huisvesting van partner
woensdag 9 december 2020 om 11:25
Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
woensdag 30 december 2020 om 22:27
Vreugdevuurtje stoken!justagirly schreef: ↑29-12-2020 20:52Eens.
Die laatste rotzooi van hem zelf opruimen kan zelfs wel helend werken en lekker voelen hoor!
woensdag 30 december 2020 om 23:45
Ik zeg... doen!
Morgen tijdens O & N
Goed uiteinde!
woensdag 30 december 2020 om 23:58
donderdag 31 december 2020 om 13:02
Pak een paar dozen, gooi alles er ongesorteerd, ongewassen en onopgeruimd in en zet het bij zijn moeder voor de deur een straat verderop. Klaar. Heb je zo gedaan joh.
Hij mocht tot morgen blijven als ik het goed begrijp, dus ik zou het dan morgen gewoon maar doen. En dan mag hij meteen zijn sleutel bij je inleveren en dat was het dan.
In nood slaapt hij maar bij zijn moeder.
Hij mocht tot morgen blijven als ik het goed begrijp, dus ik zou het dan morgen gewoon maar doen. En dan mag hij meteen zijn sleutel bij je inleveren en dat was het dan.
In nood slaapt hij maar bij zijn moeder.
donderdag 31 december 2020 om 13:18
Het beste wat je kunt doen is niet meer toegeven. Dus duidelijk zijn en de consequentie die je eraan vastmaakt ook echt uitvoeren. Als je stoer gaat roepen dat je z'n spullen in dozen doet en voor z'n ouders huis zet terwijl je dat niet daadwerkelijk gaat doen als het zover komt, daar heb je alleen jezelf mee. Zijn spullen op straat zetten is alweer wat realistischer. Ook veel werk maar minder gedoe voor jezelf, en daar zou ik nu voor kiezen, jezelf en de weg van de minste moeite voor jou. Want energie zul je er helaas in moeten stoppen, daar ontkom je niet meer aan.
donderdag 31 december 2020 om 13:48
Als ze het op straat zet, dan kan ze zitten wachten of en wat hij er mee gaat doen. En als hij niks om die zooi geeft en er niks mee doet, zit ze er zelf mee want zij is de huiseigenaar. Zijn moeder woont maar 1 straat verder, dan is ze er gewoon meteen helemaal klaar mee.Violet-Nebula schreef: ↑31-12-2020 13:18Het beste wat je kunt doen is niet meer toegeven. Dus duidelijk zijn en de consequentie die je eraan vastmaakt ook echt uitvoeren. Als je stoer gaat roepen dat je z'n spullen in dozen doet en voor z'n ouders huis zet terwijl je dat niet daadwerkelijk gaat doen als het zover komt, daar heb je alleen jezelf mee. Zijn spullen op straat zetten is alweer wat realistischer. Ook veel werk maar minder gedoe voor jezelf, en daar zou ik nu voor kiezen, jezelf en de weg van de minste moeite voor jou. Want energie zul je er helaas in moeten stoppen, daar ontkom je niet meer aan.
vrijdag 1 januari 2021 om 09:33
vrijdag 1 januari 2021 om 10:30
Goed zo. Nooit meer stront binnenhalen.Proetel schreef: ↑10-12-2020 10:52
Voor mezelf heb ik opnieuw een afspraak met de psycholoog, begin januari.
Ik ben ervan overtuigd dat ik alleen moet zijn, en zeker zo lang de kinderen thuis wonen. Maar ik heb ook wel hulp nodig om duidelijker mijn grenzen aan te geven en hoop dat in therapie te leren.
En voet bij stuk houden. Nog even volhouden en je bent van hem af.
Enige wat ik niet snap is dat je de relatie nog lijkt te willen voortzetten.
vrijdag 1 januari 2021 om 11:19
Ik denk dat ze een beetje last van het Stockholm syndroom heeft, zolang ze zegt dat ze bij hem blijft maakt hij haar leven niet helemaal tot een hel en door een beetje toe te geven hoopt ze dat ie er rustig uitgaat, ik denk dat ze gewoon bang is en dat zodra ze van hem af is de opluchting zo groot is dat ze echt niet meer met hem samen wil zijn.
vrijdag 1 januari 2021 om 12:36
zaterdag 2 januari 2021 om 10:07
Mensen zijn niet verplicht te blijven reageren hè.
Als u mensen helpen wilt, kunt u vrijwilliger worden bij de voedselbank, of een daklozenopvang, of asielzoekerscentrum.
Pleegouder worden is ook een mogelijkheid
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
zaterdag 2 januari 2021 om 10:12
Ik zat me echt een beetje zorgen te maken, ik zie steeds die vent op de bank zitten in een leeg huis, ik vind het een indrukwekkend verhaal.docotrandus schreef: ↑02-01-2021 10:07Mensen zijn niet verplicht te blijven reageren hè.
Als u mensen helpen wilt, kunt u vrijwilliger worden bij de voedselbank, of een daklozenopvang, of asielzoekerscentrum.
Ik leefde wel mee ja sorry.
zaterdag 2 januari 2021 om 10:17
zondag 3 januari 2021 om 00:39
+ 1docotrandus schreef: ↑02-01-2021 10:07Mensen zijn niet verplicht te blijven reageren hè.
zondag 3 januari 2021 om 19:34
Mijn excuses dat ik niet meteen heb gereageerd. Het was voor mij effe aankijken of hij nu wel of niet al zijn rommel weg zou gaan hebben.
en wonder boven wonder... mijn huis was ontdaan van zijn spullen op 31 december.
Ik heb het vandaag met een goeie vriendin goed kunnen praten hierover. Ik ben echt tot het inzicht gekomen dat ik véél te snel in een nieuwe relatie gestapt ben. Volgens mij heb ik dat gedaan om het verdriet van mijn vorige relatie (waar ik werd bedrogen en vervolgens ingeruild) niet te moeten voelen.
Ik snap heel goed dat dit voor jullie allemaal heel raar en ruggengraatloos klinkt. Maar het is zoals het is. En dit was eens maar nooit meer.
en wonder boven wonder... mijn huis was ontdaan van zijn spullen op 31 december.
Ik heb het vandaag met een goeie vriendin goed kunnen praten hierover. Ik ben echt tot het inzicht gekomen dat ik véél te snel in een nieuwe relatie gestapt ben. Volgens mij heb ik dat gedaan om het verdriet van mijn vorige relatie (waar ik werd bedrogen en vervolgens ingeruild) niet te moeten voelen.
Ik snap heel goed dat dit voor jullie allemaal heel raar en ruggengraatloos klinkt. Maar het is zoals het is. En dit was eens maar nooit meer.
zondag 3 januari 2021 om 19:36
En dit... ja dit klopt wel. Ik heb hem zo veel mogelijk tegemoet gekomen in de hoop dat hij het zelf zou gaan opruimen. Hij is daar in totaal wel heel veel uren aan bezig geweest. We spreken over ongeveer 2 ruimtes van 80 vierkante meter die tot boven volgestouwd stonden.MissMaran schreef: ↑01-01-2021 11:19Ik denk dat ze een beetje last van het Stockholm syndroom heeft, zolang ze zegt dat ze bij hem blijft maakt hij haar leven niet helemaal tot een hel en door een beetje toe te geven hoopt ze dat ie er rustig uitgaat, ik denk dat ze gewoon bang is en dat zodra ze van hem af is de opluchting zo groot is dat ze echt niet meer met hem samen wil zijn.