September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve meiden,

Ik zat me natuurlijk weer voor niks zorgen te maken. Een prachtkind volgens de echo-mevrouw, alles erop en aan!

En het is een JOCHIE!!! 100% zeker weten!!!!

Ben zo blij!!!!!!!!
Heeey meis

wat ontzettend fijn dat alles goed is meid, en een jochie wat gaaf, ik ben zo benieuwd wat ik krijg!!!

Liefs Rens
Hallo allemaal,

Bedankt voor het welkom! Erg leuk dat ik nu ook in het tabelletje sta!

Ik had veel eerder willen reageren, maar heb vorige week een onwijse dip gehad en vond alles wat met zwanger zijn te maken had stom.

Maar nu ben ik er weer.

Ik herken het moe zijn van Renske wel hoor! Het is bij mij niet meer zo erg als in het begin, maar af en toe kan ik me echt gesloopt voelen (zeker na een dag werken!!!).

Tinkerbellen: ga je een groot feest geven voor je trouwen? Erg spannend zeker?

Is er wel iets te doen aan je verkoud-doofheid?

Floor: dat gevoel van sputteren met te strakke kleren herken ik! En ook als ik soms op mijn buik wil liggen. Volgens mij wordt dat steeds minder geaccepteerd...

Rosi: daar had ik nog niet eens over nagedacht; dat ze het bij de echo wel eens mis kunnen hebben... haha. Ik geloof ook wel dat ik me dan snel aanpas, nu is het alleen lastig met het bedenken van een leuke jongens-naam!

Mamlijn: gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Misschien heb je nog eens goede tips voor me?

Ik moet nog een beetje inkomen hoor, in het forum schrijven, maar ik ga mijn best doen jullie te leren kennen en regelmatig te reageren, lijkt me erg gezellig.

Groetjes!
O ja, dat wilde ik nog vragen....

Zijn jullie al veel aangekomen? Ik maak me er een beetje zorgen om... (voor ik zwanger was, was ik erg aan het lijnen, dus de weegschaal is nu 1 grote frustratie...;()

Ik ben nu (al) 5 kilo aangekomen, is dat erg veel???

Misschien moet ik die ijsjes waar ik zo verslaafd aan ben toch maar laten staan... ;)
oooow Kes wat leuk voor jullie! Een jongetje! Nou je kan in ieder geval lekker op jacht naar jongenskleding etc. Leuk leuk!

Kan me wel wat voorstellen hoor bij die stres die je had. Ik stond van de week op de weegschaal en was een pond afgevallen terwijl ik behoorlijk veel had gegeten de laatste veel weken. Was ook meteen in in de stres of het wel goed ging met de baby (stiekem nog een beetje ;)) en let er extra op of de ik de baby wel voel bewegen.

Ik voel geen schopjes trouwens maar een soort plopjes in mijn buik.

Ik moet nog bijna 2 wkn wachten op de echo.... Zou het liefste al bij de VK langs rennen om te laten luisteren of het hartje nog wel klopt, maar ik denk dat meerdere zwanger vrouwen daar last van hebben.

Nou ik ga weer aan het werk.

Oh ja Renske, ik vind het schema prima. Zou wel de oude nog ergens bewaren voor het geval er meiden weer reageren.

Gr Floor
Hai meiden,

Rens, nog steeds moe dus? Bij mij valt het nu reuze mee eigenlijk. Voel me prima, en krijg al een enorme nesteldrang, dus we gaan snel met de babykamer beginnen (nu ben ik nog niet MEGA haha)

Lalau, over het gewicht. Niet druk maken hoor. Het is volkomen normaal dat je aankomt. Ik zit ook op 5 kilo, maar dat is echt niet achterlijk veel hoor. En weet je, je doet er toch niks aan. Straks gaan we weer ons best doen om het eraf te krijgen.

Floor, wanneer heb jij de 20 weken echo? Willen jullie weten wat het wordt. Ik voel ook af en toe een plopje. Geinig gevoel he?

Tinkerbellen, bijna trouwen. Leuk joh! Wat voor jurk doe je aan? Eentje waarin je de buik goed ziet, of juist verdoezeld (niet dat het iets uitmaakt).

Grrrr, en dan weet ik nu niet meer wat iedereen verder schreef, sorry, zwangerschapsdementie zullen we maar zeggen! Schema ziet er goed uit! We kunnen idd wel een aantal meiden deleten (sorry klinkt erg onaardig, maar je snapt vast wat ik bedoel) en als ze terugkomen, zetten we ze er gewoon opnieuw bij toch?

Vanavond gaan vriend en ik uit eten om het te vieren. Maar eerst ga ik naar de HEMA om JONGENS-kleren in te slaan. Oooooh, wat vind ik het nog steeds geweldig. Heb net de hele wereld gesmst, en wordt terug plat gesmst. Mijn moeder ook al gesproken en mijn beste vriendin en mijn zusjes. Leukleukleuk!!! Ja, meiden, dat staat jullie nog te wachten, haha!! Het voelt erg goed moet ik zeggen.
op de vraagtekens in je tabel mag je nog 34 jaar (oef) zetten en 3-9-2007 uitgerekend!

ohohoh ik moet nog wel wat inkomen hoor! weet nu al niet meer waarop ik wilde reageren. haha lastig hoor komt ook door de zwangerschap dan maar.

leuk dat je een jongen krijgt Kessie! geweldig hoor een zoon! ik heb er nu 1 en vind het helemaal super. 28 april is de echo en dan weet ik wat het deze keer word. spannend, nog 2 weekjes......  en de Hema heeft idd erg leuke kleertjes (ook voor meisjes daar niet van )

en tips???? hhmmm, rustig blijven, niet te veel willen doen (geldt vooral voor straks als het echt zwaar wordt) en niet op de weegschaal gaan staan! of word je bij de VK gewogen? die kilos gaan er straks echt wel weer af.

dag dag, lijn
hoi allemaal,

zo te lezen gaat het bij iedereen zijn gangetje.... dat is altijd weer prettig om te lezen!

bij ons gaat het ook prima, ik kan de hele wereld aan (denk ik ). tenminste mijn lichaam wil prima maar mijn geest ......foei ik ben echt een zeef, vergeet en doe de domste dingen. dat had ik bij de 1e zwangerschap niet, zal het bij de zwangerschap van een meisje horen???( 1e kindje is een jongen en toen had ik er absoluut geen last van).

ik vind de tabel prima zo. je mag mijn leeftijd ook wel noteren renske, de 25e word ik 31 jr.

op 9 mei heb ik de 20 weken echo, een hele uitgebreide omdat de organen van ons meisje goed gecontroleerd worden op evt. foutjes... maar ik heb hier geen twijfels meer over, omdat de vlokkentest oke was zie ik het nu allemaal alleen nog maar positief in!!!

gewoon genieten van mijn steeds dikker wordende buik.krijg van veel mensen te horen of ik wel zeker ben van 1 kindje, ben dus al goed op weg met de buik. in kilo's valt het wel mee het zijn er 3 dat lijkt me zeer netjes.

ik ga nu lekker bank hangen ik spreek jullie snel weer.

groetjes en tot snel
Ach ja, die kilo's gaan er (als het goed is) vanzelf weer af. Ben zelf ook al 6 kilo aangekomen (ai dat was 2 weken geleden, sindsdien niet meer op de weegschaal gestaan). Maak me er niet druk over. Veel meer eten doe ik niet, maar ik merk wel dat ik minder beweeg. Normaal gesproken stond ik zeker 2 keer per week in de sportschool, nu 1 x per 2 weken. (dure abonnement is het geworden). En ik slaap veel meer, dus ja, daar val je niet van af. Een vriendin van mij is bij haar eerste 30 kilo aangekomen (extreem veel vocht vastgehouden), maar dat was er binnen een jaar weer allemaal af. Ik vind het alleen wel een vervelend idee dat ik nu zwaarder weeg dan mijn man. Ik heb nog niet bij de vk op de weegschaal hoeven te staan, volgens mij zien zij het als je eigen verantwoordelijkheid.
De weegschaal zegt niets hoor. Vorige week was ik een pond afgevallen en nu zat er nog geen week later weer een kilo bij! In totaal, zit nu in week 19, ben ik 5 en een halve kilo aangekomen. Ik probeer gewoon gezond te eten en niet te veel te snoepen en zie wel waar ik eindig. Na de zwangerschap gewoon weer lekker sporten en aan de lijn ;).

Kessie, ik heb volgende week vrijdag (27-4) de echo. Ik kan echt niet wachten!!!

Gr Floor
Hoi Allemaal!

Bedankt voor de reacties! Ik maak me nu al minder zorgen...

Wil geloof ik iets te vaak weten wat het gemiddelde is en dat dan ook zijn, saai hoor. ;)

Floor: ik las laatst dat je zo'n apparaat om het hartje te horen kan huren. Lijkt je dat wat? Ik ben zelf soms ook erg bezig met het al dan niet nog in leven zijn van ET, voor mij zou zo'n apparaat olie op het vuur zijn (alleen maar luisteren...) maar misschien werkt het voor jou?

Kessie, heb je leuke kleertjes gekocht? Ik kan me voorstellen dat je er nu echt een beeld bij krijgt. Is dat ook zo?

Ik merk dat ik ook steeds vergeetachtiger word... En denken dat ik de hele wereld aankan, maar 's avonds in elkaar storten.

O, ik heb misschien nog een tip (maar misschien weten jullie het al)

Aaanstaande donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag zijn het bij de Prenatal mamma-mazzel-dagen (of zoiets) 20 % korting op het HELE assortiment (behalve bug-a-boo's en nog iets, maar dat ben ik uiteraard vergeten) bij alle fillialen.

Beetje jammer dat ze dat altijd doen vlak voor het salaris wordt gestort en niet daarna, maar goed, manlief met credit-card maar meenemen ;).

Groetjes!
Heeey meiden,

Zo het lekkere zonnetje is geloof ik wel gebleven hier zeg. Tis wel een stuk minder warm dan maandag maar alles beter dan regen ofzo.

Gisteren was ik precies 20 weken zwanger en heb ik het kamertje mogen ophalen. vriendlief is samen met een vriend van hem de hele middag bezig geweest om het in elkaar te zetten.Maar het is wel gelukt. Ben er wel heel blij mee hoor. Ziet er toch anders uit zo.

Op [fgcolor=#9900cc]www.babiezeestraten.beebiesite.nl[/fgcolor] kun je de kamer beworden.

Ook staat er foto's van de kinderwagen op. Wel met bak al, voor de wagen zelf liggen de spullen al in de bak aangezien ik die voorlopig toch nog niet nodig heb.

Vond het wel geweldig om er gisteren al proef mee te rijden hoor. Het maakt het zo echt ineens.

Moet nog wel kleine dingen in de kamer doen hoor, maar daar heb ik nu alle tijd voor. Vandaag ook nog ff weekje vakantie geboekt. Lekker 5 dagen naar Domburg toe in mei. Ff lekker niksen. En vooral genieten van elkaar. Heb namelijk in juli al wel vakantie/verlof maar weet nog niet hoe mobiel ik dan nog ben om op vakantie te gaan. Dus daarom

nu maar even lekker weg. En voor 10 euro meer kreeg ik iedere dag verse broodjes, dus dat is nooit vervelend natuurlijk.

Maandag bij de verloskundige was ook alles goed, dus dat is weer fijn.

LauLau zo'n dippie is normaal hoor, hoort denk ik bij de hormenenhuishouding die in de war is. En idd vooral na een dag werken plof ik op de bank en doe ik niks meer. Ik ben de eerste weken 5 kilo afgevallen en daar zat ik afgelopen maandag nog 1,2 kilo onder. Nooit vervelend toch. En die ijsjes gewoon lekker eten hoor.

En die dagen bij de prenatal zijn idd niet handig gepland he, beetje jammer.

Moet ook nog wel wat hebben, maar misschien alvast wat kleertjes shoppen als ze vrijdag  kunnen zien wat het wordt.

Floor ik denk dat die plopjes ook al je kleine zijn hoor. Dat zijn steeds duidelijk wordende schopjes.

Kessie die nesteldrang is hier ook al met vlagen aanwezig hoor. Daarom moest de kamer ook snel geleverd worden. Kan ik tenminste goed uitstallen wat ik allemaal heb aan kleren hihi.

Heb je nog leuke jongenskleren gevonden??

Mamalijn zal het schema voor je aanpassen.Ik reageer altijd eerst in kladblok en kopieer dat daarna naar de viva toe, want mijn geheugen is ook waardeloos.

Leo76nietjes bijna jarig dus. wel leuk dat je al een flinke buik krijgt. tenminste nu nog wel straks op het einde misschien niet meer.

Mirjam volgens mij is het bij Vk verschillend of je wel of niet op de weegschaal moet, ik wel iedere keer, maar vind het niet heel erg. thuis sta ik er toch niet op.

Fijne dag vandaag meiden

Ga zo toch maar eens douchen haha

Liefs Rens
Renske, wat een lief kamertje hebben jullie! Heb direct op de site gekeken. Mooi hoor die groene kleur. Die van ons is ook groen, maar dan ietsjes donkerder. Zag dat je ook al gordijntjes hebt opgehangen, mooi. Volgens mij gaat jullie kleine zich heel erg op zijn gemak voelen in het kamertje. Zodra het kamertje van ons klaar is zal ik ook een fotootje plaatsen. Eerst nog alle meubeltjes schuren en verven. Ben al een beetje begonnen met schuren, in de meivakantie komt m'n moeder helpen met verven.

Nu ben ik een beetje ziekjes. Gisteren plotseling buikgriep met hoge koorts, vandaag nog erg gammel, maar ik denk dat ik morgen wel weer kan gaan werken. Lig steeds wat op bed en geniet van het gebubbel in mijn buik. De schopjes worden steeds duidelijker voelbaar.

Zat vandaag in mijn boek over zwangerschap te lezen en las het hoofdstuk over 'als het plotseling mis gaat'. De tranen liepen opeens over mijn wangen. Toch wat emotioneler?

groetjes
Ha meiden,

Heb langs niets van me laten horen, sorry... Errug druk gehad de laatste weken!

Mooi om te horen dat alles goed gaat met iedereen. Leuk ook dat sommigen het kindje al voelen bewegen. Ik ben nu 17 weken en om eerlijk te zijn voel ik nog niets waarvan ik denk dat het de baby kan zijn... ben erg benieuwd wanneer dat gaat komen.

Vorige week hebben we bij een kinderdagverblijf gekeken. Had er vooraf wat gemengde gevoelens bij, maar heb er nu wel een heel goed gevoel bij. Ik hoop straks 3 dagen te blijven werken, mijn paps en mams willen graag 2 dagen oppassen, en het kleintje zou dan 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf gaan. Hoe gaan jullie dit straks doen?

@ Renske: wat een leuke kleur hebben jullie voor de kamer uitgezocht! Wij hebben exact dezelfde, en combineren dit met oranje. Lekker fel, maar met witte meubeltjes wel erg leuk. Brutale vraag, waar heb je die leuke gordijnen met die groene sterren vandaan??? Zijn erg leuk!

@ Kessie, wat gaaf zeg dat je echo goed was en dat je weet wat het wordt, echt super! Ik moet zelf nog vijf hele weken wachten op de echo. Ik ben dan 22 weken, helaas is de vrouw die onze echo doet net twee weken weg als ik 20 weken ben... :(

Sorry, heb even geen tijd om op iedereen te reageren... maar wilde toch even wat van mezelf laten horen!

Liefs Kaatje

Mirjam wat balen zeg dat je je niet zo lekker voelt. Doe maar rustig aan en eerst goed uitzieken he. Heb jij binnekort ook 2 weken meivakantie

Kaatje ik heb ook nog niet echt het idee dat ik de kleine voel hoor, denk altijd maar dat je het straks nog meer dan genoeg gaat voelen. Ik blijf straks thuisblijfmoeder, weet nog niet precies hoelang maar dat zien we vanzelf wel.

De gordijnen zijn van de leenbakker. En is geen brutale vraag hoor, zag ze bij iemand met rode sterren en die zei dat ze ze ook met groen hadden. Dus ik had het ook al gevraagd. En was iets van 35 euro totaal kwijt, dus dat is geen geld natuurlijk.

Bedankt meiden voor de complimenten over de kamer, ben er ook erg blij mee.

Liefs Rens
Hoi meiden,

Sorry sorry sorry, ik ben ook al weken niet geweest volgens mij. Even een korte update over mijzelf. Het gaat hier goed al heb ik wel last van mijn bekken wat wel vervelend is.

Dinsdag de 20 weken echo gehad (ben nu 20 wkn 2 dgn) en alles zag er goed uit. Mijn placenta ligt helemaal voor dus dat is de reden dat ik beeb nog niet goed voel. Ik voel sinds een week wel dagelijks wat leven maar nog niet echt overtuigende schopjes (had ik bij de eerste 2 wel al veel eerder). Mijn baarmoeder was wel wat aan de kleine kant, zat nog een vinger onder de navel maar het kindje was wel op schema qua groei. We weten niet wat het wordt, was wel moeilijk om me in te houden, pfff ben toch wel heel erg benieuwd. Ik heb een lichte voorkeur naar een jongen, gek want bij de eerste 2 wilde ik dolgraag een meid en de 2e werd een meid. Mss komt die lichte voorkeur wel omdat mijn dochtertje die nu 3 jr 4 mnd is zo'n haaibaai is, echt een draak af en toe en mijn zoontje die 8 mei 6 wordt is zo lieffffffffff. Zal daar wel door komen. Ach het maakt mij niks uit, mijn zoon wil een broertje en mijn dochtertje een zusje. Tja 1 zal er teleurgesteld worden al denk ik als het eenmaal geboren is het niks meer uit maakt.

Mijn zoon is er heel erg mee bezig, hij zei gisteren dat ik al zo'n dikke buik kreeg en waar de baby nou uitkomt. Ik zeg daar beneden. Maar dat kan toch helemaal niet??? leg dat maar eens uit whahaha.

Via Mp heb ik toch een nieuwe 2e hands kinderwagen gekocht. Een mutsy urban rider bruin/beige met zwenkas achter uit 2005.

Ik kan helaas nog niet beginnen met de babykamer door de dakkapel die nog komt. We hebben nog steeds geen datum daarvoor helaas. Ik wil zo graag gaan verfen en inrichten. Nou ja geduld hebben.

@Renske wat een superleuk kamertje hebben jullie zeg, echt helemaal mijn smaak!!

@Kaatje82 ik werk 24 uur verdeeld over 2,5 dag. 2 dagen van 9,5 uur en eentje van 5. Op de maandag is mijn man vrij dus dan maak ik een lange dag. Di en wo ben ik vrij en donderdag past mijn moeder op, dan heb ik ook een lange dag. Op vr werk ik alleen smorgens en dan is mijn man vrij, die heeft op vrijdag koopavond en begint pas smiddags. Dus hier 1 dag oppas nodig, ideaal.

@Mirjam75 beterschap meid!!

Ik weet niet meer wie er over het gewicht begon maar ik ben al 8,5 kilo aangekomen pfffffffffff in ruim 20 weken.

@Kessie78 wij willen dus niet weten wat het wordt, wisten we bij nr 1 en 2 wel. Wat gaaaaaaaaaaf dat je een zoontje krijgt, heerlijk joh!!

@LauLau en Mamalijn ook namens mij welkom hier. Ik ben mummer3, en ben 30 jaar en zwanger van de derde. Ik heb al een zoon die 8 mei 6 word en een dochter die 9 december 3 is geworden. Ik ben 4 september uitgerekend van ons derde wondertje.

@Tinkerbellen, spannend zeg bijna jullie trouwerij!!

zwangerschapsdoofheid, nee ik heb er nooit van gehoord. Vervelend dat je er last van hebt.

Nou meiden ik heb niet op iedereen gereageerd maar wel alles gelezen, zal proberen wat vaker langs te komen.

groetjes nummer 3

20 wkn 2 dgn

ps voor het schema, 3 mei VK
We waren erg aan het zakken met ons topic. Even omhooghalen dus. Heeft iedereen genoten van het lekkere weer het afgelopen weekend? Het zou fijn zijn als het volgende week ook van dat lekkere weer is. Met koninginnedag ga ik voor het eerst spulletjes verkopen. De opbrengst gaat natuurlijk naar de babykamer. Is de zolder tenminste ook weer wat leger.

Met de kleine gaat het geloof ik wel goed. Gisteren baalde ik alleen een beetje want hij/zij zat steeds op mijn blaas te drukken/trappen, waardoor ik echt de hele dag non-stop  naar de wc moest. Vervelend gevoel.

nr3: wat vervelend dat je last van je bekken hebt. Ik heb er soms wat last van, dan heb ik hele lage rugpijn wat doorstraalt naar mijn billen.

Ik heb de laatste tijd het gevoel dat we een meisje krijgen. Maar dat komt misschien wel omdat ik altijd heb geroepen dat ik een jongetjes moeder ben. Heb geen zussen  en in mijn  klas zitten ook bijna alleen maar jongens. Heb weinig ervaring met meisjes, haha. Ik denk dat ik mij psychisch aan het voorbereiden ben op een meisje zodat ik er na de bevalling direct aan gewend ben. Ach, het maakt me ook steeds minder uit. Volgens mij zijn meisjes ook best wel leuk.

Wanneer wordt het dakkapel geplaatst? Balen dat je daar op moet wachten.

Kaatje: Wat fijn dat je ouders 2 dagen per week willen gaan oppassen. Die van  mij wonen te ver weg, en ik denk ook niet dat ik ze als oppas zou kunnen strikken. Ik blijf ook 3 dagen werken (eigenlijk 2,5, want op woensdag werk ik korter). Eigenlijk wilde ik graag 3 volle dagen werken, maar dat is volgens mijn werkgever niet haalbaar. Want dan zou ik een duo partner krijgen die 1,5 dag werkt en het min. contract dat je kunt hebben zijn 2 dagen. De kans is klein dat er iemand aan mij te koppelen valt. Ik moet er wel erg aan wennen dat we er financieel erg op achteruit gaan. Kan me daar ook wel eens een klein beetje zorgen om maken.

Maar ja, dat zal uiteindelijk wel goedkomen. Toen ik nog student was voelde ik me ook rijk  en toen had ik  in verhouding natuurlijk niks te makken.

fijne dag allemaal!
Heeey meiden,

Zo vandaag al de hele dag al hoofdpijn zeg. Echt heel irritant.

Doe zo rustig mogelijk maar ja de was moest gebeuren. En ook boodschappen moesten er gedaan worden.

Vrijdag had ik idd een echo bij de fontys. Dit om studenten te helpen, je bent proefpersoon als het ware. Het waren alleen examens en de docenten vonden dat ze alle examenkandidaten een eerlijke kans moesten geven en daarvoor was ik niet echt geschikt.

Aangezien er nogal wat vet zit namelijk. Dus alsnog een kwartiertje naar de kleine mogen  kijken en 2 foto's meegekregen dus het was wel gezellie.

Morgen heb ik de echte 20 weken bij de verloskundige. Hopelijk is frummel dan  niet zo eigenwijs en laat die wel zien wat het wordt. Want daar ben ik namelijk ontzettend nieuwsgierig na.

Nummer3 leuk om weer wat van je te horen meid. Fijn dat alles goed was met de 20-weken echo. Is toch weer een geruststelling. Wel balen dat je nog moet wachten totdat de dakkapel geplaatst wordt. Al enig idee wanneer dat ongeveer is?

Mirjam goed zeg allerlei spulletjes verkopen. Hopelijk verkoop je alles, ruimt het lekker op en spekt het je portomonee

Tot morgen

Liefs Rens
Zo dames het nieuwe schema staat er. Hopelijk komen jullie snel actief meekletsen.

Liefs Rens
Hoi meiden,

Ik heb lang niks van me laten horen, lees wel mee maar ben altijd nogal traag met reageren!!

Hier gaat het goed, op mijn bekkenklachten na, ik werk niet meer omdat ik vrij veel pijn heb, heb ik bij eerste zwangerschap ook last van gehad dus ik sta er nu niet van te kijken.

Morgen om 9 uur heb ik mijn 20 wkn echo, ben heel benieuwd. Renske ook veel succes en hopelijk laat jullie kindje zich effe tussen de benen bekijken.

Als ik er aan denk(hahaha) zal ik effe laten weten hoe de echo is gegaan.

Liefs monique
quote:

Hoi meiden,

Ik heb lang niks van me laten horen, lees wel mee maar ben altijd nogal traag met reageren!!

Hier gaat het goed, op mijn bekkenklachten na, ik werk niet meer omdat ik vrij veel pijn heb, heb ik bij eerste zwangerschap ook last van gehad dus ik sta er nu niet van te kijken.

Morgen om 9 uur heb ik mijn 20 wkn echo, ben heel benieuwd. Renske ook veel succes en hopelijk laat jullie kindje zich effe tussen de benen bekijken.

Als ik er aan denk(hahaha) zal ik effe laten weten hoe de echo is gegaan.

Liefs monique

Heeey monique.

Jeetje wat balen dat je nu al last van bekkenklachten hebt zeg. Hopelijk is het wel vol te houden tot het einde zo.

En spannend morgen ook je 20 weken echo. Ben benieuwd!!! Willen jullie weten wat het is??

Liefs Rens
Mamalijn, leuk dat je ook meeschrijft! En gefeliciteerd met je zwangerschap. Pff ik kan me goed voorstellen dat de schrik er goed inzit als je een keer met 11-12 weken pas hebt ontdekt dat er geen vruchtje zit. Gelukkig daarna ook een goede ervaring gehad!

Ik vind deze periode in de zwangerschap ook heerlijk, niet meer de moeheid van in het begin maar ook nog niet die buik die in de weg zit op het einde.

Succes met de 20-weken echo aanstaande zaterdag.

Renske, leuk hoor het kamertje! Jullie hebben goed doorgewerkt zeg en lekker dat het nu al af is. Wij moeten nog steeds beginnen haha.

Goed trouwens dat je de tabel hebt aangepast, dan zie je sneller hoe het zit met degenen die regelmatig meeschrijven. Als de anderen weer mee gaan schrijven kunnen ze er inderdaad zo weer in.

Kessie, wat heerlijk dat alles goed was bij de echo en een jochie, geweldig!!! Ik weet uit ervaring dat dat erg leuk is om te hebben voor een moeder! Heb je al leuke kleertjes gekocht? De HEMA heeft altijd hele leuke kleertjes vind ik.

Laulau, even een dip hoort er ook bij. En bij jullie is de zwangerschap ook ongepland toch? Ik kan me voorstellen dat het je af en toe benauwd dan. Maar nu gelukkig weer nergens last van. Ik schommel nogal met mijn gewicht. Ik was steeds tussen de 3 en 4 kilo aangekomen maar zat vanochtend ineens op rui,m 6 kilo. Ik maak me er echt niet druk om. Net als Floor eet ik gewoon gezond en niet al te veel meer. Vorige keer ging ik aan het einde best wel wat vocht vasthouden en kwam ik vrij snel aan, maar na de bevalling plas je dat zo weer uit. En als je borstvoeding wil gaan geven ben je al helemaal de kilo's zo weer kwijt.

Wat ik ook nog weet is dat de ene maand het heel langzaam ging en de volgende maand weer snel, het gaat echt met sprongetjes.

Leonietje, je bent jarig morgen begrijp ik? Alvast van harte gefeliciteerd! Lekker dat je je zo goed voelt. En dat vergeetachtige heb ik ook wel hoor, had ik bij mijn zoontje ook trouwens. Toch een beetje afwezig.

Floor, jij vrijdag dus de echo. Veel plezier! Willen jullie ook weten wat het wordt?

Laulau, bedantk trouwens nog voor de tip. Ik wist het niet en had nog wat kleertjes voor mijn zoontje nodig. Ik heb ook meteen nog wat positiekleding gekocht en alvast een neutraal setje voor de baby.

Lekker zeg Renske dat je naar Domburg gaat. Ik vind dat een erg gezellige stad. Zit daar een centre parcs of zo?

Mrijam, al weer helemaal beter? Ik ben trouwens ook emotioneler hoor. Ook bij tv kijken al sneller last van tranen.

Kaatje, je gaat de baby vanzelf voelen hoor. Dat wordt echt genieten! Goed dat je een goed gevoel bij het kdv hebt. Wij hadden ons bij meerdere aangemeld. Toen we bij de eerste gingen kijken had ik geen goed gevoel, maar ik dacht bij mezelf niet zeuren. Bij de tweede had ik wel meteen een goed gevoel en daar zijn we ook voor gegaan. En het is ook een hele goede. Mijn zoontje gaat 1 hele dag en 2 halve dagen naar de creche en mijn moeder komt 1 halve dag oppassen. Ik werk namelijk 3 halve dagen en i dag 3/4.

Jullie hebben het ook goed geregeld met opa's en oma's!

Nummer 3, fijn dat het zo goed gaat. Wel lastig last van je bekken, zeker met 2 kinderen waar je actief mee moet zijn. Je bent niet de eerste die dat zegt van lief zoontje en toch een wat pittiger dochtertje. Knap hoor van je dat je je zo hebt kunnen inhouden bij de echo!

Mirjam, jullie gaan het vast redden als je minder gaat werken. Misschien moet je wel wat zuiniger aandoen, maar je hebt toch ook minder tijd om geld uit te geven haha. Shoppen, uit eten en dat soort dingen worden toch lastiger straks.

Lekker hoor Renske dat je nog een extra echo krijgt. Toch altijd leuk om je kleintje te zien he!

Veel plezier morgen met de echo, en jij ook Monique!

Pff Monique, vervelend zeg die bekkenpijn. Zeker dat je nu al niet meer kunt werken. Verveel je je ook?

Met mij gaat alles goed. Gisteren bij de verloskundige was mijn bloeddruk goed en ook het hartje klopte weer mooi. Alleen had ik de vorige keer bloed laten prikken op de 5e ziekte, omdat mijn zoontje dat zo kan krijgen of de kinderen van mijn werk en ik niet wist of ik het al gehad had. Maar ik heb het dus niet gehad. Ze konden me ook niet echt zeggen wat ik dan moest doen als mijn zoontje het kreeg. Gewoon maar afwachten of zo, ik was er niet echt door gerust gesteld Maar hopen dat hij het niet gaat krijgen tijdens de zwangerschap.

Verder vind ik het soms wel zwaar om zwanger te zijn met een zoontje van 20 maanden. Hij wil het liefste de hele dag naar buiten en naar speeltuintjes toe en ik heb daar niet altijd puf voor. Wil soms ook wel even onderuit op de bank. Maar als ik me er toe zet om met hem naar een speeltuintje te gaan vind ik dat toch ok wel weer erg leuk hoor om hem zo te zien genieten.

Renske, voor het schema, ik ben nu 33 en ik heb woensdag 2 mei de 20-weken-echo.

xx Rosi
Hallo allemaal,

heb vorige week de 20 weken echo gehad... alles leek helemaal goed gelukkig. Blijft alleen een verrassing of het een jongentje of een meisje wordt, want baby'tje zat helemaal gehurkt dus dat was niet te zien.

Jongensnaam hadden we al vanaf dag 1 eigenlijk, maar meisjesnamen: pfff, vriendlief en ik vinden niks wat de ander bedenkt mooi. Probeer nu wat ideeen te krijgen op het meisjesnamen topic. gelukkig hebben we nog even.

En natuurlijk dit weekend verhuizen.
Renske en Monique: succes met de 20 weken echo vandaag!!!!!

p.s. zit op werk, dus heb geen tijd om verder te reageren

p.s. hier alles goed!
Hallo, hier gaat alles goed. Gisteren was de kleine de hele dag druk in de weer in mijn buik. Ik heb 'm nog nooit zo veel en lang achter elkaar gevoelt en ook steeds duidelijker :D.

As vrijdag gaan wij voor de 20-weken echo en hopen dat alles goed is met de kleine. En dat we kunnen zien of het een meisje of jongen is. Er maar op hopen dat onze kleine niet gehurkt zit ;). Anders ga ik voor een 3D echo, ha ha! Wil het TE graag weten.

Donderdag naar de VK. Ook waarschijnlijk dan weer op de weegschaal. Heel erg veel gegeten en gesnoept de laatste week, aai aai, dus ik hou mijn hart vast :$.

Meiden die vandaag en morgen de echo hebben, veel plezier en ik duim voor jullie dat alles goed is met de kleintjes en voor degenen die willen weten wat het wordt, beebies laat jullie zien :D!

Pffff wat gaat de tijd snel he jongen? De meesten van ons zitten al op de helft!! Dus vooral genieten dames!

Renske, bedankt voor het aanpassen van het schema. Ziet er weer goed uit. En inderdaad de meiden die niet regelmatig schrijven, melden zich vanzelf wel weer aan of niet. Kunnen we ook in het schema bij gaan houden wie er een jongen en wie er een meisje verwacht, althans van diegenen van die het willen weten? Staan je nieuwe echo foto's ook op je site? En wat een luxe dat je de kleine twee keer achter elkaar ziet. Lijkt me super!

Veel plezier in Domburg trouwens!

Mirjam, ik maak me ook wel eens zorgen hoor over minder inkomen en meer kosten na de komst van de baby, maar het klopt hoor wat Rosi zegt. Als de kleine er is dan doe je ook minder en ga je bewust wel zuiniger om met de centen.

Leonie, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Heel veel plezier!

Nummer 3 en Monique, veel sterkte met het bekken... Lijkt me echt balen! Ik heb wel veel last van mijn rug en dan vooral 's-nachts, dus wordt dan gebroken wakker.... maar gelukkig is het niet elke nacht.

Rosi fijn dat je bloeddruk goed was en het hartje ook.

En die 5e ziekte zal wel loslopen hoor, maar ik zal extra voor je duimen dat ie het niet krijgt. En ooooww een heel actief zoontje terwijl jij moe bent, aai dat lijkt me niet makkelijk nee. Ik kan gelukkig lekker thuis op de bank neerstorten als ik thuiskom. ;)

Floor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven