Puber gelooft nog in Sinterklaas
maandag 9 november 2020 om 14:21
Wat vinden jullie van een 11,5-jarige die nog in Sinterklaas gelooft?
Hier is dat het geval met een van mijn stiefkinderen. Ik heb er niets over te zeggen uiteraard (behalve mijn mening aan vriend geven) maar ik vind het eigenlijk wel een beetje gênant. Ze is volop in de lichamelijke ontwikkeling.
Normaliter ontwikkelt een kind rond zijn 7e het besef dat een paard helemaal niet op het dak kan komen bijvoorbeeld. Zij bedenkt dat soort dingen helemaal niet.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar ik zou graag eens horen hoe jullie erover denken.
Hier is dat het geval met een van mijn stiefkinderen. Ik heb er niets over te zeggen uiteraard (behalve mijn mening aan vriend geven) maar ik vind het eigenlijk wel een beetje gênant. Ze is volop in de lichamelijke ontwikkeling.
Normaliter ontwikkelt een kind rond zijn 7e het besef dat een paard helemaal niet op het dak kan komen bijvoorbeeld. Zij bedenkt dat soort dingen helemaal niet.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar ik zou graag eens horen hoe jullie erover denken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 9 november 2020 om 14:36
Dit meisje zit toch al in groep 8? Vind het schattig maar eigenlijk ook zielig. Heeft ze wel contact met klasgenoten?suzyqfive schreef: ↑09-11-2020 14:33Pfff, ze begint in de zomer al als je haar haar gang laat gaan. Ze kijkt al weken oude Sinterklaasjournaals terug. Volgt Pieten op Social Media. Heeft haar lijstje al klaar. Ze heeft haar pietenmuts al opgezocht en kwam gisteren hier binnen met: morgen is er weer Sinterklaasjournaal! Waarbij ze zo blij keek, dat kan ze niet spelen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
maandag 9 november 2020 om 14:36
maandag 9 november 2020 om 14:37
Is zo'n beetje tussen 10 en 18 hoor...
Mijn dochter is 15 maar heeft de puberteit wel gehad! Zij zat er ook al jong in.
Welke leeftijd heb jij in gedachten dan?
maandag 9 november 2020 om 14:38
Hm ja, het is ook niet dat ze er erg subtiel mee bezig is. Ik kan me wel voorstellen dat de drempel hoog is als je kind zo idolaat is van Sinterklaas, juist als je het zo lang hebt laten doorgaan, dan wordt het alleen maar lastiger. Maar op school lijkt het me wel lastig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 9 november 2020 om 14:38
Dat is tiener, geen puber.justagirly schreef: ↑09-11-2020 14:37Is zo'n beetje tussen 10 en 18 hoor...
Mijn dochter is 15 maar heeft de puberteit wel gehad! Zij zat er ook al jong in.
maandag 9 november 2020 om 14:41
maandag 9 november 2020 om 14:41
Ik weet het niet, ik denk dat ze mogelijk ASS heeft, maar dat wordt niet onderzocht. Ze heeft wel een kindercoach.
Op school (kleine school) weten alle kinderen: oh dat is X. Fijn dat er gewoon geaccepteerd wordt dat je bent wie je bent. Het verhaal op school is dat Sinterklaas hulp nodig heeft.
Ik kan me het eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er op school niets over gezegd wordt, ik ga er dus ook min of meer vanuit dat ze er gewoon niet ontvankelijk voor is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 9 november 2020 om 14:43
Ja, ze heeft twee vriendinnen van dezelfde leeftijd. Maar kan net zo makkelijk met een zesjarige spelen.lalalalalaatmaar schreef: ↑09-11-2020 14:28ik vind het nogal wereldvreemd over komen. Heeft ze genoeg contact met leeftijdsgenoten?

maandag 9 november 2020 om 14:44
maandag 9 november 2020 om 14:44
Getest IQ ivm dyscalculie op 89.
maandag 9 november 2020 om 14:46
Is gewoon een algemene instructie, niet specifiek voor haar alleen. Niet zomaar over praten omdat je niet weet wie nog wel en niet gelooft.

maandag 9 november 2020 om 14:47
Is hormonaal bepaalt. In het Engels wordt schaamhaar niet voor niets pubes genoemd. Het heeft alles te maken met de hormonale ontwikkeling. Dus een tiener gaat de puberteit in als ze vruchtbaar worden.justagirly schreef: ↑09-11-2020 14:45Wanneer wordt je puber dan?
En het verschilt ook erg per kind volgens mij hoor.
maandag 9 november 2020 om 14:50
Nee nooit, als haar zusje begint over dat pieten gewoon geschminkte mensen zijn ga ik dat gesprek niet uit de weg als zij in de buurt is. Voor haar zijn pieten nog steeds magisch, wel of geen schminck. Maar nogmaals, het is mijn taak niet maar die van de ouders. En ik ga ook niet achter de rug van mijn vriend om mijn kinderen of zijn oudste instrueren om het wel te vertellen.

hmmm, 13-14 eigenlijk.justagirly schreef: ↑09-11-2020 14:37Is zo'n beetje tussen 10 en 18 hoor...
Heb net even opgezocht dat de puberteit tussen de 9 en 17 kan zijn.

Maar goed, een meisje van bijna 12 die nog in Sinterklaas gelooft, het lijkt net alsof ze een beetje is blijven hangen in haar jongere jaren?
Wanneer zijn ouders gescheiden?
Is dat net na Sinterklaas geweest? Hoe oud was ze toen?
Ja, maar ondertussen praten kinderen in groep 8 toch over Sinterklaas op een andere manier als ze in de klas zitten en er geen kleuters in de buurt zijn.
maandag 9 november 2020 om 14:51
Ik geloofde ook vrij lang, jaar of 8/9, naar mijn idee de meeste kinderen in de klas nog. Op de middelbare school in de eerste was toen een 12/13 jarige jongen die nog geloofde in Sinterklaas.. Waardoor de mentor eigenlijk zelfs een beetje boos werd op hem. Hij moest huilen in de klas. Dat drama wil je een kind niet aandoen, zo pijnlijk.
maandag 9 november 2020 om 14:52
Dat vind ik ook wel een rare zet van die mentor.Sjulia schreef: ↑09-11-2020 14:51Ik geloofde ook vrij lang, jaar of 8/9, naar mijn idee de meeste kinderen in de klas nog. Op de middelbare school in de eerste was toen een 12/13 jarige jongen die nog geloofde in Sinterklaas.. Waardoor de mentor eigenlijk zelfs een beetje boos werd op hem. Hij moest huilen in de klas. Dat drama wil je een kind niet aandoen, zo pijnlijk.
Ik denk dat de kans groter is dat kinderen je ermee pesten. Nu speelt dat op deze school blijkbaar niet, maar straks op de middelbare wordt dat wel anders.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 9 november 2020 om 14:55
Ja was super lullig. Wel sneu voor dit meisje. Jarenlang houden van iets wat niet echt is. Zal wel een emotioneel aambeeld op haar hoofd worden. Die ouders hebben daar misschien ook geen zin in, die sterke emotionele reactie.
maandag 9 november 2020 om 14:56
Ze is een keer blijven zitten ivm rekenen, zit dus in groep 7.