kind alleen thuis laten.

11-05-2009 20:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v.baby alleen thuis tijdens brand

Noem mij een truttige, overbezorgde moeder, maar ik snap gewoon niet dat je je kindje alleen thuis laat. Goddank lijkt het goed afgelopen te zijn, maar je moet er niet aan denken dat moeder onderweg even was opgehouden door een gesprekje met de juf op iets dergelijks.
Nou zeg, wordt mn popcorn mij misgund.. :sad:
Ik vind dat Michael Jackson popcorn plaatje trouwens echt heel goed!
mahna mahna tuduuuudududu
Nou vooruit, klein handje dan, RR.
quote:Ainne schreef op 12 mei 2009 @ 14:16:

Mensen die babyfoons gebruiken vinden het erg om hun kinderen "even niet te kunnen horen", hebben minder vertrouwen, schieten door, kunnen de big picture niet meer zien". Dat soort kreten.

Als je me quote, doe het dan goed:

quote:loomii schreef op 12 mei 2009 @ 13:04:

Imo zit er een keerzijde aan de babyfonie en zulks, ik krijg wel eens het idee dat ouders steeds minder vertrouwen hebben en minder the big picture blijven zien, maar volledig voorbereid willen zijn op alles wat maar eventueel mis zou kunnen gaan, hoe klein die kans statistisch gezien ook is. En daarin schiet men nogal eens flink door, vind ik.
en loomii, mijn punt is dus dat er de nadruk wordt gelegd op verkeerde dingen. Alleen thuis blijven is ozo dom en gevaarlijk en riskant, terwijl er 6 weken oude babies in de babybjorn gehesen worden op de fiets. Dat mag niet eens, je kind in de draagzak op de fiets, maar gebeurt erg veel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2009 @ 13:21:

De kans dat je huis in de fik vliegt is vele malen kleiner dan dat je kind brandwonden oploopt .

Heel veel kinderen lopen ook brandwonden op . Beveiligen we niet tegen de " verkeerde " dingen ?

nou dit dus eigenlijk.... Ik denk het dus wel, dat "we" tegen de verkeerde dingen beveiligen. Of een gevoel van zekerheid uit de verkeerde dingen halen.

Zo heeft nog steeds lang niet iedereen een brand / koolstofmonooxide melder in huis. Nou schiet mij maar lek, maar dat lijkt me het eerste wat je ophangt zo ongeveer.
1 baby, 1 peuter en 1 kleuter van 4. Het is herfst, het regent en waait als een gek. Man is werken dus auto (ja, we hebben er maar één) weg.

Afstand naar school is 1 kilometer. Dacht je nou echt dat ik dan de baby die lekker in bed slaapt wakker maak en haar door dat beestenweer mee naar school sleep en terug?

Kom nou zeg, je kunt ook overdrijven. Ja, natuurlijk voel je je daar als moeder niet lekker bij en race je zo snel mogelijk op de fiets, een kind voorop-een kind achterop, naar school en weer terug. Met de wandelwagen ben je een uur onderweg en zeiknat, ook de kinderen. Dus liet ik baby wel af en toe alleen. Het is inmiddels al enkele jaren geleden en guess what? Ze leven nog. Alle drie.

Zo. Nu sla me maar met jullie moralistische standpunten om de oren.
Babies veel te vroeg in de buggy over het strand of door de bossen laten stuiteren is ook zo iets.
oh nee he....niet wéér zo'n topic!?!?

ik ga niet lezen, egnie.

ga nie reageren ook, egnie.
Toe nou.........please....
Ik had je niet gequote, Loomii, ik noemde het "kreten", weet je nog. Wij gebruiken fijn de babyfoon in ieder geval en ik kan met behoorlijke zekerheid zeggen dat ik niet ben doorgeschoten in mijn overbezorgdheid.

Tja Arwen, da's inderdaad zo, wel het een maar niet het ander beveiligen. Wij hebben traphekjes en rook- en koomonoxidemelders, maar ze (de kinderen dus) mogen best af en toe even zelf buitenspelen terwijl wij binnen zitten. Op vakantie hebben ze UV-pakjes aan en ben ik obsessed met het zwembad, maar ook gaan wij rustig oh horror bij het zwembad terras zitten als zij slapen, met (daar komt ie weer) de meegebrachte babyfoon. En zo zijn er nog tig voorbeelden natuurlijk.
quote:mamalief schreef op 12 mei 2009 @ 15:06:

oh nee he....niet wéér zo'n topic!?!?

ik ga niet lezen, egnie.

ga nie reageren ook, egnie. Tuurlijk wel!
Eens in de zoveel tijd borrelt ie weer boven, dit topic...

net als wel of niet borstvoeding, wel of niet werken etc.

En elke keer komen dezelfde argumenten...
ja me dunkt ainne dat je kinderen even buiten mogen spelen terwijl jullie binnen zitten, in de tuin neem ik aan? zou het heel ongezond vinden als dat niet zou mogen. En ja bulten vallen ze echt wel, maar dat gebeurt ook terwijl ik er naast zit.
quote:Ainne schreef op 12 mei 2009 @ 15:08:

Ik had je niet gequote, Loomii, ik noemde het "kreten", weet je nog. Wij gebruiken fijn de babyfoon in ieder geval en ik kan met behoorlijke zekerheid zeggen dat ik niet ben doorgeschoten in mijn overbezorgdheid.

Ja, je noemde het "kreten", da's ook een manier om de input van een ander te trachten te devalueren, natuurlijk.

Het kan natuurlijk nog steeds zijn dat jij in mijn ogen wél bent doorgeschoten in je overbezorgdheid. Dat is nu juist het verschil van mening dat wij hebben hierover. Dat geeft niet, we leven in een vrij land, tenslotte.
quote:arwen173 schreef op 12 mei 2009 @ 14:54:

[...]

nou dit dus eigenlijk.... .Wat ik dus eigenlijk bedoelde ...... dat de kans dat je rookmelder terecht afgaat vele malen kleiner is dan de kans op brandwonden dmv hete thee , frituurvet , oid . Prima dingen , rookmelders , niks mis mee , maar die lullige huis tuin en keukenongelukjes , daar zijn we kennelijk minder op bedacht .En of die geen blijvende gevolgen hebben .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Arwen, als je het alleen thuis laten een risico vindt dat vergelijkbaar is met zonder helm fietsen, en je vindt zonder helm fietsen niet oke. Waarom vind je alleen thuis laten dan wel oke? Zomaar een vraag.

En met draagzak op de fiets zou ik ook niet doen.

Hier heeft dochter als baby weleens overgegeven in bed. Ik hoorde dat via de babyfoon. Zonder had ik het niet gehoord. Mij geeft de babyfoon juist rust en vind er niets overdreven aan zo'n ding te gebruiken.

Koolstofmonoxidemelders raad ik iedereen aan.

Snap niet waarom er dat soort dingen gevraagd worden (over helm, babyfoon, buikdrager, rookmelder) als het om alleen thuis laten gaat. Is zelfde als een vegetarier vragen waarom hij wel leer gebruikt, zonder je af te vragen waarom hij/zij geen vlees eet. Beetje makkelijk allemaal.

Alleen thuis laten? Nee. Waarom niet? Omdat ik het niet veilig vind. Er zijn vast een hoop andere onveilige dingen, maar alleen thuis laten vind ik om eerder genoemde reden niet oke voor mijzelf. Of ik al dan niet rookmelders heb heeft daar eigenlijk weinig mee te maken. Als ik kind alleen thuis laat en naar de Albert Heijn ga hoor ik die dingen toch niet he?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Op die kleine ongelukjes mag je wat mij betreft net zo alert zijn. Ik zet thee hoog neer, waar dochter er niet bij kan. Zet steelpannen met steel naar achteren, laat dochter tijdens koken niet alleen in de keuken. Dat soort dingen. Lijkt me heel normaal. Dat is trouwens weer zo'n onzinvergelijking. Alsof even niet alert zijn wat tot een klein ongelukje leidt hetzelfde is als een half uur boodschappen doen, terwijl je kind alleen thuis is. We zijn mensen, geen goden, maar sommige dingen zijn makkelijk te voorkomen, zoals alleen laten.
Suffe discussie trouwens, hij wordt er bij herhaling niet beter op
vanaf wanneer laat je je pubers tijdens vakanties alleen thuis eigenlijk ?
Ik bedoeldeniet , Inad , dat je OF / OF moet doen .... maar ik vind het vaak zo opvallend dat mensen bang zijn voor een huis dat af zou kunnen branden maar met kerst dan wel weer kerststerren op tafel hebben staan , die hardstikke giftig zijn . Doe dan niet alsof je Roomser bent dan de Paus / de wijsheid in pacht hebt / moeder van het jaar bent / alles beter weet en doet .

O, en " je " is natiuurlijk algemeen , he ....
nou dat dus inad, wat bgb zegt. Ik vraag die dingen omdat mensen altijd zo hoog van de toren blazen over hoe onverantwoord het is om je kind alleen thuis te laten, maar ondertussen zelf veel grotere risicoos nemen in mijn ogen. Dat snap ik niet. En wie zegt dat ik mijn kind alleen thuis laat? Dat heb ik een paar keer gedaan toen ze heel klein was en ik in een appartement woonde en bv een brief moest posten aan de overkant van de straat. Nu ik in een huis woon en ze groter zijn doe ik dat nooit meer. Maar dan nog, ik snap best dat je een kleine baby die nog niet kan staan alleen laat als je een ouder kind naar school brengt, maar dan wel met de babyfoon bij de buurvrouw bijv. Niet zonder babyfoon bij iemand.
en wat jij zegt, sommige dingen zijn makkelijk te voorkomen, zoals een monooxide vergifitiging door een melder op te hangen, of een schedelbreuk door een helmpje.
Ik vind trouwens alleen thuis laten (niet de hele nacht, maar een half uurtje) met alle apparaten uit, een kleiner risico dan zonder helmpje fietsen. Dus ik zou eerder mijn kind alleen thuis laten dan zonder helmpje gaan fietsen. Maar beiden vind ik niet nodig. Ik vraag dat soort dingen omdat ik moe word van de veroordeling, dom, arrogant etc, als je besluit om je kind alleen thuis te laten, terwijl ik dan denk, doe je het zelf allemaal wel zo goed en zo veilig. Je in het algemeen he, want ik weet dat jij (inad) wel zulke melders hebt en een helmpje gebruikt etc. Natuurlijk kan je tot in het eindeloze voorbeelden gebruiken wat allemaal beter zou kunnen, maar voor mij zijn dit net zulke basis veiligheids maatregelen als niet alleen thuis laten zonder babyfoon. Ook met babyfoon bij de buurvrouw zou ik zelf mijn kinderen niet alleen thuis laten nu trouwens.
quote:arwen173 schreef op 12 mei 2009 @ 16:07:

ja me dunkt ainne dat je kinderen even buiten mogen spelen terwijl jullie binnen zitten, in de tuin neem ik aan? zou het heel ongezond vinden als dat niet zou mogen. En ja bulten vallen ze echt wel, maar dat gebeurt ook terwijl ik er naast zit.

Op straat bedoelde ik eigenlijk en ze zijn 1 en 2.

Maar 't is een doodlopend straatje met nauwelijks verkeer.

Bulten, daar is de arnicacreme voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven