Singles Unite : deel 5!!! 😄
woensdag 16 december 2020 om 08:41
Klopt hoor, je kan het altijd wat tijd geven, het kan even op zich laten wachten maar er komt een moment dat je inziet dat er niet meer is. En dan heeft het geen zin om door te gaan natuurlijk.
Julia dat is heel erg jammer, hopelijk woon je ergens waar je niet te afhankelijk bent van een auto. Veel beterschap.
woensdag 16 december 2020 om 09:21

woensdag 16 december 2020 om 09:38
Het is ook subjectief natuurlijk..voor de 1 is geruststelling er pas als je het uitgebreid uitspreekt, voor de ander is er al geruststelling als het gewoon leuk is samen.Qiyara schreef: ↑15-12-2020 16:32Dit vind ik echt super onaantrekkelijk als ik dat bij een man doen moet...
Wat een slecht advies.
Veilig voelen, ok. Wie wil dat niet in een relatie. Maar vertrouwen moet je echt uit jezelf halen. En leren signalen lezen dat het goed zit. Als iemand om bevestiging gaat leuren steeds dan wil ik daar 1 of 2 keer in mee gaan, maar daarna wordt het een beetje vervelend![]()
Voor mijzelf ken ik het gevoel dat twijfel toeslaat of ze mij wel leuk vind en dat ik dan ook wat voorzichtiger wordt. Dan heb ik het even nodig om het gewoon weer leuk te hebben samen en elkaar weer even met "zo'n blik" aan te kijken..dan weet je weer dat het goed zit.

woensdag 16 december 2020 om 09:48
Bij mij slaat er meestal pas echt wat over als er fysiek contact is..met name zoenen dan..dat is waar er iets ontstaat. Voor die tijd kan iemand wel leuk en aantrekkelijk zijn en moet je ook wel zoeizo de impuls krijgen om haar te willen zoenen maar lig ik er ook niet wakker van als ik haar niet meer terug zie. Daarna komt dan wel echt iets van verbinding en bij elkaar willen zijn..en dus de eerder genoemde onzekerheid of ze mij ook wel leuk vindt.
woensdag 16 december 2020 om 12:51
Dat herken ik wel.
Een persoon gaat veel meer leven als je hem/haar beter leert kennen.

woensdag 16 december 2020 om 17:45
Julia wat fijn... !
Kennen jullie dat een happy Day. Lekker gewerkt boodschappen voor 5 dagen gedaan. Hoef ik er pas maandag weer uit.
Lekker puzzelen met dochter. 538 aan koppie thee met kerstkransjes.
Nu onder het genot van bokje koken en straks lekker eten en vanavond kerstdorpjes bouwen kijken op RTL4. Hoe kneuterig en gezellie.
Gewoon genieten van de kleine dingen.
Kennen jullie dat een happy Day. Lekker gewerkt boodschappen voor 5 dagen gedaan. Hoef ik er pas maandag weer uit.
Lekker puzzelen met dochter. 538 aan koppie thee met kerstkransjes.
Nu onder het genot van bokje koken en straks lekker eten en vanavond kerstdorpjes bouwen kijken op RTL4. Hoe kneuterig en gezellie.
Gewoon genieten van de kleine dingen.
woensdag 16 december 2020 om 20:28
Dank voor alle felicitaties! Zodra de lockdown over is weer verder met lessen, wel weer tijd na een jaar gestopt te zijn.
Wat fijn Julia dat je morgen al terecht kan. Lijkt me eng als dat zo opeens op komt zetten.
Datertje, lekker genieten van de kneuterigheid. Past helemaal bij deze tijd van het jaar.
Wat fijn Julia dat je morgen al terecht kan. Lijkt me eng als dat zo opeens op komt zetten.
Datertje, lekker genieten van de kneuterigheid. Past helemaal bij deze tijd van het jaar.

woensdag 16 december 2020 om 21:15
Naked attraction is er op..das leuk..zou ik ook wel aan meedoen als ze dat in nederland zouden maken
kennen jullie het?
Wat fijn Julia dat je toch sneller terecht kan..hoera! nu nog duimen dat ze je ook snel weer kunnen fixen. Hoe komt het eigenlijk? vocht achter je hoornvlies..komt dat spontaan? of weet je dat ook niet?
Op spiritueel vlak kreeg ik weer wat inzichten mee vandaag..wonderlijk..en fijn.. ik weet dat sommigen het niks vinden en ik ben zelf ook niet zo'n zwever...maar het inspireert mij nu wel even.

Wat fijn Julia dat je toch sneller terecht kan..hoera! nu nog duimen dat ze je ook snel weer kunnen fixen. Hoe komt het eigenlijk? vocht achter je hoornvlies..komt dat spontaan? of weet je dat ook niet?
Op spiritueel vlak kreeg ik weer wat inzichten mee vandaag..wonderlijk..en fijn.. ik weet dat sommigen het niks vinden en ik ben zelf ook niet zo'n zwever...maar het inspireert mij nu wel even.
woensdag 16 december 2020 om 21:45
Vocht achter het netvlies denkt men. De optometrist. Hoop dat de oogarts mij meer kan vertellen.tomcat schreef: ↑16-12-2020 21:15Naked attraction is er op..das leuk..zou ik ook wel aan meedoen als ze dat in nederland zouden makenkennen jullie het?
En hoe ik er aan komt. En hoe er vanaf.
Voor mijn gevoel was het er spontaan vorige week maandag. Daarna s avonds knallende koppijn. En na 3,5 dag ... eigenlijk best last, dacht ik dit is niet normaal...enz enz.
Maar vertel van je inzichten. Ik ben ook geen echte zwever en doch....heb ik wel iets met spiritualiteit. Maar liefst wel in de Jip en Janneke taal.
Niet van die schitterende woorden waardoor sommige zich speciaaler voelen.
Zo zei iemand tegen mij dat een boer niet verlicht kon zijn. Waarop ik zei...waarom niet, maar benoemt hij dat niet zo.
Waren leuke en mooie gesprekken met die persoon. Hij heel spiritueel en behorende tot een groep met soortgenoten en ik simpele Julia
Helaas de vriendschap verkloot. Ik kreeg gevoelens en die waren niet wederzijds.

woensdag 16 december 2020 om 22:52
Spiritualiteit heeft niks met zweven te maken. Dat raakt bij mij echt een ergernis. Het woord heeft een negatieve lading en dat is zonde.
Mensen die zweven zijn net als extreem recht of links tever doorgeschoten in extremen.
Spiritualiteit kan niemand zonder, ookal denken veel mensen niet spiritueel te zijn. Je gevoelswereld en je persoonlijke innerlijke ervaring is juist het grootste onderdeel van spiritualiteit. En zodra je het hebt over hoe jij iets beleeft ben je spiritueel bezig. En als je ook nog onderzoekt bij jezelf hoe jij iets beleeft en wat dat doet met je lijf en waar je behoeften liggen, dan ben je heel spiritueel. En wat is er nou zweverig aan het meest essentiële deel wat ons mens maakt? Dat begrijp ik echt niet.
Mensen die zweven zijn net als extreem recht of links tever doorgeschoten in extremen.
Spiritualiteit kan niemand zonder, ookal denken veel mensen niet spiritueel te zijn. Je gevoelswereld en je persoonlijke innerlijke ervaring is juist het grootste onderdeel van spiritualiteit. En zodra je het hebt over hoe jij iets beleeft ben je spiritueel bezig. En als je ook nog onderzoekt bij jezelf hoe jij iets beleeft en wat dat doet met je lijf en waar je behoeften liggen, dan ben je heel spiritueel. En wat is er nou zweverig aan het meest essentiële deel wat ons mens maakt? Dat begrijp ik echt niet.
woensdag 16 december 2020 om 22:53
Hoeft ook niet.
Mooi dat je er iets mee kan
donderdag 17 december 2020 om 00:31
Vanavond eens wat gefilosofeerd. Apart eigenlijk dat je de ene ex partner veel meer mist dan de ander en dat het soms niet eens met de duur van de relatie heeft te maken. Van de ene partner mis je het karakter, van de ander weer het avontuurlijke en het op gelijk ‘niveau’ kunnen praten, de ander is weer erg goed/vrij in seks of ziet er onwijs goed uit. Zo leg je op latere leeftijd stiekem de lat wel steeds hoger voor een volgende liefde. Dit is denk ik ook waarom sommige ‘verbitterd’ raken. Geïnteresseerd ben ik altijd, ook laat ik de dame altijd in haar waarde. Het gaat denk ik mis bij mij op toekomstvisie (ouder met twee kinderen, dus dit moet gewoon passen), geen karaktermatch of op dat de ander nog relatief snel kinderen wil diep van binnen bij doorvragen (ook al zeggen ze bij de eerste dates van niet). Ik stop dan toch het contact, omdat ik haar kostbare jaren niet verloren wil laten gaan. De vrouwen zijn meestal 35+ waar ik mee om ga. Ik zit wel echt in een bewustwordingsfase nadat ik goed twee jaar uit elkaar ben met de moeder van de kinderen. Ik geniet toch wel erg van het alleen zijn. Alleen in de weekeinde dat de kinderen er niet zijn is het lastig, ook al heb ik veel sociale contacten en genoeg te doen. Mooi om zo op alles terug te kijken en langzaam te voelen wat je nu echt graag zou willen.

donderdag 17 december 2020 om 01:37
Qiyara schreef: ↑16-12-2020 22:52Spiritualiteit heeft niks met zweven te maken. Dat raakt bij mij echt een ergernis. Het woord heeft een negatieve lading en dat is zonde.
Ben jij qua spiritualiteit en zelfbewustzijn eigenlijk veel veranderd (of gegroeid als je het zo wil noemen) de afgelopen jaren dat je single was Qiyara? Als je soms beschrijft hoe je vroeger was denk ik je vaak beter te begrijpen dan nu. Waarschijnlijk heb ik zelf nog een lange weg te gaan qua zelfontplooiing en spiritualiteit. Ook als ik bijvoorbeeld Tomcat lees. Maar ik vond het juist zo bevrijdend om dat allemaal achter me te kunnen laten.

donderdag 17 december 2020 om 05:38
Ah ja dat begrijp ik Antoon. Mooi dat je het terug geeft.
Dat is het 'nadeel' van spiritualiteit waardoor het wellicht zweverig lijkt?
Het is namelijk niet in woorden te vangen, omdat het over je eigen innerlijke ervaring gaat. Probeer dat maar eens duidelijk over te brengen. Spirituele boeken zijn de meest complexe boeken die je kan lezen, in mijn optiek.
Ik ben absoluut gegroeid, dat gaat vanzelf en staat niet stil. Ook in m'n werk heb ik dagelijks met psychologie en spiritualiteit te maken. De 1 sluit het ander namelijk niet uit, onmogelijk. En m'n werk vraagt dat je je blijft door ontwikkelen. Continu. Aard van het beestje. Ik doe daar niet actief wat voor, behalve dingen die ik als vanzelf al leuk vind/helpend vind. Ik hoef dus niks achter me te laten, ik hoef alleen maar te zijn wie ik ben en dat opent steeds weer nieuwe deuren, ervaringen en groei.
Dat is het 'nadeel' van spiritualiteit waardoor het wellicht zweverig lijkt?
Het is namelijk niet in woorden te vangen, omdat het over je eigen innerlijke ervaring gaat. Probeer dat maar eens duidelijk over te brengen. Spirituele boeken zijn de meest complexe boeken die je kan lezen, in mijn optiek.
Ik ben absoluut gegroeid, dat gaat vanzelf en staat niet stil. Ook in m'n werk heb ik dagelijks met psychologie en spiritualiteit te maken. De 1 sluit het ander namelijk niet uit, onmogelijk. En m'n werk vraagt dat je je blijft door ontwikkelen. Continu. Aard van het beestje. Ik doe daar niet actief wat voor, behalve dingen die ik als vanzelf al leuk vind/helpend vind. Ik hoef dus niks achter me te laten, ik hoef alleen maar te zijn wie ik ben en dat opent steeds weer nieuwe deuren, ervaringen en groei.

donderdag 17 december 2020 om 05:42
Lacasa klinkt als een mooie, zinvolle bewustwording. Fijn voor je!
En wat je zegt, duur van een relatie maakt niks uit. Het gaat om de intensiteit die je had bij je partner. Ik had nu 8 maanden en dit verlies hakt er meer in dan met m'n ex partner waar ik 7 jaar mee gegaan ben en samenwonend. Dat liet ik zo achter me.
En wat je zegt, duur van een relatie maakt niks uit. Het gaat om de intensiteit die je had bij je partner. Ik had nu 8 maanden en dit verlies hakt er meer in dan met m'n ex partner waar ik 7 jaar mee gegaan ben en samenwonend. Dat liet ik zo achter me.