Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
bosbes, nee geen verklaring, vermoeden is wel de prednison! (ander idee had de gyn nu ook niet)

Gelukkig niet te blijven nee!

3x daags 1 tabletje. ben benieuwd!

Oh en hij heeft in mijn dossier gezet dat ik prednison en BV mag combineren. Mocht ik straks bevallen en er 1 of andere arts/verpleegkundige, VK of wie dan ook moeilijk doen, dan verwijs ik die naar mijn dossier!
Hoi allen!

Even snel. Even ego....Moeeeeee....

Ik loop zo slecht. Véél plassen.

Ik begin het beetje bij beetje zat te worden. Die kant gaan we op.

Vandaag bij Vk geweest. Alles was goed. Baby doet het precies zoals de andere twee kinderen. Ze liet me een grafiek zien qua groei.

Hij ligt met het koppie naar beneden en iets in het bekken!

Nog niet ingedaald, maar toch. Dit is goed! :- ))

Ik moet nog op zoek naar een jasje voor de baby! Wat hebben jullie?

Ik moet over twee weken weer terug komen bij VK en dat is dan een dubbel-consult zei ze ivm de bevalling.

Oe, spannend! Ik moet me wel even voorbereiden......

Vind het ZO moeilijk om met de VK te praten hé!

Ben daar heel zwijgzaam.

Vind al mijn vragen eigenlijk zo blasé....

Want diep in mijn hart weet ik tóch wel het antwoord.

En wtje? 1 vk beantwoord ze ook zo.

Ik zit natuurlijk met die bevalling. Ik heb dus een vraag aan jullie hoe ik het beste mijn verhaal kan overbrengen aan de vk.

Hoe doe ik dat?

Als ik daar zit zeg ik nl over ja en amen op, terwijl ik met sommige dingen niet eens ben....

En met die bevalling...

Ik wil echt serieus niet met 6 cm pas naar het ZH.

Erg hé. Oh ik baal hier wel van.

Ik begrijp heel goed dat een bevalling níet te voorspellen valt. Maar toch...Enige voorbereiding helpt echt. Ik heb het al eens meegemaakt.

Met hoe ik mij voel, staat óf valt de bevalling. De pijn etc.

Ik wil niet de hele ontsluitingsperiode van afwachten en toucheren en afwachten en opvangen van weeen in huis doen..

Ik weet 100% zeker dat het juist dán blijft steken op 4 cm bij wijze van....

*zucht*

Mijn verhaal is ZO warrig en ik kan het niet duidelijk maken.

Hier al niet, laat staan tegenover een VK.

Wie heeft een tip voor me?

Het aller ergste is dat het niet een kwestie is van ja of nee.

Maar het moet echt. Die garantie krijgen.

Ik móet en ga de weeen opvangen ín het ZH. Vanaf het begin dus.

Zo nee? Dan word de bevalling echt een hel met alle gevolgen van dien. Dát risico wil ik niet eens lopen.

Kijk, ik snap dat ik bij een beetje pijn niet direct naar het ZH kan gaan. Maar het gaat om serieuse weeen. Die herken je echt. En vanaf dán naar het ZH! Díe garantie moet ik krijgen.

Dan kan het best zijn dat qua ontsluiting het ongeveer 3 cm is.... Dat is nog niks/het begin.

Normaal gesproken gaat een VK dan weer weg en komt later weer terug.

Niet dus.

Ik wil dan direct naar het ZH. Dáár mn nestje bouwen als het ware. Totale rust.

Najah.

Sorry ik moet het even van me afschrijven. Zodat ik wellicht het straks kort&bondig aan de vk kan vertellen. ( eisen, )

PS: Trauma die ik heb gehad bij de eerste bevalling wil ik liever niet eens oprakelen. Ik denk dat ik in tranen uitbarst. Geen zin in. Érg emo deze periode. Duidelijk horrormonen!
FleurtjeFee, er zit toch echt niks anders op dan je "warrige" verhaal ook zo te brengen bij de VK. Evt. korte introductie van je eerdere bevallingen.

Je meot echt je angsten etc uitspreken, en vraag in ieder geval naar een VK die je begrijpt en niet naar die VK die zegt dat je het eigenlijk allemaal zelf wel weet.

En er zijn nu ook vast dingen die ik weer aan de GYN vraag, terwijl ik die eigenlijk wel weet, is gewoon dubbel checken. Zij zijn ervoor om je vragen te beantwoorden!

Ik ben ook met 5cm ontsluiting nar het ZH gegaan, hier komt er geen VK thuis, moet bellen zodra het begint en aan de andere kant van de lijn beslissen ze dan of ik al mag komen. Ik vond ook de weeen in de auto niet prettig maar heb dit niet al vervelend (of als hel) ervaren. Maar goed ik weet niet wat jij mee gemaakt hebt (hoef je ook echt niet uit de doeken te doen hoor!)

Succes meid, en schrjif maar lekker van je af! dikke

Fijn dat de kleine het goed doet!!
Lieve Fleur,

Net als wat Indian al zegt; bespreek dit toch evht met je VK!! Bij ons moet de partner mee tijdens zo'n afspraak (ik heb vrijdag het bevallingsverhaal bij VK, haha, gaat schoonmoeder ook net mee). Kan jouw partner ook mee, of zit hij dan in Dubai (nog)? Dan iemand meenemen waar je je prettig bij voelt. En van te voren samen doorbespreken (ligt volgens mijn yogadocente ook een taak voor de partner zometeen; de wensen van de vrouw kenbaar maken). Ik denk toch dat je ook moet uitleggen waraom je dit gevoel zo hebt, dus misschien toch de 1e bevalling erbij halen.

Ik besefte me helemaal niet dat ik dus halverwege de weeenen weg moet, maar doordat jij dat al eerder schreef. Tja, zit er niet om te springen, maar ach. (vriend zei toen voor de grap: ach gaan we gewoon bij de eerste beste wee, dara alvast zitten wachten;-)) Volgens mij kan ik op laatste moment nog beslissen om wel thuis te bevallen, dus ik zie wel. Hoor op yoga ook heel veel verschillende bevallingsverhalen; van heel positief tot heel negatief, iedereen ervaart het ook anders.

MOET jij in ZH bevallen of eigen keuze?

En moet je ver met de auto?

Oja, zo'n VK die jij beschreef had ik ook toen ik nog bij andere team zat. Totaal geen klik en ben blij dat ik haar ook niet meer hoef te zien. Ik vind het wel belangrijk dat je iemand bij je hebt tijdens de bevalling waar jij je prettig bij voelt! Dus als zij dat niet is, misschien met andere VK ofzo bespreken?

Ik ben dus halverwege zwangerschap van team gewisseld en nu pas 2 van de 5 VK gezien (vrijdag de 3e). Normaal zeggen ze; je ziet elke VK min 1 keer en een aantal meerdere keren zodat je geen vreemde bij bevalling hebt. Wil vrijdag toch wel even weten hoe we dat nu gaan doen dan?

(volgens mij ook een warrig verhaal van mij nu, sorry)

Schrijf hier iig maar lekker van je af hoor! En een dikke knuffel voor je (heerlijk idd al die hormonen)
Bedankt nog voor het beantwoorden van mijn vragen!

Die flannellen luiers: ik dacht dat de hydrofiele luiers dus voor afdrogen was?

En monddoekjes: stonden op uitzetlijst en op verpakking. Geen spuugdoekje gevonden, dus vandaar. Vermoedde alwel dat dat hetzelfde zou zijn.

Angela, in mandjes in de kast is ook wel handig denk ik ja. Al dat kleine spul. Binnen no time zal dat bij ons een rotzooi worden, haha. Ook van de week maar eens zoeken naar mandjes:-)

Eten meenemen is idd een goed idee! en prettig zittend kleding voor ook daarna. Is je buik dan heel gevoelig? En dus handig om een positiebroek ofzo mee te nemen?

Vriend haalt vandaag klossen op, kunnen we dat van het weekend klaarmaken. Bed is nu voor mij goede hoogte, dus wordt klimmen dan haha. Kraamzorg vertelde dat eigenlijk 75cm moet, maar in mijn geval 70cm ook voldoende is. Wordt waarschijnlijk toch gewoon een krukje ofzo ernaast.

Rugsteun is ook wel handig ja, laat ik vriend ook nog even naar kijken;-)

De ondersteek... ehm stomme vraag misschien, maar wat is dat ook al weer? Soort po toch? Die heb je alleen bij thuisbevalling nodig?

Bosbes: ik weet niet of de misselijkheid weer 'normaal' is. Zit nog wel aan de emesefene. Was er even mee gestopt en toen werd de misselijkheid erger; niets meer lusten enzo. Nu weer 1 tabletje per dag en eet weer normaal. Alleen 's nachts komt de misselijkheid dus wel eens opzetten. Ik dacht dus dat dat door de kleine komt. Zal vrijdag eens navragen.

Indian: vervelend van je bloedruk! Hopelijk werken de medicijnen goed (ook in combi met prednison).

Druk met geboortekaartje. We hebben keuze uit 2. Eentje bij drukker opgehaald en nu met tekst aan het puzzelen. Het andere kaartje was al uitgeleend (of iig dat boek waarin dat kaartje zat), dus via internet proefexemplaar aangevraagd. Hopelijk komt ie snel. Soms zien de kaartjes er in echt wel heel anders uit zeg. Valt dan ineens flink tegen, maar bladerde ook door boek en zag ineens nog meer leuke kaartjes (die ik er blijkbaar op internet niet leuk genoeg vond uitzien).

We zijn alleen nog niet helemaal uit het gedichtje wat erbij willen, maar ja, dat komt ook goed. Kunnen we deze week afronden en een proefdruk bij drukker gaan aanvragen (duurt dan wel 4 dagen...lang hoor).

Fijne dag allemaal
Oeps, weer een heel verhaal....
quote:ikol schreef op 13 mei 2009 @ 10:41:

De ondersteek... ehm stomme vraag misschien, maar wat is dat ook al weer? Soort po toch? Die heb je alleen bij thuisbevalling nodig?

Ja klopt! Een po met deksel en steel eraan. Is inderdaad nodig bij een thuisbevalling.

Ik wil dit keer proberen thuis te bevallen. Vorige keer moest ik naar het ziekenhuis ivm meconium in het vruchtwater. Het ziekenhuis ken ik dus al, dus nu hopelijk een keertje thuis!
Ikol, flanellen, zijn dat die iets dikkeren? Die op ene molton lijken? Die hadden wij onder het lakentje liggen, dus op het matras.

Ikol, ik had vorige een jogging broek bij. Buik was niet gevoelig (had geen keizersnee gehad) maar daaronder dus wel, en daar wil je dan echt niks straks aan hebben. Dus ook qua ondergoed, lekker comfortabel kiezen!!

Als je wel een keizersnee hebt gehad, dan lijkt het mij niet fijn om iets straks om je buik te hebben.

Ook weet ik niet hoe je buik er straks uit ziet. Die van mij was bij Yuma meteen weer bijna helemaal plat. Nog wel lubberig, haha. (mmmm rare zin, maar je snapt vast wat ik bedoel)

Zie ook bij veel zwangere vrouwen dat de buik nog best bol is na de bevalling. Weet neit waar dat aan ligt.

Ja combi van de medicatie mag, en nu maar hopen idd dat eht iets doet. Vanmorgen wel enorme hoofdpijn, maar na het tabletje zakte dit langzaam aan weg! Dus lijkt wel iets te doen!
Dank voor jullie feedback meiden!

Ik praat hierover ook met mijn vriend, maar het is en blijft een man

Met mijn moeder en zussen heb ik hier ook wel es over, maar jah, zíj kennen me zo goed die snappen mijn warrige taal wel.

En kunnen veel moeilijker objectief naar mijn verhaal luisteren.

Mijn verhaal voorleggen aan jullie helpt enorm!!

Nu mijn vraag aan jullie: (again)

In mijn vorige post over mn angsten enzo:

- Wát denk je dan dat ik bedoel? (je eerste idee nadat je mn post las)

- Wát wil ik graag?

- Zie je dit als een uitzondering of niet?

Met jullie antwoorden kan ik eens bekijken hóe mijn verhaal overkomt.

Thanks.(f)
Dagje: thnx! Hopelijk kun je gewoon lekker thuis bevallen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat nu anders wilt, ervaren hoe het is om thuis te bevallen. Ik heb nu juist omdat het de eerste is en ik het een beetje eng vindt dat ik de 1e in ZH, maar bij een 2e misschien ook wel thuis.

Indian: ja de flannellen zijn die dikkere. Ik kan/mag ze dus niet op matrasje leggen ivm aerosleep. Haal ze dan dus ook maar niet in huis.

Net voor de 2e keer urine weggebracht voor nacontrole. Gisteren ook al; zou gebeld worden, maar niets. Ik zelg tegen 5en gebeld, maar antwoordapp. Dus vanmorgen nogmaals, bleek dat ze er niets uit konden halen, of ik weer opnieuw urine kon langsbrengen. Moet eind van de middag bellen voor uitslag, maar komt vaak voor dat ze antwapp aan hebben (we zijn tot 4 uur niet telefonische bereikbaar.....en dan bel je dus tegen 5en, heel frustrerend!). Morgen en overmorgen onbereikbaar (wel voor spoed uiteraard) ivm verhuizing praktijk. Zucht...
Ben ik ook weer even!

Mams is weer thuis na 1 week ziekenhuis, gelukkig. Hoef ik niet meer elke dag heen en weer ziekenhuis te rijden. Wat is dat vermoeiend zeg. Ze is nu gelukkig dichterbij (woont in de zelfde stad). Ze is er nog lang niet, maar het gaat gelukkig de goede kant op.

En jippie!!!! De verbouwing is afgelopen maandag van start gegaan!!! Ze rekenen erop dat ze 3 weekjes bezig zijn, en nu maar hopen dat de kleine dan nog in m'n buikkie zit! Ach ja en anders zijn de bouwvakkers getuige van een bevalling, hahaha.

Ik heb zelf wel een sterk gevoel dat het weer eerder komt, het ligt al zo laag en heb ook af en toe last van harde buiken/voorweeen. We zullen zien, Björn kwam ook 2 weken eerder. Gek idee, morgen over 2 weken is dat dus.

Heb wel een klein probleempje, mama zou oppassen als de bevalling van start zou gaan. Maar ja die kan ik nu niet echt gaan lastig vallen. En schoonmoeders gaat op vakantie van hemelvaart tot en met pinksteren. Snap echt niet hoe ze dat in haar hoofd kunnen halen, ze kan 12 maanden in het jaar op vakantie. En uitgerekend nu moet ze weg. En ze weet het van de vorige keer... En nu moet ik beloven dat ik niet eerder ga bevallen dan dat zij terug is, haha... Ach joh, ik doe er gewoon ff een kurk erin. Manlief is er ook helemaal niet blij mee. Maar ja die zal er nooit wat van zeggen. Grrrr Mannen.

Nou genoeg gepiept en gezeurt.. is ook helemaal niets voor mij, zal wel aan de horrormonen liggen (hè Fleur?)

Fleur, je moet toch gewoon je wensen kunnen aangeven. Net zoals ikol en Indian zeiden, er wel over praten met je partner en vk.

Indian, nog gefeliciteerd met je verjaardag en wat vervelend van de bloeddruk. Nou heb ik afgelopen week ook in het ziekenhuis gehoord dat je een hoge bloeddruk kunt krijgen van pijn. Nooit geweten. Wel een heel ander verhaal, maar mams had zoveel pijn, dat de bloedrruk echt enorm hoog was. En toen de pijn weg was, was de bloeddruk weer helemaal normaal. Heb jij ook nog veel pijn? (CU)

Ikol, ik gebruikte de hydrofiele luiers ook voor het afdrogen en de flanellen voor onder het hoofdje in de wieg/ kinderwagen. Wel vond ik het soms prettig om met flanellen luiers af te drogen, zijn wel zachter. Vooral als je kleintje een gevoelig huidje heeft.

Onze geboortekaartjes zijn gelukkig ook al binnen bij de drukkerij, heb gister de proefdrukken opgehaald en de enveloppen. Dus toch nog goed gekomen.

Voor de rest een zwaai!!! Ik lees later wel weer verder bij, heb veel gemist zag ik.

Groetjes....
quote:FleurtjeFee schreef op 13 mei 2009 @ 14:07:

Dank voor jullie feedback meiden!

Ik praat hierover ook met mijn vriend, maar het is en blijft een man

Met mijn moeder en zussen heb ik hier ook wel es over, maar jah, zíj kennen me zo goed die snappen mijn warrige taal wel.

En kunnen veel moeilijker objectief naar mijn verhaal luisteren.

Mijn verhaal voorleggen aan jullie helpt enorm!!

Nu mijn vraag aan jullie: (again)

In mijn vorige post over mn angsten enzo:

- Wát wil ik graag?

Met jullie antwoorden kan ik eens bekijken hóe mijn verhaal overkomt.

Thanks.(f)

Kan geen kleurtje vinden...huh?

Dus maar zo:

- Dat je het niet ziet zitten om halverwege de weeen nog op pad te moeten. Ik weet niet helemaal waar je angsten uit voort komen, waarschijnlijk je 1e bevalling en ik weet dus niet hoe die gegaan is (ik begreep dat dat nogal een traumatische ervaring voor je was?)

- Meteen bij begin van de weeen naar ZH en daar 'ontspannen' de weeen opvangen en de rest. Daar rust creeeren en je volledig concentreren op wat komen gaat.

- Geen idee: voor mij is alles nieuw, dus vind het moeilijk om te zeggen of je een uitzondering bent. Begrijp wel dat het 'normaal' is om halverwege nog weg te gaan, wat waarschijnlijk zo zal zijn dat het erg lang kan duren bij sommige vrouwen voor je bij die 6 cm bent. Ze hebben de verloskamers natuurlijk nodig voor andere vrouwen en als jij daar dan zolang zit. Maar nogmaals; ik kan me klein beetje voorstellen dat het niet prettig is halverwege op pad te gaan en heb geen idee wat bij jullie het protocol is.

Zo komt het bij mij iig over. Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen?

Tja, voor mannen blijft het natuurlijk een hele andere situatie. Gelukkig kun je er wel met je zussen en moeder over hebben. Wat zeggen zij dan?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
Til: fijn dat je moeder nu thuis is! geeft jou ook iets meer rust, met bevalling op komst en de verbouwing.

Fijn dat verbouwing begonnen is en ik duim voor je dat het op tijd klaar is! :-)

Tja... lastig met de oppas nu. Broers/zussen/buren/goede vrienden??

Hopelijk vindt je gauw een oplossing!

Kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt dat schoonmoeder juist dan weggaat. En dan ook nog zeggen dat je op haar moet wachten, hahahaha, dat hebben we echt voor t zeggen.

Fleurtje ik beantwoord je vragen zo meteen, even je andere stukje tekst dan nog eens door lezen, weet het nog wel, maar effe checken!

Ikol, balen dat je opnieuw urine in moest leveren, en al helemaal dat je HA onbereikbaar is.

Til, fijn dat je moeder weer thuis is. Biedt toch weer een stukje rust. (of niet?)

Nee heb geen pijn, toen de CU slecht ging en ik dus wel pijn had, was de bloeddruk (gelukkig) normaal.

Jeujjjj super dat de bouw begonnen is! Even je kleintje toespreken dat die nog even 3wkn zich gedeisd houd.

Ja wel vervelend dat ze dan uiteraard nu op vakantie gaan. Zeker als ze ook te laat waren bij Bjorn. (te laat in de zin van, hij is al geboren, waarschijnlijk enkele dagen oud, voordat ze terug komen van vakantie)

Heb je geen buurvrouw, vriendin of iemand die op Bjorn kan letten? (haha en anders idd de bouwvakkers haha) grapje.

Snap dat je nu niet op je moeder kunt en wilt rekenen.

Ben benieuwd of deze dan ook eerder komt, hoeft niet natuurlijk.

Hier ook al ingedaald, maar nog niet vast in het bekken (zoals ze dat noemen)

FleurtjeFee, ga nu je vragen beantwoorden!

Weet niet of ik je zo goed begrepen heb, en alvast mijn excusses als er punten bij zitten die je raken of die ik verkeerd benoem.

Je bent een kei van een mama en een goede lieve zwangere!! Je hebt alles over voor je kleintje dat in je buik zit!! En dat is toch alleen maar goed en positief!!Zo heb mijn stukje even evrwijderd, dan blijft het toch iets meer prive voor je, (zover als dat kan op een openbaar forum)

Dank weer voor jullie reacties!

nav mijn verhaal en de vragen die ik stelde.

Mmm, ik moet mijn verhaal wel gaan bijschaven want ik wek toch een behoorlijk verkeerde indruk!

Is niet erg hoor!! Maar dan is dat voor mij iig duidelijk.

(Daarom heb ik ook naar jullie antwoorden gevraagd he, om er achter te komen HOE het overkomt!)

Ik zal eens kijken of ik ze zelf eens kan beantwoorden. Kort en krachtig..

*** Ik wil begrepen worden en niet afgescheept worden met ''laat het over je heen komen''... (grrrr)

- Wát wil ik graag?

*** Eigenlijk heel simpel ( )

Zodra de bevalling serieus begint bijvoorbeeld ruim een uur lang om de 4 a 5 min weeen naar het ZH.

Ongeacht het aantal cm ontsluiting.

Dus dit kan toevallig 2cm zijn.

Maar met veel geluk ook 5. Dan heb ik mazzel. :-)

Daaraangekomen wil ik vooral met rust worden gelaten. En in tegen stelling wat Indian dacht zie ik bevallen als iets wat ik helemaal alleen wil doen.

Ik hoef ook niet continu getoucheerd te worden. Das namelijk helemaal niet echt nodig. Je lichaam verteld je genoeg.

Het vervoeren naar het ZH halverwege de bevalling kan dus niet.

Starten van de bevalling betekent voor mij starten van de YOGA/MEDITATIE. Ik zal hoe-dan-ook me NIET kunnen concentreren wetende dat ik een x-aantal cm moet hebben om naar het ZH te moeten ( aankleden/vervoeren/lopen/in auto zitten/praten *gruwel* )

Dus geloof me, die cm zullen NIET vorderen. (alle uitzonderingen daar gelaten.Dat is namelijk puur geluk hebben!!)

Ik hoef absoluut niet pijnloos te bevallen.

En eigenlijk mag pijnstilling ook niet aangeboden worden zolang alles normaal verloopt.

Dus dat is helemaal niet aan de orde.

Ik wil geen onnodig medisch ingrijpen.

CTG alleen als blijkt dat de baby éxtra in de gaten gehouden moet worden.

Heel veel stilte en rust in de verloskamer.

Ik hoef niet bekeken te worden, doe lekker je ding. :-D Ga fietsen ;-P.

**** Zeker weten. Ik begrijp dat dit niet zomaar kan, maar ik kan toelichten waarom het moet. ( eerste bevalling vs tweede)

Dan nog besef ik me dat mijn derde bevalling volstrekt anders kan verlopen. ( vul maar in:KS/inleiden/Thuis?)

Geen probleem.

Dán nog wil ik min-of-meer zwart op wit dat ik naar dat ZH mag bij starten bevalling en niet afhankelijk van aantal ontsluiting.

JOEPIE!! Ik ben erachter dat ik nu heel letterlijk kan benoemen dat het me om die aantal CM gaat vs het begin van de bevalling!

Dat was me nog niet eerder opgevallen!!

Of op die manier heb ik het nog niet eerder verwoord.

Dat is al een hele winst!

Nee, de pijn lijkt niet erger in mijn geheugen zoals je schreef Indian. Daar gaat het ook niet om.

Want bevallen doet nu eenmaal pijn. Dat staat er los van.

En ben er vérre van depri van.

Jammer dat dit 'zo' word gezien eerlijk gezegd.

Want nu word het weer in een hoek gestopt van zwaarmoedigheid, terwijl ik slechts ben overgeleverd aan regeltjes van een ZH. En de vraag HOE ik dit ga overbrengen aan de VK.

Dat kán mij niet eens depri maken. Eerder ge-irriteerd.

Máar lieve Indian, ik kan hierdoor wel een beter verhaal maken en dat is wat je me wel laat inzien. :-)

Want de VK kan dit mss ook wel denken!

Op zo'n forum ben ik niet vies van wat drama in mijn verhaal.

Het blijft lastig om in woorden iets uit te drukken.

Ook mijn darm-issue staat er volkomen los van van hoe ik het bedoel met deze derde bevalling.

FleurtjeFee, haha verkeerd begrepen dus!!

Hey maar wordt jij thuis dan steeds gecontroleerd op het aantal cm voordat je mag gaan? Ik had ongeveer 2u om de 5min weeen en mocht komen, geen mens die wist hoeveel ontlsuiting ik al had.

Ik bedoelde ook niet dat er steeds iemand moet komen om te checken hoeveel ontsluiting je hebt, maar meer het gevoel van , uh uh veiligheid?.

Super dat je nu weet wat je wilt vragen! Wat je dwars zit zeg maar!

Fijn dat ik je ook al zag ik het verkeerd toch iets duidelijk gemaakt heb.

Bedoelde ook echt niet dat je depri bent (of was) maar ik las het nogal zwart. En daardoor kreeg ik die indruk. (huh rare zin)

Maar zo ie zo is iets lezen of iets horen al een wereld van verschil, waarschijnlijk als je dit mondeling verteld had, dat ik een andere indruk had!

Maar nogmaals, super dat je nu weet wat je moet doen, wilt en gaat zeggen!!!

Kom voor jezelf op!!!!!!

Ik ben nooit thuis bevallen, dus weet ook niet hoe dat gaat, voordat ze zeggen dat je naar het ZH mag komen. Maar zoals ik het begrijp, komt eerst de VK waar je normaal ook naar toe gaat, en die beslist wanneer je naar het ZH mag?

Pijn, tja dat hoort erbij (tot op zekere hoogte), kan mij er nog weinig van herinneren, geloof ook niet dat het echt super veel pijn deed. Ja dat uurtje persweeen opvangen, dat was minder!!

Wanneer mag je ook al weer naar de VK?

Hehoi,

Fleurtje, weet niet of het helpt, maar dit is wat ik denk:

Volgens mij zijn de meeste verloskundigen erg nuchter omdat ze al een heleboel gezien hebben, en daarom kunnen ze alleen je vragen maar "eerlijk" beantwoorden: heel vaag en heel breed, want alles kan... En omdat ze ook nog eens super-niet-stressig zijn (gelukkig maar, want tijdens de bevalling moeten ze het hoofd koel houden) zijn het misschien niet altijd de mensen die onze bevallingsstress het beste begrijpen...

En daarom denk ik dat je (=we, want ik ook) vaak het gevoel hebben dat we alleen "ja" zeggen en niet echt onze vragen stellen.

Volgens mij kan niemand je vertellen hoe de bevalling gaat lopen, en is het enige dat je kunt doen is zelf van tevoren verschillende scenario's doorlopen en bedenken wat je dan zou willen. Sommige mensen maken een heel uitgebreid geboorteplan en ik geloof dat het hen rust geeft om op papier te hebben gezet wat ze willen.

Ik ken bijvoorbeeld iemand die heel erg gestressed was en (ok amerikaans) vanwege de stress meteen een ruggeprik wilde. Door het op te schrijven en van tevoren te bespreken ging ze veel geruster de bevalling in, dan wanneer ze in de stress had moeten zitten omdat ze niet wist wanneer ze om die prik zou moeten vragen.

Verder heb ik eigenlijk geen tips, ik denk dat we allemaal met hetzelfde zitten...

Weet niet of het geholpen heeft, als niet, negeer maar gewoon hoor :-)
hey angela, hoe is het met jou?
Ha dames,

Fleurtje, misschien heb ik het al wel ergens gelezen, maar ik weet het niet meer, maar anyweeeee, moet je naar het ziekenhuis vanwege medische indicatie? Of zou je ook eventueel thuis kunnen bevallen? Onder begeleiding van een verloskundige? Ik weet natuurlijk ook niets van je eerste bevalling en hoe vervelend/ angstig die voor jou verlopen is, en waarom je nu naar het ziekenhuis wil of moet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het absoluut niet ziet zitten om halverwege de bevalling pas naar het ziekenhuis te mogen gaan. Ik weet ook pas sinds kort dat dit de gang van zaken is, stond er ook wel van te kijken moet ik zeggen (hoewel het aan de andere kant ook wel logisch is als je bedenkt dat een hele bevalling wel meer dan 30 uur kan duren, van begin tot eind). Als je niet perse in een ziekenhuis moet bevallen, zou je misschien ook naar de mogelijkheid van een kraamhotel kunnen informeren? Wordt omschreven als de gulden middenweg tussen een poliklinische ziekenhuisbevalling en een thuisbevalling...Met wel 24 uur per dag deskundigen ter beschikking mocht het nodig zijn.

Ik herken je verhaal een heel klein beetje, in die zin dat ik ook het liefst zo natuurlijk mogelijk (zonder pijnbestrijding), zo rustig mogelijk (zo min mogelijk pottenkijkers en vreemden) zou willen bevallen. En dat je het toch alleen, zelf, moet doen en je daar volledig op wilt concentreren. Daarom kies ik bewust voor een thuisbevalling, in mijn eigen omgeving, omdat ik denk ik dan het best kan ontspannen en me kan concentreren op de taak Ik hoop dan ook dat dat allemaal gaat lukken en ik niet alsnog naar het ziekenhuis moet.

Ik denk dat je er verder helaas weinig aan kunt veranderen. Of je kiest voor het ziekenhuis (onderweg met weeen), of thuis...(hoewel ik ook wel gehorod heb dat 't ziekenhuis je niet mag weigeren als je bij de eerste wee al op de stoep staat, maar dat terzijde, zou zelf het risico niet durven nemen om weer teruggestuurd te worden)...

Ik denk wel, zoals al meerderen je adviseren, dat je dit toch heel duidelijk met de VK moet bespreken. Probeer het desnoods op te schrijven en neem het mee naar je volgende afspraak, of laat je vriend het inderdaad verwoorden. De VK kan dan serieus op je vragen ingaan en jou ook duidelijk maken wat er nou mogelijk is en wat niet. En als wat jij graag wil niet mogelijk blijkt te zijn, dan weet je dat in elk geval. Dan is dat duidelijk en zul je, evt samen met VK ervoor moeten zorgen dat je ongerustheid wat weggenomen wordt en dat je mogelijk toch moet wennen aan een ander, voor jou niet ideaal, scenario.

Ik ben nog nooit eerder bevallen, dus ook geen negatieve ervaringen, dus eigenlijk sta ik er volkomen blanco in en laat ik het allemaal op me afkomen. Dat is dan wel een voordeel. Denk dat als ik al een soort van traumatische bevalling achter de rug zou hebben dat ik me misschien ook we heel anders zou voelen nu...
goed hoor, aan het aftellen :-)

Moet vrijdag nog de hele dag training geven, zie ik wel een beetje tegenop hoor...

En jij?
Fleur, fijn dat je nu iig wel voor jezelf duidelijk hebt hoe of wat! Ook ik had dus een andere indruk van je verhaal gekregen. Misschien kun je gewoon beter afwachten hoe zometeen het bevallingsgesprek gaat? Misschien valt het 100% mee en schepen ze je helemaal niet af? En met wat je als laatste hebt opgeschreven is het ook voor mij een stuk duidelijker geworden, dus meenemen naar het gesprek?

Ik weet eigenlijk niet eens of het normaal is dat ze steeds gaan voelen hoe ver je bent of dat ze het laten afhangen van de regelmaat van de weeen. Ik ben benieuwd hoe mijn gesprek vrijdag gaat:-)

Wat dat betreft ben ik uberhaupt heel benieuwd hoe alles verloopt zometeen ed. ik weet dat elke bevalling anders verloopt en er geen 1 hetzelfde is, maar toch. Soms zie ik er heel erg tegenop (misschien juist omdat ik niet helemaal weet wat ik nu precies kan verwachten enzo). Aan de andere kant kan ik bijna niet meer wachten, maar niet zozeer van "joepie, bevallen", maar meer omdat het einde is van de zwangerschap en het begin van ons leven met ons hummeltje, zeg maar. Dat ik haar/hem nu echt in het echie mag bewonderen en vasthouden enzo. (gelijk ook heel eng: kan ik dit allemaal wel enz enz). Volgens mij horen deze twijfels er wel een beetje bij?

Argh.... HA niet meer te pakken kunnen krijgen en nu dus geen idee of mijn urine 'schoon' is! En morgen en overmorgen verhuizing van de praktijk, dus zijn ze ook niet bereikbaar. Gaat wel vaker mis daar, dus zit er nu toch echt serious over te denken om een andere HA te zoeken.
Hai meiden,

Dank dank weer voor de feedback!!

In een notedop:

Die eerste bevalling. Ik koos voor thuis. Eigenlijk omdat iedereen dat deed. Dit ook ivm de verzekering toen die tijd.

Maar toen begon het liet de vk me continu alleen, steunde me niet. Terwijl je met name bij een eerste die steun zo hard nodig hebt! Vk was moe. Het was nacht. Ze liet me alleen.

Dát vond ik tóen heel raar.

Dat heen&weer gewandel van mensen in mijn huis. Ik raakte in paniek, kon me niet concentreren.

Mijn toenmalige vriend die me niet kon steunen. Ik vroeg bijvoorbeeld om méé te puffen. Echt actief dan. Ook aan VK. Maar nee, wilde ze niet. Ze wilden niks. Ze keken met alleen stom aan.

Alles wat ik vroeg om me door de weeen heen te helpen, werd afgewimpeld.

Heftige weeen met minimale vooruitgang. Van 2 cm....en 3 uur later 4 cm. Pfff.

En ik wilde wég uit dat huis. Ik had zoveel krachten/oersterke weeen. Dat pastte niet in mijn huiselijke omgeving.

Ik wilde naar het ZH.

Mocht niet.

Na veel gedoe mocht ik uiteindelijk.

Ik bleef steken op 5 cm na een nachtje weeen.

Ik kom aan in het ZH.

Moest even wachten op de verloskundige. (een andere)

En voila...10 cm! In drie kwartier! En dat kwam niet door de autorit.

Toen de tweede zwangerschap en bevalling.

Deze geboorte bevestigde dat het bij de eerste wel degelijk had te maken met de concentratie/niet gehoord worden/met de drukte/de afhankelijkheid.

Nu ivm een medische indicatie geen vk.

En ik had de TENS genomen. Die doet namelijk wel wat ik wil.....

Op een ochtend begonnen de weeen en ik belde na een uurtje lichte weeen het ZH. Ik mocht komen.

Ik kwam daar, infuus, CTG.

Ik praatte nog even met zo'n verpleegkundige.

Er werd éénmalig inwendig onderzocht: 3 cm op dat moment.

En toen ging ik liggen. De weeen verwelkomen. Ik wist ik ga de komende uren(?) mijn zoon baren. Lekker in mijn uppie. Vriend zat paar meter verder heel rustig een boekje te lezen.

Ik lag daar, TENS aan...oogjes dicht. Yoga toepassen.

Zo rustig.

Ik hoefde nérgens meer aan te denken. Hier was ik. Op dit bed komt zometeen -of wánneer dan ook- mijn zoon.

Wát keek ik naar hem uit.

En wat dacht je?

Ruim 3,5 uur later al V.O!

Dat was dus snel! En ja het was een tweede, maar tóch!

Alles bij elkaar duurde het goed vier uur.

Er was geen paniek. Geen toestanden.

Geen gyn in de buurt. Stilte en rust.

Zalig.

En dat is de nachtmerrie: Dat ik afhankelijk ben van de vk. Dat zij bepaald. Datgene die zij niet eens kán bepalen.

Dat ik thuis moet blijven omdat zij even wil slapen bijvoorbeeld.

Dat..

*zucht*

Hihii, het is wel duidelijk nu.

Ik ben er over uit.

Ik weet nu beter hoe ik het moet verwoorden geloof ik...

Dank lieve meiden dat ik hier even mijn hart kon luchten!!

Nu weer over tot de orde van de dag. :-D
Joepie, verlof!!!!

En...ik ben vandaag ook nog tante geworden. Heb er een klein nichtje bij. Ik ben er vanavond even heengeweest vanuit m'n werk (had nog een overleg). Rond kwart over zeven in het ziekenhuis tot acht uur. Ik heb haar even vastgehouden.

Wat klein toch weer hè? En dan te bedenken dat ik over een week of 5 ook weer zo'n hummeltje van mij in m'n armen heb.

Nu ben ik een half uurtje thuis en moe, maar ik kan de komende weken lekker bijkomen zullen we maar zeggen...

Ik heb net even alle verhalen gelezen, er is weer heel wat geschreven.

Fleurtjefee, in mijn hoofd kwam ook het idee op dat je alles moet opschrijven wat je wilt zeggen tegem de vk en evt. een "geboorteplan" maken. Hoe jij het wilt hebben en wat jouw wensen zijn. Ik lees wel eens in van die tijdschriften (kinderen en wij, jonge ouders) dat dat de a.s. moeders echt helpt.

Ik heb zelf ook dat als ik bij de vk ben dat ik de helft van m'n vragen weer vergeet of denk: nou ja, laat ook maar. Nou zijn dat niet echt hele heftige dingen ofzo, maar toch.

Hmm Fleurtje, dat klinkt inderdaad vreselijk, een partner die je niet kan steunen en een vermoeide verloskundige die je ook niet wil steunen...in en uitlopen van verschillende mensen...afhankelijk zijn van anderen...bah... Dan klinkt je tweede bevallingsverhaal een stuk positiever

In elk geval klink je alweer wat rustiger en weet je inderdaad nu beter hoe je het moet verwoorden!! Fijn zo!

@ Til, wat fijn dta je moeder weer uit het ziekenhuis is en dat alles de goede kant op gaat. Hahahaha, dat zal voor die bouwvakkers ook een hele ervaring zijn zeg, een bevalling tijdens het werk..

Ikol, balen dat je de huisarts niet meer te pakken hebt gekregen. Vind het sowieso altijd een drama om een huisartsenpraktijk telefonisch te pakken te krijgen. Het is bij mij eigenlijk standaard zo dat wanneer ik (of een ander) mijzelf net overtuigd heb om ergens mee naar de arts te gaan, en ik wil bellen om een afspraak te maken...het dan NET niet meer mogelijk is om ze telefonisch te bereiken. Dat was dan van 8 tot 10 ofzo....en ik bel dan om 5 over 10 hahaha... Nee, mn eigen schuld natuurlijk. Maar je kunt eigenlijk bijna nooit overdag je eigen huisarts te spreken krijgen, of je moet een afspraak hebben... Hoop dat je urine goed en schoon is!! Heb je nog last van klachten?

Ben ik trouwens de enige die echt ongeduldig begint te worden??? Kon ik eerst bijna niet wachten tot ik verlof had, vind ik nu de dagen voorbij kruipen en kan ik niet wachten totdat die 6 weken voorbij zijn (tot aan week 40)...pfff...vind mezelf best vermoeiend....
Joepieee Peetje, verlof!!!

En gefeliciteerd natuurlijk met je nichtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven