Singles Unite: deel 4!!
zondag 15 november 2020 om 22:49
Julus schreef: ↑15-11-2020 22:46We hebben de neiging om ons erg aan te passen of ons te verliezen in de relatie. Dus je levert dan in. Als single heb je de volledige vrijheid om te zijn wie je echt bent en om te doen wat je zelf echt wil. Tenzij je iemand hebt met wie alles naadloos past en je voor je gevoel weinig concessies hoeft te doen.
Ja ik had nooit het gevoel iets in te moeten leveren in een relatie. Natuurlijk wel als je kinderen hebt, maar ik was in een relatie altijd veel gelukkiger dan alleen. Ik heb lang genoeg alleen gewoond om dat in te kunnen zien.
Misschien dat mannen bepalender of dominanter zijn in relaties.
zondag 15 november 2020 om 22:52
Ik ga ook niet samenwonen..das niet goed voor een relatie..je moet elkaar zien als je vrij bent, niks hoeft en leuke dingen kan doen..
zondag 15 november 2020 om 22:53
Mannen zijn vooral eigengereider en minder inschikkelijk.Antoon69 schreef: ↑15-11-2020 22:49Ja ik had nooit het gevoel iets in te moeten leveren in een relatie. Natuurlijk wel als je kinderen hebt, maar ik was in een relatie altijd veel gelukkiger dan alleen. Ik heb lang genoeg alleen gewoond om dat in te kunnen zien.
Misschien dat mannen bepalender of dominanter zijn in relaties.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
zondag 15 november 2020 om 22:54
Wel op tijd de kerk uit he
zondag 15 november 2020 om 22:58
Ik ben druk aan het bijlezen, maar hier moet ik echt even op reageren.
Ik ben echt heeeel gelukkig op dit moment en moet er echt oprecht niet aan denken dat er een man in mijn leven zou zijn.
zondag 15 november 2020 om 23:09
Oh ik word wat verdrietig van de laatste pagina's van dit topic. Alsof een relatie zaligmakend is. Wat is er mis met single zijn? En waarom hebben veel mensen zo de behoefte die relatie na te jagen.
Incl ikzelf hoor jaren geleden. Maar ik besef me nu en ook al voor m'n laatste relatie, dat je nu leeft. Of dat nu single is of in relatie. Ik was destijds zo bezig met het willen krijgen van die relatie, dat ik vergat te genieten van wat er is.
Alsof je als single geen waardevol en volwaardig leven hebt. Dat drukt de maatschappij echt op je dat een relatie de norm is.
Ik vind mijn single leven echt net zo waardevol! En ik vind dat eigenwaarde daar niet vanaf hangt. Dat zit in jezelf en niemand kan die eigenwaarde aan je geven, alleen jijzelf.
Incl ikzelf hoor jaren geleden. Maar ik besef me nu en ook al voor m'n laatste relatie, dat je nu leeft. Of dat nu single is of in relatie. Ik was destijds zo bezig met het willen krijgen van die relatie, dat ik vergat te genieten van wat er is.
Alsof je als single geen waardevol en volwaardig leven hebt. Dat drukt de maatschappij echt op je dat een relatie de norm is.
Ik vind mijn single leven echt net zo waardevol! En ik vind dat eigenwaarde daar niet vanaf hangt. Dat zit in jezelf en niemand kan die eigenwaarde aan je geven, alleen jijzelf.
zondag 15 november 2020 om 23:22
Anderen zullen ongetwijfeld druk vanuit de maatschapij ervaren om toch maar een relatie aan te gaan, maar ik heb dat helemaal niet. Het verlangen naar een relatie komt bij mij gewoon echt uit mezelf.
zondag 15 november 2020 om 23:22
De algemene teneur van dit topic is er toch een van verlangen naar een langetermijnpartner, datefrustratie en hoopvolle vonken maar toevallig reageren er vanavond dan alleen happy singles.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
zondag 15 november 2020 om 23:26
Verlangen is toch niks mis mee.
Dat betekent niet dat single zijn niet fijn is of dat je daar vanaf moet.
Ik verlang ook naar een relatie, net als dat ik in een relatie kan verlangen naar single zijn.
Maar dat zegt niets over mijn eigenwaarde of dat m'n leven niet goed genoeg is zoals hij is.
zondag 15 november 2020 om 23:35
Precies dit. Het verlangen naar een relatie staat los van verder levensgeluk.Qiyara schreef: ↑15-11-2020 23:26Verlangen is toch niks mis mee.
Dat betekent niet dat single zijn niet fijn is of dat je daar vanaf moet.
Ik verlang ook naar een relatie, net als dat ik in een relatie kan verlangen naar single zijn.
Maar dat zegt niets over mijn eigenwaarde of dat m'n leven niet goed genoeg is zoals hij is.
Heb het daar ook regelmatig met m'n psycholoog over. Er heerst toch ook wel een soort van 'oordeel' over naar een relatie verlangen als je single bent. Dan word je een beetje als wanhopig weggezet. Of de hier op Viva zo graag gebruikte 'je moet eerst gelukkig zijn met jezelf!!!' cliché.
Ik vind het durven verlangen mooi, en kwetsbaar. En los staan van eigenwaarde en hoe gelukkig ik met mijn leven ben. Dat heeft m'n psych er ingestampt inmiddels geloof ik
zondag 15 november 2020 om 23:41
maandag 16 november 2020 om 07:04
Ja precies en dat vind ik verdrietig om te lezen dat het je eigenwaarde kan schaden. Het zou je ook dichterbij jezelf kunnen brengen, als je voelt en onderzoekt in jezelf hoe het komt dat je erdoor geraakt wordt en wat het gevoel je te vertellen heeft. Of waarom het single zijn je nu zoveel ongemak/onrust bezorgd. Het zegt allemaal wat over jezelf en is een mooi onderzoek om zelfvertrouwen en vrijheid in jezelf te krijgen.
Voor mij geldt dit zo althans, ik ben begin 2012 single geworden na m'n langste relatie en daarna ontelbaar veel gedate. En na 2012 nog 2 korte relaties gehad van max 8 maanden. Als ik nu mijzelf vergelijk met wie ik destijds was, dan zit daar een wereld van verschil in. Omdat elke pijn die ik van daten heb ervaren, elke afwijzing en ongemak die het single leven met zich mee kan brengen, ik wat van geleerd heb/geheeld heb in mijzelf.
Echt niet, dat ik al die dates/relaties mijn eigenwaarde aan laat tasten. Ik zie het als groeipijn. Elke emotionele pijn bekijk ik overigens zo. Ook tijdens een relatie.
Ik zie kansen, geen onmogelijkheden waardoor ik mijzelf klem zet en het m'n eigenwaarde gaat aantasten.
Het geeft vrijheid en rust omdat ik daar niemand voor nodig heb alleen mezelf.
En daardoor vervalt voor mij het willen veranderen van wat is. Iets anders willen dan mijn leven nu is. En is verlangen voor mij iets moois en niet meer iets zwaars wat opgelost moet worden.
Voor mij geldt dit zo althans, ik ben begin 2012 single geworden na m'n langste relatie en daarna ontelbaar veel gedate. En na 2012 nog 2 korte relaties gehad van max 8 maanden. Als ik nu mijzelf vergelijk met wie ik destijds was, dan zit daar een wereld van verschil in. Omdat elke pijn die ik van daten heb ervaren, elke afwijzing en ongemak die het single leven met zich mee kan brengen, ik wat van geleerd heb/geheeld heb in mijzelf.
Echt niet, dat ik al die dates/relaties mijn eigenwaarde aan laat tasten. Ik zie het als groeipijn. Elke emotionele pijn bekijk ik overigens zo. Ook tijdens een relatie.
Ik zie kansen, geen onmogelijkheden waardoor ik mijzelf klem zet en het m'n eigenwaarde gaat aantasten.
Het geeft vrijheid en rust omdat ik daar niemand voor nodig heb alleen mezelf.
En daardoor vervalt voor mij het willen veranderen van wat is. Iets anders willen dan mijn leven nu is. En is verlangen voor mij iets moois en niet meer iets zwaars wat opgelost moet worden.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 07:07
0.04% gewijzigd
maandag 16 november 2020 om 09:47
maandag 16 november 2020 om 11:33
Goedemorgen! Hier al weer vanaf 6.30 aan het werk. Interessante discussie, ik denk dat het gelukkig zijn als single niet zo zwart wit is als dat het geschetst wordt. Ik ben jarenlang hartstikke gelukkig geweest en geen datingapp geinstalleerd gehad. Had er gewoon geen zin in en vond het prima. Nu denk ik weleens: Lijkt mij toch wel weer gezellig ( misschien ligt het aan corona
)
Dat je geen partner hebt en daar wel behoefte aan hebt maakt je niet per definitie ongelukkig.
Dat je geen partner hebt en daar wel behoefte aan hebt maakt je niet per definitie ongelukkig.