grapjes met Sinterklaas

12-11-2020 15:46 98 berichten
De tijd van schoen zetten breekt weer aan. Toch wel leuk om er elke keer weer een feestje van te maken. Om even ideeën op te doen, halen jullie ook weleens grapjes uit? En zo ja, wat gaan of hebben jullie gedaan?
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
12-11-2020 18:20
Mijn moeder heeft een keer alle cadeautjes verstopt in het huis, weet nog dat ik dat als kind super leuk vond. Normaal stonden de cadeautjes altijd voor de deur, nu lag er alleen een brief. Met een gedicht dat de sint moe was geweest en even was gaan uitrusten in ons huis (waren ervoor de hele dag weg geweest) en dat toen hij sliep ondeugende Piet alle cadeaus verstopt had. Dit werd een avondvullende speurtocht door het huis voor mij en mn broertje, met bij elk cadeau weer een nieuw gedicht met aanwijzingen waar de volgende pakjes lagen. En elke keer een creatieve beschrijving van waarom de cadeautjes er lagen.

Onder de zonnebank, want Piet mistte de zon van Spanje, in de keukenkastjes want Piet had honger, bij de wc want.... en ga zo maar door. Halverwege stonden er ergens pepernoten en warme choco, want we hadden vast wel honger gekregen van al dat zoeken. De laatste grote cadeaus stonden bij de buren, waar de buurman Sinterklaas was, en zo trots op ons was dat we de cadeaus allemaal hadden gevonden.

Hoe mijn ouders dat allemaal geregeld hadden weet ik niet, ze werkten allebei fulltime. Ze hebben er vast veel lol aan beleefd! Ik heb alle gedichten nog, 18 stuks allemaal met de hand in kalligrafie geschreven. Als ik die teruglees dan ben ik weer even dat kleine meisje in ons ouderlijk huis :heart: .

Wow wat leuk. De lat ligt wel gelijk hoog voor het jaar erna vrees ik als ik dat hier doe met de kerst'zak' met cadeaus
Oh ja! Mijn pa heeft ook een keer alle cadeautjes in de tuin verstopt. En de kids mochten zoeken...
Ja, ik haal altijd grapjes uit met Sinterklaas. Kan ik zo enorm van genieten! Vorig jaar heb ik alle meubels in de woonkamer ingepakt met sinterklaaspapier en de kinderen laten zoeken naar de cadeautjes met een speurtocht door het hele huis. Het jaar ervoor ruimden ze steeds hun schoenen, laarzen, jassen en tassen niet op. Die heb ik toen opgehangen aan een waslijn door de hele tuin heen, met een gedichtje in hun schoen dat door de enorme hoeveelheid rotzooi die ze hadden gemaakt Piet zelf maar is gaan opruimen, want zo wist hij niet welke schoen er gevuld moet worden. Hun gezichten waren echt alle tijd die dat kostte dubbel en dwars waard.
Ik heb ooit de wortel terug in de groentela gedaan, bakje water leeg gegooid en afgedroogd terug in de kast, cadeautje in de schoen. Kind 's ochtends helemaal verdrietig....

Ik snapte niet wat er aan de hand was, maar eindelijk kwam het hoge woord eruit: het paard had het bakje van het water opgegeten en nou werd hij ziek en ging misschien zelfs dood 😫
Bezzzz schreef:
12-11-2020 18:54
Ik heb ooit de wortel terug in de groentela gedaan, bakje water leeg gegooid en afgedroogd terug in de kast, cadeautje in de schoen. Kind 's ochtends helemaal verdrietig....

Ik snapte niet wat er aan de hand was, maar eindelijk kwam het hoge woord eruit: het paard had het bakje van het water opgegeten en nou werd hij ziek en ging misschien zelfs dood 😫
Oeps.
Morgen het bakje ingepakt in/bij de schoen zetten en een briefje erbij dat Piet het mee genomen had om af te wassen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Mijn ouders hebben het hooi voor het paard gewoon verbrand in de open haard toen ik in bed lag. Maar die structuur was dus nog wel te zien. Zij bang dat ik dat dus door zou hebben, dat zwarte hooi... maar niet hoor.
Speurtocht vinden de kinderen hier geweldig, nu drie keer gedaan. Vind het zelf prettig dat zo de aandacht een beetje van de cadeautjes wordt afgeleid en het niet alleen een graaifestijn wordt.

Eerste jaar vrij simpel, de opdracht was om een sinterklaasliedje te zingen, wat dan de aanwijzing was voor de plek van het pakje. Tweede jaar steeds een gedicht met daarin een aanwijzing naar een plek in huis, waar dan een pot met smurrie (gekookte spaghetti, vanillevla, geweekte Haribo beertjes etc.) stond waar ze het volgende gedicht uit moesten vissen. vorig jaar a la escaperoom, ieders drie opdrachten verstopt waarbij het antwoord een cijfer was, met die drie cijfers konden ze hun slot openen dat om het cadeau heen zat. (Gewoon een bagageriem met cijferslot).
Voor dit jaar ben ik nog een beetje inspiratieloos, misschien buiten een speurtocht naar opa en oma toe waar de cadeautjes dan liggen ofzo. En dan opgedeeld in drieën zodat ze ieder een deel van de route moeten vinden.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Nee nooit. Dat is eerder iets voor 1 april.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zilverelfje schreef:
12-11-2020 19:08
Speurtocht vinden de kinderen hier geweldig, nu drie keer gedaan. Vind het zelf prettig dat zo de aandacht een beetje van de cadeautjes wordt afgeleid en het niet alleen een graaifestijn wordt.

Eerste jaar vrij simpel, de opdracht was om een sinterklaasliedje te zingen, wat dan de aanwijzing was voor de plek van het pakje. Tweede jaar steeds een gedicht met daarin een aanwijzing naar een plek in huis, waar dan een pot met smurrie (gekookte spaghetti, vanillevla, geweekte Haribo beertjes etc.) stond waar ze het volgende gedicht uit moesten vissen. vorig jaar a la escaperoom, ieders drie opdrachten verstopt waarbij het antwoord een cijfer was, met die drie cijfers konden ze hun slot openen dat om het cadeau heen zat. (Gewoon een bagageriem met cijferslot).
Voor dit jaar ben ik nog een beetje inspiratieloos, misschien buiten een speurtocht naar opa en oma toe waar de cadeautjes dan liggen ofzo. En dan opgedeeld in drieën zodat ze ieder een deel van de route moeten vinden.

Of een foto puzzel. Overal een stukje van een foto, alles samen bij elkaar laat zien waar de pakjes liggen (niet een te makkelijke foto kiezen dan natuurlijk)
Zoon heeft héél veel speelgoedautootjes. Piet heeft er eens mee gespeeld en er een lange file van gemaakt. Zoon vond het een eer dat Piet zijn autootjes zo leuk vond. De file was door de hele kamer en keuken door, toen pas besefte ik me hoeveel autootjes hij had, Haha.

Ik vind de meubels inpakken wel erg grappig!
NYC schreef:
12-11-2020 15:52
Nee. Mijn oudste heeft vorig jaar als waarschuwing zelfs een briefje in zijn schoen gestopt met de tekst: geen grapjes, malle Pietje!!!
:love:

Sorry, maar dat vind ik zo schattig!

Kan hij een grapje wat met jullie uitgehaald wordt handelen? Bijvoorbeeld dat Piet het zo zielig vond dat jullie schoenen er niet bij stonden, en hij dus jullie slof/slipper/laars heeft gevuld met pepernoten? Dan is hij geen slachtoffer, maar kan hij wel meegenieten van de ‘extra’ pepernoten ;-)
Wat een leuk topic! Hier twee van bijna 3 en 5 dus ik denk dat het nu tijd wordt voor een paar leuke grapjes.

Vroeger thuis kwam ook rommelpiet en ik kreeg altijd een brief terug in mijn schoen met een prachtig handschrift van piet pedro. Daarin vertelde hij altijd wat ik had meegemaakt de afgelopen tijd en dat hij trots op mij was enz. Dat vond ik geweldig. Dat was mijn lieve vader altijd die dat deed. Vader had ook een keer voetstappen gemaakt, hele vieze modderpoten omdat het anders niet echt duidelijk was. Had ie het kleed mee verpest en was moeders niet zo blij mee :)
Celaena_Aelin schreef:
12-11-2020 20:20

Kan hij een grapje wat met jullie uitgehaald wordt handelen? Bijvoorbeeld dat Piet het zo zielig vond dat jullie schoenen er niet bij stonden, en hij dus jullie slof/slipper/laars heeft gevuld met pepernoten? Dan is hij geen slachtoffer, maar kan hij wel meegenieten van de ‘extra’ pepernoten ;-)
Dat is leuk! :flirting:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nog andere ideeen voor pakjesavond?de speurtocht vind ik wel leuk! Nog andere manieren om het pakjes open maken wat op te leuken, uit te stellen?

Vorig jaar waren we er in no time doorheen ondanks dat we dat eigenlijk niet wilden. De kinderen waren door het dolle heen en wachten was moeilijk. Ondanks veelvuldig corrigeren ( wat ook niet leuk was) waren we er zo doorheen.
Dus ik wil sowieso niet de hele stapel in 1 keer neerleggen.
Due-scimmie schreef:
12-11-2020 16:38
En vies dat ik dat vond en nog vind :facepalm:. Gelukkig eten onze kinderen graag geschrapte worteltjes dus dan valt het niet zo op als er veel wortels in koelkast liggen.
Oh ja goeie... Vorig jaar heb ik de kinderen nog afgescheept met leg maar een appel klaar voor het paard (want ik lust echt geen wortels en de kinderen eten ze eigenlijk ook niet), maar ik denk dat dat niet heel goed meer gaat lukken, dus de wortels gaan op het boodschappenlijstje (en daarna naar oma voor de hutspot)

Verder wel een leuk topic om te lezen, maar ze zijn hier nog te jong om de meeste grapjes te kunnen waarderen. Misschien dat iets van rommelpiet ofzo wel kan.

Dat verhaal van dat geldbedrag en de meespelende (schoon)moeder vind ik wel echt hilarisch trouwens.
Wat een hoop berichten, wat leuk!! Ik vind het ook wel leuk om alles in te pakken. Ik ben de vorige Sinterklaas niet verder gekomen dan een spoor van pepernoten. En papa die van malle Pietje een lege doos ik zijn schoen had gekregen met een brief “groetjes malle Pietje”.

Voor sinterklaasavond zag ik bij jumbo een uitpakspel. Leek me ook wel leuk.
Dat kan je zelf ook vinden op internet. Dobbelspel en dan zelf regels bij 1 t/6 bedenken.
Celaena_Aelin schreef:
12-11-2020 20:20

Leuk idee inderdaad!
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 20:56
Dat kan je zelf ook vinden op internet. Dobbelspel en dan zelf regels bij 1 t/6 bedenken.
Ik zou idd zelf de regels bedenken. Dat is meestal leuker dan standaard regels die al dan niet op de dobbelsteen gedrukt staan.
Bloemetjefresia schreef:
12-11-2020 20:42
Nog andere ideeen voor pakjesavond?de speurtocht vind ik wel leuk! Nog andere manieren om het pakjes open maken wat op te leuken, uit te stellen?

Vorig jaar waren we er in no time doorheen ondanks dat we dat eigenlijk niet wilden. De kinderen waren door het dolle heen en wachten was moeilijk. Ondanks veelvuldig corrigeren ( wat ook niet leuk was) waren we er zo doorheen.
Kun je de avond niet opbreken? Een paar cadeautjes uitpakken (zak leeg), dan gaan eten en dan een briefje in een plastic zakje ertussen (pannenkoeken zijn daar ideaal voor) doen waarop staat, dat er nog op een bepaalde plek cadeautjes staan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bloemetjefresia schreef:
12-11-2020 20:42

Een paar opdrachten tussen de pakjes, met een briefje van de Sint dat als iedereen een pakje heeft, de kinderen een opdracht mogen uitvoeren en daarmee een extra cadeautje kunnen verdienen? Een rebus/raadsel oplossen met een aanwijzing waar de extra cadeautjes zijn, een wedstrijdje rennen naar het einde van de straat (even een bewoner vragen of die twee pakjes in de tuin wil leggen), een rondje chocolademelk maken (pakje in de magnetron/melkpan/koelkast)... de ‘extra cadeautjes’ hoeven niet groot te zijn, het gaat om het idee.
@bloemetjesfresia ik heb je een pb gestuurd :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
De rommelpiet kwam hier ook jaarlijks, inclusief stoelen op zijn kop, legobak omgekiept etc etc. Wel werk maar toch ook altijd wel weer leuk.
En strooipiet die hun voorletters in pepernoten strooide ook wel vaak.

En ik heb wel eens als ‘schrijfpiet’ in hun vriendenboekje geschreven :)
Met natuurlijk allerlei grappige antwoorden. Boekje ging direct mee naar school want dat moesten zijn vriendjes zien, hahaha

En op pakjesavond laten bonzen door de buurman en lag er alleen een envelop op de mat. Alleen die snoetjes toen al :-D Huh ?!
In die brief stond in rijmvorm dat ze moesten zoeken naar pakjes in huis. In elke pakje zat een chocoladeletter. Die letters vormden samen het woord van de plek waar de zak verstopt lag.
Was ook heel leuk.

En ik ging altijd mee in de lijn van het Sinterklaasjournaal. Alle hints die daar gegeven werden voor de ouders deed ik mee. Zoals de stenen voor de voordeur, het speciale inpakpapier destijds etc etc.
Geweldig topic dit! Zelf geen nuttige bijdrage, dit jaar wordt het eerste echte leuke jaar, kinderen zijn 3&4 dus snappen het net wat meer :cheer:
Ik kan niet wachten, heb er net als de kinderen veel zin in!
cookie84 schreef:
12-11-2020 21:39
Geweldig topic dit! Zelf geen nuttige bijdrage, dit jaar wordt het eerste echte leuke jaar, kinderen zijn 3&4 dus snappen het net wat meer :cheer:
Ik kan niet wachten, heb er net als de kinderen veel zin in!
Wel Sinterklaasjournaal kijken dan, dat is leuk voor kinderen en grote mensen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven