Singles Unite: deel 4!!
maandag 16 november 2020 om 13:30
Ik heb ook pas vorig jaar keer kort op wat apps gezeten en nu dan in coronatijd
Het leverde niks op en koste alleen energie
Je, ik althans, kijkt regelmatig of er iets leuks langskomt.
Ben er nu wel weer klaar mee met de apps.
Ondanks dat ik soms dit jaar meer sociale contacten had, heb ik niks met nmlk gedaan.
Normaliter keek ik daar als ik behoefte had of er iets leuks was.
Deze zomer merkte ik wel dat het soms niet fijn voelde als ik buiten zat in mijn eentje en ik iedereen om mij heen gezellig buiten hoorde zijn.
Of toen ik ontslagen werd dat ik thuis kwam en ik met niemand contact kreeg. Later gelukkig wel.
Ik ben niet zielig hoor, maar ik mis een thuis.
Geen familie verder.
Ondanks dat ik soms dit jaar meer sociale contacten had, heb ik niks met nmlk gedaan.
Deze zomer merkte ik wel dat het soms niet fijn voelde als ik buiten zat in mijn eentje en ik iedereen om mij heen gezellig buiten hoorde zijn.
Of toen ik ontslagen werd dat ik thuis kwam en ik met niemand contact kreeg. Later gelukkig wel.
Geen familie verder.
julia_20 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 17:57
0.85% gewijzigd
maandag 16 november 2020 om 13:40
Heel mooi gezegd.Qiyara schreef: ↑16-11-2020 07:04Ja precies en dat vind ik verdrietig om te lezen dat het je eigenwaarde kan schaden. Het zou je ook dichterbij jezelf kunnen brengen, als je voelt en onderzoekt in jezelf hoe het komt dat je erdoor geraakt wordt en wat het gevoel je te vertellen heeft. Of waarom het single zijn je nu zoveel ongemak/onrust bezorgd. Het zegt allemaal wat over jezelf en is een mooi onderzoek om zelfvertrouwen en vrijheid in jezelf te krijgen.
Voor mij geldt dit zo althans, ik ben begin 2012 single geworden na m'n langste relatie en daarna ontelbaar veel gedate. En na 2012 nog 2 korte relaties gehad van max 8 maanden. Als ik nu mijzelf vergelijk met wie ik destijds was, dan zit daar een wereld van verschil in. Omdat elke pijn die ik van daten heb ervaren, elke afwijzing en ongemak die het single leven met zich mee kan brengen, ik wat van geleerd heb/geheeld heb in mijzelf.
Echt niet, dat ik al die dates/relaties mijn eigenwaarde aan laat tasten. Ik zie het als groeipijn. Elke emotionele pijn bekijk ik overigens zo. Ook tijdens een relatie.
Ik zie kansen, geen onmogelijkheden waardoor ik mijzelf klem zet en het m'n eigenwaarde gaat aantasten.
Het geeft vrijheid en rust omdat ik daar niemand voor nodig heb alleen mezelf.
En daardoor vervalt voor mij het willen veranderen van wat is. Iets anders willen dan mijn leven nu is. En is verlangen voor mij iets moois en niet meer iets zwaars wat opgelost moet worden.
Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat ik niet met iemand wil zijn die mij wil veranderen, maar ik wil ook niemand veranderen. We moeten samen een aanvulling op elkaar zijn en elkaars verschillen kunnen accepteren. En daar beide gelukkig mee zijn. Ik heb als hoofdtaak twee kinderen op te voeden 50% van mij tijd.
lacasa wijzigde dit bericht op 16-11-2020 15:20
1.30% gewijzigd
maandag 16 november 2020 om 14:16
Wat mij wel verbaast is dat er dus dates zijn die iemand persoonlijk aanvallen op uiterlijkheden of karaktereigenschappen en die daar op afbranden. Dat zegt wel iets over de persoon.
Zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt en ik heb als ik iemand afwees ook nooit iets over uiterlijk/karakter gezegd. Gewoon: Je bent hartstikke leuk maar er is geen klik. Doe je niemand pijn mee en je bent toch van de date af.
Zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt en ik heb als ik iemand afwees ook nooit iets over uiterlijk/karakter gezegd. Gewoon: Je bent hartstikke leuk maar er is geen klik. Doe je niemand pijn mee en je bent toch van de date af.
maandag 16 november 2020 om 14:42
Limo76 schreef: ↑16-11-2020 14:16Wat mij wel verbaast is dat er dus dates zijn die iemand persoonlijk aanvallen op uiterlijkheden of karaktereigenschappen en die daar op afbranden. Dat zegt wel iets over de persoon.
Aan de andere kant is dat ook wel een beetje hautain, om niet te willen benoemen waar het aan lag. De ander wil dat natuurlijk wel weten en kan er soms nog iets mee doen. Maar waarschijnlijk is het wel slimmer om daar niet aan te beginnen. En waar jij op afknapt kan voor een ander niet zo'n probleem zijn natuurlijk.
maandag 16 november 2020 om 15:06
Julia een thuis missen en geen familie hebben lijkt me een rot gevoel!
Inmiddels heb je weer een baan toch?
Dat scheelt echt. Een
voor jou.
Lacasa precies, ik wil ook niemand meer veranderen of andersom de ander mij.
De consequentie nu is liefdesverdriet voor mij, maar liever dat dan mijzelf kwijtraken voor een relatie.
Komt vanzelf iemand voorbij waarbij het aanpassen binnen mijn grenzen zit.
Hopelijk heb jij diegene nu gevonden. Altijd fijn als er iemand op je pad komt.
Inmiddels heb je weer een baan toch?
Dat scheelt echt. Een
Lacasa precies, ik wil ook niemand meer veranderen of andersom de ander mij.
De consequentie nu is liefdesverdriet voor mij, maar liever dat dan mijzelf kwijtraken voor een relatie.
Komt vanzelf iemand voorbij waarbij het aanpassen binnen mijn grenzen zit.
Hopelijk heb jij diegene nu gevonden. Altijd fijn als er iemand op je pad komt.
maandag 16 november 2020 om 15:55
Jullie hebben veel te veel geschreven om overal op te antwoorden!
Jaloers op je gebakje Julus! Waren mijn favoriete taartjes net in promo bij Delhaize vandaag: 3+1 gratis... wat ben ik met 4 taartjes?? Vooral nu je (hier in Belgie) niemand thuis kan bezoeken of uitnodigen. Singles tellen weer niet mee?
Soit...
Ben zo goed als 50 en van de laatste 10 jaar, 7 jaar single en zoals Antoon weet ik nu meer dan ooit dat ik in een relatie veel gelukkiger ‘zou kunnen zijn’.
Als ik nu naar mijn laatste relatie van 5 maand kijk, dan heb ik samen met hem veel leukere momenten beleefd dan ik ooit als single kan meemaken. Het probleem is dat er dan een stoorzender was waar ik niet kon mee leven.
Ik kom genoeg mannen tegen, ben zeker niet onzeker over mezelf. Kom gewoon dat dekseltje niet tegen, diegene waarmee het vlot loopt, waarmee de dalen nooit diep zijn. De ex daarvoor ook, veel ervaren tijdens die 2,5 jaar, hoge toppen, fantastische dingen meegemaakt die ik niet zou willen missen, alleen stonden daar ook veel te diepe dalen tegenover.
Wat dan dating apps betreft, zeker nu in corona tijd zijn die voor mij erg waardevol, er komt niets blijvend uit mijn wandeldates maar ze waren stuk voor stuk leuke uitstappen met nieuwe mensen, nieuwe verhalen, heel welkom, zeker met de stress die mijn job nu meebrengt.
Jaloers op je gebakje Julus! Waren mijn favoriete taartjes net in promo bij Delhaize vandaag: 3+1 gratis... wat ben ik met 4 taartjes?? Vooral nu je (hier in Belgie) niemand thuis kan bezoeken of uitnodigen. Singles tellen weer niet mee?
Soit...
Ben zo goed als 50 en van de laatste 10 jaar, 7 jaar single en zoals Antoon weet ik nu meer dan ooit dat ik in een relatie veel gelukkiger ‘zou kunnen zijn’.
Als ik nu naar mijn laatste relatie van 5 maand kijk, dan heb ik samen met hem veel leukere momenten beleefd dan ik ooit als single kan meemaken. Het probleem is dat er dan een stoorzender was waar ik niet kon mee leven.
Ik kom genoeg mannen tegen, ben zeker niet onzeker over mezelf. Kom gewoon dat dekseltje niet tegen, diegene waarmee het vlot loopt, waarmee de dalen nooit diep zijn. De ex daarvoor ook, veel ervaren tijdens die 2,5 jaar, hoge toppen, fantastische dingen meegemaakt die ik niet zou willen missen, alleen stonden daar ook veel te diepe dalen tegenover.
Wat dan dating apps betreft, zeker nu in corona tijd zijn die voor mij erg waardevol, er komt niets blijvend uit mijn wandeldates maar ze waren stuk voor stuk leuke uitstappen met nieuwe mensen, nieuwe verhalen, heel welkom, zeker met de stress die mijn job nu meebrengt.
maandag 16 november 2020 om 17:40
Ik heb natuurlijk ook mooie dingen meegemaakt in relaties en heb ook veel ervaren en geleerd. Een andere manier van doen, of dingen gedaan die ik nooit zelf gedaan zou hebben. In die zin ben ik als mens gegroeid en heb ik veel liefde ervaren.
Ik mag niet klagen vind ik zelf. Vanaf mijn puberteit tot 5 jaar geleden altijd in relaties gezeten. In die zin werd het hoog tijd dat ik het leven als single eens ging ervaren. Om die reden heb ik ook totaal geen haast om weer een relatie te hebben. Want als je je hele leven in relaties zat weet je eigenlijk niet goed waar je zelf voor staat. Nu weet ik dat. En zal een evt nieuwe partner ook veel beter bij mij passen. De partners van toen passen nu niet meer bij degene die ik nu ben.
Ik mag niet klagen vind ik zelf. Vanaf mijn puberteit tot 5 jaar geleden altijd in relaties gezeten. In die zin werd het hoog tijd dat ik het leven als single eens ging ervaren. Om die reden heb ik ook totaal geen haast om weer een relatie te hebben. Want als je je hele leven in relaties zat weet je eigenlijk niet goed waar je zelf voor staat. Nu weet ik dat. En zal een evt nieuwe partner ook veel beter bij mij passen. De partners van toen passen nu niet meer bij degene die ik nu ben.
maandag 16 november 2020 om 17:43
Een thuisgevoel of basis missen is verdrietig en ik begrijp heel goed dat je iemand wil met wie je dat thuisgevoel kunt creeren. Het bij iemand horen, het wij tegen de rest gevoel. Dat is een heel warm en veilig gevoel. Een anker. En het is heel normaal dat je dat graag wil en die zal er ook heus gaan komen. Tot die tijd maar zoveel mogelijk proberen om je prettig bij jezelf te voelenJulia_20 schreef: ↑16-11-2020 13:30Ik heb ook pas vorig jaar keer kort op wat apps gezeten en nu dan in coronatijd
Klaar mee.
Geen familie verder.
maandag 16 november 2020 om 17:44
Wie ben je nu dan?Julus schreef: ↑16-11-2020 17:40Ik heb natuurlijk ook mooie dingen meegemaakt in relaties en heb ook veel ervaren en geleerd. Een andere manier van doen, of dingen gedaan die ik nooit zelf gedaan zou hebben. In die zin ben ik als mens gegroeid en heb ik veel liefde ervaren.
maandag 16 november 2020 om 17:46
Voorwaarde nr 1 wat mij betreft! Als je iemand of elkaar wil veranderen , is de match niet goed. Niemand wil het gevoel hebben dat je met veel kunst- en vliegwerk er nog iets leuks van kunt maken. Dan klopt het niet.LaCasa schreef: ↑16-11-2020 13:40Heel mooi gezegd.
Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat ik niet met iemand wil zijn die mij wil veranderen, maar ik wil ook niemand veranderen. We moeten samen een aanvulling op elkaar zijn en elkaars verschillen kunnen accepteren. En daar beide gelukkig mee zijn. Ik heb als hoofdtaak twee kinderen op te voeden 50% van mij tijd.
Kleine concessies doen, soit. Hoort erbij. Maar hard werken hoort mi niet in een relatie thuis.
maandag 16 november 2020 om 17:49
Ik ben nu heel anders dan jaren geleden. Maar dat is niet voor dit topic. Ik heb heel hard aan mezelf gewerkt iig. En weet nu wat ik wel en niet wil ipv dat ik maar meeging in wat er werd voorgehouden.
In de basis ben ik dezelfde persoon gebleven, dat wel. Ik ben niet ineens een bitch geworden
maandag 16 november 2020 om 17:51
Botte eikels.Limo76 schreef: ↑16-11-2020 14:16Wat mij wel verbaast is dat er dus dates zijn die iemand persoonlijk aanvallen op uiterlijkheden of karaktereigenschappen en die daar op afbranden. Dat zegt wel iets over de persoon.
maandag 16 november 2020 om 17:53
Ik weet niet zo goed wat ik van een partner wil..Ik heb niemand nodig om redelijk gelukkig mijn leven te leiden...tot ik iemand tegenkom die ervoor zorgt dat ik dat zonder haar niet meer kan...dat is denk ik voor mij de kern. En bij gebrek aan dat is leuk gezelschap en intimiteit natuurlijk altijd een plus..maar ik merk wel dat ik daar minder mijn best voor doe dan voorheen. Als dat niet makkelijk komt, dan niet.
maandag 16 november 2020 om 17:57
En toch zou ik zoals ik er nu in sta eerst willen latten. Mocht het er ooit van komen.
Grootste deel van mijn leven woon ik al alleen.
Ik las het volgens mij tussendoor. In de laatste relatie die 6 jaar duurde toch ook wel leuke dingen gedaan en nieuwe dingen ontdekt/ervaart op diverse gebieden die je met een vriendin niet doet/hebt.
En dat mis ik ook wel. Mijn ex totaal niet
En dat wil ik wel weer ervaren. Het samen ontdekken en doen.
maandag 16 november 2020 om 17:57
Of totdat je iemand tegenkomt die ervoor zorgt dat je dat niet meer WIL? Ik denk dat het daar om draait; je kunt prima in je eentje je leven leiden, maar soms komt er iemand die zo enorm veel losmaakt en iets toevoegt, dat je niet meer zonder diegene wil zijn.
Velen kunnen leuk gezelschap zijn. Maar dat is niet genoeg als je het hebt over termen als partner voor het leven.
Velen kunnen leuk gezelschap zijn. Maar dat is niet genoeg als je het hebt over termen als partner voor het leven.
maandag 16 november 2020 om 17:59
Ik kook graag, zelfs gewoon voor mezelf, omdat ik zo graag lekker en gezond eet. Maak vaak wel meerdere porties die ik dan invries. Net heerlijke curry gegeten, heb nog een portie inclusief rijst voor later.
Dus voor die bleh dagen zou dat handig zijn Julus, microgolf in en toch een lekkere home cooked meal.
maandag 16 november 2020 om 18:03
Hautain? Nee dat vind ik niet. Misschien omdat ik nog nooit iemand op uiterlijk heb afgewezen. Zo kijk ik niet eens naar iemand. Je uitstraling en energie spreken mij aan en niet hoe groot je neus is. En ik kan met je lachen en een klik hebben met praten. Als dat niet zo is vind ik zeggen dat er geen klik is veel eerlijker.Antoon69 schreef: ↑16-11-2020 14:42Aan de andere kant is dat ook wel een beetje hautain, om niet te willen benoemen waar het aan lag. De ander wil dat natuurlijk wel weten en kan er soms nog iets mee doen. Maar waarschijnlijk is het wel slimmer om daar niet aan te beginnen. En waar jij op afknapt kan voor een ander niet zo'n probleem zijn natuurlijk.
maandag 16 november 2020 om 18:03
Ja dat is wel een voordeel; je komt op plekken die je niet kende, of misschien komt je partner ergens vandaan waar je nooit geweest bent. Of hij heeft een leuke hobby die jij ook leuk gaat vinden. Dat is echt een verrijking van je leven.Julia_20 schreef: ↑16-11-2020 17:57En toch zou ik zoals ik er nu in sta eerst willen latten. Mocht het er ooit van komen.
Grootste deel van mijn leven woon ik al alleen.
Ik las het volgens mij tussendoor. In de laatste relatie die 6 jaar duurde toch ook wel leuke dingen gedaan en nieuwe dingen ontdekt/ervaart op diverse gebieden die je met een vriendin niet doet/hebt.
En dat mis ik ook wel. Mijn ex totaal niet
En dat wil ik wel weer ervaren. Het samen ontdekken en doen.