Fling met bezette man (fout, ik weet het)

19-12-2020 21:43 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; ik heb nu al zo’n anderhalf jaar een fling (inclusief een paar keer sex) met een bezette man. Het gaat af en aan; toen ik een korte relatie had, heb ik hem afgehouden en het contact stop gezet; ik wil niet vreemdgaan. Maar, hij is wel een paar keer met mij vreemdgegaan. We ontmoetten elkaar en daarna begon hij me vrij actief te versieren. Ik wist dat hij bezet was, daar maakte hij geen geheim van. Ik nam mezelf voor om niet met hem naar bed te gaan, maar dat is dus mislukt. Daarna bleven we contact houden. Niet ontzettend vaak, maar sporadisch appjes van zijn kant dat hij aan me denkt. Ik heb hem onomwonden gezegd dat ik best vrienden wil zijn maar niet meer met hem naar bed wil gaan. We hebben toen, maanden later, nog eens afgesproken zonder seks te hebben en dat was erg leuk. Hij sloot af met een handkus. Daarna voegde hij me toe op de socials en begon dingen te liken die ik postte. Voor wat ik kon zien volgt hij verder alleen ‘echte vrienden’ en een paar atleten en acteurs, het is dus niet zo dat z’n hele socials vol staan met andere meiden waarbij hij dit ook doet. Hij appte me zo nu en dan als hij in de stad was waar ik woon (hij woont vrij ver weg, moet soms hier zijn voor werk). Uiteindelijk zijn we weer naar bed gegaan met elkaar en merkte ik dat ik gevoelens kreeg. Dit eerlijk benoemd richting hem, gezegd dat ik ermee wilde stoppen. Ook hij gaf toe gevoelens te hebben en ‘teveel’ aan me te denken. Ik liet hem los, kreeg een echte relatie. Tijdens die relatie heeft hij me geappt om te vragen of ik af wilde spreken, ik heb hier nee op gezegd.
Uiteindelijk bleef hij mn posts liken en appte me weer toen ik single was. Hij zou naar mijn stad komen, maar dat ging uiteindelijk laatste moment niet door. Om de 2 maanden appt hij sowieso hoe het met me gaat, dat hij aan me denkt etc.
Nu heeft hij me weer benaderd en komt hij volgende week weer hier heen.
En ik merk dat ik in de war ben. Ik word heen en weer geslingerd tussen oprechte gevoelens voor hem. Niet erg diep, maar wel kriebels. Maar ook schuldgevoelens richting zijn vriendin (er zijn gelukkig geen kinderen in het spel). Ik weet donders goed dat wat ik doe en hij doet niet door de beugel kan. En ik weet ook donders goed dat ik voor hem waarschijnlijk maar ‘leuk vermaak’ ben. Dat hij echt niet bij z’n vriendin weg gaat, zo naïef ben ik niet. Toch twijfel ik op bepaalde momenten oprecht aan of hij niet meer voelt. Zijn oprechte interesse, hoe teder en lief hij doet, het contact met me opnemen als hij aan me denkt en me mist. Het gaat net iets verder dan wat ik van eerdere ‘neukertjes/scharrels’ gewend ben. Ik weet overigens ook niet, of als hij bv een relatie met me zou willen, ik dat wel met hem wil. Daar ken ik hem nog niet goed genoeg voor en een man die zo makkelijk vreemd gaat vind ik voor een relatie geen heel aantrekkelijke optie.
Wat ik met dit topic wil weet ik niet, ik denk mijn ei kwijt. Of misschien horen dat het er inderdaad op lijkt dat hij ‘meer’ wil?(ik ben gewoon maar eerlijk). Ik weet dat ik dit los moet laten, maar het lukt me nog niet. Ik merk dat het laatste half jaar zijn toenaderingspogingen wat toenemen. Dat hij me vaker appt en ook over meer persoonlijke dingen appt, langer doorappt etc. Ik snap niet goed waarom hij dit doet. Het is vrij makkelijk om te achterhalen wie zijn vriendin is (ik weet wie ze is) dus hij neemt een enorm risico door dit met mij te doen. Ik zal hem niet verlinken, maar ik snap niet waarom hij zich op zulk glad ijs wil begeven. Ps: ik weet niet of hij gelukkig of ongelukkig is in zijn huidige relatie, daar hebben we het niet over.
dilanaaf wijzigde dit bericht op 19-12-2020 21:54
15.18% gewijzigd
-April- schreef:
21-12-2020 12:36
Nou dankbaar zijn is een groot woord. Waarom zou je? Vind dat niet perse zelfrespect. Je zou op je eigen oordeel moeten durven vertrouwen ipv dat je blij bent dat een andere vrouw “aantoont” dat je man een eikel is

Voor TO: het is een zeer lastige situatie en er zijn altijd moraalridders die roepen dat je het meteen moet beëindigen
Als dat simpel was hadden we al die problemen op dit onderwerp niet. Er zullen ongetwijfeld gevoelens meespelen van beide kanten, dus ik zou niet piekeren over de vraag hoe zo’n man precies in elkaar steekt.

Ik heb in alle situaties gezeten (als eerst was ik degene die bedrogen werd in een relatie, jaren later was ik de andere vrouw en weer jaren later lag dat achter mij en heb ik een gelukkige relatie zonder derden)

Ik heb daarvan een paar dingen geleerd:
- die man vindt je in ieder geval leuk, anders zou hij geen affaire met je starten. Maar misschien vindt hij zijn vriendin ook leuk
- achter zijn beweegredenen komen is tijdverspilling
- die gevoelens voor elkaar zijn leuk, maar een gelukkige relatie zonder derden geeft 100x meer geluk en bevrediging. En het is het waard om geen genoegen te nemen met minder

En met name obv mijn laatste punt adviseer ik: exit met die bezette man
Eens met je advies, en met de grond waarop. Je gaat niet gelukkig worden van zo'n relatie.

Ik vind dat je iemand best mag wijzen op wat de gevolgen voor anderen zijn van hun gedrag. Dat kan ook zonder die ander te veroordelen. Niets moraalridderigs aan.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
-April- schreef:
21-12-2020 12:36
Nou dankbaar zijn is een groot woord. Waarom zou je? Vind dat niet perse zelfrespect. Je zou op je eigen oordeel moeten durven vertrouwen ipv dat je blij bent dat een andere vrouw “aantoont” dat je man een eikel is

Voor TO: het is een zeer lastige situatie en er zijn altijd moraalridders die roepen dat je het meteen moet beëindigen
Als dat simpel was hadden we al die problemen op dit onderwerp niet. Er zullen ongetwijfeld gevoelens meespelen van beide kanten, dus ik zou niet piekeren over de vraag hoe zo’n man precies in elkaar steekt.

Ik heb in alle situaties gezeten (als eerst was ik degene die bedrogen werd in een relatie, jaren later was ik de andere vrouw en weer jaren later lag dat achter mij en heb ik een gelukkige relatie zonder derden)

Ik heb daarvan een paar dingen geleerd:
- die man vindt je in ieder geval leuk, anders zou hij geen affaire met je starten. Maar misschien vindt hij zijn vriendin ook leuk
- achter zijn beweegredenen komen is tijdverspilling
- die gevoelens voor elkaar zijn leuk, maar een gelukkige relatie zonder derden geeft 100x meer geluk en bevrediging. En het is het waard om geen genoegen te nemen met minder

En met name obv mijn laatste punt adviseer ik: exit met die bezette man
Ik ben liever een moraalridder dan een slettebak die neukt met een bezette man!
Als ik me probeer voor te stellen dat mijn man de man uit dit verhaal zou zijn dan voel ik eigenlijk ook wel een beetje medelijden met die minnares, dat ze nu in haar eentje zit te piekeren over wat en hoeveel hij voor haar voelt.
Rachmaninoff schreef:
21-12-2020 15:06
Als ik me probeer voor te stellen dat mijn man de man uit dit verhaal zou zijn dan voel ik eigenlijk ook wel een beetje medelijden met die minnares, dat ze nu in haar eentje zit te piekeren over wat en hoeveel hij voor haar voelt.
Dit ja. Pure zelfkwelling
Wat betreft moraalridders: Niet de bedoeling om een hele groep weg te zetten als moraalridders (en ze hebben nog gelijk ook), maar om te illustreren dat de situatie meestal niet zwart-wit is.
De meeste minnaressen zijn geen rasechte duivelinnen. Het zijn gewoon vrouwen die (vaak) een verkeerde keuze hebben gemaakt en vervolgens ergens verstrikt in zitten. Dan is inderdaad de vraag wat je eraan gaat doen. Waarbij het best logisch is dat je niet rationeel nadenkt als je verliefd bent + die man je bespeelt of zelfs manipuleert. Of gewoon botweg achter zijn l*l aanloopt

Oh, en verliefdheid is een verslaving, vergelijkbaar met junks aan de drugs. Die stoppen ook niet "omdat het slecht is"
Een interessant boek hierover is: De duivelsdriehoek van Carolien Roodvoets
-april- wijzigde dit bericht op 21-12-2020 18:41
19.59% gewijzigd
-April- schreef:
21-12-2020 18:37
Dit ja. Pure zelfkwelling
Wat betreft moraalridders: Niet de bedoeling om een hele groep weg te zetten als moraalridders (en ze hebben nog gelijk ook), maar om te illustreren dat de situatie meestal niet zwart-wit is.
De meeste minnaressen zijn geen rasechte duivelinnen. Het zijn gewoon vrouwen die (vaak) een verkeerde keuze hebben gemaakt en vervolgens ergens verstrikt in zitten. Dan is inderdaad de vraag wat je eraan gaat doen.
Natuurlijk zijn minnaressen geen duivelinnen. Vreemdgangers zijn ook niet alleen maar hufters.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
forumfossiel schreef:
21-12-2020 08:57
Maar is dat dan omdat getrouwde mannen met single vrouwen aanpappen?
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb me als minnares idd nooit schuldig gevoeld richting die andere vrouw omdat ik mezelf niet zag als de oorzaak van het vreemdgaan.
Al de mannen die met mij vreemdgingen had ik leren kennen via een datingsite die bedoeld is voor singles.
Dus zo’n mag heeft bewust een profiel aangemaakt, is bewust gaan reageren op andere vrouwen, heeft bewust een of meerdere dates afgesproken.
En ja dan is het vast egoïstisch dat ik zo’n man niet direct het bed uitschop omdat ik eenzaam ben en ook zo mijn behoeften heb, maar ik heb niet de illusie dat een man die zo actief op zoek is naar een dame erbij, was veranderd in een trouwe hond als ik m wel had weggestuurd.

Als je vreemd gaat met een collega of iemand uit je omgeving ligt dat wellicht anders.
In een paar dingen die je hier noemt ben ik het met je eens.
Als minnares van een man die een relatie heeft, ben je niet de oorzaak dat hij vreemdgaat.
Als je die mannen je bed uit had geschopt, dan waren die mannen inderdaad niet zomaar veranderd in een trouwe hond.
Dat je behoefte hebt aan aandacht en sex, kan ik je ook niet aanrekenen. Die behoefte hebben we allemaal.

Maar waarom zou je ervoor kiezen om minnares te zijn van een gebonden man als er een beter alternatief is?

Waren er op die dating sites niet genoeg echte single mannen van wie je aandacht en sex kon krijgen?
WitteHaai schreef:
21-12-2020 19:21
In een paar dingen die je hier noemt ben ik het met je eens.
Als minnares van een man die een relatie heeft, ben je niet de oorzaak dat hij vreemdgaat.
Als je die mannen je bed uit had geschopt, dan waren die mannen inderdaad niet zomaar veranderd in een trouwe hond.
Dat je behoefte hebt aan aandacht en sex, kan ik je ook niet aanrekenen. Die behoefte hebben we allemaal.

Maar waarom zou je ervoor kiezen om minnares te zijn van een gebonden man als er een beter alternatief is?

Waren er op die dating sites niet genoeg echte single mannen van wie je aandacht en sex kon krijgen?
Leuke single mannen groeien niet aan bomen. Op dat moment kwam ik er geen tegen die ik leuk genoeg vond voor een relatie, of die mij daar leuk genoeg voor vonden. En ja ik heb ook scharrels gehad die single waren.

Meestal vertelden die gebonden mannenme pas dat ze gebonden waren als ze al in mijn bed lagen.
Of het viel me na een paar weken op dat ze alleen contact zochten onder werktijd en op 1 doordeweekse avond. En dat je niet bij hen thuis kon komen want er werd verbouwd/geschilderd ...,

Inmiddels ben ik alweer 10 jaar getrouwd met een man die single was toen we elkaar ontmoetten.
iemand die vreemd wil gaan doet dat heus wel.
Ik heb me er nooit voor geleend om met iemand te gaan die bezet was, daar ben ik te goed voor. Maar het zou kunnen gebeuren als iemand goed genoeg liegt.

Ik kom net uit een relatie van bijna 15 jr. Er valt van alles op hem aan te merken maar 1 van de dingen die maakten dat ik zo lang ben gebleven was de wetenschap dat hij me trouw was. Hij was niet met andere vrouwen bezig. Dat geeft een rust die ik heel fijn vond.
Vreemdgaan is een keuze. Met een bezette man gaan ook. Als je weet dat hij bezet is teminste. Ik zou die keuze niet maken. Als je die wel maakt moet je ook niet zeiken als je er last van krijgt. En last krijg je, op een gegeven moment.

Mijn ex had 1 contact waarvan ik wel stress kreeg, omdat ik dacht dat zij hem wilde. Ik heb het daar met hem over gehad en hij heeft me daarin wel gerustgesteld.
Als het haar wel gelukt was om hem te verleiden dan zou ik haar ogen uitgekrabt hebben en nog veel meer. Maar dat is iets anders dan een date gehad hebben en iemand blijkt gelogen te hebben over zijn relatiestatus. Dan zou ik diegene met rust laten.
In beide gevallen schop ik mijn partner eruit. Ik wil gewoon rust in een relatie. De veiligheid van het weten dat hij voor me kiest en ik voor hem. Als ik die rust niet heb hoef ik de relatie niet.

To staat daar kennelijk anders is. Haar keuze. Ik ben benieuwd hoe jouw kerst gaat voelen To.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven