Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega

23-12-2020 18:30 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.

Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.

Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.

Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.

Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Geronimo2 schreef:
24-12-2020 10:32
En het mooie is dat jij dat zelf mag beslissen op een moment wat jouw uitkomt. Je hebt het gisteren pas gehoord hè, ik denk dat menig mens het liefst zijn hoofd onder zijn kussen zou stoppen en hopen dat het nooit gebeurd is.
Inderdaad.
Rustig aan TO en zorg goed voor jezelf.
Wat verschrikkelijk voor je, TO :redrose:
Maar wat de anderen ook zeggen; 3 jaar lang alleen maar 'gepraat' is natuurlijk onzin. 3 jaar lang praten over een toekomst samen zonder fysiek contact te hebben gehad, yeah right...
Wat iemand je vertelt na/over vreemdgaan is meestal nog maar het topje van de ijsberg, om de schade zo beperkt mogelijk te houden.
Van mij had hij igg eerst de HELE waarheid moeten vertellen, en dan zou ik pas kijken wat ik daarvan vond en wat ik daarmee al dan niet zou kunnen/willen.
Op deze manier, met wat hij nu vertelt, was ik iig niet verdergegaan, omdat hij nog steeds niet eerlijk is.
Lila2588 schreef:
24-12-2020 10:20
Misschien hoop ik ergens dat het niet fysiek was. Maar aan de andere kant vind ik een emotionele band met iemand anders hebben veel erger.
Zo is het tussen ons ook begonnen.
Dat neem ik hem het meeste kwalijk. Dat hij zijn emoties deelde met een ander in plaats van met mij.

En daarna mij nog de schuld geven. Waar hij nu van terug is gekrabbeld.

Ik ben ook niet bang om bij hem weg te gaan, maar ik weet gewoon nu niet of ik dat wil.
Ik weet nog wel toen mijn ex en ik door zoiets gingen, ik al die fysieke dingen ook wel rot vond, maar ik vond dat niet het ergste. Het ergste vond ik het dat ik voor mijn gevoel mijn beste vriendje en teamgenoot was verloren. Dus ik snap wel wat je zegt over dat je het misschien nog erger vindt dat hij zijn emoties heeft gedeeld met haar en echt ook dingen over jullie huwelijk heeft verteld, dan wanneer hij fysiek een keer zou zijn vreemdgegaan.

Je hoeft nu geen beslissing te maken. Het is allemaal zo vers. Je komt echt heel sterk en weloverwogen over. Belangrijk is dat uiteindelijk alles en de hele waarheid boven water komt, dan kun je altijd nog een beslissing maken.
Lila2588 schreef:
24-12-2020 10:15
Dit heb ik hem ook gezegd. Dat hij verdriet heeft om haar. Hij zegt dat hij meer verdriet heeft om het idee. Want realistisch, van zijn kant, was het nooit wat geworden. Heeft hij haar gezegd.
Eeeh wat... verdriet om haar of om het idee van haar... Hij kan goed lullen blijkbaar want voor mij had dit geen enkel verschil gemaakt.
abracadabra schreef:
24-12-2020 10:42
Eeeh wat... verdriet om haar of om het idee van haar... Hij kan goed lullen blijkbaar want voor mij had dit geen enkel verschil gemaakt.
Nee voor mij ook niet. Dat heb ik hem meteen duidelijk gemaakt.

Hij weet hoe ik erin sta nu. Dat ik nu alleen blijf om mijn zoon een soort van kerst te geven. En daarna zien we wel.
Ik kon trouwens ook pas terug als de therapie een paar keer is geweest en er positieve dingen uitkomen.

Anders is het voor mij ook gewoon klaar. Zwanger of niet.
Ik heb genoeg mensen om mij heen die mij dan kunnen steunen waar nodig.
Ik wil wel voor mijzelf weten dat ik het onderste uit de kan heb gehaald en niet meteen de handdoek in de ring te gooien.
Ook al was dat misschien nu het makkelijkst.
pamelacourson schreef:
24-12-2020 10:12
Ik vind dat je hem wel heel erg het voordeel van de twijfel geeft. Hij heeft je drie jaar voorgelogen en hierover zou hij wel eerlijk zijn? Kom op, hoe groot is de kans dat hij echt niet fysiek is vreemdgegaan? Ik schat die in op 0,000001%. En de kans dat hij er niet zelf mee is gestopt maar dat het is gestopt omdat zij terugging naar haar ex, is ook aanzienlijk.
Het maakt feitelijk geen bal uit of hij wel of geen seks heeft gehad. Mijn ex heeft ook een jaar lang liggen zwijmelen bij een andere vrouw (ook collega, net als to) toen ik het er eindelijk uit wist te trekken bij hem en het verraad is hetzelfde. Hij is vreemd gegaan. En eerlijk vind ik het emotionele vreemdgaan erger dan als hij een slippertje had gemaakt.
Het feit dat je man:
liefde voelt voor een ander, daarmee toekomstplannetjes maakt en fantaseert over een leven samen.
Dat hij verlangt naar haar, denkt aan haar, misschien wel tijdens de seks met jou.
Dat hij alle ins en outs verteld aan haar over jullie relatie, waarbij jij waarschijnlijk wordt weggezet als zijnde vast wel lief, maar niet de vrouw waarmee hij gelukkig is. En dat je geen ambities hebt, dat je keuzes voor hém hebt gemaakt die hij zelf niet wilde, dat hij een gezapig leven met je leidt en jij NIET die spannende ambitieuze vrouw is die zij WEL is.
Dat hij met haar het leven zou hebben dat hij wilde en dat is niet het leven dat hij met jou heeft, want gezapig.
Dat hij al lang emotioneel uitgechecked is bij jou en met zijn hoofd in zijn vrije uren die hij met jou doorbracht eigenlijk met zijn hoofd bij haar was.

En als deze lul de behanger daar dan verantwoordelijkheid voor zou nemen en zou zeggen, ik heb je tekort gedaan en ben een eikel geweest. Nee, dan is het ook nog eens allemaal jouw schuld, want als jij meer zus was en jullie leven meer zo, dan was het nooit gebeurt. En daarbij even heel hard voorbij gaande aan het feit dat hij een kleintje thuis heeft zitten. Maak dan geen kind als je niet tegen (tijdelijk) gezapig kan. Je bent er goddomme toch zelf bijgeweest toen je een kind maakte?!? Twee keer zelfs!
Maar deze kerel voelt nergens verantwoordelijkheid over. Niet over de keuzes die hij maakte in de relatie met to, want het wordt hem allemaal aangedaan en hij kan niet het leven leiden dat eigenlijk voor hem is weggelegd. En niet over de keuze om vreemd te gaan, want dat ligt aan haar en hun leven samen, niet aan hem. Kortom, 1 grote kleuter die nergens iets aan kan doen. Wat een enorm gebrek aan "mannelijkheid", daadkracht en wilskracht. Wat een toonbeeld van slappe was. Echt een man waar vrouwen uiteindelijk van opdrogen. Zolang ze nog kunnen geloven in het fantasiebeeld dat zo'n vent van zichzelf weet neer te zetten, zijn ze in potentie heel veel. Maar in werkelijkheid zijn ze zó klein, dat zelfs het echte grote mensen leven teveel verantwoordelijkheid voor ze is. Meneer de prutser.

Deze man is écht wel hardcore vreemdgegaan. Daar hoeft hij geen fysieke seks voor te hebben gehad. Dat voegt bijna niks meer toe aan de pijn die zijn hele houding veroorzaakt heeft.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 24-12-2020 11:05
14.57% gewijzigd
Bellinis schreef:
24-12-2020 10:40
Ik weet nog wel toen mijn ex en ik door zoiets gingen, ik al die fysieke dingen ook wel rot vond, maar ik vond dat niet het ergste. Het ergste vond ik het dat ik voor mijn gevoel mijn beste vriendje en teamgenoot was verloren. Dus ik snap wel wat je zegt over dat je het misschien nog erger vindt dat hij zijn emoties heeft gedeeld met haar en echt ook dingen over jullie huwelijk heeft verteld, dan wanneer hij fysiek een keer zou zijn vreemdgegaan.

Je hoeft nu geen beslissing te maken. Het is allemaal zo vers. Je komt echt heel sterk en weloverwogen over. Belangrijk is dat uiteindelijk alles en de hele waarheid boven water komt, dan kun je altijd nog een beslissing maken.
Ja precies, ik dacht dat hij mijn beste vriend was.
Ik heb het tegen hem gezegd, dat ik het fysieke minder erg zou vinden.
Ik zou het vies vinden, maar minder emotie ervoor hebben.

Wat iemand ook al zei, hij heeft 3 jaar lang dit verborgen gehouden, dus zou best kunnen dat hij daarover liegt.
Al ken ik hem persoonlijk niet zo.. Maar ja, ken ik hem wel echt, is ook de vraag.
Eens. Verraad = verraad.
Ik vind ook dat je sterk overkomt TO!!
Hou dat vast.
Knap dat je al zo nuchter weet wat je wil gaan doen.
Het zou mij zeker wel uitmaken of ze sex hebben gehad of niet omdat hij 1. mij daarmee mogelijk bewust in gevaar heeft gebracht als dat niet altijd veilig is geweest en zou alsnog een test doen, 2. omdat hij een nog grotere leugenaar is dan hij nu al is, en nu nog niet eens de hele waarheid kan vertellen, dat zegt me veel over iemands karakter, en zelfdiscipline, die hij dus niet heeft.
Inderdaad. SOA test is dan nodig.
diyer schreef:
24-12-2020 10:59
Het maakt feitelijk geen bal uit of hij wel of geen seks heeft gehad. Mijn ex heeft ook een jaar lang liggen zwijmelen bij een andere vrouw (ook collega, net als to) toen ik het er eindelijk uit wist te trekken bij hem en het verraad is hetzelfde. Hij is vreemd gegaan. En eerlijk vind ik het emotionele vreemdgaan erger dan als hij een slippertje had gemaakt.
Het feit dat je man:
liefde voelt voor een ander, daarmee toekomstplannetjes maakt en fantaseert over een leven samen.
Dat hij verlangt naar haar, denkt aan haar, misschien wel tijdens de seks met jou.
Dat hij alle ins en outs verteld aan haar over jullie relatie, waarbij jij waarschijnlijk wordt weggezet als zijnde vast wel lief, maar niet de vrouw waarmee hij gelukkig is. En dat je geen ambities hebt, dat je keuzes voor hém hebt gemaakt die hij zelf niet wilde, dat hij een gezapig leven met je leidt en jij NIET die spannende ambitieuze vrouw is die zij WEL is.
Dat hij met haar het leven zou hebben dat hij wilde en dat is niet het leven dat hij met jou heeft, want gezapig.
Dat hij al lang emotioneel uitgechecked is bij jou en met zijn hoofd in zijn vrije uren die hij met jou doorbracht eigenlijk met zijn hoofd bij haar was.

En als deze lul de behanger daar dan verantwoordelijkheid voor zou nemen en zou zeggen, ik heb je tekort gedaan en ben een eikel geweest. Nee, dan is het ook nog eens allemaal jouw schuld, want als jij meer zus was en jullie leven meer zo, dan was het nooit gebeurt. En daarbij even heel hard voorbij gaande aan het feit dat hij een kleintje thuis heeft zitten. Maak dan geen kind als je niet tegen (tijdelijk) gezapig kan. Je bent er goddomme toch zelf bijgeweest toen je een kind maakte?!? Twee keer zelfs!

Deze man is écht wel hardcore vreemdgegaan. Daar hoeft hij geen fysieke seks voor te hebben gehad. Dat voegt bijna niks meer toe aan de pijn die zijn hele houding veroorzaakt heeft.
Ik ben niet goed met typen, maar dit is precies hoe het voelt.
Na het gesprek vannacht hij overigens wel toegegeven dat hij mij tekort heeft gedaan en zijn excuses aangeboden voor het mij de schuld geven van.
Hij ziet in dat hij dit toch echt zelf in de hand had.. Hij heeft die keuze niet onder dwang gemaakt. Dat ziet hij nu in. Daarom wil ik ook in therapie. Voor mezelf, maar ook voor ons. Als dat er nog is.
:hug:
justagirly schreef:
24-12-2020 11:06
Inderdaad. SOA test is dan nodig.
Gelukkig gehad bij de verloskundige. Geen soa.. Dat zou er ook nog eens bij moeten komen.
Lieve mensen, bedankt.
Ik heb veel inzichten gekregen en mij besluit om op afstand te werken aan onze relatie staat voor nu vast.

Ik ga proberen voor mijn kleine een leuke kerst ervan te maken.

Misschien kom ik er bij mijn ouders wek achter dat ik alleen zijn heerlijk vind, of juist vreselijk. Either way komen we er wel uit. Samen of in co-ouderschap.

Ik denk dat ik voor nu, even niet reageer. Zodat ik er deze dagen niet echt aan hoef te denken.

Ik zal wel een update plaatsen als ik al even bij mijn ouders ben.

Jullie kunnen nog reageren en misschien lees ik het. En anders na de kerst.

Ik wil jullie een fijne kerst toewensen en ik hoop dat de mijne in ieder geval voor mijn zoontje nog leuk is.

2020 is echt met recht een k*tjaar.
Hoi Lila,

Wat een ontzettend vervelende situatie voor je.
Ik vind 3 jaar emotioneel vreemdgaan niet niets. Verliefd worden kan altijd, maar 3 jaar is lang. Voor mij komt het verhaal over dat sinds je zwanger bent zijn collega duidelijkheid heeft gekregen en dat het niets wordt.

Ik wil je verder meegeven dat je rustig de tijd moet nemen, neem geen overhaaste beslissingen. Het is aan jou en nogmaals neem daar de tijd voor om te besluiten wat je wil. Laat je niets aanpraten en maak je keuze. Je komt op mij over als een eerlijke, sterke en verstandige vrouw.

Ik wens je heel veel sterkte. :hug:
TO, dikke knuffel en sterkte. Jij komt er wel, wat je keuze ook gaat worden. Je lijkt me een sterke, intelligente en verstandige vrouw.
Wacht. Hij heeft toekomstplannen lopen maken met een andere vrouw en nu gaat hij jou verwijten maken.

Wat een stuk stront. Sorry, maar op zo'n jankerd ga je niet kunnen bouwen.
Als hij meer had willen bereiken, zou hij dat zelf moeten doen en niet zeuren over gezapig leven oid terwijl hij er zelf bij was.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:54
Zo zit ik er ook in.

Maar nu komt het dilemma bij mij.
Moet ik hem verlaten, zwanger met een peuter. Is dat echt wat ik wil.
Ik weet het namelijk niet. Moet ik met hormonen en al zo'n moeilijke beslissing nemen.
Ik hou nu een poppenkast voor mn zoontje. Ik gun hem deze kerst, aangezien er door corona niks anders is. Maar wat daarna..
Ik zou wel stoppen met dingen voor hem doen. Laat hem zijn eigen was en zooi maar even verzorgen, of wat je verder nog voor hem doet.
Lullen zoals hij willen graag moeder de vrouw aanhouden voor het gemak, maar deze gaat ook nog even de schuld bij zichzelf leggen voor zijn eigen gebrek aan prestaties (als hij meer had willen bereiken had hij dat zelf moeten doen, in plaats van zeuren over jou).
Surebaby schreef:
23-12-2020 18:57
Je weet niet of er iets fysiek is gebeurd, ik persoonlijk zou liever wat gewip hebben dan dit hoogverraad, een beetje over jullie leven lopen zeiken, 3 jaar lang.
Er was uiteraard een luisterend oor voor dus ik zie een scenario voor me dat er diepe gesprekken zijn gevoerd daarbij ze elkaar dingen bekenden die ze niet met anderen deelden blablabla.
Om te kotsen.
Hij heeft niks om te klagen en is waarschijnlijk vervallen in een soort puberversie van zichzelf, en dat werd lekker gevoed.
Heel makkelijk ook want daar kon hij in de pauze de flitsende jongen uithangen en oeverloos kletsen met een 'positief' (lees onrealistisch) persoon die nog wel gelooft dat hij een eigen onderneming kan starten 'gewoon DOEN!' en eigenlijk een dichter en een avonturier is of whatever hij zichzelf wijsmaakt.
Wat hij niet ziet is dat hij inderdaad niet goed genoeg voor haar is zoals hij is, maar daar een fantasieversie heeft opgehangen zonder enig resultaat. Terwijl jij hem ziet zoals hij is en tevreden was.
Dom gedrag, dit zegt niks over jou en alles over hem, en die sex zou ik me niet op focussen.
Wel op het jou te kakken zetten en de attitude die hij zich veroorlooft naar jullie leven en jouw liefde, waar je je voor uit de naad werkt.
Ja, dit.

Die vrouw heeft hem ook doorzien en wil hem nu ook niet meer. Dus komt hij nu bij TO zeiken dat zij niet goed genoeg is.
Hij is gewoon een failure. Niet bereiken wat hij wil en daar zijn vrouw de schuld van geven die hij bedroog. Kotsmannetje.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 19:03
Dit is eigenlijk hoe ik het zie. Je hebt het precies verwoord hoe ik denk dat het gegaan.

Hij vind dat hij zijn hele leven niks heeft gedaan voor zichzelf.
Een opleiding gekozen op basis van wat zijn vader wilde.
Een huis gekocht met mij die eigenlijk niet wilde, maar dat voor mij gedaan heeft.. En nog meer dingen.
Omdat hij zwak was. Hij heeft dat echt niet 'voor jou' gedaan, maar omdat hij zelf te lamzakkerig was om zelf dingen te beslissen.
Lila2588 schreef:
24-12-2020 10:00
Het is meer dat ik hier even niet wil zijn. Alles in dit huis doet mij aan hem denken.. Mijn ouderlijk huis voelt vertrouwd.

Ergens wil hem ook laten zien wat het betekent als ik daadwerkelijk uit dit huis zou vertrekken. Hoe dat voor hem zou voelen.
Ik zou hier namelijk niet willen blijven.
Prima hoor, als dat het beste voor hem is.
Maar ik zou dus per direct niks voor hem doen, ook niet tijdens de feestdagen. Hij pakt zijn eigen biertje maar.
Wat een idioot dat hij begint te zeuren over het gebrek aan werkgerelateerde ambities. Misschien ben je gewoon tevreden.
Wat maakt het voor hem dan voor verschil? Stel je gaat sochtends weg en geeft hem nog ff een kus en zegt; “tot vanavond schatje”... of je zegt; yes, ik mag weer werken, tot vanavond helaas”.

Beats me.
Lieve, sterke, verstandige, zelfstandige, intelligente, wijze, fijne Lila2588. Uit al jouw bijdragen blijkt wat een geweldige vrouw jij bent. Twijfel daar nooit aan. En wat pijnlijk om nu en op deze manier de ware aard te ontdekken van iemand waarvan je dacht dat hij je maatje was. Maar hij heeft geen ruggengraat, kruipt gemakzuchtig in de slachtofferrol, neemt geen eigenaarschap voor zijn eigen fouten en probeert die fouten dan ook nog eens op jou af te wimpelen. Dat jij daar zelf zo snel en goed doorheen prikt zegt alles: jij bent een zoveel slimmer, wijzer en volwassener persoon dan hij. Hij had in zijn handjes moeten knijpen met jou, maar zelfs daar lijkt hij te onbenullig voor.

Ik wens je heel veel sterkte.
:hug: :heart: :hug:
Heel verstandig en wijs dat je de focus even op jezelf legt en kerst voor je kind. Ik wens je kracht en liefde om dit jaar af te ronden op de best mogelijke manier die kan binnen jouw omstandigheden. Een update is altijd fijn, maar besef je goed dat je het alleen moet doen voor jezelf. Je bent ons niks verplicht en als dat jouw gemoedsrust in de weg staat, moet je het zeker niet doen.
🎄 :hug:
Dus zijn buitenvrouw maakte het uit en toen had hij luddevedu en toen vond hij het een goed idee om zijn shit bij zijn zwangere vrouw te droppen?
Dus toen zij geen optie meer was, was jij weer een optie. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven