Entertainment alle pijlers

Kamp van Koningsbrugge (NPO 1)

31-10-2020 21:00 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Special Forces vormen de best getrainde militaire eenheid van ons land. Voor het programma 'Kamp van Koningsbrugge' was AVROTROS op zoek naar deelnemers die denken dat ze fysiek en mentaal sterk genoeg zijn om deze uitdaging aan te gaan.

In zijn nieuwe programma Kamp van Koningsbrugge, stond Jeroen van Koningsbrugge voor een enorme uitdaging…. Zoek 15 gewone burgers die denken dat ze mentaal en fysiek sterk genoeg zijn, om een van de zwaarste opleidingen van Nederland aan te kunnen: De opleiding van de Special Forces.

Wie kijkt er ook?

Mijn 1e indruk: interessant!
Ik denk dat veel deelnemers zich er toch op verkeken hebben.
Ik ben benieuwd hoeveel van de 15 de eindstreep halen.
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
06-12-2020 00:03
Ik vond dat stukje tussen Jeroen en Ray zo apart. Jullie ook? Ray staat iets te vertellen en moet dan met Jeroen meelopen. Ik vond het zo gespeeld ofzo.
Waarom moest hij eigenlijk met Jeroen mee komen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
07-12-2020 23:15
Hahaha nee dat denk ik ook niet. Ik hoop wel heel erg dat ze het gaan proberen.
Ik denk dat als ze gaan rennen dat ze worden neer geschoten. Ik denk niet dat ik zou gaan rennen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens wel apart vind: Marjolein zou bij bv. zo'n parachute-dropping erg in het voordeel moeten zijn; zij woont pal aan de Rucphense Heide, waar het programma is opgenomen. En ze doet aan trailrunnen en zo, dus het ligt voor de hand dat dit haar trainingsgebied is, dat ze op haar duimpje kent. Dus als ze bijvoorbeeld zo'n kaart moeten bestuderen, zou je denken dat zij zich vanuit haar kennis van het gebied al een beeld moeten kunnen vormen van hoe die plek eruit ziet en hoe je die kunt benaderen.

Maar het leek zaterdag wel alsof ze voor het eerst in die bossen was. Zou dat dan ook het slaapgebrek zijn dat haar parten speelt? Want ik kom zelf een aantal keer per jaar daar, en zelfs ik kan in mijn hoofd vaak vrij precies lokaliseren waar ze precies zijn in het programma. Dat zou zij dan helemaal moeten kunnen, zou je denken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe nodig het ook is dat mensen dit beroep uit oefenen, en hoe interessant ik het vind om te zien hoe het in zn werk gaat, de gedachte die overheerst na het zien van deze proef is: ik hoop dat mijn 2 jongens hier niet voor kiezen....
Heftig hoor...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heftig, die gijzeling.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-11-2020 21:30
Iemand een idee wat er nu precies afwijkend was?
Hier thuis ( militair gezin) werd gelijk geroepen die gaat eruit op het moment dat Lotfi in de boot ging zitten om te slapen. Dan stap je uitbde groep en laat hen doorwerken.
Iedereen kan in slaap vallen en het is dan aan je collega’s om elkaar wakker te houden maar je gaat je niet “afzonderen” zodat de groep daar last van heeft. Dat was wat hier gezegd werd.

Hij had ook niet echt de teamspirit maar was meer voor zichzelf bezig zeiden ze.

Verder schijnt het wel aardig realisitsch te zijn voor hoe het gaat tijdens de opleiding. De verhalen gaan hier weer aardig rond thuis. Mijn dochter is bv tijdens een gijzelingsoefening geblindoekt , nat gegooid, constant geluiden van krijsende mensen en daarna opgehesen aan een touw in een gebouw om haar onder druk te zetten. Daar heeft ze wel tijdje gehangen. Dat vond ik toen ook heftig om te horen. Mijn “ kleine “ stoere meisje :-D ( geen commando opleiding overigens)
Alle reacties Link kopieren
Moest erg lachen om Tom Bosui🤣
Deze aflevering was gekwalificeerd als 9+, maar ik zou er een 9-jarig kind niet naar laten kijken.

Ik miste sommige scènes uit het voorstukje: Kendra die water in haar gezicht gegooid kreeg en bij Marjolein werd toch ook met de tafel gegooid tijdens het verhoor? Ik heb dat gisteren niet gezien.

En wat moet je nou met zo'n volgeplaste schoen? En het lijkt me dat iedereen wel moet plassen als je daar vijf uur in de kou in het water moet zitten.

Bijzonder dat Marjolein in de eerste aflevering al wilde afhaken, ze is nu echt geen huilmeisje meer, hoor. Ik vraag me af of ze bij de gijzeling steun aan haar geloof heeft gehad.

:O Welke twee zouden volgende week naar huis moeten???
RainyDays schreef:
30-11-2020 00:57
Ik was wel verbaasd dat Krijn zich zo liet afleiden tijdens die opdracht in de loods. Had ik eigenlijk niet van hem verwacht.
Bedoel je dat hij een been ging afbinden, of was dat iemand anders?
Soms weet je niet waar je goed aan doet. Voor hetzelfde geld kom je trots terug met alle antwoorden en wordt je uitgescholden omdat je al die arme gijzelaars niet hebt geholpen.
Oriander schreef:
13-12-2020 09:18
Bedoel je dat hij een been ging afbinden, of was dat iemand anders?
Soms weet je niet waar je goed aan doet. Voor hetzelfde geld kom je trots terug met alle antwoorden en wordt je uitgescholden omdat je al die arme gijzelaars niet hebt geholpen.
Lijkt me wel duidelijk dat commando's er niet zijn om gijzelaars te helpen, maar om hun missie gewoon uit te voeren. Die informatie verzamelen was cruciaal. Snapte niet dat hij geen uitbrander had gekregen na het verkloten van zijn oefening.
Ondanks dat het één groot propaganda filmpje voor defensie is vind ik het echt een leuk programma!
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
13-12-2020 09:18
Bedoel je dat hij een been ging afbinden, of was dat iemand anders?
Soms weet je niet waar je goed aan doet. Voor hetzelfde geld kom je trots terug met alle antwoorden en wordt je uitgescholden omdat je al die arme gijzelaars niet hebt geholpen.
Ja dat had ik ook wel een beetje, wanneer doe je het nou goed. Gisteren hetzelfde: is het beter om wat antwoorden te geven om je eigen lijf te redden of is het beter om stoïcijns je kop te houden. Blijkbaar is antwoorden beter maar dat had ik zelf van tevoren ook niet geweten.

Zouden er echt weer twee afvallen volgende week, dan blijven er niet zoveel meer over toch? Ik denk dan Krijn want langzaam aan blijkt dat zijn ego toch wat te groot is. Luisterde niet naar de opdrachten van Marjolein en tijdens het verhoor had ie ook een behoorlijk grote mond. En ik denk helaas ook Marjolein.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
13-12-2020 20:09
Zouden er echt weer twee afvallen volgende week, dan blijven er niet zoveel meer over toch? Ik denk dan Krijn want langzaam aan blijkt dat zijn ego toch wat te groot is. Luisterde niet naar de opdrachten van Marjolein en tijdens het verhoor had ie ook een behoorlijk grote mond. En ik denk helaas ook Marjolein.
Ik dacht ook aan Krijn en als tweede Kendra.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
13-12-2020 20:15
Ik dacht ook aan Krijn en als tweede Kendra.
Dit denk ik ook inderdaad. Kendra omdat haar leiderschapskwaliteiten slecht waren.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
13-12-2020 09:13
Deze aflevering was gekwalificeerd als 9+, maar ik zou er een 9-jarig kind niet naar laten kijken.

Ik miste sommige scènes uit het voorstukje: Kendra die water in haar gezicht gegooid kreeg en bij Marjolein werd toch ook met de tafel gegooid tijdens het verhoor? Ik heb dat gisteren niet gezien.

En wat moet je nou met zo'n volgeplaste schoen? En het lijkt me dat iedereen wel moet plassen als je daar vijf uur in de kou in het water moet zitten.

Bijzonder dat Marjolein in de eerste aflevering al wilde afhaken, ze is nu echt geen huilmeisje meer, hoor. Ik vraag me af of ze bij de gijzeling steun aan haar geloof heeft gehad.

:O Welke twee zouden volgende week naar huis moeten???
Blaasontsteking is ook deel van de ontgroening.
Tijgerprintje2 schreef:
13-12-2020 20:30
Dit denk ik ook inderdaad. Kendra omdat haar leiderschapskwaliteiten slecht waren.
Ja precies. En Krijn omdat hij een veel te groot ego heeft. Hij zit ook echt enorm in mijn irritatiezone dus ik hoop stiekem ook dat hij weggaat.
Die van Koningsbrugge is seriues irritant als presentator, voegt echt niets toen en komt zoooo fake over.
Krijn is een sukkel.
Ik ben voor Tom C. ( :-D ) en Jonathan.
Ik was ook voor Lofti, echt zo'n straatgozertje wat óf de goede kant óf de slechte kant op gaat. Hij duidelijk dus de goede kant. Jammer dat die eruit is.
Krijn met z'n natuurlijke leiderschap :roll:
BosscheBol1984 schreef:
16-12-2020 09:00
Die van Koningsbrugge is seriues irritant als presentator, voegt echt niets toen en komt zoooo fake over.
Ja, heel geknutseld. En in de intro wordt ook zoiets gezegd als: de kandidaten die Ray and Day en ik hebben geslecteerd. Gast, waarop zou Jeroen de kandidaten hebben kunnen selecteren? Dat laat je toch over aan de pro’s? Het lijkt me niet dat Jeroen daar nou zo veel kijk op heeft, dan wel zelf defensie-ervaring heeft...
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
16-12-2020 09:03
Ik was ook voor Lofti, echt zo'n straatgozertje wat óf de goede kant óf de slechte kant op gaat. Hij duidelijk dus de goede kant. Jammer dat die eruit is.
Ja ik was ook voor Lotfi. Ik vind het zo lief dat hij zijn moeder trots wilde maken.
Ja, hadden beter een Arie Boomsa of zo kunnen kiezen, die is teminste fit. Ik vind Jeroen ook zo papzakkerig.
BosscheBol1984 schreef:
16-12-2020 09:19
Ja, hadden beter een Arie Boomsa of zo kunnen kiezen, die is teminste fit. Ik vind Jeroen ook zo papzakkerig.
Of gewoon geen BN’er..? Ik snap niet zo goed dat er bij al dit soort programma’s weer een BN’er moet opdraven. Zeker omdat Jeroen ook niet zo heel veel toevoegt in mijn ogen. Ray en Day kunnen toch ook wat achtergrondinfo geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven