Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
@Ina De vluchten van/naar IJsland zijn de pan uit gerezen. Achterlijk duur gewoon. Zo erg zelfs dat ik dit jaar in "eigen land" blijf; ik ga icelandair niet sponseren, wat denken ze wel. 3500 euro vind ik eigenlijk heel veel geld. Gaat ze een rondreis doen met een huurauto of georganiseerd?? of heeft ze echt alleen maar vlucht en overnachtingen?? Hoe lang blijft ze??
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn, volgens mij blijft ze bijna 2 weken en heeft ze overnachtingen en halfpension. Het is wel georganiseerd, dat maakt ook wel verschil natuurlijk..

Jammer dat je zoveel moet betalen om naar NL te kunnen. Ik betaal alleen brandstof (en afschrijving van de auto, maar dat merk je niet zo direct). Voor 200 euro kom ik al een heel eind.. dat is wel heel wat anders dan zo'n ticket vanaf IJsland.

Vliegen er nog meer maatschappijen op IJsland, of heb je alleen de nationale maatschappij (of vraag ik nu iets heel stoms..)
Stomme vragen bestaan niet (dat zei een leraar op de middelbare school ook altijd, gek genoeg geloofde ik hem toen niet. Tja wijsheid komt met de jaren....)

Je hebt hier Icelandair die rechtstreeks op Amsterdam vliegt en Icelandexpress die 's zomers naar Eindhoven vliegt. Allebei niet goedkoop en allebei geen service (ja, je alcoholvrije drankje(s) zijn gratis, eten moet je kopen).

Als de wind goed staat kan ik mooi de aankomende vliegtuigen zien. De SAS vliegt hierheen (weet niet waar vandaan maar is ook niet goedkoop) en er zijn een paar charters naar Spanje en Turkije volgens mij.

Dan landen hier ook nog de vluchten tussen Amerika en Europa (v.v) met ziek geworden passagiers (en die komen dan bij ons in het ziekenhuis terecht) maar dat mag ik zeker niet meerekenen he.

Vorige jaar september/oktober kostte een retourtje me iets van 250 euro. Nu zeker 400 (als ik geluk heb). Belachelijk.
Goede reis terug vandaag Ine! Enne ben je nu echt helemaal officieel SINGLE?

Wat ga jij trouwens in vredesnaam doen met VIJFTIEN stukken kaas??? Dat kan je toch niet invriezen, of wel?
He wat een leuk topic!

In september ga ik voor een halfjaar naar Spanje, vanwege studie!
15 stukken kaas???

wowie!!!!

Daar kom ik straks de douane nieteens mee door bij Sydney,

broertje dood hebben ze aan voedsel etc
Een stukje voor mijn beide excollega's, 2 voor de buurvrouw, 1 voor de buurman, 6 stukken voor NL vrienden, en dan zijn er nog 4 over voor mezelf en als reserve, want er is altijd wel iemand die ook graag een stuk kaas lust.

Eigenlijk kon er nog meer mee, ik heb altijd te weinig mee als ik terug kom. Maar ik vond 50 euro voor alleen maar kaas eerst wel weer genoeg. Dat van de buurvrouw/man is een dankjewelstukjekaas, de andere stukken worden terugbetaald.

Dat is idd veel geld snjokorn, voor alleen een vlucht. Liggen de salarissen daar hoger/lager/hetzelfde als in NL?

Mis je familie en vrienden ook? Je bent natuurlijk al flink wat jaren weg.
Ben je nog niet onderweg naar huis, Ine? Hoe laat ga je weg met je aanhangwagen met kaas?

Caramella, alvast een hele goeie reis en een fijne vakantie!

Hier alles te gek, helemaal in hoera stemming want ik heb gisteren 2 appartementen verkocht aan 1 klant. Hij wilde er eigenlijk maar eentje. Ik heb zo op hem ingepraat dat hij er het beste eentje voor zichzelf en de ander als slimme investering kon aanschaffen, dat hij het nog deed ook. Dat was best een goede deal voor hem overigens, nieuwe appartementen met bergzicht vlakbij zee, fitness, sauna, zwembad en volledig ingerichte inbouwkeuken en laminaatvloeren voor 49.000 Euro per appartement. Beetje korting gegeven en klaar.

De deal was tegen de middag al rond en de verdere afhandeling vindt plaats door het constructiebedrijf. Daarna ben ik feestelijk gaan shoppen. Nieuw bed voor de logeerkamer gekocht met mooie gordijnen en een zitje. Niet dat er iemand komt logeren, maar ik wil nu eenmaal een logeerkamer hebben voor het geval dat ik spontaan iemand ga uitnodigen (ik weet het, ik spoor niet). Ook mega gaaf om zoiets in te richten en gezellig te maken.

Vanaf overmorgen tijd om te relaxen. Vanmorgen heb ik de vakantieboeking bevestigd en vrijdagochtend gaan we voor 8 dagen weg, erg veel zin in en erg prettig dat ik in tegenstelling tot vroeger geen vliegtuig meer hoef te pakken om in mijn favoriete vakantiedorp te komen. 50 minuutjes rijden en we zijn er al. Elke dag de zon in, een mooie zeezichtkamer, heerlijk eten en drinken, zwemmen en feesten. Tb had in de vakantiedagen nog een werkschema ingebouwd dus dat heb ik zojuist even rigoreus aangepast. Werken doe je niet in de vakantie, kom op zeg. Ik wil juist weg om even bij te tanken. Daarna gaan we er weer volp tegenaan.

Snjokorn, wat een fantastische zangeres uit ijsland tijdens de voorronde van het songfestival, ik heb genoten en ze was een van de besten. Vond Turkije ook verhelderend fris & fruitig met Hadice uit Belgie... de rest vond ik lichtelijk slaapverwekkend en sommigen zongen ERRUG vals.
fijne vakantie Anais!!!!!

Idd lekker dat je niet ver hoeft voor en vakantie, dat heb ik straks ook, jiippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Anais, geniet van je rust!

@Ine, single? Als mijn ouders uit Nl komen, nemen ze ook altijd zwikken kaas mee, mmmm

Hier ff kort: het is gelukt voor vrijdag, als de paus naar St. James komt Morgen dus in convent slapen, beveiliging is superhoog. Zelfs al woon je in de convent, zonder de uitnodiging en id kom je de kerk niet in! Zucht, ik ga ff wat poetsen, wel rustig aan ivm het klauwtje... laterzzz
Hoop 24, nou als ik hier mag meeschrijven...schrijf ik graag mee...

Ik weet nog niet zo heel goed waar ik naar toe wil...mss engeland of amerika...zodat ik ook beter engels leer spreken...mijn engels is best bagger... ik zoek verkopers in heel de wereld...en dan moet je toch een beetje goed engels kunnen vind ik....

hebben jullie tips?/

Ik ben niet getrouwd...geen kinderen...dus ik denk dat ik NU moet gaan nadenken wat ik wil...niet als ik n gezinnetje hebof whatever.... ik ga ff verde rlezen wat jullie getypt hebben :P
oow grappig dat stukje over kaas...welke dingen hebben ze in het land waar jullie wonen absoluut niet en die je wel mist??uit nederland...ff nieuwsgierig hihi
Anais, fijne vakantie! Niet te veel drinken, haha!

Hope, mijn zoontje is geboren op 29 september. Dus ze schelen bijna een maand.

Sanne, ik kan me voorstellen dat zo'n borrel ontzettend fout, maar ook ontzettend leuk tegelijkertijd is.

Missschien klinkt consultancy-werk wat raar in jullie oren, maar hier is het de normaalste zaak van de wereld (consultorias), aangezien veel werkgevers geen mensen voor vast willen aannemen en daarom veel klusjes uitbesteden, zoals onderzoek doen naar iets, een lespakket ontwikkelen, een projectvoorstel uitwerken, etc. Verder heb ik met mijn huidige werkgever afgesproken dat ik waarschijnlijk de bedrijfsplan-cursus nog blijf geven, maar dan niet meer in vaste dienst, maar als consultant/freelancer.

Ook ga ik helpen projecten zoeken voor een startende stichting die zich richt op kinderen en jongeren.

Eens kijken of ik met dat alles mezelf wat bezig kan houden en wat kan verdienen.
Varisha, als je aan Londen/UK zit te denken dan loopt hier nog een goed forum over wonen en werken in Londen. En verder zitten hier ook wat mensen met woon en werkervaring in Londen/Engeland. Je zou daar ook nog een taalcursus kunnen doen...

Misschien is dat ook wel een idee... Een taalcursus gaan volgen in het een of andere land? (lijkt mij super leuk, maar ik werk helaas 40 uur in de week, dus daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Aan de andere kant, ik heb dit jaar weer 10 weken aan vakantiedagen in te plannen... Maar de taal die ik wil die spreekt manlief al, dus dan is het voor hem niet zo leuk. Zo wil ik ook wel een buikdanscursus gaan doen in Egypte ofzo, maar ook dat is voor manlief niet zo heel leuk denk ik.)

Zo, dat was even wat van mijn hersenspinsels.

Ik denk dat je het beste eerst naar Engeland zou kunnen kijken, dat is min of meer om de hoek en allemaal relatief eenvoudig te regelen. Voor Amerika moet je toch al heel wat meer zaken regelen om er alleen al te komen... En als het je niet bevalt ben je vanuit Engeland weer makkelijk terug in Nederland.
Jaja, 1 x is wel voldoende...
@Ine; eerlijk gezegd heb ik niet echt een idee van de salarissen hier t o v NL, ik heb nooit in NL gewerkt en kan hier van m'n salaris goed leven (goed = niet superdelux of zo. Gewoon doe maar normaal). Ik verdien ongeveer (o, dat valt tegen nu de kroon zo slecht staat) ¤ 1500 per maand.

@Anais01; Ik heb ook een logeerkamer. Lekker handig (om te strijken, was op te hangen, kattenspeelplaats en voor eventuele gasten).

Ik heb gisteren ook gekeken naar het songfestival, ze deed het inderdaad goed (alleen had ze wel een andere jurk aan mogen trekken). Hier zijn ze blij dat we door de voorrondes heen zijn maar willen diep in ons hart niet winnen want we hebben geen geld (en geen plek) om het te kunnen organiseren.

@Varisha; Misschien is het wel handig om deze site te bekijken van Eures.

http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=nl
Thanks voor alle vakantiewensen, liefffffff! Nee, ik zal niet teveel drinken, gewoon veel zonder TE, ok?

Snjokorn, begrijp het wel dat ijsland zich ook druk maakt

voor het geval jullie het songfestival zouden winnen vanwege de organisatie volgend jaar. Maar ja, daar zou dan ook wel weer

wat op worden bedacht.

En de logeerkamer die dienst zou doen als strijkkamer enzo is wel een goed plan maar ik strijk niet, al mijn kleding koop ik bewust strijkvrij en Tb doet zijn overhemden zelf omdat ik volgens hem te zuur kijk bij die klus.

Ik heb tijdens onze relatie 2 x een overhemd gestreken en halverwege die tweede rukte hij het strijkijzer uit mijn hand en zei dat hij het voortaan zelf wel zou doen. Daar kwam ik dus ook weer makkelijk vanaf.

Morgenavond op bikini-jacht, voor elke dag een andere kleur bikini kopen (in dit land waar textiel gewoon niks kost). Voor mij hoeft het niet zo, ik ben blij met wat ik nu heb maar Tb vindt dat belangrijk. Ik heb geleerd om me daar niet meer druk over te maken en zeg gewoon, ok, doen we. Dat kost minder energie dan er een hele discussie over aan te gaan.
Ik kom even met een ego post tussendoor. Ik red het niet om alles bij te lezen!

Ik moest gisteren weer een darmonderzoek doen en ik heb nu ontstekingen verderop in de darm. Niet zo mooi dus. Heb nu Salofalk granulaat. Ainne ken je dat?

Verder alles prima. Zondag gaan we weer naar Nederland en woensdag ga ik met mijn broertje naar San Francisco. Ik vind het heel moeilijk om mijn mannetje achter te laten. Nou ja, het is maar zo kort.

@Anais, veel plezier op vakantie!
ellow ladies..

over een week kan ik hopelijk mn nieuwe bril ophalen... ben er best blij mee en ben zeer benieuwd hoe het zal zijn om em echt te dragen, al gaat het nieuwtje er natuurlijk ook snel vanaf.. was nog best duur, cker omdat het behoorlijk onverwacht was...

@ liubi.. misschien de stress voor je reis? ik heb helemaal in het begin +/- 10 a 9 jaar terug salofalk geslikt. van die joekels van tabletten maar ze gleden wel goed weg. merkte er weinig van maar was dan ook een behoorlijke uitprobeer fase..

@ anais, owh lekker vakantie!! jippie!! geniet maar lekker! ik moet nog 4,5 week wachten,.. zucht...ennuhm.. die logeerkamer hoeft niet altijd leeg te blijven hoor... als ik toch de vakantiedagen had .. jammer!

@ snjokorn mag ijsland het dan niet uitbesteden als ze zouden winnen? toch erg dat een land zich druk moet maken dat ze niet "mogen" winnen...

@ biebeltje, je mag toch best iets leuks voor jezelf uitkiezen..? gaat manlief toch gewoon wat anders doen als jij gaat buikdansen

@ alejandra, owh spannend hoor! hopelijk heb je wat meer rust om voor je kleine man te zorgen en heb je toch genoeg klussen om iets te kunnen betekenen!

@ specu, veel succes/ plezier (?) bij je audientie... mag je dan ook echt met hem praten.. en zo ja.. wat moet je dan zeggen? waar heb je het over met hem? ik wed dat je al precies weet wat je aantrekt.

@ ine, het kaasvrouwtje! lekker meesjouwen en van genieten! ik eet echt een groot pak voordeelverpakking kaas per week en als het even kan nog franse kaasjes tussendoor.. mmhh en een kaassouffle... :D hahaa

@ ainne, zo druk? we zien je zo weinig!

ik ga maar eens slapen. verga echt al een dikke week van de hoofdpijn.. van mij mag het wel een x ophouden...

ga overigens zaterdag gezellig een dagje naar luxembourg.. nu alleen nog ff duimen voor mooi weer!
Liubi, je bent niet de enige die het niet bij kan houden hoor, hier nog eentje, ben nog zoveel aan het regelen, kijke ff elke keer snel en dan komt er meestal ook alleen maar een egopost uit.

Wat vervelend voor je zeg, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

rustig aan.
Liubi, wat afschuwelijk met die ontstekingen, ik wens je in elk geval beterschap en sterkte en... een goeie reis naar NL & SF natuurlijk en een hele fijne tijd in San Francisco met je broer. Hoe lang blijven jullie daar?

Discovery, kom je mijn nieuwe kamer inwijden? JIPPIE, gezellig! Gewoon even ziekmelden op je werk, overspannen is een handige optie, dan zegt de arboarts misschien wel dat je een vakantie nodig hebt.
IK WIL NAAR HUIS (ofzo)

PFFFFF... ik heb het voor het eerst in deze bijna 2 maanden gehad en ik wil niet meer. In cuba nergens last van want ik had mn lessen, in Santo Dom. dacht ik na 3 dagen ...euhmmm zal ik eerder naar Cabarete gaan, maar toen ontmoette ik 2 leuke gays boys en ben ik langer gebleven. Nu ben ik in Cabarete, zit in een leuk klein huisje op een surfcamp en heb surflessen. Best leuk allemaal, veel amerikanen, (word mn spaans ZEKER niet beter van, meer wel lekker om gewoon een end weg te kletsen) toeristisch, barretjes aan het strand, veel surfers dus relaxte sfeer, en vieze dominicaanse hoeren hahah. Maar of ik hier nu wil blijven en werken, DAT weet ik niet. Blijkbaar kan ik toch niet zo goed tegen nietsdoen en alleen reizen zoals ik dacht. Volgende optie is Curacao, ik ben bezig om te kijken of ik daarheen wil. Maar ook curacao is geen wereldplek, wel leuk dat wel.

Maar misschien wil ik gewoon naar huis, maar dat slaat nergens op. ALS ik eerder ga, hou ik wel meer geld over en kan ik eerder naar Brazilie en Argentinie waar ik toch wel heel graag heen wil. Maar als ik dan alleen ga wel met taaldanslessen of vrijwilligerswerk en als ik gewoon ga reizen misschien dan niet meer alleen. Jullie merken het ik WEET het niet!
iedereen heel erg bedankt voor jullie tips..

jeetje jj80....das lastig...dilemma dillema......mss moet je t ff tijd geven...en dan n besluit nemen...jezelf ook n beetje rust gunnen...al kan je niet zo goed tegen stillzitten...kan me dat goed voorstellen...alleen ergens...
@ JJ owhh zo bekend.. ik had het na 2 mnd ook echt helemaal gehad.. ziek geweest (3x) en beetje moe van mn reisgenoot en elke dag iets 'moeten' doen en zien enzo.. en toen kwam ik ergens wat ik niet eens interessant vond...

ik zou zeggen, pak het vliegtuig naar brazilie of argentinie en ga daar kijken, je bent nu toch al aan die kant van de aarde! doe gewoon wat goed voelt en niet piekeren, laat je gewoon maar gaan en vooral: geniet... ik bedoel, hier is het regenachtig, grijzig, ik heb me alweer verslapen en moet nog 2 hele dagen werken voor ik weekendje vrij hebt.. stond nog in de file vanochtend, het brood was weer op... nee.. reis nog maar even lekker rond. NL loopt niet weg.. echt niet!
@Discovery, het zijn geen pillen die ik heb maar hele kleine bolletjes (ja klinkt dubieus hihi). Maar de stress voor de reis is het niet eigenlijk. Want ze zitten er al heel lang zei de dokter. Ik denk eerder dat het misschien door de bevalling, verminderde weerstand en niet zo gezond eten komt.

@Anais, we gaan precies 95 uur en 40 minuten weg. Van uit tot thuis

@JJ, wat een dilemma. Dus zo te lezen bevalt het niet zo goed? Curacao is natuurlijk wel een beetje Nederlands. Nederland in de Tropen denk ik. Waarom ga je niet gelijk door naar Argentinie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven