Thuis werken

donderdag 3 december 2020 om 22:38
Hoe werken mensen thuis?
Investeer je in een nieuw kantoor? Zit je in de woonkamer aan de keukentafel? is er veel afleiding van de kinderen?
TO trapt af:
Ik zit op zolder en heb hier een leuk kantoortje gemaakt. Bij de verwarmingsketel zit een extra kraan en hier kan ik water tappen om thee en koffie te zetten. Verder heb ik een mooi groot bureau gekocht en fijne stoelen om in te zitten. Ik heb zelfs een bank en een bed om op te luieren als ik naar lange meetings moet luisteren. Soms kan ik ook oefeningen doen tijdens mijn werk om lichaamsbeweging te krijgen.
De kinderen zijn vooral beneden en komen weinig boven.
Investeer je in een nieuw kantoor? Zit je in de woonkamer aan de keukentafel? is er veel afleiding van de kinderen?
TO trapt af:
Ik zit op zolder en heb hier een leuk kantoortje gemaakt. Bij de verwarmingsketel zit een extra kraan en hier kan ik water tappen om thee en koffie te zetten. Verder heb ik een mooi groot bureau gekocht en fijne stoelen om in te zitten. Ik heb zelfs een bank en een bed om op te luieren als ik naar lange meetings moet luisteren. Soms kan ik ook oefeningen doen tijdens mijn werk om lichaamsbeweging te krijgen.
De kinderen zijn vooral beneden en komen weinig boven.

dinsdag 8 december 2020 om 19:55
Ik ben begonnen aan de keukentafel maar dat werkte voor mij echt helemaal niet. Zeker niet toen de kinderen thuis waren. Maar man werkte al in onze slaapkamer en we hadden geen andere ruimte. Dus wisselden we af, ieder een paar uurtjes boven en ieder een paar uur beneden.
Toen het langer begon te duren en ik aan een nieuwe baan begon hebben we boven in het 'washok' (meer een soort nis) een deur gemaakt, de muren gesausd en wat leuke dingetjes opgehangen. Goed bureau erin, bureaustoel, tweede scherm, waterkoker erbij en ik zit daar prima. Alles zelf aangeschaft. En even geïnvesteerd in goede oortjes. Het enige wat ik vervelend begin te vinden, is dat ik nu niet tijdens mijn werk de wasmachine en/of droger kan laten draaien, omdat ik daar pal naast zit en regelmatig in teams zit of moet bellen. Vroegah was mijn was altijd klaar als ik uit m'n werk kwam, nu moet ie dan nog draaien. En 2 volwassenen en 3 kinderen produceren veel was, dus was ik 's avonds laat en in het weekend alleen nog maar met de was bezig. Maar voor alles is een oplossing, nu draait de machine vaak 's morgens vroeg, zodat ik de was nog voor m'n werk kan ophangen.
Tussendoor neem ik te weinig pauze. Daar wil ik wel echt wat aan gaan doen, want ook pauze hoort er gewoon bij en niemand wordt productiever van 8 uur alleen maar naar je scherm kijken. En tóch voel ik me nog steeds schuldig als ik overdag een rondje ga lopen. Gek hé, hoe dat werkt. Maar ik wil echt nooit meer terug naar 3 of 4 dagen op kantoor, in een kantoortuin, waar je eigenlijk geen bal gedaan krijgt omdat je collega maar blijft kleppen. Ook na corona wil ik zeker 2/3 thuis blijven werken!
Toen het langer begon te duren en ik aan een nieuwe baan begon hebben we boven in het 'washok' (meer een soort nis) een deur gemaakt, de muren gesausd en wat leuke dingetjes opgehangen. Goed bureau erin, bureaustoel, tweede scherm, waterkoker erbij en ik zit daar prima. Alles zelf aangeschaft. En even geïnvesteerd in goede oortjes. Het enige wat ik vervelend begin te vinden, is dat ik nu niet tijdens mijn werk de wasmachine en/of droger kan laten draaien, omdat ik daar pal naast zit en regelmatig in teams zit of moet bellen. Vroegah was mijn was altijd klaar als ik uit m'n werk kwam, nu moet ie dan nog draaien. En 2 volwassenen en 3 kinderen produceren veel was, dus was ik 's avonds laat en in het weekend alleen nog maar met de was bezig. Maar voor alles is een oplossing, nu draait de machine vaak 's morgens vroeg, zodat ik de was nog voor m'n werk kan ophangen.
Tussendoor neem ik te weinig pauze. Daar wil ik wel echt wat aan gaan doen, want ook pauze hoort er gewoon bij en niemand wordt productiever van 8 uur alleen maar naar je scherm kijken. En tóch voel ik me nog steeds schuldig als ik overdag een rondje ga lopen. Gek hé, hoe dat werkt. Maar ik wil echt nooit meer terug naar 3 of 4 dagen op kantoor, in een kantoortuin, waar je eigenlijk geen bal gedaan krijgt omdat je collega maar blijft kleppen. Ook na corona wil ik zeker 2/3 thuis blijven werken!
dinsdag 8 december 2020 om 20:55
Ik vind thuiswerken heerlijk.
Ik ben veel productiever en ook thuis loopt de boel beter voor mijn gevoel.
Ik hoop na corona ook deels thuis te mogen blijven werken. Heb al geluiden opgevangen dat dat kan (50/50).
Wij hebben geen kinderen, 3 slaapkamers en een mooie, grote zolder. Op zolder hadden we al een bureau met 2 schermen en een goede bureaustoel staan (man werkte voor corona 1 dag per week thuis). Ik werk daar nu en man werkt op kantoor (hij heeft een eigen kantoor dus gaat prima).
In het begin aan de eettafel gewerkt, maar kreeg na een tijd last van mijn nek.
Ik ben veel productiever en ook thuis loopt de boel beter voor mijn gevoel.
Ik hoop na corona ook deels thuis te mogen blijven werken. Heb al geluiden opgevangen dat dat kan (50/50).
Wij hebben geen kinderen, 3 slaapkamers en een mooie, grote zolder. Op zolder hadden we al een bureau met 2 schermen en een goede bureaustoel staan (man werkte voor corona 1 dag per week thuis). Ik werk daar nu en man werkt op kantoor (hij heeft een eigen kantoor dus gaat prima).
In het begin aan de eettafel gewerkt, maar kreeg na een tijd last van mijn nek.

vrijdag 11 december 2020 om 22:49
Leuk om alle ideeen en thuis werksituaties te lezen. Ik ben begonnen aan mijn oude bureau, zo’n Ikeading van 10-20 euro. Inmiddels heb ik een zit-stabureau gekocht, ook van de Ikea maar wel ergonomisch. Mijn vriend heeft ook een koptelefoon voor me uitgezocht en besteld. Plus er is een ergonomische muis onderweg met de post. Best veel bij elkaar, maar ik begon rsi-achtingen klachten te krijgen en ook na de Coronacrisis verwacht ik twee dagen in de week thuis te werken.
Ik sport best veel en kook graag uitgebreid, dus tot nu toe bevalt thuiswerken goed.
Ik sport best veel en kook graag uitgebreid, dus tot nu toe bevalt thuiswerken goed.
zaterdag 12 december 2020 om 10:55
Dat verwacht ik ook Tornerose. Daarom komt er straks in ons nieuwe huis ook een zit-/stabureau voor mij. Ik zou dat nu ook al wel willen... maar in onze flat heb ik er simpelweg geen ruimte voor.
Helaas heb ik ook fysieke klachten nu. Komende week maar eens naar de fysio. (een afspraak plannen viel nog niet mee...er zijn blijkbaar veel mensen met vergelijkbare klachten momenteel)
Helaas heb ik ook fysieke klachten nu. Komende week maar eens naar de fysio. (een afspraak plannen viel nog niet mee...er zijn blijkbaar veel mensen met vergelijkbare klachten momenteel)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zaterdag 12 december 2020 om 14:01
Grappig, mijn rugklachten zijn weg sinds ik thuiswerkDoornroosje75 schreef: ↑12-12-2020 10:55Dat verwacht ik ook Tornerose. Daarom komt er straks in ons nieuwe huis ook een zit-/stabureau voor mij. Ik zou dat nu ook al wel willen... maar in onze flat heb ik er simpelweg geen ruimte voor.
zaterdag 12 december 2020 om 17:14
Voor de thuiswerkers die ook een tweede scherm hebben: wat voor eentje hebben jullie? Ik heb er zelf ook eentje maar die is ondertussen wat verouderd, nog steeds prima verder dus niet direct noodzaak voor een nieuwe. Alleen heb ik vandeweek er eentje gezien met een ingebouwde camera en speakers (wat mijn huidige niet heeft) voor best een redelijke prijs: https://www.coolblue.nl/product/805517/ ... e243m.html en met het oog op de komende tijd nog wel thuiswerken met online vergaderen, dacht ik, misschien maar eens kijken naar een andere.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 12-12-2020 18:15
1.75% gewijzigd
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2020 om 17:57
zaterdag 12 december 2020 om 22:57
Mijn vriend en ik werken allebei aan de eettafel. Gaat prima al is het niet ideaal. Ik mis wel mijn twee schermen thuis maar die kan ik helaas niet gebruiken in de remote omgeving waarin ik moet werken.
Ik merk wrl dat ik er thuis op moet letten dat ik voldoende beweeg. Vaak heb ik 's avonds last van mijn benen vanhet lange zitten. Benen strekken en een frisse neus halen schiet er vaak bij in.
Ik merk wrl dat ik er thuis op moet letten dat ik voldoende beweeg. Vaak heb ik 's avonds last van mijn benen vanhet lange zitten. Benen strekken en een frisse neus halen schiet er vaak bij in.
zaterdag 12 december 2020 om 23:06
In het begin aan de eetkamertafel maar nu heb ik gelukkig een werkplekje ingericht. Werkgever heeft het bureau, de bureaustoel, extra scherm, bureaulamp en toetsenbord met muis volledig vergoed. Wel netjes en het is ook veel fijner werken zo. Het was voor corona al de bedoeling om vanaf volgend jaar meer thuis te gaan werken (50/50). Door corona weten we nu dat thuiswerken dus heel goed kan.
zondag 13 december 2020 om 09:22
Man werkt 5 dagen aan een grote keukentafel met 2 schermen, ik werk afwisselend op mijn werk/thuis en schuif dan met mijn laptop aan. Ik vind het gezellig, schil tussendoor de aardappels of gooi de stofzuiger er doorheen en roep dan gekscherend het kantoor is weer schoon.
Nu zoonlief de deur uit gaat, komt zijn kamer vrij en maken we er een logeer- en werkkamer van. Ook wel weer fijn vanwege de vele meetings en ondanks de gezelligheid is het wel steeds behelpen als we eters krijgen.
Nu zoonlief de deur uit gaat, komt zijn kamer vrij en maken we er een logeer- en werkkamer van. Ook wel weer fijn vanwege de vele meetings en ondanks de gezelligheid is het wel steeds behelpen als we eters krijgen.

woensdag 16 december 2020 om 08:06
Ik ben niet je doelgroep, maar wilde toch even vertellen. Ik heb niet twee schermen, maar één redelijke brede. Daarop kan ik makkelijk twee word documenten (bijvoorbeeld) naast elkaar zetten en dan alles goed zien en erin werken. Dat bevalt mij veel beter dan twee verschillende schermen.iceteapeach schreef: ↑12-12-2020 17:14Voor de thuiswerkers die ook een tweede scherm hebben: wat voor eentje hebben jullie? Ik heb er zelf ook eentje maar die is ondertussen wat verouderd, nog steeds prima verder dus niet direct noodzaak voor een nieuwe. Alleen heb ik vandeweek er eentje gezien met een ingebouwde camera en speakers (wat mijn huidige niet heeft) voor best een redelijke prijs: https://www.coolblue.nl/product/805517/ ... e243m.html en met het oog op de komende tijd nog wel thuiswerken met online vergaderen, dacht ik, misschien maar eens kijken naar een andere.
Met intgebouwde camera en speakers heb ik nog niet eerder gezien. Voor online vergaderingen moet ik mijn kleinere laptop erbij pakken, maar dan wissel ik ook eens van werkplek dus dat vind ik niet zo erg.
woensdag 16 december 2020 om 10:36
Ik werk sinds Februari volledig thuis door Corona.
Ik werk gewoon aan de keukentafel op een keukenstoel. Ik heb geen plek voor een bureau. Mijn laptop staat op de thee doos zodat hij hoger staat, ik heb er een 2e scherm naast (mijn eigen PC scherm van zo'n 15+ jaar oud heb ik los gekoppeld - en ja die staat naast de keukentafel op de grond en komt op tafel als ik op mijn PC ga). Ik heb een bluetooth toetsenbord van Action gekoppeld en een muis met draad van werk. Ik klets nu via de speakers van mijn lappie, maar heb nu toch maar een headset besteld (gratis via werk) omdat collega's me soms niet goed horen.
Qua ergonomie, mijn eettafel is precies groot genoeg voor mijn lengte, alleen de keukenstoel zou anders moeten. Ik ben aan het twijfelen om een bureaustoel aan te schaffen maar ik weet niet waar ik het ding moet laten als ik hem niet gebruik, dus ik weet nog niet of ik dat fijn vind. Mijn vriend heeft geen werk dus zit de hele dag thuis bij mij in de woonkamer, dat is soms wel eens lastig voor de concentratie. Maar ja in een kantoortuin had je dat ook.
Ik werk gewoon aan de keukentafel op een keukenstoel. Ik heb geen plek voor een bureau. Mijn laptop staat op de thee doos zodat hij hoger staat, ik heb er een 2e scherm naast (mijn eigen PC scherm van zo'n 15+ jaar oud heb ik los gekoppeld - en ja die staat naast de keukentafel op de grond en komt op tafel als ik op mijn PC ga). Ik heb een bluetooth toetsenbord van Action gekoppeld en een muis met draad van werk. Ik klets nu via de speakers van mijn lappie, maar heb nu toch maar een headset besteld (gratis via werk) omdat collega's me soms niet goed horen.
Qua ergonomie, mijn eettafel is precies groot genoeg voor mijn lengte, alleen de keukenstoel zou anders moeten. Ik ben aan het twijfelen om een bureaustoel aan te schaffen maar ik weet niet waar ik het ding moet laten als ik hem niet gebruik, dus ik weet nog niet of ik dat fijn vind. Mijn vriend heeft geen werk dus zit de hele dag thuis bij mij in de woonkamer, dat is soms wel eens lastig voor de concentratie. Maar ja in een kantoortuin had je dat ook.
woensdag 16 december 2020 om 16:01
Ik werk sinds begin maart volledig thuis. Heb een klein, maar functioneel werkkamertje en zit dus niet aan de keukentafel (gelukkig). Mijn werk vereist de nodige focus, dus het is voor mij prettig om niet teveel om mij heen te zien en te horen.
Ik zit sinds kort op een bureaustoel, daarvoor op een eetkamerstoel en daar zat ik eigenlijk lekkerder op. Maar kreeg wel wat last van mijn rug, dus ik probeer toch maar aan de bureaustoel te wennen.
Ik werk normaal met 2 grote schermen en heb mijn laptop dan dicht, thuis heb ik 1 groot scherm en gebruik ik het scherm van de laptop als tweede scherm. Die gebruik ik ook als ik camera/speaker nodig heb. Gaat goed. Ik zit wel vast aan een netwerkdraadje, wifi is niet zo stabiel bij ons en ik werk met hele grote bestanden wat via de wifi toch vaak niet lekker lukt.
Vanaf vandaag zal ik toch af en toe een paar uurtjes met alleen de laptop aan de keukentafel moeten omdat school dicht is en kind niet groot genoeg om alleen te laten. Dan kan ik niet veel doen, maar het is niet anders. Werkgever is begripvol gelukkig (maar daar wordt het werk niet minder van
)
Ik zit sinds kort op een bureaustoel, daarvoor op een eetkamerstoel en daar zat ik eigenlijk lekkerder op. Maar kreeg wel wat last van mijn rug, dus ik probeer toch maar aan de bureaustoel te wennen.
Ik werk normaal met 2 grote schermen en heb mijn laptop dan dicht, thuis heb ik 1 groot scherm en gebruik ik het scherm van de laptop als tweede scherm. Die gebruik ik ook als ik camera/speaker nodig heb. Gaat goed. Ik zit wel vast aan een netwerkdraadje, wifi is niet zo stabiel bij ons en ik werk met hele grote bestanden wat via de wifi toch vaak niet lekker lukt.
Vanaf vandaag zal ik toch af en toe een paar uurtjes met alleen de laptop aan de keukentafel moeten omdat school dicht is en kind niet groot genoeg om alleen te laten. Dan kan ik niet veel doen, maar het is niet anders. Werkgever is begripvol gelukkig (maar daar wordt het werk niet minder van

woensdag 16 december 2020 om 17:44
Weet je dat zeker?meisje22 schreef: ↑12-12-2020 22:57Mijn vriend en ik werken allebei aan de eettafel. Gaat prima al is het niet ideaal. Ik mis wel mijn twee schermen thuis maar die kan ik helaas niet gebruiken in de remote omgeving waarin ik moet werken.
Ik heb met veel verschillende remote werkomgevingen gewerkt en ze ondersteunen allemaal 2 schermen.
woensdag 16 december 2020 om 19:02
Dat is wel een heel erg kort door de bocht opmerking en klopt niet.
Ik heb een drukke baan, die ik sinds maart volledig thuis uitvoer en ik werk meer dan 8 uur per dag. Om eerlijk te zijn: sinds ik volledig thuis werk, is mijn baan nog drukker dan toen ik op kantoor zat. Voor corona was thuis werken een garantie voor lekker door kunnen werken en niet gestoord worden. Dat is nu niet meer zo, ik word veel vaker gemaild, gebeld en krijg doorlopend chatjes dan voor het 100% thuiswerk tijdperk.
Toch probeer ik rond lunchtijd tijd te blokkeren voor lunch en ommetje. Ook blokkeer ik standaard mijn agenda na 16.30 uur.
m.i. heeft het te maken met het zo goed mogelijke managen van je tijd en het voorkomen van een door anderen vol geplande agenda waardoor de broodnodige ontspanning tussen door niet meer mogelijk is.
Ik stop niet klokslag 16.30 met werken, maar ik voorkom hiermee wel dat een ander bepaalt tot hoe laat ik werk en het geeft me de mogelijkheid om nog wat te sporten of te wandelen met nog een beetje daglicht als ik daar zin in heb.
Ik ben ook tegen mensen aangelopen die zeiden: wat zeur je nou, je werkt thuis, dan kun je toch wel tot.......noem maar een tijd, beschikbaar zijn. Dat doe ik alleen als het noodzakelijk is, maar niet omdat dat voor iemand anders toevallig gemakkelijker is. Want als ik daar aan begin, dan is het eind zoek en werk ik van 's morgens 7 tot 's avonds 10 uur.
Zelf werk ik nu nog aan de keukentafel, maar ik heb een werkplek aangeschaft en kan daardoor binnenkort op zolder gaan werken. Dat is rustiger werken en ik kan de deur achter me dicht trekken als ik klaar ben met werken i.p.v. dat ik altijd tegen mijn werkplek aan kijk.
woensdag 16 december 2020 om 23:48
Ik werkte sowieso al 90% van mijn tijd thuis in mijn eigen kamer zonder afleiding. Voor mij dus feitelijk geen veranderingen qua omstandigheden. In pre-coronatijd werkte ik af en toe bij een klant op locatie, maar ik vond dat altijd erg vermoeiend met al dat rumour en beweging om me heen, het feit dat anderen mijn scherm kunnen zien en het gereis heen en weer. Kantoortuinen zijn echt de slechtste uitvinding ooit en wat dat betreft hoop ik dat corona blijvend invloed zal hebben.
donderdag 17 december 2020 om 08:35
Dat is ook een kwestie van plannen. Als ik het laat gebeuren zit ik van 7.30...20.00 in Teams-meetings. Maar ik heb bewust een aantal tijdsloten (is dat een Nederlands woord?) op OoO gezet, zodat daar niets wordt ingepland. Van 7-9, 12-13.30 en van 17.00-19.00 staat mijn agenda op paars.Boarn schreef: ↑04-12-2020 04:51Gastenslaapkamer, daar hadden we al een bureau staan. Stoel van werk geleend, beelďschermen ed hadden we al in huis.
Mijn teamsmeetingen lopen soms van 9 tot 5 af en aan door. Ik ben al blij dat ik soms ff tussendoor naar beneden kan voor thee of een hap eten wat ik dan achter mn bureau opeet. Kan ik nog net de dat mailtje versturen voordat de volgende vergadering start. Een ommetje zit er echt niet in. Lijkt me ook dat als je daar tijd voor hebt, je geen drukke baan hebt of geen 8 uur per dag werkt?
donderdag 17 december 2020 om 09:47

donderdag 17 december 2020 om 09:58
Ik heb sinds 7 weken een nieuwe baan, was op kantoor tot nu toe maar sinds deze week werk ik thuis.
Dat heb ik bij vorige werk ook een tijdje gedaan bij de 1e lockdown, een paar dagen per week, maar het is toch echt weer even wennen.
Al is het ook wel lekker rustig thuis, ik woon alleen en ik heb geen kinderen.
(Wel katten die vinden dat thuiswerken inhoudt dat ik ze de hele dag aandacht geef)
Ik heb een werkkamer met een bureautje wat niet heel groot is maar als ik er niet te veel rommel op heb past het wel.
Ik zat ook te denken om aan de eettafel te werken maar ik geloof dat ik me wel red zo en ik vind het toch prettig op een of andere manier om in een andere ruimte dan dat ik leef/meestal ben.
Dat thuiswerken is nog maar een paar dagen, morgen en volgende week 2, dan heb ik vakantie tot 4 jan., en daarna zien we verder.
(Op kantoor is op zich ook genoeg ruimte en zeker nu is het niet druk, toch is geadviseerd om thuis te werken als het kan zodat je niet hoeft te reizen/zo min mogelijk contact hebt met mensen)
Meisje22: ik ook helaas, ik heb thuis geen 2e scherm, heb ik en een scherm en een splitter voor nodig die ik aan zou moeten schaffen, en voor die paar dagen of misschien paar weken vind ik dat nogal zonde dus idd dan maar klieren met 1 scherm. (maar handig is anders...)
Dat heb ik bij vorige werk ook een tijdje gedaan bij de 1e lockdown, een paar dagen per week, maar het is toch echt weer even wennen.
Al is het ook wel lekker rustig thuis, ik woon alleen en ik heb geen kinderen.
(Wel katten die vinden dat thuiswerken inhoudt dat ik ze de hele dag aandacht geef)
Ik heb een werkkamer met een bureautje wat niet heel groot is maar als ik er niet te veel rommel op heb past het wel.
Ik zat ook te denken om aan de eettafel te werken maar ik geloof dat ik me wel red zo en ik vind het toch prettig op een of andere manier om in een andere ruimte dan dat ik leef/meestal ben.
Dat thuiswerken is nog maar een paar dagen, morgen en volgende week 2, dan heb ik vakantie tot 4 jan., en daarna zien we verder.
(Op kantoor is op zich ook genoeg ruimte en zeker nu is het niet druk, toch is geadviseerd om thuis te werken als het kan zodat je niet hoeft te reizen/zo min mogelijk contact hebt met mensen)
Meisje22: ik ook helaas, ik heb thuis geen 2e scherm, heb ik en een scherm en een splitter voor nodig die ik aan zou moeten schaffen, en voor die paar dagen of misschien paar weken vind ik dat nogal zonde dus idd dan maar klieren met 1 scherm. (maar handig is anders...)

donderdag 17 december 2020 om 10:35
Hallo, allemaal. ik werk al zo sinds het begin van de quarantaine. het was niet makkelijk om er eerst aan te wennen, maar er was geen uitweg. ik heb mijn kamer comfortabel gemaakt en alle afleidingen tot een minimum beperkt, maar ik ben lui op het werk van tijd tot tijd. Thuis werken heeft zijn voor-en nadelen. Ik kan niet zeggen dat het niet echt is.

donderdag 17 december 2020 om 12:00
Het heeft idd allebei voor en nadelen.
Ik ben bijvoorbeeld enorm perfectionistisch en thuis ga ik veel makkelijker over mijn grenzen.
Ik ben behoorlijk koppig normaal
maar ik heb ff met mn manager overlegd en ik ga toch haar advies opvolgen, niet werken (ook geen paar uurtjes) op dagen dat ik normaal vrij ben, ook thuis echt alleen maar op dagen dat ik normaal naar kantoor zou gaan.
En dan (als het me lukt) geen uren achter elkaar maar na 2 uur even een korte pauze. Ik hoop dat het me lukt om niet eigenwijs te zijn
en me daar aan te houden.
Nogmaals ik werk daar nog maar net en begin net een klein beetje te wennen en nu gaat er alweer iets veranderen doordat ik voorlopig thuiswerk.
Al ben ik wel erg blij dat ze daar niet moeilijk over doen want ik wil uiteraard liever geen risico lopen. Ik ben niet bang om ziek te worden maar dit virus is echt geen lolletje begin ik te vermoeden.
En misschien is het ook maar voor even, volgende week nog 2 dagen en dan vakantie, en in januari zien we het wel weer hoe we het gaan doen.
Ik ben bijvoorbeeld enorm perfectionistisch en thuis ga ik veel makkelijker over mijn grenzen.
Ik ben behoorlijk koppig normaal

En dan (als het me lukt) geen uren achter elkaar maar na 2 uur even een korte pauze. Ik hoop dat het me lukt om niet eigenwijs te zijn

Nogmaals ik werk daar nog maar net en begin net een klein beetje te wennen en nu gaat er alweer iets veranderen doordat ik voorlopig thuiswerk.
Al ben ik wel erg blij dat ze daar niet moeilijk over doen want ik wil uiteraard liever geen risico lopen. Ik ben niet bang om ziek te worden maar dit virus is echt geen lolletje begin ik te vermoeden.
En misschien is het ook maar voor even, volgende week nog 2 dagen en dan vakantie, en in januari zien we het wel weer hoe we het gaan doen.
donderdag 17 december 2020 om 16:24
Als vriend ook thuis werkt (4 dagen pw) dan werk ik aan de keukentafel. Op zich vind ik dat wel best, al mis ik een goede bureaustoel. Van de eettafelstoelen krijg ik een stram lijf. En op vrijdag is vriend vrij en zit ik prinsheerlijk in zijn mancave op zolder te werken.
Ik heb verder ook niks aangeschaft voor het thuiswerken, behalve een ruis-onderdrukkende headset voor het vele online vergaderen. Want ik werk altijd al overal en nergens met mn laptop.
Vriend heeft wel een extra beeldscherm meegenomen van kantoor.
Ik heb verder ook niks aangeschaft voor het thuiswerken, behalve een ruis-onderdrukkende headset voor het vele online vergaderen. Want ik werk altijd al overal en nergens met mn laptop.
Vriend heeft wel een extra beeldscherm meegenomen van kantoor.
donderdag 17 december 2020 om 17:05
Ik werkte ook al voor de corona structureel 2,5 dag van de 3,5 dag die ik werk thuis. Dit deed ik altijd aan de keukentafel, wat niet altijd handig is. Werkspullen die overal liggen, schermen telkens opruimen omdat we die tafel ook gebruiken om met ons gezin aan te eten.
Sinds een paar weken is de schuur klaar die bij ons huis aan zit. Die hebben we geïsoleerd, opgeruimd en ingericht als kantoor. Ik ben er zo blij mee, met m'n eigen plekje. Einde werkdag, computer uit, spullen waar ik aan werk kan ik laten liggen deur dicht en klaar. eindelijk al mijn zooi uit de woonkamer.
Nu de kids weer thuisonderwijs krijgen is het even kijken wat handig is, de jongste denk ik bij mij in het kantoor, die is nogal snel afgeleid en de oudste op haar kamer of in de woonkamer.
Sinds een paar weken is de schuur klaar die bij ons huis aan zit. Die hebben we geïsoleerd, opgeruimd en ingericht als kantoor. Ik ben er zo blij mee, met m'n eigen plekje. Einde werkdag, computer uit, spullen waar ik aan werk kan ik laten liggen deur dicht en klaar. eindelijk al mijn zooi uit de woonkamer.
Nu de kids weer thuisonderwijs krijgen is het even kijken wat handig is, de jongste denk ik bij mij in het kantoor, die is nogal snel afgeleid en de oudste op haar kamer of in de woonkamer.

vrijdag 18 december 2020 om 07:13
Dat is echt een nadeel van thuiswerken, ik heb dat ook.meisje22 schreef: ↑12-12-2020 22:57Mijn vriend en ik werken allebei aan de eettafel. Gaat prima al is het niet ideaal. Ik mis wel mijn twee schermen thuis maar die kan ik helaas niet gebruiken in de remote omgeving waarin ik moet werken.
Het is dat mijn collega mij erop attendeerde anders zou ik er niet aan denken.
Op kantoor is even lopen toch makkelijker, je loopt even naar een collega, gaat koffie halen enz.
Ik mis ook 2 schermen maar voor die paar dagen of misschien weken (is nog niet duidelijk, na vakantie kijken we verder)
een splitter en scherm aanschaffen dat vind ik een beetje overdreven.
Misschien hele stomme tip maar ik maak soms foto's met mobiel zodat ik niet te veel hoef te vogelen met 1 scherm.
Dikkoppie: wat fijn en wat slim dat je een plekje voor jezelf hebt gecreeerd!
Mijn bureautje is niet erg groot maar ook ik vind het fijn om een aparte werkplek te hebben,
ook al woon ik alleen in een huis met 2 ruime slaapkamers en 1 kleine dus ruimte zat maar idd alleen al
de hele tijd spullen heen en weer slepen dat is niet prettig.
(want ik wil ook andere dingen doen aan mijn eettafel en bovendien heb ik een hekel aan rommel)