Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
vrijdag 18 december 2020 om 21:27
Ikhaatgeduld schreef: ↑18-12-2020 15:46Jeuj!spannend DaSilva. Ik gok dat jij eerder mag dan ik. Het zal erom hangen
![]()
Nou ik gok van ook
Dit weekend nog even alles aan kant en dan op naar een gezin van 4
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 21:49
30.00% gewijzigd
vrijdag 18 december 2020 om 22:02
Spannend Dasilva!! Zo bizar dat je al weet dat het eind volgende week zo anders zal zijn. Fijn om te weten wel!
Fijn dat het met de misselijkheid beter gaat onslow! Hopelijk voel jij je ook iets beter Birdist. Echt niet fijn! Hopelijk kan je genoeg rust nemen.
Heel fijn dat jullie een peuter uitlaat dienst hebben
Ik zou het er ook van nemen! Maar ik kan het ook niet altijd opbrengen om naar buiten te gaan, al weet ik dat het ook voor mij beter is. Elke keer al die lagen aandoen.. Nu neem ik vaak koffie of thee mee en dan is het aardig te doen 
Ik mag trouwens vanaf volgende week, bij 39 weken, kiezen om ingeleid te worden als ik er klaar mee ben. Schijnen ze een stuk makkelijker mee te zijn dan in Nederland
Ik denk niet dat ik het ga doen als het niet nodig is.
Fijn dat het met de misselijkheid beter gaat onslow! Hopelijk voel jij je ook iets beter Birdist. Echt niet fijn! Hopelijk kan je genoeg rust nemen.
Heel fijn dat jullie een peuter uitlaat dienst hebben
Ik mag trouwens vanaf volgende week, bij 39 weken, kiezen om ingeleid te worden als ik er klaar mee ben. Schijnen ze een stuk makkelijker mee te zijn dan in Nederland
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 22:10
16.34% gewijzigd
vrijdag 18 december 2020 om 22:49
O zo spannend voor iedereen! Ook wanneer je gewoon moet afwachten, het kan ieder moment voor ons allemaal!
Ja Onslow klopt. Met kerst zijn wij ook met zn vieren. Dat is zeker
Zo apart dat de laatste dagen zijn ingegaan. Ik geniet nog maar een beetje van de schopjes en alles. Hierna zal ik dit nooit meer voelen want wij houden het bij 2.
Anderzijds begint mn lijf het nu echt wel zwaarder te krijgen. Vooral savonds. Dus het mag van mij nu ook wel bijna klaar zijn.
En inderdaad Ellabowi, als ik opsta van de bank lijken ze er wel met naalden in te prikken soms.
Nog even!
Rustig aan iedereen!
Ja Onslow klopt. Met kerst zijn wij ook met zn vieren. Dat is zeker
Zo apart dat de laatste dagen zijn ingegaan. Ik geniet nog maar een beetje van de schopjes en alles. Hierna zal ik dit nooit meer voelen want wij houden het bij 2.
Anderzijds begint mn lijf het nu echt wel zwaarder te krijgen. Vooral savonds. Dus het mag van mij nu ook wel bijna klaar zijn.
En inderdaad Ellabowi, als ik opsta van de bank lijken ze er wel met naalden in te prikken soms.
Nog even!
Rustig aan iedereen!
zaterdag 19 december 2020 om 19:15
Hoe is het Molly?
Ik weet nog bij mijn eerste dat ik niet wist wat mij overkwam. En dat ik heel veel moest wennen aan dat ik niet meer over mijn eigen tijd, rust en dagelijkse dingen kon beslissen. Tis niet dat ik rustig een boterham ging eten als de baby huilde.. of douchen.. of slapen..
Wel fijn dat je verlost kan worden op verzoek Ellebowie
In de rest van de wereld is bevallen ook veel medischer dan in Nederland. Eigenlijk is het een beetje gevaarlijk wat we hier doen máár we zijn wel heel goed in thuisbevalling en zonder medicatie bevallen.
Wij blijven ook met zijn 4en IHG en ik neem de laatste schopjes ook maar even voor het liefste dat er is. Ik zou wel 6 kinderen willen maar ik ben telkens zo ziek en erna zo zwak van zwanger zijn dat het niet haalbaar is.
Ik moet zeggen dat zo’n geplande ks wel erg relaxed is hoor
De vorige keer liep ik ver overtijd en was het thuis een rommeltje van snel moeten vertrekken. Nu gaat alles zo relaxed
Nog een klusje hier, nog wat bestellen daar, kleuter rustig vertellen wat we gaan doen.. wat een rust.
Wel fijn dat je verlost kan worden op verzoek Ellebowie
Wij blijven ook met zijn 4en IHG en ik neem de laatste schopjes ook maar even voor het liefste dat er is. Ik zou wel 6 kinderen willen maar ik ben telkens zo ziek en erna zo zwak van zwanger zijn dat het niet haalbaar is.
Ik moet zeggen dat zo’n geplande ks wel erg relaxed is hoor
zondag 20 december 2020 om 17:10
Wat spannend allemaal dames de komende week! Ik zal elke dag even kijken of er nieuws is hihi ben benieuwd wie er eerst is.
Hier gaat het elke dag wat beter. Hij drinkt gelukkig meer, hij was misselijk nog van het vruchtwater. Verder zelf nog wel pijn, maar heb nu gelukkig sterkere ibuprofen gekregen
en we hebben echt een top kraamhulp, heel fijn!
Ik denk aan jullie en dat de kleintjes er maar snel zijn, succes!
Hier gaat het elke dag wat beter. Hij drinkt gelukkig meer, hij was misselijk nog van het vruchtwater. Verder zelf nog wel pijn, maar heb nu gelukkig sterkere ibuprofen gekregen
Ik denk aan jullie en dat de kleintjes er maar snel zijn, succes!
maandag 21 december 2020 om 11:06
maandag 21 december 2020 om 15:21
maandag 21 december 2020 om 16:37
maandag 21 december 2020 om 17:40
Echt hè, gelukkig kan dochter een dag per week bij haar oma spelen.Birdist schreef: ↑21-12-2020 16:37Jij ook gefeliciteerd DaSilva!
Janna, herkenbaar, zware laatste loodjes zo met nog een pukje om je heen en met dit weer ook niet echt een opwekkend gevoel en de creativiteit om wat bedenken waarbij jezelf je rust kan pakken is -bij mij tenminste- af en toe ook flink uitgeput. Nog even!
Ik ben gelijk met jou uitgerekend, maar hoop nu iedere dag dat het begint haha. Vet veel gerommel en harde buiken, dus ook best spannend want het zou nu gewoon kunnen
maandag 21 december 2020 om 20:55
Herkenbaar ja. Ik sleep me ook maar wat door de dagen heen met peuter. Vandaag kon ze de hele dag niet naar buiten met dit weer. En morgen niet naar de opvang. Vind het voor haar ook zo sneu. Nu zit ze ook nog eens sinds deze week in een moeilijke inslaap periode. We zijn nu nog met haar bezig. Goeie timing met de bevalling die voor de deur staat
.
maandag 21 december 2020 om 21:54
Gefeliciteerd Onslow en Dasilva!!
Hopelijk gaat het herstellen goed, fijn dat het achter de rug is. Was het bij jou plotseling begonnen Onslow? Ik weet niet meer of je ingeleid zou worden
Molly heel fijn dat het beter gaat met drinken! En heel fijn dat je een goeie kraamhulp hebt, dan kan zoveel schelen lijkt mij.
Ik ben benieuwd wanneer het bij jou begint Janna, lijkt eraan te komen met het gerommel! Hopelijk snel, ik snap heel goed dat je er fysiek klaar mee bent.
Onze dochter slaapt nog 's middags, wat wel scheelt. Al moet ik zeggen dat ik nu Sesamstraat ook wel regelmatig aanzet als ik moe ben Birdist
. En normaal probeer ik op te letten met m'n mobiel, maar nu vind ik het wel goed, komt wel weer
Ik vind het ook niet makkelijk met een peuter erbij, ook al gaat het vaak prima. Hopelijk begint je bevalling snel en gaat het (relatief) soepel!
Wat vervelend dat ze in een moeilijke inslaap periode zit IHG! Helemaal nu met de aankomende bevalling, lijkt mij ook zwaar. Hopelijk is het snel voorbij en kan je alsnog even goed rust houden voordat je bevalt! Spannend deze week de keizersnede.
Hier gaat het goed, vrijwel geen gerommel dus ik denk dat ze nog even wacht met komen
Vandaag had ik een afspraak met de gynaecoloog en het was nog steeds 1 cm ontsluiting. Ik mag tot max 41 weken doorlopen, al boden ze ook aan om bij 40 weken in te leiden als ik dat wil. Ik denk dat ik het even aankijk, het gaat op zich nog goed nu dus ik wacht even af
Ik vind het vooral 's avonds zwaar worden, heb wiebelbenen, soms harde buiken en kan steeds geen goeie positie op de bank vinden
Hopelijk gaat het herstellen goed, fijn dat het achter de rug is. Was het bij jou plotseling begonnen Onslow? Ik weet niet meer of je ingeleid zou worden
Molly heel fijn dat het beter gaat met drinken! En heel fijn dat je een goeie kraamhulp hebt, dan kan zoveel schelen lijkt mij.
Ik ben benieuwd wanneer het bij jou begint Janna, lijkt eraan te komen met het gerommel! Hopelijk snel, ik snap heel goed dat je er fysiek klaar mee bent.
Onze dochter slaapt nog 's middags, wat wel scheelt. Al moet ik zeggen dat ik nu Sesamstraat ook wel regelmatig aanzet als ik moe ben Birdist
Wat vervelend dat ze in een moeilijke inslaap periode zit IHG! Helemaal nu met de aankomende bevalling, lijkt mij ook zwaar. Hopelijk is het snel voorbij en kan je alsnog even goed rust houden voordat je bevalt! Spannend deze week de keizersnede.
Hier gaat het goed, vrijwel geen gerommel dus ik denk dat ze nog even wacht met komen
maandag 21 december 2020 om 23:12
Jjee gefeliciteerd onslow en dasilva!
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat 20 december een mooie dag is om jarig te zijn onslow
Ik was vanmorgen zo beroerd. Stem helemaal kwijt, benauwd omdat mijn neus helemaal dicht zat. Dus vanmiddag een corona test gedaan. Nu wachten op de uitslag en hopen dat ze nog even wil blijven zitten, want ik moet er niet aan denken om te bevallen nu ik me zo voel. Als de test negatief is moet ik donderdag voor controle en krijg ik een inleidingsdatum.
Maar hoop dat ze toch zelf wil komen .
Geniet van jullie kraamtijd meiden!
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat 20 december een mooie dag is om jarig te zijn onslow
Ik was vanmorgen zo beroerd. Stem helemaal kwijt, benauwd omdat mijn neus helemaal dicht zat. Dus vanmiddag een corona test gedaan. Nu wachten op de uitslag en hopen dat ze nog even wil blijven zitten, want ik moet er niet aan denken om te bevallen nu ik me zo voel. Als de test negatief is moet ik donderdag voor controle en krijg ik een inleidingsdatum.
Maar hoop dat ze toch zelf wil komen .
Geniet van jullie kraamtijd meiden!
dinsdag 22 december 2020 om 09:09
Proficiat, DaSilva!!! Hoe voel je je?
Die laatste loodjes zijn echt zwaar hé! Hopelijk volgen de andere baby's snel!
Ah, nee. Hopelijk slaapt jullie dochter snel terug door, iHG!
En hopelijk voel je je beter vooraleer de bevalling begint, Pinkie!!
Ik ben niet ingeleid. Het begon met menstruatieachtige krampen die redelijk snel na elkaar kwamen en veel lage rugpijn. Maar door mijn vorige bevalling dacht ik dat het hevige voorweeen waren. Uiteindelijk zijn we dan toch naar het ziekenhuis vertrokken omdat ik pijnstilling wou. Bleek ik al 8cm ontsluiting te hebben. Ze hebben dan mijn vliezen gebroken en nog voor de gynaecoloog er was, was ons zoontje er. Maar oh, wat was dit pijnlijk en heftig! Er zat ook zo goed als geen tijd tussen de weeën.
Maar goed, het was het meer dan waard!
Die laatste loodjes zijn echt zwaar hé! Hopelijk volgen de andere baby's snel!
Ah, nee. Hopelijk slaapt jullie dochter snel terug door, iHG!
En hopelijk voel je je beter vooraleer de bevalling begint, Pinkie!!
Ik ben niet ingeleid. Het begon met menstruatieachtige krampen die redelijk snel na elkaar kwamen en veel lage rugpijn. Maar door mijn vorige bevalling dacht ik dat het hevige voorweeen waren. Uiteindelijk zijn we dan toch naar het ziekenhuis vertrokken omdat ik pijnstilling wou. Bleek ik al 8cm ontsluiting te hebben. Ze hebben dan mijn vliezen gebroken en nog voor de gynaecoloog er was, was ons zoontje er. Maar oh, wat was dit pijnlijk en heftig! Er zat ook zo goed als geen tijd tussen de weeën.
dinsdag 22 december 2020 om 10:32
Even snel tussendoor. Net gebeld en corona test gelukkig negatief. Even goed voel ik me helaas nog steeds beroerd met een zware verkoudheid.
Fijn dat het zo snel ging met de bevalling onslow. Lijkt me heerlijk om in het zkh aan te komen en al op 8 cm te zitten. Een bevalling blijft even goed heftig natuurlijk. Ik ben benieuwd wie er volgt
Fijn dat het zo snel ging met de bevalling onslow. Lijkt me heerlijk om in het zkh aan te komen en al op 8 cm te zitten. Een bevalling blijft even goed heftig natuurlijk. Ik ben benieuwd wie er volgt
dinsdag 22 december 2020 om 11:17
Fijn Onslow dat het zo snel en voorspoedig verliep. En hoewel ik er geen ervaring mee zal hebben lijkt het mij ook heftig hoor.
Fijn dat de test negatief was Pinkie. Hoewel een flinke verkoudheid ook super irrritant is, is het toch een geruststelling.
Dat heb ik ook Ellabowi. Ik weet me ‘s avonds ook geen houding meer te geven. Zak steeds verder onderuit op de bank totdat dat ook niet lekker meer zit. En de nachten, pfff... vannacht had ik ook echt maagzuur. Maargoed het einde is voor mij wel in zicht.
Ik hoop dat het bij jou spontaan zal beginnen en je niet tot 41 weken hoeft te wachten.
Hebben ze in de VS ook kraamhulp?
Fijn dat de test negatief was Pinkie. Hoewel een flinke verkoudheid ook super irrritant is, is het toch een geruststelling.
Dat heb ik ook Ellabowi. Ik weet me ‘s avonds ook geen houding meer te geven. Zak steeds verder onderuit op de bank totdat dat ook niet lekker meer zit. En de nachten, pfff... vannacht had ik ook echt maagzuur. Maargoed het einde is voor mij wel in zicht.
Ik hoop dat het bij jou spontaan zal beginnen en je niet tot 41 weken hoeft te wachten.
Hebben ze in de VS ook kraamhulp?