Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
donderdag 17 december 2020 om 17:26
Als je tegen hem net zo 'duidelijk' communiceert als je hier doet, snap ik wel dat hij het niet snapt.AudiR8 schreef: ↑17-12-2020 13:47Want dat doe ik nu niet? En dat heb ik ook nog nooit gedaan? Ik ben de enige in de relatie die er wat van probeert te maken! Ik heb bepaalde dingen al zo vaak bij mijn vriend aangegeven, hij blijft het doen.
En áls die keuze zou maken komt het echt wel goed qua onderdak, en dat is niet bij m'n ouders onder hun dak. Desnoods trek ik bij iemand in.
donderdag 17 december 2020 om 18:16
Ik quote mezelf maar even, want dit is precies wat je nodig hebt.
donderdag 17 december 2020 om 19:54
vrijdag 18 december 2020 om 10:03
Het moet wel echt een dilemma zijn hè! Als je van te voren het antwoord al weet, omdat je geen zin hebt in sporten of omdat slapen echt wel gaat gebeuren bij kinderen, dan is dat geen echt dilemma en dan werkt een muntje opgooien niet.
Daarom is ook alleen de eerste keer muntje opgooien geldig voor TO. Na de eerste keer heeft ze het antwoord gekregen en dus zijn de tweede en derde keer geen dilemma meer.
Daarom is ook alleen de eerste keer muntje opgooien geldig voor TO. Na de eerste keer heeft ze het antwoord gekregen en dus zijn de tweede en derde keer geen dilemma meer.
vrijdag 18 december 2020 om 14:34
Als ik me daaraan zou houden blijf ik bij mijn vriend.VANTA schreef: ↑18-12-2020 10:03Het moet wel echt een dilemma zijn hè! Als je van te voren het antwoord al weet, omdat je geen zin hebt in sporten of omdat slapen echt wel gaat gebeuren bij kinderen, dan is dat geen echt dilemma en dan werkt een muntje opgooien niet.
Toch vind ik mijn aanpak beter.
vrijdag 18 december 2020 om 15:52
Snap ik hoor, het was een grapjeVANTA schreef: ↑18-12-2020 10:03Het moet wel echt een dilemma zijn hè! Als je van te voren het antwoord al weet, omdat je geen zin hebt in sporten of omdat slapen echt wel gaat gebeuren bij kinderen, dan is dat geen echt dilemma en dan werkt een muntje opgooien niet.
zaterdag 19 december 2020 om 17:43
AudiR8 schreef: ↑17-12-2020 16:44Dat heb ik dan ook gezegd in dit topic. Dat was wel duidelijk, dacht ik. In de OP staat zelfs "Ik weet vrij zeker". Daar staat niet dat het zo is. En ik heb het in een van m'n laatste reacties sowieso duidelijk gezegd. Dus ik heb gelijk dat jij mij niet begrijpt ipv andersom.
Hahaha, schitterend
Maar blijf lekker in je relatie, je vindt het prima, plus je kunt niet zelfstandig wonen dus nog een reden. En zo te lezen hebben jouw ouders het beste met je voor, ze komen op jou nogal bepalend over maar ik krijg de indruk dat dat juist nodig is, juist doordat je niet echt zelfstandig kunt zijn. Ik zou ze maar wat meer gaan waarderen.
zaterdag 19 december 2020 om 18:51
Waar heb ik gezegd dat ik mijn ouders niet waardeer?S-Groot schreef: ↑19-12-2020 17:43Hahaha, schitterend. Dus 'vrij zeker' betekent precies wat er staat... maar 'geen contact' moet men niet zo letterlijk nemen
.
Maar blijf lekker in je relatie, je vindt het prima, plus je kunt niet zelfstandig wonen dus nog een reden. En zo te lezen hebben jouw ouders het beste met je voor, ze komen op jou nogal bepalend over maar ik krijg de indruk dat dat juist nodig is, juist doordat je niet echt zelfstandig kunt zijn. Ik zou ze maar wat meer gaan waarderen.
vrijdag 25 december 2020 om 01:35
Ik zet mijn geld in op 'dat is privé'FadeToBlack schreef: ↑25-12-2020 01:21Nou, liever niet. Deze TO vindt het blijkbaar vermakelijk om hiet een "spannend" vervolgverhaaltje neer te plempen.
De geloofwaardigheid is ver te zoeken. Dus laat maar.
vrijdag 25 december 2020 om 08:24
Ben je ook zo manipulatief als je met je vriend praat?
Er gaat een heel onaangename vibe uit van jouw posts.
Volgens mij mag je erg blij zijn dat je vriend nog bij jou wil blijven.