Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Julus schreef:
15-11-2020 22:43
Woehoe! En nu, series kijken?
Huilen en ijs eten haha
Nee een beetje zingen (klinkt gek op deze manier, maar vind dat leuk om te doen)
wij slapen nooit.
Julus schreef:
15-11-2020 22:46
We hebben de neiging om ons erg aan te passen of ons te verliezen in de relatie. Dus je levert dan in. Als single heb je de volledige vrijheid om te zijn wie je echt bent en om te doen wat je zelf echt wil. Tenzij je iemand hebt met wie alles naadloos past en je voor je gevoel weinig concessies hoeft te doen.

Ja ik had nooit het gevoel iets in te moeten leveren in een relatie. Natuurlijk wel als je kinderen hebt, maar ik was in een relatie altijd veel gelukkiger dan alleen. Ik heb lang genoeg alleen gewoond om dat in te kunnen zien.

Misschien dat mannen bepalender of dominanter zijn in relaties.
Julus schreef:
15-11-2020 22:42
Dat mag je vinden en zo voelen en je bent echt niet de enige. Op zijn tijd vind ik dat ook leuk. Zolang ie maar niet altijd blijft plakken :-D
Ik ga ook niet samenwonen..das niet goed voor een relatie..je moet elkaar zien als je vrij bent, niks hoeft en leuke dingen kan doen..
Julus schreef:
15-11-2020 22:42
Ik zie de combi Al en seks niet zo voor me :sick:
Heb mij altijd afgevraagd waarom Peggy geen minnaar had
Antoon69 schreef:
15-11-2020 22:49
Ja ik had nooit het gevoel iets in te moeten leveren in een relatie. Natuurlijk wel als je kinderen hebt, maar ik was in een relatie altijd veel gelukkiger dan alleen. Ik heb lang genoeg alleen gewoond om dat in te kunnen zien.

Misschien dat mannen bepalender of dominanter zijn in relaties.
Mannen zijn vooral eigengereider en minder inschikkelijk.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
alongwiththesunshine schreef:
15-11-2020 22:47
Nee een beetje zingen
Wel op tijd de kerk uit he ;-D (ok..ik ga stoppen met Al modus)
kantlijn schreef:
15-11-2020 22:53
Mannen zijn vooral eigengereider en minder inschikkelijk.
Gelukkig generaliseer je niet
tomcat schreef:
15-11-2020 22:55
:HA:
wij slapen nooit.
kantlijn schreef:
15-11-2020 22:13
Laten we eerlijk zijn, niemand in dit topic komt me voor als al te gelukkig met het singleschap...
Ik ben druk aan het bijlezen, maar hier moet ik echt even op reageren.
Ik ben echt heeeel gelukkig op dit moment en moet er echt oprecht niet aan denken dat er een man in mijn leven zou zijn.
Oh ik word wat verdrietig van de laatste pagina's van dit topic. Alsof een relatie zaligmakend is. Wat is er mis met single zijn? En waarom hebben veel mensen zo de behoefte die relatie na te jagen.

Incl ikzelf hoor jaren geleden. Maar ik besef me nu en ook al voor m'n laatste relatie, dat je nu leeft. Of dat nu single is of in relatie. Ik was destijds zo bezig met het willen krijgen van die relatie, dat ik vergat te genieten van wat er is.

Alsof je als single geen waardevol en volwaardig leven hebt. Dat drukt de maatschappij echt op je dat een relatie de norm is.
Ik vind mijn single leven echt net zo waardevol! En ik vind dat eigenwaarde daar niet vanaf hangt. Dat zit in jezelf en niemand kan die eigenwaarde aan je geven, alleen jijzelf.
Jeetje wat is er een hoop geschreven.

Net terug van werk. Morgen nog een dienst en dan een paar dagen vrij.
Zo lekker maar mijn bedje.

Genieten van mijn 1.80 meter bed in mijn eentje ....
En inderdaad kantlijn, je ziet het na mijn idee echt verkeerd. Ik vind single zijn ook niks mis mee en gewoon hartstikke leuk. Het 1 is niet beter dan het ander. Alleen anders.
Datertje schreef:
15-11-2020 23:10
Jeetje wat is er een hoop geschreven.

Net terug van werk. Morgen nog een dienst en dan een paar dagen vrij.
Zo lekker maar mijn bedje.

Genieten van mijn 1.80 meter bed in mijn eentje ....
huh..jouw bed is 1.80? die van mij is 2.20
tomcat schreef:
15-11-2020 23:14
huh..jouw bed is 1.80? die van mij is 2.20
In de breedte?? Bestaan zulke joekels?
tomcat schreef:
15-11-2020 22:55
Zonder generalisatie is het helemaal niet mogelijk algemene uitspraken te doen.
Qiyara schreef:
15-11-2020 23:09
Alsof je als single geen waardevol en volwaardig leven hebt. Dat drukt de maatschappij echt op je dat een relatie de norm is.
Anderen zullen ongetwijfeld druk vanuit de maatschapij ervaren om toch maar een relatie aan te gaan, maar ik heb dat helemaal niet. Het verlangen naar een relatie komt bij mij gewoon echt uit mezelf.
Qiyara schreef:
15-11-2020 23:12
En inderdaad kantlijn, je ziet het na mijn idee echt verkeerd. Ik vind single zijn ook niks mis mee en gewoon hartstikke leuk. Het 1 is niet beter dan het ander. Alleen anders.
De algemene teneur van dit topic is er toch een van verlangen naar een langetermijnpartner, datefrustratie en hoopvolle vonken maar toevallig reageren er vanavond dan alleen happy singles.
WitteHaai schreef:
15-11-2020 23:22
Anderen zullen ongetwijfeld druk vanuit de maatschapij ervaren om toch maar een relatie aan te gaan, maar ik heb dat helemaal niet. Het verlangen naar een relatie komt bij mij gewoon echt uit mezelf.
Verlangen is toch niks mis mee.
Dat betekent niet dat single zijn niet fijn is of dat je daar vanaf moet.
Ik verlang ook naar een relatie, net als dat ik in een relatie kan verlangen naar single zijn.
Maar dat zegt niets over mijn eigenwaarde of dat m'n leven niet goed genoeg is zoals hij is.
Ik duik lekker m'n bedje in :sheep: :sleep: Welterusten lieve singles!
Qiyara schreef:
15-11-2020 23:26
Verlangen is toch niks mis mee.
Dat betekent niet dat single zijn niet fijn is of dat je daar vanaf moet.
Ik verlang ook naar een relatie, net als dat ik in een relatie kan verlangen naar single zijn.
Maar dat zegt niets over mijn eigenwaarde of dat m'n leven niet goed genoeg is zoals hij is.
Precies dit. Het verlangen naar een relatie staat los van verder levensgeluk.

Heb het daar ook regelmatig met m'n psycholoog over. Er heerst toch ook wel een soort van 'oordeel' over naar een relatie verlangen als je single bent. Dan word je een beetje als wanhopig weggezet. Of de hier op Viva zo graag gebruikte 'je moet eerst gelukkig zijn met jezelf!!!' cliché.

Ik vind het durven verlangen mooi, en kwetsbaar. En los staan van eigenwaarde en hoe gelukkig ik met mijn leven ben. Dat heeft m'n psych er ingestampt inmiddels geloof ik :P
Het verlangen naar een relatie hoeft in principe geen verband te houden met je gevoel van eigenwaarde. Maar als je een verlangen hebt naar een relatie, dan ga je daar meestal naar op zoek. En als het dan niet lukt en niemand interesse in je heeft, dan kan dat je gevoel van eigenwaarde wel schaden.
Ja precies en dat vind ik verdrietig om te lezen dat het je eigenwaarde kan schaden. Het zou je ook dichterbij jezelf kunnen brengen, als je voelt en onderzoekt in jezelf hoe het komt dat je erdoor geraakt wordt en wat het gevoel je te vertellen heeft. Of waarom het single zijn je nu zoveel ongemak/onrust bezorgd. Het zegt allemaal wat over jezelf en is een mooi onderzoek om zelfvertrouwen en vrijheid in jezelf te krijgen.

Voor mij geldt dit zo althans, ik ben begin 2012 single geworden na m'n langste relatie en daarna ontelbaar veel gedate. En na 2012 nog 2 korte relaties gehad van max 8 maanden. Als ik nu mijzelf vergelijk met wie ik destijds was, dan zit daar een wereld van verschil in. Omdat elke pijn die ik van daten heb ervaren, elke afwijzing en ongemak die het single leven met zich mee kan brengen, ik wat van geleerd heb/geheeld heb in mijzelf.
Echt niet, dat ik al die dates/relaties mijn eigenwaarde aan laat tasten. Ik zie het als groeipijn. Elke emotionele pijn bekijk ik overigens zo. Ook tijdens een relatie.

Ik zie kansen, geen onmogelijkheden waardoor ik mijzelf klem zet en het m'n eigenwaarde gaat aantasten.
Het geeft vrijheid en rust omdat ik daar niemand voor nodig heb alleen mezelf.
En daardoor vervalt voor mij het willen veranderen van wat is. Iets anders willen dan mijn leven nu is. En is verlangen voor mij iets moois en niet meer iets zwaars wat opgelost moet worden.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 07:07
0.04% gewijzigd
LaFolie schreef:
15-11-2020 23:35
Ik vind het durven verlangen mooi, en kwetsbaar. En los staan van eigenwaarde en hoe gelukkig ik met mijn leven ben.
Precies. Mooi :heart:
De laatste maanden geniet ik echt van het single zijn (niet meer gekund na mijn laatste lange relatie). Ik heb echt rust in mijzelf gevonden. Geniet van mijn kinderen.

Ik was ook totaal niet bezig met daten, maar soms ontmoet je gewoon iemand en wil je kijken wat het verder brengt.
Goedemorgen! Hier al weer vanaf 6.30 aan het werk. Interessante discussie, ik denk dat het gelukkig zijn als single niet zo zwart wit is als dat het geschetst wordt. Ik ben jarenlang hartstikke gelukkig geweest en geen datingapp geinstalleerd gehad. Had er gewoon geen zin in en vond het prima. Nu denk ik weleens: Lijkt mij toch wel weer gezellig ( misschien ligt het aan corona :-) )

Dat je geen partner hebt en daar wel behoefte aan hebt maakt je niet per definitie ongelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven