
Ik heb ook die goedkope van IKEA. Werkt verbazend goed!
Ik heb de Worksharp WS3000, ideaal ding, kan je ook scharen en gereedschap mee slijpen.
Ik krijg mijn messen vlijmscherp door ze te slijpen aan de rand van de onderkant van een porseleinen kopje of bord. Dacht dat het een fabeltje was, maar het werkt echt.
Hoi,

Wij hebben deze:
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ch ... achine.htm

Niet de goedkoopste, maar werkt perfect.
Ideaal als je vaak messen moet wegbrengen om te slijpen, dan haal je het er wel uit.
:daisy:
Niet zeuren, gewoon poetsen.
Bedankt voor alle tips!
Kroonprinses schreef:
06-11-2020 13:14
Ik krijg mijn messen vlijmscherp door ze te slijpen aan de rand van de onderkant van een porseleinen kopje of bord. Dacht dat het een fabeltje was, maar het werkt echt.
Hoe dan?
drominique schreef:
06-11-2020 15:22
Hoe dan?

Je zet het mes tegen het randje aan en je slijpt het snij gedeelte door het heen en weer te bewegen.

https://youtu.be/tB8O7w1qPEI
Kroonprinses schreef:
07-11-2020 11:46
Je zet het mes tegen het randje aan en je slijpt het snij gedeelte door het heen en weer te bewegen.

https://youtu.be/tB8O7w1qPEI
En je merkt helemaal niets aan slijtage van het kopje?
rozemarijn123 schreef:
07-11-2020 14:23
En je merkt helemaal niets aan slijtage van het kopje?

Nee je merkt er niks van. Bovendien slijp je het mes aan het randje van de onderkant van het kopje/bord.
Kroonprinses schreef:
08-11-2020 19:40
Nee je merkt er niks van. Bovendien slijp je het mes aan het randje van de onderkant van het kopje/bord.
Wat een leuke tip! Ga ik eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven