kind alleen thuis laten.

11-05-2009 20:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v.baby alleen thuis tijdens brand

Noem mij een truttige, overbezorgde moeder, maar ik snap gewoon niet dat je je kindje alleen thuis laat. Goddank lijkt het goed afgelopen te zijn, maar je moet er niet aan denken dat moeder onderweg even was opgehouden door een gesprekje met de juf op iets dergelijks.
Ik weet wel dat mijn moeder mijn broertje wel eens alleen thuis liet als ze mij en mn andere broertje naar school moest brengen. Maarja wat moet je dan? Je kan moeilijk met 2 kinderen en een pasgeboren baby op de fiets stappen toch...
deed mijn moeder idd ook! en denk dat ik dat straks ook weer ga doen.
Dan maar niet op de fiets, ga dan maar lopen.

Ik zou beter moeten weten dan met deze discussie mee te doen aangezien het toch hoogstwaarschijnlijk een welles-nietes verhaal wordt over ontaarde moeders en huilie moeders.

Maar ook ik zal never ever mijn kind alleen thuis laten, ook niet wanneer er een tweede bij zal komen.
Ja, dat vind ik echt.
Ah joepie, we gaan weer rellen. Ik sla even over, mijn Mediastation trekt meer
Ah is het weer tijd voor een topic over dit onderwerp
Hier was toch niet zo heel lang geleden al een topic over?
Gáán we weer....
quote:Parnell schreef op 11 mei 2009 @ 21:08:

Ah joepie, we gaan weer rellen. Ik sla even over, mijn Mediastation trekt meer Aah Parnell, toe nou, doe gezellig mee
Ja, dat vind ik echt.
quote:Kletsmajoor schreef op 11 mei 2009 @ 21:10:

Hier was toch niet zo heel lang geleden al een topic over?wel twee; het is een hot issue.
*Gaat alvast klaarzitten met popcorn*
Hier kom je nooit uit.

de ene moeder vind het risico acceptabel en de andere niet. Ik pak de klapstoel er wel weer bij denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik laat mijn baby nooit alleen thuis, ja, zielig misschien ze moet elke keer wakker gemaakt worden. Maar dit is precies de reden waarom!

Maar iedereen moet het zelf weten, gelukkig heeft dit meisje niks
maandje geleden was hier een topic over. TO hoorde van haar buurvrouw dat ze haar 8-jarige dochter altijd thuis liet als ze 's avonds uitging.

Inderdaad een wellesniettes. De niettes gingen inderdaad over hoe lastig het was als je met 2 kinderen de 3e van school moest halen, de welles gingen van 'zielig als kind wakker wordt van een enge droom en dan alleen is' tot de meest gruwelijke dingen die zouden kunnen gebeuren met dat meiske
ik loop geregeld tijdens de slaaptijd van mn dochter een rondje om het blok met de hond.

babyfoon mee.

ik ga niet elke keer poppie uit bed sjezen om r mee te moeten nemen
quote:Nijntje schreef op 11 mei 2009 @ 21:11:

Persoonlijk zou ik nooit een kind achterlaten sinds dat verhaal met Madeleine in Portugal, maar denk wel dat ik mezelf daar goed aan moet herinneren als een peuter ligt te slapen en de school is 2 minuten lopen (maar ik wil mezelf dwingen om me hier aan te houden!!! Vind het erg belangrijk)
quote:Mamasaar schreef op 11 mei 2009 @ 21:10:

[...]

Aah Parnell, toe nou, doe gezellig mee

Vooruit, ik zal de boel even versnellen:

Kind alleen thuis is slecht: kind kan doodgaan of door angst een trauma voor het leven oplopen.

Kind alleen thuislaten kan best: soms noodzakelijk kwaad, en daarbij kun je niet alles voorkomen.

Beide partijen herhalen hun standpunten in talrijke variaties en uiteindelijk krijgen jullie dikke bonje en ik een bak popcorn van mijn liefje.

En nu: Roswell! Alle drie seizoenen, heerlijk.
Ja, zielig om je kindje wakker te maken als je deur uit moet voor een rondje met de hond, een boodschap of wat dan ook. Toch vind ik het miljoenen tikkeltjes zieliger als het slapende kindje alleen dood gaat in de brand.

De kans daarop is klein, maar ja, het zal je maar gebeuren...
quote:Annie Ooi schreef op 11 mei 2009 @ 21:16:

Ja, zielig om je kindje wakker te maken als je deur uit moet voor een rondje met de hond, een boodschap of wat dan ook. Toch vind ik het miljoenen tikkeltjes zieliger als het slapende kindje alleen dood gaat in de brand.

De kans daarop is klein, maar ja, het zal je maar gebeuren...De kans dat je onderweg door 'n auto wordt geschept is vast groter dan dat je huis afbrandt.
quote:Mamasaar schreef op 11 mei 2009 @ 21:04:

Dan maar niet op de fiets, ga dan maar lopen.

Niet alle scholen staan om de hoek...
Dank je Parnell dat heb je even duidelijk en helder samengevat. :-) Ondanks dat ik weet dat het risico heel klein is haal ik de kleine dus altijd uit bed, altijd al gedaan, ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als zoiets zou kunnen gebeuren. Maar we hebben het hier niet over een school die aan de overkant van de weg is, of de hond op het grasveld voor de deur uitlaten, maar boodschappen gaan doen. Maar goed, misschien had ik dit topic niet moeten openen, blijft toch altijd een wellus nietus discussie.
Ik vind het een acceptabel risico. De kans dat je met je kind van de trap valt of een auto-ongeluk krijgt of zoiets, is volgens mij veel groter dan de kans dat er nét in die 5 minuten dat je weg bent brand uitbreekt. Toch zou ik zelf zenuwachtig worden van het idee dat mijn dochtertje alleen thuis lag te slapen, en het daarom waarschijnlijk niet doen (in ieder geval heb ik het tot nu toe nooit gedaan). Maar ik vind niet dat deze moeder nou heel erg onverantwoordelijk heeft gehandeld ofzo.
ah, jullie typen allemaal sneller dan ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven