Puber gelooft nog in Sinterklaas

09-11-2020 14:21 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van een 11,5-jarige die nog in Sinterklaas gelooft?

Hier is dat het geval met een van mijn stiefkinderen. Ik heb er niets over te zeggen uiteraard (behalve mijn mening aan vriend geven) maar ik vind het eigenlijk wel een beetje gênant. Ze is volop in de lichamelijke ontwikkeling.
Normaliter ontwikkelt een kind rond zijn 7e het besef dat een paard helemaal niet op het dak kan komen bijvoorbeeld. Zij bedenkt dat soort dingen helemaal niet.

Misschien zie ik het verkeerd hoor maar ik zou graag eens horen hoe jullie erover denken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een 11 jarige nog gelooft. Dat is toch allang uitgelekt op school of onder vrienden? Doet ze niet alsof omdat ze bang is dat ze anders geen cadeau's meer krijgt?
Die gaat het lastig krijgen op school.
Voor de rest gaat het goed met de puber?
Is alleen sinterklaas een hot item of spelen er nog meer dingen?
De andere kinderen in het gezin hebben het allang al gezegd tegen puber.
Misschien wil ze gewoon cadeautjes?

Of vindt ze het magisch en doet ze alsof?

Speelt er nog meer?
Houdt het kind jullie niet gewoon een beetje voor de gek?
Zo niet: waarom heeft nog geen ouder het kind ingelicht?
Is ze er wel echt actief bezig? Mijn dochter bijvoorbeeld had sowieso niet zo bijster veel met het hele Sinterklaasverhaal, ze vond het wel een leuk feest, een gezellige tijd op school en fijn om cadeautjes te krijgen, maar ze had het er eigenlijk maar weinig over en toen ze hoorde dat het niet echt was, vond ze dat prima verder. Ik denk dat zij ook niet zo nadacht over het paard op het dak, omdat ze gewoon niet zo met het verhaal bezig was.
susan wijzigde dit bericht op 09-11-2020 14:27
6.08% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In mijn ogen is een puber niet 11,5, maar dat terzijde.

Ik vind het eigenlijk jammer dat ouders daar niet eerder iets mee gedaan hebben.

Zielig.

Het is niet normaal als een kind van boven de 8, max 9 nog heel erg geloofd.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 14:29
20.86% gewijzigd
ik vind het nogal wereldvreemd over komen. Heeft ze genoeg contact met leeftijdsgenoten?
--verlies nooit het kind in jezelf--
Is ze normaal begaafd?
We hebben onze jongste op een bepaald moment toch echt verteld hoe het zat.
Ze had geen twijfel,maar ging naar groep 6 en moest lootjes gaan trekken
*2020* schreef:
09-11-2020 14:25
De andere kinderen in het gezin hebben het allang al gezegd tegen puber.
Alle kinderen hebben de instructie om niet erover te praten tot ouders zelf aangeven dat het niet meer speelt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
09-11-2020 14:29
Alle kinderen hebben de instructie om niet erover te praten tot ouders zelf aangeven dat het niet meer speelt.
Bizar.

Of is ze misschien niet helemaal normaal begaafd?
suzyqfive schreef:
En school dan?
kinderen van die leeftijd lachen zich rot.
Of kind zit op speciaal onderwijs?
Ik zou niet mee gaan liegen tegen haar. Heeft je partner het er nooit met haar over gehad? Is het gesprek er nooit op een andere manier op gekomen?
*2020* schreef:
09-11-2020 14:30
En school dan?
kinderen van die leeftijd lachen zich rot.
Of kind zit op speciaal onderwijs?
Nou ja dat kan, maar je hebt ook tolerante scholen en kinderen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de waarheid niet al van andere kinderen gehoord heeft.
justagirly wijzigde dit bericht op 09-11-2020 14:33
2.79% gewijzigd
Susan schreef:
09-11-2020 14:27
Is ze er wel echt actief bezig? Mijn dochter bijvoorbeeld had sowieso niet zo bijster veel met het hele Sinterklaasverhaal, ze vond het wel een leuk feest, een gezellige tijd op school en fijn om cadeautjes te krijgen, maar ze had het er eigenlijk maar weinig over en toen ze hoorde dat het niet echt was, vond ze dat prima verder. Ik denk dat zij ook niet zo nadacht over het paard op het dak, omdat ze gewoon niet zo met het verhaal bezig was.
Pfff, ze begint in de zomer al als je haar haar gang laat gaan. Ze kijkt al weken oude Sinterklaasjournaals terug. Volgt Pieten op Social Media. Heeft haar lijstje al klaar. Ze heeft haar pietenmuts al opgezocht en kwam gisteren hier binnen met: morgen is er weer Sinterklaasjournaal! Waarbij ze zo blij keek, dat kan ze niet spelen 😏.
Hoe kan het dan dat niemand op school dat heeft gezegd? De kinderen uit haar klas zullen er ondertussen wel achter zijn toch?
Zij is geen puber, maar een kind!
suzyqfive schreef:
09-11-2020 14:33
Pfff, ze begint in de zomer al als je haar haar gang laat gaan. Ze kijkt al weken oude Sinterklaasjournaals terug. Volgt Pieten op Social Media. Heeft haar lijstje al klaar. Ze heeft haar pietenmuts al opgezocht en kwam gisteren hier binnen met: morgen is er weer Sinterklaasjournaal! Waarbij ze zo blij keek, dat kan ze niet spelen 😏.
Dit klinkt niet als een puber.
suzyqfive schreef:
Maar waarom willen ze dit zo vol blijven houden naar haar toe?
Jeetje 11,5 is Idd erg laat. De vraag was al gesteld, maar heeft ze een beperking/laag IQ?
Raar dat ouders dat niet vertellen. De mijne hadden het rond hun zevende inderdaad ook wel door dat er dingen aan dat hele verhaal niet klopten.

Kinderen mogen het, maar mijn idee, tot een met groep vijf ongeveer wel zelf uitvogelen. Daarna is het tijd om het te vertellen. Ik zie het bij ons op school ook, jongen in groep zeven die het nog niet weet. Best gek dat kinderen steeds wijzer lijken te worden en steeds langer in Sint geloven.

Als ouder moet je daar toch iets mee?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 14:39
0.21% gewijzigd
Jufjoke schreef:
09-11-2020 14:26
Houdt het kind jullie niet gewoon een beetje voor de gek?
Zo niet: waarom heeft nog geen ouder het kind ingelicht?
Nee, ik weet zeker dat ze nog echt gelooft. Mijn vriend kan niet echt argumenten geven waarom hij het haar niet vertelt. Denk dat ie er erg tegenop ziet en het daarom niet doet. Hij heeft ook de voornaamste zorg voor de kinderen. Ze zien hun moeder weekend in de twee weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven