Fling met bezette man (fout, ik weet het)
zaterdag 19 december 2020 om 21:43
Hoi allemaal,
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; ik heb nu al zo’n anderhalf jaar een fling (inclusief een paar keer sex) met een bezette man. Het gaat af en aan; toen ik een korte relatie had, heb ik hem afgehouden en het contact stop gezet; ik wil niet vreemdgaan. Maar, hij is wel een paar keer met mij vreemdgegaan. We ontmoetten elkaar en daarna begon hij me vrij actief te versieren. Ik wist dat hij bezet was, daar maakte hij geen geheim van. Ik nam mezelf voor om niet met hem naar bed te gaan, maar dat is dus mislukt. Daarna bleven we contact houden. Niet ontzettend vaak, maar sporadisch appjes van zijn kant dat hij aan me denkt. Ik heb hem onomwonden gezegd dat ik best vrienden wil zijn maar niet meer met hem naar bed wil gaan. We hebben toen, maanden later, nog eens afgesproken zonder seks te hebben en dat was erg leuk. Hij sloot af met een handkus. Daarna voegde hij me toe op de socials en begon dingen te liken die ik postte. Voor wat ik kon zien volgt hij verder alleen ‘echte vrienden’ en een paar atleten en acteurs, het is dus niet zo dat z’n hele socials vol staan met andere meiden waarbij hij dit ook doet. Hij appte me zo nu en dan als hij in de stad was waar ik woon (hij woont vrij ver weg, moet soms hier zijn voor werk). Uiteindelijk zijn we weer naar bed gegaan met elkaar en merkte ik dat ik gevoelens kreeg. Dit eerlijk benoemd richting hem, gezegd dat ik ermee wilde stoppen. Ook hij gaf toe gevoelens te hebben en ‘teveel’ aan me te denken. Ik liet hem los, kreeg een echte relatie. Tijdens die relatie heeft hij me geappt om te vragen of ik af wilde spreken, ik heb hier nee op gezegd.
Uiteindelijk bleef hij mn posts liken en appte me weer toen ik single was. Hij zou naar mijn stad komen, maar dat ging uiteindelijk laatste moment niet door. Om de 2 maanden appt hij sowieso hoe het met me gaat, dat hij aan me denkt etc.
Nu heeft hij me weer benaderd en komt hij volgende week weer hier heen.
En ik merk dat ik in de war ben. Ik word heen en weer geslingerd tussen oprechte gevoelens voor hem. Niet erg diep, maar wel kriebels. Maar ook schuldgevoelens richting zijn vriendin (er zijn gelukkig geen kinderen in het spel). Ik weet donders goed dat wat ik doe en hij doet niet door de beugel kan. En ik weet ook donders goed dat ik voor hem waarschijnlijk maar ‘leuk vermaak’ ben. Dat hij echt niet bij z’n vriendin weg gaat, zo naïef ben ik niet. Toch twijfel ik op bepaalde momenten oprecht aan of hij niet meer voelt. Zijn oprechte interesse, hoe teder en lief hij doet, het contact met me opnemen als hij aan me denkt en me mist. Het gaat net iets verder dan wat ik van eerdere ‘neukertjes/scharrels’ gewend ben. Ik weet overigens ook niet, of als hij bv een relatie met me zou willen, ik dat wel met hem wil. Daar ken ik hem nog niet goed genoeg voor en een man die zo makkelijk vreemd gaat vind ik voor een relatie geen heel aantrekkelijke optie.
Wat ik met dit topic wil weet ik niet, ik denk mijn ei kwijt. Of misschien horen dat het er inderdaad op lijkt dat hij ‘meer’ wil?(ik ben gewoon maar eerlijk). Ik weet dat ik dit los moet laten, maar het lukt me nog niet. Ik merk dat het laatste half jaar zijn toenaderingspogingen wat toenemen. Dat hij me vaker appt en ook over meer persoonlijke dingen appt, langer doorappt etc. Ik snap niet goed waarom hij dit doet. Het is vrij makkelijk om te achterhalen wie zijn vriendin is (ik weet wie ze is) dus hij neemt een enorm risico door dit met mij te doen. Ik zal hem niet verlinken, maar ik snap niet waarom hij zich op zulk glad ijs wil begeven. Ps: ik weet niet of hij gelukkig of ongelukkig is in zijn huidige relatie, daar hebben we het niet over.
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; ik heb nu al zo’n anderhalf jaar een fling (inclusief een paar keer sex) met een bezette man. Het gaat af en aan; toen ik een korte relatie had, heb ik hem afgehouden en het contact stop gezet; ik wil niet vreemdgaan. Maar, hij is wel een paar keer met mij vreemdgegaan. We ontmoetten elkaar en daarna begon hij me vrij actief te versieren. Ik wist dat hij bezet was, daar maakte hij geen geheim van. Ik nam mezelf voor om niet met hem naar bed te gaan, maar dat is dus mislukt. Daarna bleven we contact houden. Niet ontzettend vaak, maar sporadisch appjes van zijn kant dat hij aan me denkt. Ik heb hem onomwonden gezegd dat ik best vrienden wil zijn maar niet meer met hem naar bed wil gaan. We hebben toen, maanden later, nog eens afgesproken zonder seks te hebben en dat was erg leuk. Hij sloot af met een handkus. Daarna voegde hij me toe op de socials en begon dingen te liken die ik postte. Voor wat ik kon zien volgt hij verder alleen ‘echte vrienden’ en een paar atleten en acteurs, het is dus niet zo dat z’n hele socials vol staan met andere meiden waarbij hij dit ook doet. Hij appte me zo nu en dan als hij in de stad was waar ik woon (hij woont vrij ver weg, moet soms hier zijn voor werk). Uiteindelijk zijn we weer naar bed gegaan met elkaar en merkte ik dat ik gevoelens kreeg. Dit eerlijk benoemd richting hem, gezegd dat ik ermee wilde stoppen. Ook hij gaf toe gevoelens te hebben en ‘teveel’ aan me te denken. Ik liet hem los, kreeg een echte relatie. Tijdens die relatie heeft hij me geappt om te vragen of ik af wilde spreken, ik heb hier nee op gezegd.
Uiteindelijk bleef hij mn posts liken en appte me weer toen ik single was. Hij zou naar mijn stad komen, maar dat ging uiteindelijk laatste moment niet door. Om de 2 maanden appt hij sowieso hoe het met me gaat, dat hij aan me denkt etc.
Nu heeft hij me weer benaderd en komt hij volgende week weer hier heen.
En ik merk dat ik in de war ben. Ik word heen en weer geslingerd tussen oprechte gevoelens voor hem. Niet erg diep, maar wel kriebels. Maar ook schuldgevoelens richting zijn vriendin (er zijn gelukkig geen kinderen in het spel). Ik weet donders goed dat wat ik doe en hij doet niet door de beugel kan. En ik weet ook donders goed dat ik voor hem waarschijnlijk maar ‘leuk vermaak’ ben. Dat hij echt niet bij z’n vriendin weg gaat, zo naïef ben ik niet. Toch twijfel ik op bepaalde momenten oprecht aan of hij niet meer voelt. Zijn oprechte interesse, hoe teder en lief hij doet, het contact met me opnemen als hij aan me denkt en me mist. Het gaat net iets verder dan wat ik van eerdere ‘neukertjes/scharrels’ gewend ben. Ik weet overigens ook niet, of als hij bv een relatie met me zou willen, ik dat wel met hem wil. Daar ken ik hem nog niet goed genoeg voor en een man die zo makkelijk vreemd gaat vind ik voor een relatie geen heel aantrekkelijke optie.
Wat ik met dit topic wil weet ik niet, ik denk mijn ei kwijt. Of misschien horen dat het er inderdaad op lijkt dat hij ‘meer’ wil?(ik ben gewoon maar eerlijk). Ik weet dat ik dit los moet laten, maar het lukt me nog niet. Ik merk dat het laatste half jaar zijn toenaderingspogingen wat toenemen. Dat hij me vaker appt en ook over meer persoonlijke dingen appt, langer doorappt etc. Ik snap niet goed waarom hij dit doet. Het is vrij makkelijk om te achterhalen wie zijn vriendin is (ik weet wie ze is) dus hij neemt een enorm risico door dit met mij te doen. Ik zal hem niet verlinken, maar ik snap niet waarom hij zich op zulk glad ijs wil begeven. Ps: ik weet niet of hij gelukkig of ongelukkig is in zijn huidige relatie, daar hebben we het niet over.
dilanaaf wijzigde dit bericht op 19-12-2020 21:54
15.18% gewijzigd
zondag 20 december 2020 om 19:13
Ja zo moet het inderdaad niet nee.noorderlicht76 schreef: ↑20-12-2020 18:46dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. de man spiegelt beiden wat voor, liegt en bedreigt en zij gaan elkaar haten.
zondag 20 december 2020 om 19:30
Even alles gelezen en ik zie hier mensen zeggen dat vrouwen die van een relatie weten en toch seks hebben met bezette man in kwestie niet schuldig zijn. Waarom eigenlijk niet? Zij doen toch ook willens en wetens een ander mens pijn met hun actie? Het is dan wel niet hun verantwoordelijkheid maar ze werken er net zo hard aan mee. Ik neem aan dat niemand hier een ander gaat helpen om iemand lichamelijk pijn te doen, maar geestelijk is opeens geen issue?
Ik hoop altijd dat karma langskomt als ze daarna zelf in een relatie zitten.

zondag 20 december 2020 om 19:43
Ik kan me persoonlijk ook niet verplaatsen in een vrouw die een affaire/verhouding wil met een bezette man. Wel kan ik me voorstellen dat een single vrouw seks heeft met wie zij wil. Of zo’n man bezet is of niet, is niet haar probleem. Zij wil gewoon seks. En dat is haar goed recht. Ik vind dus niet dat zo’n vrouw fout zit. En ik vind dat je zo’n andere vrouw beter dankbaar kan zijn, want ze helpt je met het tonen van de ware aard van je partner. Een van mijn beste vriendinnen was 8 jaar samen en 1,5 jaar getrouwd toen ze erachter kwam dat hij vreemdging. Ze heeft hem direct verlaten, want ze heeft hem altijd gezegd: ik ga nooit bij je weg, tenzij je vreemdgaat. Mijn vriendin is die andere vrouw nu zó dankbaar. Want ze is zoveel gelukkiger zonder hem. En ze is inmiddels ook allang weer verder gegaan met een lieve, trouwe man. Samenwonend en in verwachting van haar eerste kindje. Ze neemt die andere vrouw oprecht niets kwalijk. Dat is in mijn ogen zelfrespect. Want met alle geweld een man (voor jezelf) willen die jou simpelweg niet trouw wil zijn, vind ik net zo wanhopig als een vrouw die achter bezette mannen aanjaagt.justagirly schreef: ↑20-12-2020 14:25Dat is wel waar, en toch zou ik zelf nooit langdurig de vrouw ernaast (willen) zijn.
Als ze erover liegen ja dan kun je er per ongeluk intrappen. Maar vast niet voor lange tijd.
Ik vind wel wat van iemand die dat wel doet. Kun je het wel rechtpraten, dat die ander nog fouter is, maar je faciliteert het toch en doet eraan mee, als neukertje zijnde.
En ik praat daarover, omdat TO nu hetzelfde doet.
En ja, natuurlijk is degene in de relatie het meest fout. En reken maar dat die van mij dan ook het meest op zijn lazer zou krijgen. Been there, done that.
En ik heb toen dat neukertje ook verteld wat ik van haar vond. Dat zal ik hier niet herhalen, maar ik denk er nog steeds zo over.
Ik wens TO succes ermee en hopelijk maakt ze het van de andere kant ook eens mee.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 20-12-2020 19:44
4.27% gewijzigd

zondag 20 december 2020 om 19:43
Nou echt hoor, je mag mensen niet oplichten, je mag niet van mensen stelen, in de supermarkt ga je ervan uit dat iedereen een beetje vriendelijk tegen elkaar doet. Maar met iemand zijn levenspartner seks hebben, en iemand zijn leven willens en wetens compleet op zijn kop zetten, iemand met jarenlange vertrouwens issues opzadelen en met verdriet dat is geen probleem. Want ja bent diegene niks verschuldigd want je kent elkaar niet.Borstel schreef: ↑20-12-2020 19:30Even alles gelezen en ik zie hier mensen zeggen dat vrouwen die van een relatie weten en toch seks hebben met bezette man in kwestie niet schuldig zijn. Waarom eigenlijk niet? Zij doen toch ook willens en wetens een ander mens pijn met hun actie? Het is dan wel niet hun verantwoordelijkheid maar ze werken er net zo hard aan mee. Ik neem aan dat niemand hier een ander gaat helpen om iemand lichamelijk pijn te doen, maar geestelijk is opeens geen issue?
Ik zal het onthouden als ik de volgende keer tegen iemand zijn auto aanknal en weg rijd zonder mijn gegevens achter te laten. Mensen vinden dit misschien een stom voorbeeld, maar dit zou rete asociaal zijn. Terwijl het leed van vreemdgaan vele malen hoger is dan dat van een auto met een deuk. En op de één of andere manier is het ene sociaal enigszins geaccepteerd en het andere ronduit asociaal. En dat voor een beetje seks en aandacht..

zondag 20 december 2020 om 19:49
Ik vind je vergelijking inderdaad niet opgaan. Want intimiteit, seks en aandacht zijn een totaal ander onderwerp dan de andere dingen jij noemt. Niemand kan voor een ander bepalen wat wel/niet mag op gebied van liefde & seks. Je bepaalt dit uitsluitend voor jezelf. En je hoopt dat je partner er hetzelfde instaat als jij. Dezelfde waarden en normen deelt. En zich daar ook altijd aan gaat houden. Je hebt geen controle over wat anderen doen en je hebt er al helemaal niets over te zeggen.JenBarber schreef: ↑20-12-2020 19:43Nou echt hoor, je mag mensen niet oplichten, je mag niet van mensen stelen, in de supermarkt ga je ervan uit dat iedereen een beetje vriendelijk tegen elkaar doet. Maar met iemand zijn levenspartner seks hebben, en iemand zijn leven willens en wetens compleet op zijn kop zetten, iemand met jarenlange vertrouwens issues opzadelen en met verdriet dat is geen probleem. Want ja bent diegene niks verschuldigd want je kent elkaar niet.
Ik zal het onthouden als ik de volgende keer tegen iemand zijn auto aanknal en weg rijd zonder mijn gegevens achter te laten. Mensen vinden dit misschien een stom voorbeeld, maar dit zou rete asociaal zijn. Terwijl het leed van vreemdgaan vele malen hoger is dan dat van een auto met een deuk. En op de één of andere manier is het ene sociaal enigszins geaccepteerd en het andere ronduit asociaal. En dat voor een beetje seks en aandacht..

zondag 20 december 2020 om 20:05
Het is ook verwerpelijk met een bezette man te rotzooien. Ik zou alleen te nimmer de sidechick opzoeken en stampij maken als ik erachter kom. Er zal altijd wel iemand zijn die geen respect heeft voor andermans relatie en meewerkt aan bedrog maar dat is enkel mogelijk omdat die vent z’n leuter achterna loopt denk ik dan en hij heeft mij trouw belooft dus hij mag verantwoording afleggen.Borstel schreef: ↑20-12-2020 19:30Even alles gelezen en ik zie hier mensen zeggen dat vrouwen die van een relatie weten en toch seks hebben met bezette man in kwestie niet schuldig zijn. Waarom eigenlijk niet? Zij doen toch ook willens en wetens een ander mens pijn met hun actie? Het is dan wel niet hun verantwoordelijkheid maar ze werken er net zo hard aan mee. Ik neem aan dat niemand hier een ander gaat helpen om iemand lichamelijk pijn te doen, maar geestelijk is opeens geen issue?
Kan hij zich ook niet zitten te verkneukelen dat twee vrouwen om hem bekvechten want die heb je er ook genoeg tussen die daarvan houden.
Doe mijn zegje, prik je banden nog effe lek en ik ben pleitte.

zondag 20 december 2020 om 20:11
Uiteraard doet dat een heleboel met het ego van zo’n man. Daarom is het inderdaad verstandig om je daar bewust van te zijn. En goed te beseffen dat je het nog ontzettend druk kan gaan krijgen als je iedere vrouw wil gaan afstraffen die aan “jouw” man gezeten heeft.

zondag 20 december 2020 om 20:12
Het verschil tussen een levenspartner en een auto is dat die levenspartner een mens is die zelf keuzes maakt. Een auto kan niet opzij gaan.
En eerlijk geloof ik er niet zomin dat vrouwen dit bewust opzoeken. Ik denk niet dat er een minnares is die langdurig blij is met die positie van tweede viool.
Of denk je dat die gelukkig in haar eentje onder de kerstboom zit en zichzelf prijst dat ze die man die nu kerst met zijn gezin viert toch vanaf de wc een appje heeft weten te sturen.
Dus ik denk niet dat de minnares degene is die de ander willens en wetens pijn wil doen, die wil gewoon een relatie met de man war ze verliefd op is, en ze gelooft maar al te graad de verhalen die ze hoort over doe levenspartner, die doorgaans niet te positief zijn
( Ze begrijpt me niet, ik slaap al een jaar op de zolderkamer, ik ga bij haar weg na de kerst/zomervakantie/ enz....)
Dus wie is dan degene die willens en wetens de wereld van de levenspartner op de kop zet en haar hart breekt?.
En eerlijk geloof ik er niet zomin dat vrouwen dit bewust opzoeken. Ik denk niet dat er een minnares is die langdurig blij is met die positie van tweede viool.
Of denk je dat die gelukkig in haar eentje onder de kerstboom zit en zichzelf prijst dat ze die man die nu kerst met zijn gezin viert toch vanaf de wc een appje heeft weten te sturen.
Dus ik denk niet dat de minnares degene is die de ander willens en wetens pijn wil doen, die wil gewoon een relatie met de man war ze verliefd op is, en ze gelooft maar al te graad de verhalen die ze hoort over doe levenspartner, die doorgaans niet te positief zijn
( Ze begrijpt me niet, ik slaap al een jaar op de zolderkamer, ik ga bij haar weg na de kerst/zomervakantie/ enz....)
Dus wie is dan degene die willens en wetens de wereld van de levenspartner op de kop zet en haar hart breekt?.

zondag 20 december 2020 om 20:13
Ook ik veroordeel alleenstaande vrouwen die een relatie beginnen met een bezet persoon. Super dat die persoon geen 'contract' heeft met degene die belazerd wordt, maar ze werkt er wel aan mee.
En ja, natuurlijk ben je uiteindelijk blij dat je van zo'n man af bent, maar het was nog leuker geweest als niemand hem in staat had gesteld om zo'n asshole te zijn. Door te zeggen: vreemdgaan? Niet met mij.
Ik gun iedereen die vreemdgaat met een bezette man een relatie waarin de partner vreemdgaat. Karma.
En ja, natuurlijk ben je uiteindelijk blij dat je van zo'n man af bent, maar het was nog leuker geweest als niemand hem in staat had gesteld om zo'n asshole te zijn. Door te zeggen: vreemdgaan? Niet met mij.
Ik gun iedereen die vreemdgaat met een bezette man een relatie waarin de partner vreemdgaat. Karma.
zondag 20 december 2020 om 20:17
Klopt, dat is ook niemand toe te wensen.forumfossiel schreef: ↑20-12-2020 20:12Het verschil tussen een levenspartner en een auto is dat die levenspartner een mens is die zelf keuzes maakt. Een auto kan niet opzij gaan.
Alleen als de leugens te lang duren kun je zelf gewoon kiezen om ermee op te houden. Zodat je met kerst niet sneu zit te zijn.
Het is ook wel mooi als je verhalen hoort dat de 2 vrouwen dan de handen inéén slaan en de man confronteren en uit hun leven gooien. En daarna nog vriendinnen worden ook soms.

zondag 20 december 2020 om 20:23
Wij vrouwen zijn toch geen hulpeloze wezens. De liefde maakt je over het algemeen niet ontoerekeningsvatbaar. Nee verliefd worden heb je over het algemeen geen controle over. Al laat je iemand vaak in eerste instantie wel al te dicht bij komen voordat je smoor verliefd word. Maar oké verliefd worden op een bezet iemand dat kan, zonder dat je daar enige controle over hebt.forumfossiel schreef: ↑20-12-2020 20:12Het verschil tussen een levenspartner en een auto is dat die levenspartner een mens is die zelf keuzes maakt. Een auto kan niet opzij gaan.
Maar je laten manipuleren, ervoor kiezen om met die persoon naar bed te gaan, en de mooie verhaaltjes te geloven is een keuze. En oké ze kiest er niet voor om iemand willens en wetens pijn te doen. Maar ze staat wel toe dat iemand bedrogen word, en werkt daar actief aan mee.
En dat verhaal hierboven. De minnares als een soort held doen lijken? Als je een minnares ervoor nodig hebt om in te zien dat je relatie van 8 jaar al slecht was dan ging daar al wat fout. Een minnares doet je geen plezier door met je vent te neuken, nooit niet.

zondag 20 december 2020 om 20:34
Nee, maar je vent doet je geen plezier door met n ander te neuken, nooit niet.
En aks je vent aan een andere vrouw vraagt of ze met m wil neuken en ze zegt nee, maakt dat je vent betrouwbaar?
Ik dacht ooit dat ik een prille relatie aan het opbouwen was met een man, tot ik na een maand op 3 ineens een telefoontje kreeg van een dame die me vertelde dat ze al twee jaar samenwoonde met die knakker. Ik heb m gedumpt, zij is met m getrouwd. Ik weer wel wie er beter af is.
Voor haar was ik “ die andere vrouw” , zij was dat voor mij, maar ik kon alleen hem iets kwalijk nemen.
En aks je vent aan een andere vrouw vraagt of ze met m wil neuken en ze zegt nee, maakt dat je vent betrouwbaar?
Ik dacht ooit dat ik een prille relatie aan het opbouwen was met een man, tot ik na een maand op 3 ineens een telefoontje kreeg van een dame die me vertelde dat ze al twee jaar samenwoonde met die knakker. Ik heb m gedumpt, zij is met m getrouwd. Ik weer wel wie er beter af is.
Voor haar was ik “ die andere vrouw” , zij was dat voor mij, maar ik kon alleen hem iets kwalijk nemen.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 20-12-2020 20:42
10.44% gewijzigd

zondag 20 december 2020 om 20:41
Ik vind inderdaad de partner in kwestie veel kwalijker dan de minnares. Maar ik vind de minnares ook niet vrij van alle blaam. Ik vind het beide geen leuke mensen. Al vind ik de vreemdganger uiteraard de grootste slechterik in het verhaal.forumfossiel schreef: ↑20-12-2020 20:34Nee, maar je vent doet je geen plezier door met n ander te neuken, nooit niet.
Nee dat maakt je vent zeker niet betrouwbaar, maar dat maakt de vrouw in kwestie juist wel een betrouwbaar iemand.
zondag 20 december 2020 om 20:50
Tuurlijk is de man in kwestie altijd het meeste te verwijten. Maar ik vind je toch écht een egoïstisch en egocentrisch stuk vreten als het je oprecht niet uitmaakt dat je mede door jouw handelingen een aandeel hebt in het ontzettend erg pijn doen van iemand/ontwrichten van een gezinsleven/voor levenslange vertrouwensissues zorgt. Nogmaals, het is niet de verantwoordelijkheid van de dame in het geval, maar als jij met droge ogen kan zeggen dat het je niets kan schelen en dat je je niet schuldig voelt klopt er toch echt iets niet aan je morele kompas.

zondag 20 december 2020 om 21:16
Juist, want je valt niet zomaar op de lul van een getrouwde lul!Borstel schreef: ↑20-12-2020 20:50Tuurlijk is de man in kwestie altijd het meeste te verwijten. Maar ik vind je toch écht een egoïstisch en egocentrisch stuk vreten als het je oprecht niet uitmaakt dat je mede door jouw handelingen een aandeel hebt in het ontzettend erg pijn doen van iemand/ontwrichten van een gezinsleven/voor levenslange vertrouwensissues zorgt. Nogmaals, het is niet de verantwoordelijkheid van de dame in het geval, maar als jij met droge ogen kan zeggen dat het je niets kan schelen en dat je je niet schuldig voelt klopt er toch echt iets niet aan je morele kompas.
zondag 20 december 2020 om 21:32
viavia2013 schreef: ↑20-12-2020 21:16Juist, want je valt niet zomaar op de lul van een getrouwde lul!

zondag 20 december 2020 om 21:58
Dit is jouw eigen conclusie. Onterecht. De relatie was in haar ogen helemaal niet slecht. Tot ze erachter kwam dat haar partner iets gedaan had wat ze nooit van hem had verwacht, was ze gelukkig met hem. Maar zodra ze erachter kwam dat hij hiertoe in staat is, was hij niet meer de man die ze dacht dat hij was. Dus mag ze alsjeblieft blij, dankbaar en gelukkig zijn dat ze daar nu vanaf is? De ‘minnares’ (een enorm groot woord voor gewoon een of andere vrouw die het met je partner doet) en haar ex-man deden haar in haar ogen achteraf gezien een enorm plezier door haar te laten zien wat ze in huis had. Eind goed al goed. Klaar.

zondag 20 december 2020 om 22:22
Degenen die het continu over dat morele kompas hebben: ieder mens is egoïstisch. Verwacht er nou maar niet teveel van. Want als het puntje bij paaltje komt, denkt iedereen toch echt aan zichzelf.
Dat morele kompas hebben de meeste mensen overigens heus wel (enigszins) maar ook dat is dan grotendeels gericht op zichzelf. Dus andere mensen moeten vooral heel erg verantwoord omgaan met jou en alles wat aan jou toebehoort, maar andersom is dat uiteindelijk toch een stuk minder vanzelfsprekend.
In theorie hebben de meeste mensen uiteraard wél een gigantisch sterk moreel kompas en zouden zij bepaalde dingen nou echt nooooooooooit doen. Maar vaak hangt dat sterk af van aan de situatie/de omstandigheden waarin je je bevind. En vaak blijkt dat mensen helaas toch in staat kunnen zijn tot precies die dingen die volledig tegen hun waarden en normen in druisen. Dat is menselijk.
Als je zelf een relatie hebt, begrijp ik heus die enorme haat en afkeer voor vrouwen “zonder moreel kompas/sletjes/sidechicks/etc” wel. En dat je op zo iemand neer wil kijken. Maar al die energie kan je m.i. toch echt veel beter en uitsluitend richten op degene die jou zijn trouw heeft beloofd. Zelf zou ik ook echt niet blij zijn als mijn partner mij blijkt te bedriegen met een ander. Duh. Maar ik weet inmiddels wel dat het zinloos is om dat die ‘andere vrouw’ vreselijk kwalijk te nemen. Dat is ook gewoon een mens.
En mensen kunnen zich nu eenmaal zeer egoïstisch en verraderlijk gedragen. Dat staat allemaal al in de Bijbel en is dus eeuwenoud. Kan ik me ontzettend verontwaardigd over voelen en druk om maken -en oordelen en op de ander neerkijken- maar dat veranderd er helemaal niets aan.
Dat morele kompas hebben de meeste mensen overigens heus wel (enigszins) maar ook dat is dan grotendeels gericht op zichzelf. Dus andere mensen moeten vooral heel erg verantwoord omgaan met jou en alles wat aan jou toebehoort, maar andersom is dat uiteindelijk toch een stuk minder vanzelfsprekend.
In theorie hebben de meeste mensen uiteraard wél een gigantisch sterk moreel kompas en zouden zij bepaalde dingen nou echt nooooooooooit doen. Maar vaak hangt dat sterk af van aan de situatie/de omstandigheden waarin je je bevind. En vaak blijkt dat mensen helaas toch in staat kunnen zijn tot precies die dingen die volledig tegen hun waarden en normen in druisen. Dat is menselijk.
Als je zelf een relatie hebt, begrijp ik heus die enorme haat en afkeer voor vrouwen “zonder moreel kompas/sletjes/sidechicks/etc” wel. En dat je op zo iemand neer wil kijken. Maar al die energie kan je m.i. toch echt veel beter en uitsluitend richten op degene die jou zijn trouw heeft beloofd. Zelf zou ik ook echt niet blij zijn als mijn partner mij blijkt te bedriegen met een ander. Duh. Maar ik weet inmiddels wel dat het zinloos is om dat die ‘andere vrouw’ vreselijk kwalijk te nemen. Dat is ook gewoon een mens.
En mensen kunnen zich nu eenmaal zeer egoïstisch en verraderlijk gedragen. Dat staat allemaal al in de Bijbel en is dus eeuwenoud. Kan ik me ontzettend verontwaardigd over voelen en druk om maken -en oordelen en op de ander neerkijken- maar dat veranderd er helemaal niets aan.

maandag 21 december 2020 om 08:47
Dat ook slechte situaties "goed" kunnen aflopen, betekent nog steeds niet dat mevrouw de minnares een goede daad heeft gedaan door met iemand anders zijn partner seks te hebben. Het had ook anders kunnen lopen, dat had de minnares niet kunnen voorzien. Genoeg andere verhalen, waarin vrouwen eindigen met jarenlange trust issues. En echt een flinke klap krijgen door het hele verhaal. Oke het gebeurd toch wel er zullen altijd vrouwen zijn die bereid zijn om met een getrouwde vent aan te pappen. Maar dat maakt het niet minder erg.Lotus90 schreef: ↑20-12-2020 21:58Dit is jouw eigen conclusie. Onterecht. De relatie was in haar ogen helemaal niet slecht. Tot ze erachter kwam dat haar partner iets gedaan had wat ze nooit van hem had verwacht, was ze gelukkig met hem. Maar zodra ze erachter kwam dat hij hiertoe in staat is, was hij niet meer de man die ze dacht dat hij was. Dus mag ze alsjeblieft blij, dankbaar en gelukkig zijn dat ze daar nu vanaf is? De ‘minnares’ (een enorm groot woord voor gewoon een of andere vrouw die het met je partner doet) en haar ex-man deden haar in haar ogen achteraf gezien een enorm plezier door haar te laten zien wat ze in huis had. Eind goed al goed. Klaar.

maandag 21 december 2020 om 08:49
Nou we kunnen het halve forum wel opdoeken dus. Vooral geen negatieve gevoelens hebben bij mensen die zich egoïstisch en verraderlijk gedragen. Want zo is de mens nou eenmaal.Lotus90 schreef: ↑20-12-2020 22:22Degenen die het continu over dat morele kompas hebben: ieder mens is egoïstisch. Verwacht er nou maar niet teveel van. Want als het puntje bij paaltje komt, denkt iedereen toch echt aan zichzelf.

maandag 21 december 2020 om 08:57
Maar is dat dan omdat getrouwde mannen met single vrouwen aanpappen?
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb me als minnares idd nooit schuldig gevoeld richting die andere vrouw omdat ik mezelf niet zag als de oorzaak van het vreemdgaan.
Al de mannen die met mij vreemdgingen had ik leren kennen via een datingsite die bedoeld is voor singles.
Dus zo’n mag heeft bewust een profiel aangemaakt, is bewust gaan reageren op andere vrouwen, heeft bewust een of meerdere dates afgesproken.
En ja dan is het vast egoïstisch dat ik zo’n man niet direct het bed uitschop omdat ik eenzaam ben en ook zo mijn behoeften heb, maar ik heb niet de illusie dat een man die zo actief op zoek is naar een dame erbij, was veranderd in een trouwe hond als ik m wel had weggestuurd.
Als je vreemd gaat met een collega of iemand uit je omgeving ligt dat wellicht anders.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb me als minnares idd nooit schuldig gevoeld richting die andere vrouw omdat ik mezelf niet zag als de oorzaak van het vreemdgaan.
Al de mannen die met mij vreemdgingen had ik leren kennen via een datingsite die bedoeld is voor singles.
Dus zo’n mag heeft bewust een profiel aangemaakt, is bewust gaan reageren op andere vrouwen, heeft bewust een of meerdere dates afgesproken.
En ja dan is het vast egoïstisch dat ik zo’n man niet direct het bed uitschop omdat ik eenzaam ben en ook zo mijn behoeften heb, maar ik heb niet de illusie dat een man die zo actief op zoek is naar een dame erbij, was veranderd in een trouwe hond als ik m wel had weggestuurd.
Als je vreemd gaat met een collega of iemand uit je omgeving ligt dat wellicht anders.

maandag 21 december 2020 om 11:31
Je kan en mag daar natuurlijk zoveel negatieve gevoelens bij hebben als je zelf wil. Maar dat mensen vreemdgaan en dat andere mensen dat mogelijk maken gaat echt nooit veranderen. Je druk maken om de handelingen van al die andere mensen vind ik persoonlijk het minst zinnig. Ik richt me liever op mezelf en op (de handelingen van) mijn partner. Dat maakt het voor mij een stuk overzichtelijker.
maandag 21 december 2020 om 12:36
Nou dankbaar zijn is een groot woord. Waarom zou je? Vind dat niet perse zelfrespect. Je zou op je eigen oordeel moeten durven vertrouwen ipv dat je blij bent dat een andere vrouw “aantoont” dat je man een eikel isLotus90 schreef: ↑20-12-2020 19:43Ik kan me persoonlijk ook niet verplaatsen in een vrouw die een affaire/verhouding wil met een bezette man. Wel kan ik me voorstellen dat een single vrouw seks heeft met wie zij wil. Of zo’n man bezet is of niet, is niet haar probleem. Zij wil gewoon seks. En dat is haar goed recht. Ik vind dus niet dat zo’n vrouw fout zit. En ik vind dat je zo’n andere vrouw beter dankbaar kan zijn, want ze helpt je met het tonen van de ware aard van je partner. Een van mijn beste vriendinnen was 8 jaar samen en 1,5 jaar getrouwd toen ze erachter kwam dat hij vreemdging. Ze heeft hem direct verlaten, want ze heeft hem altijd gezegd: ik ga nooit bij je weg, tenzij je vreemdgaat. Mijn vriendin is die andere vrouw nu zó dankbaar. Want ze is zoveel gelukkiger zonder hem. En ze is inmiddels ook allang weer verder gegaan met een lieve, trouwe man. Samenwonend en in verwachting van haar eerste kindje. Ze neemt die andere vrouw oprecht niets kwalijk. Dat is in mijn ogen zelfrespect. Want met alle geweld een man (voor jezelf) willen die jou simpelweg niet trouw wil zijn, vind ik net zo wanhopig als een vrouw die achter bezette mannen aanjaagt.
Voor TO: het is een zeer lastige situatie en er zijn altijd moraalridders die roepen dat je het meteen moet beëindigen
Als dat simpel was hadden we al die problemen op dit onderwerp niet. Er zullen ongetwijfeld gevoelens meespelen van beide kanten, dus ik zou niet piekeren over de vraag hoe zo’n man precies in elkaar steekt.
Ik heb in alle situaties gezeten (als eerst was ik degene die bedrogen werd in een relatie, jaren later was ik de andere vrouw en weer jaren later lag dat achter mij en heb ik een gelukkige relatie zonder derden)
Ik heb daarvan een paar dingen geleerd:
- die man vindt je in ieder geval leuk, anders zou hij geen affaire met je starten. Maar misschien vindt hij zijn vriendin ook leuk
- achter zijn beweegredenen komen is tijdverspilling
- die gevoelens voor elkaar zijn leuk, maar een gelukkige relatie zonder derden geeft 100x meer geluk en bevrediging. En het is het waard om geen genoegen te nemen met minder
En met name obv mijn laatste punt adviseer ik: exit met die bezette man
maandag 21 december 2020 om 12:41
En verder sluit ik me geheel bij dit verhaal aanLotus90 schreef: ↑20-12-2020 22:22Degenen die het continu over dat morele kompas hebben: ieder mens is egoïstisch. Verwacht er nou maar niet teveel van. Want als het puntje bij paaltje komt, denkt iedereen toch echt aan zichzelf.