Nieuwjaar wensen
vrijdag 27 november 2020 om 16:35
Wat is jullie gewoonte op 1 januari?
Hier is het een soort "traditie" om op de koffie te gaan bij familie, en nieuwjaar te wensen.
Eerst bij schoonouders, dan bij ouders.
Met andere woorden, met peuter in auto een halve dag onderweg.
Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin meer in. En zie ik daar weinig meerwaarde in.
Hebben jullie een traditie of gewoonte? Misschien gaan wij dan 1 januari hier eens nieuw leven inblazen
Hier is het een soort "traditie" om op de koffie te gaan bij familie, en nieuwjaar te wensen.
Eerst bij schoonouders, dan bij ouders.
Met andere woorden, met peuter in auto een halve dag onderweg.
Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin meer in. En zie ik daar weinig meerwaarde in.
Hebben jullie een traditie of gewoonte? Misschien gaan wij dan 1 januari hier eens nieuw leven inblazen
vrijdag 27 november 2020 om 22:01
Hier ook, jaarlijks met een dikke kater vieze oliebollen van gisteren eten op meerdere adressen en dan nog gezeik omdat je ofwel te laat bent of te vroeg weggaat. Ik haat 1 januari omdat je het nooit goed kan doen terwijl je ook nog het liefst in je bed zou liggen.Subnautica schreef: ↑27-11-2020 18:56Hier is het ook zo n verplichting.
Jaren geleden moesten we op 1 jan naar mijn oma, mijn andere opa en oma, zijn oma, zijn opa (gescheiden), zijn andere oma, zijn petekind dat op 1 jan jarig is, mijn moeder en zijn ouders.
En iedereen stond erop dat je langskwam. En iedereen geirriteerd dat je na een half uur weer verder ging.
Inmiddels zijn op 1 na alle opa's en oma's dood. Ik heb er zo n hekel aan. Wil ook gewoon relaxen. Waarom kan het niet gewoon telefonisch. Heb me iig al lang geleden voorgenomen dat ik mijn kinderen dit soort dingen niet ga opleggen later.
Hoe we het dit jaar gaan doen? Geen idee.
vrijdag 27 november 2020 om 22:39
Het voelt voor mij ook als een verplichting om op nieuwjaarsdag traditiegetrouw langs mijn oma te gaan. Maar sinds mijn ouders zijn gescheiden en de halve familie toch al ruzie met elkaar heeft ga ik er niet meer naartoe. Geen zin in gezeik, ik bel mijn oma altijd en verder zoekt mijn familie het maar lekker uit, toedeloe.
vrijdag 27 november 2020 om 23:36
Hier ook hoor. Vorig jaar hadden we in de weken ervoor al van zoveel glaasjes de bodem gezien dat we er op oudejaarsavond geen moeite mee hadden om nuchter te blijven