Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
woensdag 23 december 2020 om 18:10
Gefeliciteerd IHG!!
Wat fijn dat alles goed gegaan is! Succes met het herstellen. Ik krijg geen kraamhulp, dat kennen ze niet. Je krijgt aardig wat controles tijdens de zwangerschap, maar erna ga je zsm naar huis en dan is het klaar
Volgens mij heb ik na 6 weken weer een afspraak.
Wat een opluchting dat je geen Corona hebt pinkie!! Zware verkoudheid is ook echt niet leuk, al scheelt het wel veel gedoe vergeleken met Corona.
Wat snel ging je bevalling Onslow! Aan de ene kant prettig, al kan ik het mij voorstellen dat het ook heftig is.
Wat een opluchting dat je geen Corona hebt pinkie!! Zware verkoudheid is ook echt niet leuk, al scheelt het wel veel gedoe vergeleken met Corona.
Wat snel ging je bevalling Onslow! Aan de ene kant prettig, al kan ik het mij voorstellen dat het ook heftig is.
donderdag 24 december 2020 om 21:43
Van harte IHG met jullie dochter!
ik heb zelf behoorlijk weeën sinds vanmiddag, om de 3-4 minuten, maar steeds na een minuut of 20 wordt het weer rustig en dan blijft t een uur rustig. Ben dus erg benieuwd of hier een kerstkind komt of dit gewoon nuttig gerommel is voor een beginnetje voor ergens volgende week.
ik heb zelf behoorlijk weeën sinds vanmiddag, om de 3-4 minuten, maar steeds na een minuut of 20 wordt het weer rustig en dan blijft t een uur rustig. Ben dus erg benieuwd of hier een kerstkind komt of dit gewoon nuttig gerommel is voor een beginnetje voor ergens volgende week.
vrijdag 25 december 2020 om 08:13
Bedankt allemaal!
Spannend Birdist!
Hopelijk zet het door.!
Wij zijn gister al thuisgekomen. Wel snel voor na een ks maar de nachten daar met ook nog een biurvrouw met baby zijn gewoon heel onrustig.
Ondanks dat ik weinig kan ben ik blij dat ik in mn eigen bed lig.
Dochterlief doet het super goed, ze is om op te vreten
.
Spannend Birdist!
Hopelijk zet het door.!
Wij zijn gister al thuisgekomen. Wel snel voor na een ks maar de nachten daar met ook nog een biurvrouw met baby zijn gewoon heel onrustig.
Ondanks dat ik weinig kan ben ik blij dat ik in mn eigen bed lig.
Dochterlief doet het super goed, ze is om op te vreten
vrijdag 25 december 2020 om 08:43
Gefeliciteerd IHG! Fijn dat je al zo snel weer thuis bent!
Gelukkig slaan bij mij de medicijnen aan die ik heb gekregen tegen mijn voorhoofdsholteontsteking. Voel me met elke pil meer opknappen.
Gisteren naar de gynaecoloog voor controle. Inwendig onderzoek gehad. Mijn baarmoeder mond staat nog ver naar achter gekanteld waardoor strippen niets zou opleveren behalve onnodige pijn. Wel 1 cm, maar das normaal bij een tweede.
Nu afgesproken dat ik me woensdag 30 dec meld als ze nog niet zelf wil komen en dan plaatsen ze een ballonnetje. Ze verwacht dat ik dan de 31ste zal bevallen.
Dus we houden het nog even spannend hier.
@birdist.....en? Zijn de weeën doorgezet?
Gelukkig slaan bij mij de medicijnen aan die ik heb gekregen tegen mijn voorhoofdsholteontsteking. Voel me met elke pil meer opknappen.
Gisteren naar de gynaecoloog voor controle. Inwendig onderzoek gehad. Mijn baarmoeder mond staat nog ver naar achter gekanteld waardoor strippen niets zou opleveren behalve onnodige pijn. Wel 1 cm, maar das normaal bij een tweede.
Nu afgesproken dat ik me woensdag 30 dec meld als ze nog niet zelf wil komen en dan plaatsen ze een ballonnetje. Ze verwacht dat ik dan de 31ste zal bevallen.
Dus we houden het nog even spannend hier.
@birdist.....en? Zijn de weeën doorgezet?
vrijdag 25 december 2020 om 10:09
Ook lekker snel thuis IHG! Ik kon ook niet wachten tot ik weg was en ik had nog wel een suite voor ons zelf. Lijkt mij echt verschrikkelijk om een kamer te moeten delen. Ik was woensdagochtend weer thuis. Binnen 48 uur na de geboorte
Jammer dat je nog even moet wachten Pinkie
Birdist hopelijk is het op gang gekomen? Ben je al gaan traplopen? Dat schijnt wonderen te doen voor de voortgang.
Ik geniet enorm van ons propje
Ik vind het moeilijk om weinig te doen. Maar ik moet wel. De eerste 12 uur na de ks heb ik zo veel pijn gehad dat ik niet goed aanspreekbaar was
Onze kleuter is te opgewonden om zich netjes te gedragen
vrijdag 25 december 2020 om 13:01
Pinkie, ik hoop ook volgende week en hoop voor jou dat het misschien zondag of maandag al wat vanzelf start zodat je die ballon niet nodig hebt. Misschien kunnen we zondag tegelijk een weeendansje doen
Dames-met-baby's, geniet ervan deze kerstdagen! En natuurlijk ook, sja, sterkte met de napijn. Die ben ik niet vergeten van vorige keer
Dames-met-baby's, geniet ervan deze kerstdagen! En natuurlijk ook, sja, sterkte met de napijn. Die ben ik niet vergeten van vorige keer
vrijdag 25 december 2020 om 19:23
Hoop dat de dames die nog wachten ook snel baby kunnen knuffelen.
Naar van die pijn DaSilva. Had je geen morfine pomp waar je op kon drukken?
Ze hadden op mijn ruggenprik verdoving aangesloten en die lieten ze tot 24u na de ks zachtjes doorlopen. Voelde me echt goed deze keer!
Gister na thuiskomst wel echt last van de wond gehad. Nu na meer rust, en idd dat is moeilijk, maar gaat het stukken beter.
Herkenbaar van je kleuter. Mijn peuter stuitert ook en wil vooral veel helpen, vasthouden en baby aaien
Naar van die pijn DaSilva. Had je geen morfine pomp waar je op kon drukken?
Ze hadden op mijn ruggenprik verdoving aangesloten en die lieten ze tot 24u na de ks zachtjes doorlopen. Voelde me echt goed deze keer!
Gister na thuiskomst wel echt last van de wond gehad. Nu na meer rust, en idd dat is moeilijk, maar gaat het stukken beter.
Herkenbaar van je kleuter. Mijn peuter stuitert ook en wil vooral veel helpen, vasthouden en baby aaien
vrijdag 25 december 2020 om 19:32
Fijne kerst iedereen!
Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Wat een geluk dat de coronatest negatief was, Pinkie! Al blijft het lastig om zwaar verkouden te zijn als je hoogzwanger bent. Gelukkig helpt de medicatie en heb je nog even tijd om te herstellen.
Proficiat, IHG!!!!
Hoe is het met jou, Birdist? Hebben de weeën nog doorgezet? En met jou Ellabowie?
Hoe is het met de pijn, DaSilva? Ik vind niets doen ook niet altijd makkelijk, maar ik merk ook onmiddellijk aan mijn lijf als ik te veel wil doen.
Wij hebben vandaag trouwens kraambezoek gehad. Mijn schoonvader had zichzelf uitgenodigd. Ik dacht dat het wel ging meevallen. Even vlug de baby tonen en terug naar binnen, maar vriend vond het een goed idee om dochter ook even bij mij te komen droppen. Net toen ik onze zoon aan het voeden was. Echt, ik ben zo kwaad gewordend nadien. Ons dochtertje haalde onmiddellijk allerlei gevaarlijke stunten uit. Mijn stressniveau schoot onmiddellijk de hoogte in en dat snel reageren heeft mijn lijf geen deugd gedaan.
Echt hé! Ik wordt terug kwaad als ik eraan denk!
Even terug focussen op het positieve. De naweeën zijn ondertussen aan het minderen en ons zoontje is echt geweldig.
Het gaat hier wel flessenvoeding worden. Hij wou eergisteren de hele namiddag aan de borst liggen en ik heb gigantische kloven. De vroedvrouw schrok er zelfs van.
Maar ons zoontje drinkt heel goed van de fles en is zo rustig en alert nu. Geweldig gewoon!
Onze dochter is ongelooflijk druk, maar wel heel enthousiast over haar broer! Dus tot nu toe nog niet jaloers.
Hopelijk bouwen ze een mooie band op!
Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Wat een geluk dat de coronatest negatief was, Pinkie! Al blijft het lastig om zwaar verkouden te zijn als je hoogzwanger bent. Gelukkig helpt de medicatie en heb je nog even tijd om te herstellen.
Proficiat, IHG!!!!
Hoe is het met jou, Birdist? Hebben de weeën nog doorgezet? En met jou Ellabowie?
Hoe is het met de pijn, DaSilva? Ik vind niets doen ook niet altijd makkelijk, maar ik merk ook onmiddellijk aan mijn lijf als ik te veel wil doen.
Wij hebben vandaag trouwens kraambezoek gehad. Mijn schoonvader had zichzelf uitgenodigd. Ik dacht dat het wel ging meevallen. Even vlug de baby tonen en terug naar binnen, maar vriend vond het een goed idee om dochter ook even bij mij te komen droppen. Net toen ik onze zoon aan het voeden was. Echt, ik ben zo kwaad gewordend nadien. Ons dochtertje haalde onmiddellijk allerlei gevaarlijke stunten uit. Mijn stressniveau schoot onmiddellijk de hoogte in en dat snel reageren heeft mijn lijf geen deugd gedaan.
Echt hé! Ik wordt terug kwaad als ik eraan denk!
Even terug focussen op het positieve. De naweeën zijn ondertussen aan het minderen en ons zoontje is echt geweldig.
Het gaat hier wel flessenvoeding worden. Hij wou eergisteren de hele namiddag aan de borst liggen en ik heb gigantische kloven. De vroedvrouw schrok er zelfs van.
Onze dochter is ongelooflijk druk, maar wel heel enthousiast over haar broer! Dus tot nu toe nog niet jaloers.
zondag 27 december 2020 om 20:48
Wat pijnlijk die kloven Onslow
En flesvoeding is óók goed.
Qua zitjes/wippers/maxi-cosies/hangmatjes heb ik eens geleerd dat het voor 75 minuten per dag ok is. De rest van de tijd is liggen het beste voor kindjes die nog niet zelfstandig kunnen gaan zitten.
Bij mij gaat het qua pijn nog niet al te best. Vandaag heb ik gelukkig voor weer een week pijnstillers gekregen. Paracetamol werkt niet voldoende. Ik heb verlenging van de kraamzorg gekregen. Gelukkig is de kraamhulp echt heel fijn. Ze doet ook grote klussen zoals de ganse huiskamer dweilen. En ik heb nog nooit zo bijgelopen met de was
Ze strijkt ook alles
Met de baby gaat alles prima
Ze slaapt veel tussen de flessen.
Qua zitjes/wippers/maxi-cosies/hangmatjes heb ik eens geleerd dat het voor 75 minuten per dag ok is. De rest van de tijd is liggen het beste voor kindjes die nog niet zelfstandig kunnen gaan zitten.
Bij mij gaat het qua pijn nog niet al te best. Vandaag heb ik gelukkig voor weer een week pijnstillers gekregen. Paracetamol werkt niet voldoende. Ik heb verlenging van de kraamzorg gekregen. Gelukkig is de kraamhulp echt heel fijn. Ze doet ook grote klussen zoals de ganse huiskamer dweilen. En ik heb nog nooit zo bijgelopen met de was
Met de baby gaat alles prima
zondag 27 december 2020 om 22:09
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad! Ik kan mij voorstellen dat je boos was Onslow! Ik vind dat ook wel spannend met onze peuter en de baby, helemaal als je tegelijkertijd moet opletten en voeden. Ze heeft nog niet alles door ook al doet ze haar best.
Wij hebben ook een tripp trapp babykuipje, onze peuter zette we er een paar keer per dag in. Vooral wanneer wij gingen eten zodat ze erbij kon zitten. We hadden geen auto dus ze lag sowieso weinig in de maxi cosi. Verder lag ze in de box en in een geleend babynestje. En later ook regelmatig kort in het kuipje doordat haar darmen goed op de houding reageerden
Wat ontzettend pijnlijk die kloven
Hopelijk kan het nu wat sneller herstellen. Heel fijn dat hij zo goed aan de fles drinkt! Had je bij je dochter ook last van kloven?
Wat vervelend dat je nog zo last hebt Dasilva. Hopelijk kan je met de pijnstillers iets rustiger herstellen, wel heel fijn dat je verlenging van kraamzorg hebt gekregen!
Hoe gaat het met de rest?
Hier is het eigenlijk nog steeds heel rustig. Morgen heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog. Misschien dat ik vraag om op de uitgerekende datum of de dag erna gestript te worden. Ik wil eigenlijk ook liever niet ingeleid worden, maar heb niet echt het idee dat ze haast heeft
Het strippen vond ik de vorige keer heel vervelend dus ik zie er wel tegenop. Ik vind het nu sowieso spannend met de bevalling moet ik eerlijk zeggen.
Hebben jullie trouwens een babynestje? Ik twijfel nog steeds of ik die nodig heb, de box en de tripp trapp staan er sowieso.
Wij hebben ook een tripp trapp babykuipje, onze peuter zette we er een paar keer per dag in. Vooral wanneer wij gingen eten zodat ze erbij kon zitten. We hadden geen auto dus ze lag sowieso weinig in de maxi cosi. Verder lag ze in de box en in een geleend babynestje. En later ook regelmatig kort in het kuipje doordat haar darmen goed op de houding reageerden
Wat ontzettend pijnlijk die kloven
Wat vervelend dat je nog zo last hebt Dasilva. Hopelijk kan je met de pijnstillers iets rustiger herstellen, wel heel fijn dat je verlenging van kraamzorg hebt gekregen!
Hoe gaat het met de rest?
Hier is het eigenlijk nog steeds heel rustig. Morgen heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog. Misschien dat ik vraag om op de uitgerekende datum of de dag erna gestript te worden. Ik wil eigenlijk ook liever niet ingeleid worden, maar heb niet echt het idee dat ze haast heeft
Hebben jullie trouwens een babynestje? Ik twijfel nog steeds of ik die nodig heb, de box en de tripp trapp staan er sowieso.
maandag 28 december 2020 om 18:15
Ah, wat naar van de pijn, DaSilva! Hopelijk werken de pijnstillers een beetje.
Wij hebben 1 dag kraamzorg opgenomen ondertussen, maar vriend heeft alles voorlopig goed onder controle en ik vind het toch altijd wat lastig om iemand een hele of halve dag in huis te hebben. Dus voorlopig blijft het bij die ene keer.
Bij dochter had ik geen last van kloven, EllaBowie. Maar de borstvoeding verliep wel ook ongelooflijk moeilijk. Dochter dronk niet goed en/of ik had niet genoeg melk. Dus ik moest van de vroedvrouwen voeden, daarna bijvoeden met flesje en dan nog eens kolven. Het was een voltijdse klus. Ik heb mezelf nadien beloofd om veel sneller over te stappen op flesjes. Als ik eraan terugdenk vind ik het nog steeds gek dat ik dit heb volgehouden. Het was echt verschrikkelijk!
Wij hebben geen babynestje en gaan het ook niet aanschaffen. Zoontje ligt hier het grootste deel van de tijd in mijn armen en soms in het bedje dat beneden staat en tijdens het eten zit hij in de tripp trapp.
Hoe was het bij de gynaecoloog vandaag, EllaBowie? Is er al iets aan het rommelen?
Wij hebben 1 dag kraamzorg opgenomen ondertussen, maar vriend heeft alles voorlopig goed onder controle en ik vind het toch altijd wat lastig om iemand een hele of halve dag in huis te hebben. Dus voorlopig blijft het bij die ene keer.
Bij dochter had ik geen last van kloven, EllaBowie. Maar de borstvoeding verliep wel ook ongelooflijk moeilijk. Dochter dronk niet goed en/of ik had niet genoeg melk. Dus ik moest van de vroedvrouwen voeden, daarna bijvoeden met flesje en dan nog eens kolven. Het was een voltijdse klus. Ik heb mezelf nadien beloofd om veel sneller over te stappen op flesjes. Als ik eraan terugdenk vind ik het nog steeds gek dat ik dit heb volgehouden. Het was echt verschrikkelijk!
Wij hebben geen babynestje en gaan het ook niet aanschaffen. Zoontje ligt hier het grootste deel van de tijd in mijn armen en soms in het bedje dat beneden staat en tijdens het eten zit hij in de tripp trapp.
Hoe was het bij de gynaecoloog vandaag, EllaBowie? Is er al iets aan het rommelen?
dinsdag 29 december 2020 om 06:28
Wij hebben ook een newbornset Onslow. Ik denk inderdaad net zo lang als dat het in de maxi cosi zou mogen. We hebben hem nu nog niet gebruikt omdat ze veel lekker warm in de Puckababy ligt in het babynestje.
Ik denk dat het babynestje geen must is Ellabowi. Wij hadden hem al en opzich is het wel net iets zachter dan dat ze zo op het boxkleed zou liggen.
Spannend voor jou nu. Hoop dat het nu niet lang meer duurt.
Hier gaat het goed. We hebben een fijne kraamweek met een leuke betrokken kraamhulp. Ook wij krijgen 2 dagen extra, alleen komt er dan helaas een andere omdat zij vrij is met oud en nieuw.
Het kolven gaat echt weer als een trein. Ik heb al voorraad in de koelkast en kan al bijna gaan invriezen.
Mijn herstel verloopt goed. Moet mezelf soms wat afremmen want dan merk ik het wel aan het trekken van de wond.
Ik denk dat het babynestje geen must is Ellabowi. Wij hadden hem al en opzich is het wel net iets zachter dan dat ze zo op het boxkleed zou liggen.
Spannend voor jou nu. Hoop dat het nu niet lang meer duurt.
Hier gaat het goed. We hebben een fijne kraamweek met een leuke betrokken kraamhulp. Ook wij krijgen 2 dagen extra, alleen komt er dan helaas een andere omdat zij vrij is met oud en nieuw.
Het kolven gaat echt weer als een trein. Ik heb al voorraad in de koelkast en kan al bijna gaan invriezen.
Mijn herstel verloopt goed. Moet mezelf soms wat afremmen want dan merk ik het wel aan het trekken van de wond.
dinsdag 29 december 2020 om 14:51
Ik kolf om de 3-4 uur ongeveer Onslow. Maar geef niet aan de borst. Wat ik tijdens de stuwing deed was voor het kolven de borsten opwarmen warmte packs en tijdens het kolven masseerde mijn man de harde plekken weg richting de tepel. Mijn man vond dat helemaal niet erg om te doen 

Misschien heb je wat aan deze tips? Stuwing is echt irritant.
Misschien heb je wat aan deze tips? Stuwing is echt irritant.
dinsdag 29 december 2020 om 22:36
Dat klinkt wel echt zwaar met de borstvoeding de vorige keer Onslow. Wel goed opgelost nu! Ik weet zelf nog van de vorige keer dat ik best last van de hormonen had om te besluiten te stoppen met borstvoeding. In het ziekenhuis gaven ze kleiplakken tegen de stuwing, ik weet niet precies wat het was maar het hielp wel. En misschien helpt het om eens in de zoveel uur alles leegkolven om borstontsteking te voorkomen? En dan steeds minder vaak.
Heel fijn dat het kolven zo goed gaat IHG! Het is toch altijd afwachten met borstvoeding. Haha fijn dat je man zo goed kon helpen met masseren
Ik ga nog even nadenken over het babynestje, ik neig er wel naar maar dat kunnen ook de hormonen zijn
De puckababy is hier nog steeds niet aangekomen, m'n ouders hebben hem half november per post gestuurd dus ik hoop echt dat hij überhaupt nog aankomt.
Ik had gisteren een afspraak bij de gynaecoloog. Ze zei dat de baarmoedermond nog niet rijp was dus het lijkt er niet op dat ze snel komt. De inleiding is gepland op 8 januari maar ik hoop heel erg dat dat niet nodig is. Traplopen schijnt te helpen dus daar ben ik mee begonnen
Al verwachten ze veel sneeuw en ijzel vandaag dus ik hoop dat ze in ieder geval tot morgen wacht. Doordat het na de uitgerekende datum is moet ik de komende week een aantal keer terugkomen voor echo's en testen of alles nog goed gaat met haar.
Heel fijn dat het kolven zo goed gaat IHG! Het is toch altijd afwachten met borstvoeding. Haha fijn dat je man zo goed kon helpen met masseren
Ik had gisteren een afspraak bij de gynaecoloog. Ze zei dat de baarmoedermond nog niet rijp was dus het lijkt er niet op dat ze snel komt. De inleiding is gepland op 8 januari maar ik hoop heel erg dat dat niet nodig is. Traplopen schijnt te helpen dus daar ben ik mee begonnen
woensdag 30 december 2020 om 11:15
Helaas
nog steeds maar 1 cm. Wel baarmoedermond iets weker. Nu dus weer thuis met een ballonnetje erin. In afwachting of het iets zal doen. Morgenochtend om 7u weer melden voor controle. Tenzij het eerder vanzelf gaat doorzetten.
Ik word het wachten wel zat nu. Lichte krampjes zijn aanwezig, maar dat komt omdat mijn lichaam het ballonnetje er probeert uit te werken.
Ik word het wachten wel zat nu. Lichte krampjes zijn aanwezig, maar dat komt omdat mijn lichaam het ballonnetje er probeert uit te werken.
woensdag 30 december 2020 om 22:29
Hopelijk zet het snel door! Heb je een zwangerschapsbal? Mijn gynaecoloog zei dat het sneller kan gaan als je daarop zit en beweegt in 8tjes, maar dan moet je wel een beetje krampen en een soepele baarmoedermond hebben. Veel succes!Pinkie81 schreef: ↑30-12-2020 11:15Helaasnog steeds maar 1 cm. Wel baarmoedermond iets weker. Nu dus weer thuis met een ballonnetje erin. In afwachting of het iets zal doen. Morgenochtend om 7u weer melden voor controle. Tenzij het eerder vanzelf gaat doorzetten.
donderdag 31 december 2020 om 07:49
Balen Ellabowi dat ze nog niet van plan lijkt om te komen
. Ik kan me voorstellen dat he nu wel ongeduldig wordt.
Ook balen dat de Puckababy er nog niet is. Hopelijk komt hij nog op tijd. Wij hebben er hier weer zoveel plezier van.
Spannende dag Pinkie! Hopelijk gaat het nu dan gebeuren. Heel veel succes!
Ook balen dat de Puckababy er nog niet is. Hopelijk komt hij nog op tijd. Wij hebben er hier weer zoveel plezier van.
Spannende dag Pinkie! Hopelijk gaat het nu dan gebeuren. Heel veel succes!