Oud&Nieuw

22-12-2020 21:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oud en Nieuw dit jaar.. Sowieso weinig op de planning door de Corona en dat was ook wat vriend en ik hadden afgesproken. Misschien een borreltje bij de buren (2 pers.) and that’s it..

We zijn sinds anderhalf jaar samen en vorig jaar oud en nieuw gevierd met vrienden van hem. Nu zeurt een vriend van hem al weken dat hij perse met hem oud en nieuw wil vieren omdat dit traditie is (deden ze toen hij single was) .. Hij is nog steeds single en wil met een vriend en 2 “vriendinnen” een huisje huren op het park waar wij tijdelijk wonen.. Heb hem gezegd dat ik hier totaal niet op zit te wachten! Überhaupt mag het niet eens met zoveel personen..

Maar heeft niet de ballen om dit tegen vriend te zeggen en ik voel me hierdoor in een hoek gedreven aangezien hij mij niet begrijpt.. 2 vrienden van mij afgezegd omdat hij niet weg wil die avond.. Ben ik nou aan het zeuren of?
Ik zou zeggen jammer voor die vriend.
Die single vriend moet maar eens op zijn plek worden gezet, want dat gewroet van hem zorgt voor onrust in je relatie en dat hoef je niet te accepteren.
Familie van mij vorige week 5x 250 euro want ook regels niet gerespecteerd.
Dommeriken!
Cateautje schreef:
22-12-2020 21:44
Die single vriend moet maar eens op zijn plek worden gezet, want dat gewroet van hem zorgt voor onrust in je relatie en dat hoef je niet te accepteren.

Dat dus! Hij heeft heel vaak een vriend over de vloer hier en gaat ook geregeld even weg.. Maar deze vriend zeurt gewoon!
lthepooh schreef:
22-12-2020 21:45
Dat dus! Hij heeft heel vaak een vriend over de vloer hier en gaat ook geregeld even weg.. Maar deze vriend zeurt gewoon!
Nou, dan verjaag je hem. Het is ook jouw relatie en daar mag je voor opkomen.
Dan zou ik zelf tegen die vriend zeggen dat je niet met zoveel mensen Oud & Nieuw wil vieren dus dat dat niet doorgaat. Als zij dat huisje willen huren hou je ze niet tegen. Jullie gaan niet naar hun huisje (sowieso al niet, je vriend wilde niet weg op O&N dus ook niet daarheen, lijkt mij) en ze zijn ook niet welkom in jullie huisje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ben jij uberhaupt wel uitgenodigd?
Luci_Mster2 schreef:
22-12-2020 22:18
Ben jij uberhaupt wel uitgenodigd?

Dat dus..
Wat zit je hierin het meeste dwars? Dat die vriend jullie gezellige oudjaarsavond samen doorkruist met zijn plannen, dat jij jouw plannen wel hebt aangepast voor de wensen van je lief en dat hij dat niet voor jou wil doen of dat je bang bent dat je lief aan de haal gaat met die ‘vriendinnen’?
lthepooh schreef:
22-12-2020 22:21
Dat dus..

Wow.
Such fun!1
Die “ “ verraden dat het helemaal niets met die vriend te maken heeft en alles met die vriendinnen en nu baal je als een stekker dat corona je niet redt uit deze jalouzie-opwekkende situatie. Mooi balen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 22-12-2020 22:42
0.97% gewijzigd
Celaena_Aelin schreef:
22-12-2020 22:34
Wat zit je hierin het meeste dwars? Dat die vriend jullie gezellige oudjaarsavond samen doorkruist met zijn plannen, dat jij jouw plannen wel hebt aangepast voor de wensen van je lief en dat hij dat niet voor jou wil doen of dat je bang bent dat je lief aan de haal gaat met die ‘vriendinnen’?

Vooral het feit dat hij geen rekening houdt met mij op dit moment.. Die vriendinnen maak ik me niet druk over! En dat het überhaupt zover moet komen dat we hier ruzie over moeten krijgen ..
Ik zou dan tegen hem zeggen sorry mijn vrienden hebben ons als eerste uitgemodigd dus als je naar jouw vrienden wilt gaan kun je ook mee naar de mijne en is corona blijkbaar niet de reden dat ik mijn vrienden heb moeten afzeggen.
Zou ook aangeven dat als hij besluit naar die vriend te gaan jij dan naar jouw vrienden gaat in je eentje. Of dat hij zijn vriend laat weten dat hij niet komt en met jou zou thuis blijven of mee naar jouw vrienden moet gaan.
Inderdaad heeel irritant deze situatie. Ik zou hierom ook kwaad zijn.
lthepooh schreef:
22-12-2020 22:41
Vooral het feit dat hij geen rekening houdt met mij op dit moment.. Die vriendinnen maak ik me niet druk over! En dat het überhaupt zover moet komen dat we hier ruzie over moeten krijgen ..
‘Schat, ik snap dat je het plan van X graag zou willen uitvoeren. Maar ik voel me in een hoek gezet en dat vind ik niet prettig. Dus of jij gaat lekker met hen feesten, dan ga ik naar mijn vriendinnen en blijf ik daar ook de verplichte quarantaine-periode, of we vieren het samen en we zien X en zijn reisgenoten/huisgenoten alleen door het raam’.
Zo dan.

Dus je spreekt samen wat af voor Oud en Nieuw, dan komt die vriend voor een totaal ander soort avondje, want hij is vrijgezel. Al bijzonder.

Je vriend in een huisje met hem en 2 andere dames. En je bent dan ook nog niet uitgenodigd en je vriend zegt niet meteen zelf, dikke doei naar zijn vriend?

Of begrijp ik het verkeerd?
Even van de kant van vriend X bekeken: voor singles is deze tijd best eenzaam. Misschien dat je vriend daarom geen nee durft te zeggen?
Veel mannen kunnen dat zien als een confrontatie en daar houden ze niet van en als je aandringt, dan heb je dus ineens ruzie want dan heb je ze voor het blok gezet, ze zitten tussen 2 partijen en hij wil zijn vriend niet laten vallen.

Het beste wat je kan doen met zo'n ruzie is terug gaan naar redelijkheid en begrip.
In alle rust leg jij je vriend uit dat je het snapt en jij nog veel liever een echt feest had gehad dan zoals het nu gaat met Covid. Dat je het jammer vindt dat hij twijfelt en dat je niet goed snapt waarom omdat je dacht hij er op dezelfde manier in stond als jij. Hij moet voor zichzelf beslissen wat hij verantwoordelijk vindt.

Door ruzie je partner laten doen wat je wil is zelden slim, behandel je partner zoals je zelf behandelt wil worden. Je leert meteen of hij een redelijk mens is of nog een puber en met die info kan je ook weer wat.
Luci_Mster2 schreef:
22-12-2020 22:58
Zo dan.

Dus je spreekt samen wat af voor Oud en Nieuw, dan komt die vriend voor een totaal ander soort avondje, want hij is vrijgezel. Al bijzonder.

Je vriend in een huisje met hem en 2 andere dames. En je bent dan ook nog niet uitgenodigd en je vriend zegt niet meteen zelf, dikke doei naar zijn vriend?

Of begrijp ik het verkeerd?
Hah dat zou helemaal erg zijn..volgens mij komt die vriend met een andere single vriend naar dat huisje met die twee vriendinnen.
Gya2020 schreef:
22-12-2020 23:05
Hah dat zou helemaal erg zijn..volgens mij komt die vriend met een andere single vriend naar dat huisje met die twee vriendinnen.
TO geeft aan niet uitgenodigd te zijn als ik er eerder naar vraag. Dus ja best erg ja.
Dus die vriend wil met een groepje van 4 komen? Dan kun je toch buiten op afstand een drankje doen samen?
Luci_Mster2 schreef:
22-12-2020 23:16
TO geeft aan niet uitgenodigd te zijn als ik er eerder naar vraag. Dus ja best erg ja.
Eens.
Hoezo ben jij niet uitgenodigd, TO? Waarom twee andere dames wel en jij niet? Moet die vriend jou niet ofzo?
En daarnaast: jij hebt al plannen gemaakt met je vriend. Hoezo zou hij dat nu ineens willen wijzigen? Sowieso mag het niet (coronaregels) en daarnaast hadden jullie een afspraak én anders zit jij alleen ofzo?

Raar.
Maar hij wilde toch niet weg die avond?
Dus waarom wil hij nu opeens wel weg die avond?
Snapt hij zelf niet hoe ontzettend ráár dat overkomt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wow. Even los van het feit dat het avondje met jouw vrienden daarvoor al werd afgewimpeld vanwege corona... Nu speelt dus dit. Ik heb ook met zo'n vrijgezelle vriend van mijn vriend moeten dealen. Die speelde een manipulerend spelletje: wanneer mijn vriend niet mee ging met zijn plannen, dan 'zat hij bij mij onder de plak'. Ik was in de ogen van vrijgezelle vriend altijd de spelbreker want door mij was mijn vriend opeens niet meer zo beschikbaar voor hem. Had m'n vriend met mij afgesproken om een bepaalde tijd terug te zijn, dan stond er opeens toch nog een glas bier voor z'n neus nadat hij had gezegd weg te gaan, dat soort geintjes. Vrijgezelle vriend bestelde trouwens ook nog snel bier als ik er gewoon bij was en had aangegeven naar huis te willen. Echt een soort naar machtsspelletje waarbij mijn vriend er altijd tussen stond.
In het begin vond ik ook wel dat ik even pas op de plaats moest maken omdat zijn relatie over was en hij zich alleen voelde... maar dat oplossen door mijn vriend te claimen en mij op zo'n manier aan de kant te zetten vond ik echt niet oké.

Maar goed, dit is ook wel typerend. Was hij helemaal zielig en alleen op oudejaarsavond dan had ik het nog gesnapt. Maar die vrijgezelle vriend wil met een vriend en twee vriendinnen een huisje huren. Dan is vier personen toch een prima aantal (als je corona buiten beschouwing houdt, want dan mag het dus al niet). Ik hoop voor je dat je vriend dat zelf afwijst, want ik snap dat het heel vervelend is om dat van hem te moeten eisen... terwijl het heel logisch is dat hij zelf die beslissing maakt.
Cateautje schreef:
22-12-2020 21:44

Ja zeg. Hoe durft een single persoon een eigen mening te uiten!!! Wat een brutale aap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven