Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Ik heb de firefox en ook hier worden de nieuwe onderdelen vaak niet geladen. Zit ik te wachten op een antwoord wat niet komt. Sluit ik FF af en dan staan er opeens vijf reacties. En ik heb dat ook alleen maar op het forum. IE is helemaal een drama
Ik weet nog wel een partij die heel goede technische mensen levert. Interesse? Jullie hebben mijn emailadres
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
na helemaal happy te zijn met chrome, helaas daar nu ook problemen. Heel traag en na een aantal topics loopt het vast. Ben nu naar Safari, maar daar is het ook echt rete traag
Goh....zou het dan toch aan het....FORUM liggen?
Hier FF maar ook erg traag en de pagina's laden soms zelfs helemaal niet.

Nooit met FF gehad, IE hoef ik niet eens te proberen.
Het lijkt vandaag wel erger dan anders. Na een keer of 10 proberen, is het me nu eindelijk gelukt op dit topic te komen zonder foutmelding. Zojuist een reactie getypt bij een ander topic, ik klik op "Bekijk bericht" en ja hoor, weer een foutmelding, weg bericht. Ik vind het nu toch wel lang duren. Helaas is Chrome installeren hier geen optie, want ik zit op het werk. Dan maar tot vanavond wachten tot ik weer op het forum kan kijken.
Naomi, dat probleem wat ik had doorgegeven (dat alleen bij overig de naam en tijd end. weg zijn gevallen) is de techn. dienst al bijna een week mee bezig. Misschien kunnen ze even vragen aan Angel 1 hoe zij het de vorige keer had opgelost, toen was het in 3 min. verholpen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb geen forumbug maar kom even melden dat ik af en toe gek word van al die bewegende toestanden van reclame, bovenin het scherm met reclame en dan rechts nog 2, van viva en die stomme nivea reclame of de flaironline.

Ik word er echt niet goed van het is bijna onmogelijk om een openingspost te lezen omdat alles boven in het scherm en rechts beweegt en knippert.

Mag het beeld alsjeblieft wat rustiger?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:jasmine schreef op 14 mei 2009 @ 10:11:

Ik heb geen forumbug maar kom even melden dat ik af en toe gek word van al die bewegende toestanden van reclame, bovenin het scherm met reclame en dan rechts nog 2, van viva en die stomme nivea reclame of de flaironline.

Ik word er echt niet goed van het is bijna onmogelijk om een openingspost te lezen omdat alles boven in het scherm en rechts beweegt en knippert.

Mag het beeld alsjeblieft wat rustiger?Ik heb bij windows ->configuratiescherm->internetopties-> de popupblokkering aangevinkt en bij mij is het rechts, boven en onder helemaal wit, geen last van reclames.
quote:mylenevalerie schreef op 14 mei 2009 @ 10:16:

[...]

Ik heb bij windows ->configuratiescherm->internetopties-> de popupblokkering aangevinkt en bij mij is het rechts, boven en onder helemaal wit, geen last van reclames.

Ha Mylene, heel erg bedankt voor het meedenken!

Ik zit in FF omdat met windows het geen doen is op deze site dus mocht iemand zo'n tip voor mij hebben in FF dan hou ik me aanbevolen. Was zelf ook al aan het googelen om te kijken of ik het op kan lossen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:jasmine schreef op 14 mei 2009 @ 10:21:

[...]

Ha Mylene, heel erg bedankt voor het meedenken!

Ik zit in FF omdat met windows het geen doen is op deze site dus mocht iemand zo'n tip voor mij hebben in FF dan hou ik me aanbevolen. Was zelf ook al aan het googelen om te kijken of ik het op kan lossen.

He Jas, oh jammer met FF kan ik je niet helpen. Ik blijf maar bij IE, ben een van de weinige die tot nu toe (even afkloppen) geen foutmeldingen krijg en eraf gegooid word. Misschien komt het omdat ik geen reclames en advertenties heb?

Succes verder ermee .
quote:Sophy schreef op 13 mei 2009 @ 21:42:

2. Op de 'gewone' versie: die functie op mobiel dat je je actieve onderwerpen kan bekijken is super. Kan dat ook op de gewone versie geintroduceerd worden? Dus dat je in 1 oogopslag ziet in welke topics waar jij hebt gereageerd weer een reactie is geweest....

Of is het er al, maar ken ik het niet?

dat kan toch via notificaties?

( boven de OP op het belletje klikken.)
Nog maar even klagen...het is heel irritant dat ik nog steeds de balk niet altijd boven mijn reageervenster heb staan. En áls de balk er staat, zitten de smilies er vaak niet bij.

En ik ga niets anders installeren/downloaden. Het probleem ligt bij jullie, op geen enkel ander forum heb ik er last van.
quote:jasmine schreef op 14 mei 2009 @ 10:11:

Mag het beeld alsjeblieft wat rustiger?Geve heeft geloof ik vorige week uitgelegd hoe je dat kon doen....ook in FF kan je die dingen dus uitzetten. Als ik het me goed herinner had hij daarvoor adblocker oid.
Oh het was niet Geve maar Jaschenca ;)

Zie hier:

Firefox is snel, heeft veel in huis én een addon adblocker én is een stuk veiliger dan IE. Firefox heeft ook een spellingchecker (ook in het Nederlands ), maar die kun je aan en uit zetten. De addons voor Firefox kun je van hun website downloaden, het installeren gaat in principe vanzelf.
Hoi allemaal,

Foutmelding: Ik word straks gebeld over de stand van zaken, dus later vandaag meer!

MV, over jouw probleem heb ik nog niets te melden helaas. Vorige keer was de oorzaak duidelijk (te lange topicnaam), nu niet...

Sophy, als je op het loepje klikt onder je avatar zie je een overzicht van de topics waarin je gereageerd hebt en zie je in 1 oogopslag wanneer daar voor het laatst in gereageerd is. Ik zal op de mobiele versie (ben daar nog niet zo in thuis) kijken of dit dezelfde lijst is die jij bedoelt...

grtjs, Naomi
Ik kan nog steeds niet naar een pijler. Alleen via een omweg.

En ja die foutmelding he...GRMBL%&$$#%
Update: ik ben net bijgepraat door de afdeling die hier nu mee bezig is. Het probleem lijkt toch in de rechterkolom te zitten (kwamen we tijdens het telefoongesprek achter). Helaas kan ik nog niets melden over een oplossing, maar als de oorzaak eenmaal gevonden is laat die vast niet lang op zich wachten...

Sorry voor het ongemak!

grtjs, Naomi
thanks mod!
Ik vind het wel een psychologische studie waard. Al dat (verplichte) gedownload zodat je verder kan met vertellen hoe je bijv de getrouwde buurman kan neuken, of wie het vooral met Xidols niet had moeten winnen.

Of op z'n minst een intern onderzoek of een techknullie toevallig aandelen heeft bij andere browsers.

Ik denk trouwens dat het NIET -alleen- ligt aan de rechter kolom.

Je kan nl heel goed het forum op om álle topics te lezen als je NIET ingelogd bent. En dan heb je echt net zo hard die oervervelende rechterkolom.

De ellende begint pas bij inloggen.

Naast dat er al maanden (jaren?) geklaagd wordt over fouten,

en tips als javascript uitzetten (nu) of een emmer koekjes legen (eerder) echt niet werkt (bij mij) en

mensen (je gebruikers) eerst echt niet serieus genomen werden met hun (beginnende) klachten,

vind ik dat als jij een gewichtigere collega moet sturen omdat je anders niet serieus genomen wordt door minimaal 3 afdelingen, die kennelijk allemaal afzonderlijk werken, de situatie meermalen triester dan ooit tevoren bij Viva.
quote:kjong schreef op 14 mei 2009 @ 21:06:

Naast dat er al maanden (jaren?) geklaagd wordt over fouten,

en tips als javascript uitzetten (nu) of een emmer koekjes legen (eerder) echt niet werkt (bij mij) en

mensen (je gebruikers) eerst echt niet serieus genomen werden met hun (beginnende) klachten,

vind ik dat als jij een gewichtigere collega moet sturen omdat je anders niet serieus genomen wordt door minimaal 3 afdelingen, die kennelijk allemaal afzonderlijk werken, de situatie meermalen triester dan ooit tevoren bij Viva.Dat zeg ik...
@Kjong, de rechterkolom is voor niet-ingelogde mensen in bepaalde opzichten anders dan voor wel-ingelogde mensen. Daarom is 't juist des te aannemelijker dat 't probleem daarin zit. De forumsoftware zelf (alles in het midden zonder onderbalk, bovenbalk en rechterbalk) is uitvoerig getest en zonder de omlijsting komt de foutmelding daarin niet voor. Dit probleem is nu juist zo lastig te onderzoeken doordat allerlei mogelijke oorzaken eerst uitgesloten moeten worden. Maar goed, het duurt natuurlijk veel te lang, dat ben ik met iedereen hier eens...

Wat dat 'gewicht' betreft: 't is niet zozeer dat ik niet serieus genomen word, want dat word ik wel. 't Is meer dat mijn collega meer/andere ingangen heeft bij die afdelingen dan ik. Bovendien is zij op werkdagen langer aanwezig dan ik (ik werk parttime) en daardoor in staat er meer bovenop te zitten.

Ik hoop echt heel erg dat ik vandaag goed nieuws heb want geloof me, ik baal hier net zo van als jullie...

grtjs, Naomi
Het zal aan mij liggen hoor, maar dan haal je dat forum toch uit de lucht en dan ga je toch met een stel mensen aan het werk om het zo snel mogelijk weer foutloos te laten draaien?

Ik ga nog effe gokken...we tillen het nóg een weekendje over!
Right, en als het forum uit de lucht gehaald wordt, dan klaagt men daar weer over Bovendien is het niet nodig dat ie offline gaat. Want zowel; dan hadden ze dat allang gedaan.
Ik denk dat de meesten liever zien dat ie even helemaal uit de lucht gaat en weer helemaal goed werkend terug komt, dan een updeetje op maandag, woensdag, vrijdag en volgende week waarschijnlijk ook nog, wat dan vervolgens ook niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven