Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Birdist; ik snap je punt. Bij ons ook veel ouders met kinderen in onderwijs en zorg bij de opvang. Ik heb vanmorgen met de leidsters gesproken en ga toch mijn cruciale beroep inzetten ookal oefen ik het nu niet uit. Hoewel het gevoel wat jij hebt heb ik ook wel hoor. Ergens voelt het toch lullig omdat je niet aan het werk bent. Maar toch denk ik nu toch ook maar even aan mezelf en peuter. Op het hoofdkantoor weten ze niet dat ik zwanger ben, dus in overleg met de leidsters meld ik haar gewoon aan vanaf morgen. Zij weten onze situatie en degene die ik sprak hebben er geen problemen mee, dat vind ik belangrijk. Met hen heb ik toch het meest contact. Ze zeiden zelf ik zou geen slapende honden wakker maken.

@DaSilva: het beleid verschilt kennelijk nogal per zh. Heb wel besloten dat als ik richting einde Vd week nog niks gehoord heb dat ik er wel even achteraan bel.
Ik ben al flink asn het nadenken over welke boodschappen ik voor komende week in de AH lijst zet 🤣. Ze streven er hier wel naar tegenwoordig ook na een ks indien alles goed gaat, je binnen 24-36 uur naar huis mag. Daar ga ik voor!
Ja dat snelle vertrek van na de ks verbaasde mij IHG :-D De vorige keer zat ik daar 5 dagen en nu zei de gynaecoloog "Nou als alles goed gaat en je hebt je ks op bijvoorbeeld maandag dan ben je woensdagochtend 09.00 weer thuis!"

En mijn huisvrouwenbrein dacht "mooi op tijd voor de boodschappen" :facepalm: :lol:
Voor wie zich trouwen verveeld kan ik Babybumbs van Reddit aanraden: https://www.reddit.com/r/BabyBumps/

Toch weer wat te lezen :)
.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 02-02-2021 15:48
99.75% gewijzigd
O wauw, van harte gefeliciteerd Molly!! Wat fijn dat hij er gezond en wel is met een mooi gewicht.
Ik kan me indenken dat het nog even redeijk onverwachts kwam dat hij zich aandiende. Gelukkig is alles goed verlopen.
Ik hoop dat je je een beetje ok voelt. Geniet van jullie mannetje en de kraamweek. En ook succes met wennen aan alles en de nieuwe gezinssituatie. Ik weet nog dat dat bij ons best even moest landen in het begin.
Gefeliciteerd met jullie zoontje Molly!! Wauw wat snel is het gegaan! :hyper: Een hele fijne kraamtijd gewenst, en wat IHG zegt hadden wij ook, het moest best even landen in het begin :-) Hopelijk gaat het herstellen goed. Heel leuk om te lezen dat hij geboren is en dat het goed gaat, ook al “ken” ik je alleen van het forum :heart:
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 16-12-2020 07:02
1.19% gewijzigd
Oooh! :applause: :flirting:

Proficiat, Molly!! Fijn dat hij het zo goed doet!!
Gefeliciteerd Molly! Fijn dat alles goed is!
Geniet van je kraamtijd.

Ik ben zo benieuwd wanneer de rest zal volgen! Ik heb wel al een tijdje steeds krampjes maar het zet nog niet door. En ondanks dat we zo voorzichtig zijn werd ik vanmorgen wakker met keelpijn en een dichte neus aan 1 kant :-(.
Nu hoop ik dat dat eerst weg is voordat ik moet bevallen. Anders moet ik straks met mondkapje op. Dat lijkt me erg lastig met puffen. Nou ja we zien het wel.

Iedereen nog veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!
:cheer2: Gefeliciteerd Molly! :cheer2: Met 3100 gram is de kleine man ook goed af :heart: Goed gedaan hoor :heart: Laat het rustig over je heen komen. Veel plezier!
Pinkie81 schreef:
16-12-2020 07:21
Gefeliciteerd Molly! Fijn dat alles goed is!
Geniet van je kraamtijd.

Ik ben zo benieuwd wanneer de rest zal volgen! Ik heb wel al een tijdje steeds krampjes maar het zet nog niet door. En ondanks dat we zo voorzichtig zijn werd ik vanmorgen wakker met keelpijn en een dichte neus aan 1 kant :-(.
Nu hoop ik dat dat eerst weg is voordat ik moet bevallen. Anders moet ik straks met mondkapje op. Dat lijkt me erg lastig met puffen. Nou ja we zien het wel.

Iedereen nog veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!

Gezellig, ik heb ook keelpijn en snot sinds gisteravond. Zelfs een paracetamol gepakt. Ik heb over 1,5 uur een coronatest :-( Als die negatief is kan ik hopelijk vrijdag gewoon op controle in het ziekenhuis.
Jaaa Molly gefeliciteerd!!! Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al weer thuis?
Ik heb het hartje in de tabel aangepast naar :cheer2: voor de bevallene :)

En Janna, lang niet gelezen! Hoe is het? :heart:
Ik heb geen Corona :cheer2: en bij het zien van mijn buik kreeg ik voorrang :heart: Dus wel een stokje in mijn neus maar na 25 minuten al de uitslag.
Gelukkig maar DaSilva! Je kunt het maar weten!

Hier vanmorgen gebeld door de OK planning. We hebben een datum en tijd 😅. Nu even hopen dat we niet verkouden worden voor die tijd.

Pfff...eerste dag dat dochter dus niet naar de opvang kon. Ze gaat maar 2 dagen. Maar het zal wel toeval zijn maar ze is zoooo vermoeiend. Het begon al met een enorme driftbui omdat mevrouwtje de slaapzak niet uit wilde vanmorgen. En vervolgens heeft ze nog 3x haar broek en sokken uitgetrokken nadat ik dr eindelijk kon aankleden. Mijn rug is voor vandaag al verpest 🤪. Maar dat terzijde. Merk gewoon dat ik die dingen wat minder trek de laatste dagen en ben ook snel emo. Het zal toch de spanning wel zijn ofzo. Hebben jullie hier ook weer meer last van?
:high5: Bofkont IHG met datum én tijd.

Onze kleuter is wel erg bijdehand momenteel. Ik zei vanmorgen na gezeur: "Klaar! Nu is het genoeg, je doet wat ik zeg anders ga je op de gang" zegt kleuter "Het is pas klaar als ik het zeg en genoeg als ik nog een stukje van mijn chocolade pinguïn in mijn bakje heb!" :wtf: Ik verheug mij nu al op het tienminutengesprekje op school in januari :|

Maar wat mij vermoeiender lijkt is dat strippen wat je peuter doet :lol: Dat zou ik nu zó niet trekken. Soms ben ik jaloers op jullie omdat het leeftijdsverschil kleiner is maar ik zou een dreumes of peuter nu niet willen hebben.
Oef, geen corona, DaSilva! :high5:

En een datum en tijd, IHG! :cheer:

Dochter doet ook niet graag kledij aan. Meestal is het een heel gevecht om iets over haar hoofd te krijgen. Eens ze haar kleren aan heeft krijgt ze ze gelukkig niet meer af. :-D

Ik heb nu ook veel last van mijn onderrug en bekken. En een kindje met driftbui helpt inderdaad niet! :facepalm: Dochter laat haar tegenwoordig helemaal hangen als ze ergens niet mee akkoord is. Met haar armen in de lucht zodat ze bijna uit mijn armen glijdt. :whip: Ik weet niet goed hoe het uit te leggen. :)

Haha, DaSilva. Inderdaad een klein bijdehandje! :lol:
Heel fijn dat je geen corona hebt Dasilva!! Haha en je bijdehante peuter. Niet makkelijk voor je, al klinkt het wel grappig :lol: Ik heb trouwens ook een pasje voor de groothandel, was ik vergeten :P

Wat fijn dat je een tijd en datum hebt IHG ! Wel heel lastig dat je dochter zo vermoeiend is. Ik snap het helemaal hoor :hug: Ik kan ook minder hebben en ben sneller emotioneel. Dochter is hier in een gooi stadium :roll: Hopelijk is het vooral even wennen voor haar dat ze thuis is en wordt het snel weer beter! Ik weet dat het hier na een week beter ging, vooral naar buiten gaan hielp. Ze moet echt haar energie kwijt.

Qua kwalen heb ik regelmatig steken en een soort geduw helemaal onderin m'n buik wat doortrekt naar m'n rug. Vooral 's avonds. Het schijnt bandenpijn in combinatie met de baby die naar beneden drukt, fijn is anders :roll: Rugpijn heb ik ook, maar minder dan 2 maanden geleden, al moet ik wel opletten. Ik heb wel gisteren een zwangerschapsbal gekocht. De vorige keer ging de bevalling ineens een stuk sneller toen ik in het ziekenhuis erop ging zitten, dus ik heb hoop :biggrin:

Ik had maandag een afspraak met de gynaecoloog. Daar vond ze dat m'n buik toch wat aan de kleine kant was dus wilde ze een echo maken. De echo heb ik gisteren gehad en haar bovenbeen is gelukkig gegroeid! Nu p14. Dus echt een opluchting. Verder schatten ze haar rond de 3 kg nu. Ze zit wel al heel laag, dus konden haar hoofd niet meten. Is dat bij jullie ook?

Jij hebt dus ook een lekker actieve peuter Onslow :lol: Dat hangen herken ik van handschoenen aandoen. Haar handen worden dan ineens slappe noodles :facepalm: Vervelend dat je last hebt van je bekken en rug!

Ik hoop dat je geen corona hebt Pinkie! Met mondkapje op lijkt mij ook lastig, wegwerpmondkapjes vind ik zelf wat makkelijker om door te ademen.
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 16-12-2020 20:41
1.92% gewijzigd
Molly, jaaaa, de eerste baby is er! Van harte gefeliciteerd.

Ik ben te moe om verder op iedereen te reageren, maar dat er maar een boel baby's gezond en wel mogen volgen deze en volgende week.
Haha DaSilva, ja dat is ook lekker bijdehand. Ergens moet je dan soms ook moeite doen om je lach in te houden als ze zoiets verzinnen 🤣.

Oja Onslow, dat hangen of zwaarmaken herken ik ook wel. Ook echt heel fijn voor je rug. Dat doet mijn dochter ook wel. En dan in combinatie met alles uittrekken. Ik werd er moedeloos van dat de tranen me hoog zaten.( ik ben echt week op het moment hoor 😂). En dan zegt mn dochter weer, ahhh schatsje kom maar liefje, niet huilen 😂 nou en dan kan ik d’r wel weer opvreten 😆

Ja dat herken ik wel Ellabowi. Bij mij konden ze laatst het hoofd ook niet meer meten. Werd een soort van schatting. Ze drukt nu oook zo mega op mn blaas. Heb jij dat ook? Gelukkig dat het verder bij jou wel allemaal goed is.

Ja die van mij moet ook echt iedere dag naar buiten. Maar het is hier veel slecht weer en ik kan het dan moeilijk opbrengen. Gelukkig komt mn moeder morgenochtend even om haar uit te laten 😆🤣 en vrijdag mn schoonmoeder.
Voel ik me nu toch plots mottig. Misselijk, koud, borrelende darmen. :-|
Ik hoop dat het voortekenen zijn dat de bevalling aan het naderen is, maar het kan even goed een buikgriep of zo zijn natuurlijk. En aangezien dochter vandaag nog een hand vol speeksel in mijn gezicht mikte zou dat goed kunnen natuurlijk. :facepalm:
O jee Onslow, en hoe is het nu?
Ik moest wel lachen om het woord mottig ☺️
Mottig klinkt voor ons schattig maar Belgen voelen zich dan best rot :)

Doe het rustig aan Onslow. Bij mij begon de eerste bevalling idd met diarree en spugen. Schijnt dat je lijf dat er maar vast uit wil hebben zodat het tijdens de bevalling niet gebeurt.

Neem je rust Birdist :hug:
Achnee wat vervelend Onslow, dat je je mottig voelt. Ik denk dat ik me ook zo voel. Vannacht overgegeven. Nu gaat t gelukkig weer ok. Hopelijk zijn t bij jou wél voortekenen en geen naar buikgriepje.

DaSilva, heerlijk zo'n bijdehante kleuter.. maar wel zo vermoeiend nu de scholen dichtzijn!

IHG, hang in there! hier ook een peuter-uitlaat-schoonmoeder geregeld morgen
Ondertussen is de misselijkheid en zo helemaal weg, gelukkig. :-D
Daarnet controle gehad en alles was in orde. Kindje is ondertussen goed gaan liggen en hij weegt 3,5 kg, dus als hij wil mag hij komen! Ook heb ik al 1,5 cm ontsluiting, maar dat wil volgens de gynaecoloog niet zoveel zeggen.

Haha, de peuter-uitlaat-dienst! :-D Mooi! Hier is mijn vriend vandaag thuis aangezien ik dochter niet mee kon nemen naar de controle en morgen is haar laatste dagje opvang voor de kerstvakantie. Dus dat worden 2 dagen waarop ik zoveel mogelijk ga proberen rusten. :lol:

Ik ben trouwens ook wat emotioneler dan normaal. Gisteren was ik naar blind gekocht/kopen zonder kijken Australië aan het kijken en ik moest huilen. :facepalm: Het waren zo een sympathieke mensen en ze waren zo blij en dankbaar. En op weg naar mijn controle daarnet moest ik bijna huilen omdat ik aan het denken was dat ik mijn zoontje binnenkort vast kan houden. :-D Normaal ben ik best nuchter, maar nu dus even niet. :rofl:

Nog even volhouden, iedereen!!
Fijn dat je je wat beter voelt Onslow!

Ik heb een tijdstip gekregen voor volgende week :hyper: Laat die baby maar komen! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven