Zus als therapeut
woensdag 16 december 2020 om 12:52
Belt gisteren mijn zus opeens op:
Of ik zin had bij haar in therapie te gaan (want dat zou opluchten voor mij en goed voor me zijn, en dan zou ik elke dag een kwartier moeten skypen en dan kost dan 25 euro per uur).
Ik was een beetje flabbergasted en gaf aan daar niet zoveel trek in te hebben omdat ik vind dat ik nu geen therapie nodig heb, een familielid nooit iemand anders kan behandelen en dat als je iets goeds wil doen voor familie je daar geen geld voor moet vragen.
Nou bleef ze maar pushen en pushen maar hoe maak ik haar duidelijk dat dit volgens de richtlijnen niet eens kan? Het antwoord “ nee “ werkte niet echt...
Of ik zin had bij haar in therapie te gaan (want dat zou opluchten voor mij en goed voor me zijn, en dan zou ik elke dag een kwartier moeten skypen en dan kost dan 25 euro per uur).
Ik was een beetje flabbergasted en gaf aan daar niet zoveel trek in te hebben omdat ik vind dat ik nu geen therapie nodig heb, een familielid nooit iemand anders kan behandelen en dat als je iets goeds wil doen voor familie je daar geen geld voor moet vragen.
Nou bleef ze maar pushen en pushen maar hoe maak ik haar duidelijk dat dit volgens de richtlijnen niet eens kan? Het antwoord “ nee “ werkte niet echt...
dinsdag 22 december 2020 om 12:08
Bizar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 22 december 2020 om 12:17
Ik snap het probleem niet echt. Hoezo 'het antwoord 'nee' werkt echt niet'?
Bij mij zou het gesprek zo gaan:
Zus: Zeg jaahoor, wil je bij mij in therapie?
Ik: Nee dankjewel, daar heb ik geen behoefte aan.
Zus: Maar je helpt mij ermee en het zal goed voor je zijn.
Ik: Ik zei nee.
Zus: Maar...
Ik: En nu je bek dichthouden hierover alsjeblieft.
- Zus is gekwetst maar begint er nooit keer over.
Zo. Einde probleem.
Zo. Einde probleem.
dinsdag 22 december 2020 om 12:19
Jaahoor schreef: ↑22-12-2020 12:17Ik snap het probleem niet echt. Hoezo 'het antwoord 'nee' werkt echt niet'?
Zo. Einde probleem.
dinsdag 22 december 2020 om 14:36
Heeft ze ook een bachelor psychologie?
Dit is zo basaal dat je geen familieleden behandelt, dat dat niet te verklaren is met een “ die dag toen dat behandeld werd was ik ziek”.
Ik ken trouwens ook iemand die al een kleine 10 jaar een alternatieve therapie volgt, en denkt dat ze op grond daarvan ook wel anderen kan behandelen. Zo werkt dat natuurlijk niet.
dinsdag 22 december 2020 om 18:17
Ik bedoelde het ook liefVlinder1963 schreef: ↑22-12-2020 08:37Als er iemand een lief mens is die het goed met je meent,is o.a Doreia wel.![]()
![]()