huisvesting van partner

09-12-2020 11:25 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Proetel schreef:
10-12-2020 11:19
Concreet komt hij hier niet meer binnen. Tenzij voor zijn spullen op te halen.
Waar hij gaat wonen enzo, zoekt hij zelf maar uit. Ik ben geen opvangtehuis.
Goed zo. En hou je poot stijf. Want wat ik terug heb gelezen, dat hij -behalve dat hij je kinderen en jou slecht behandelt- ook nog eens schulden voor je heeft verzwegen. Daar gaan al mijn alarmbellen van rinkelen. Echt: je verdient beter!
Hij heeft gelukkig een heel aantal spullen, grote meubels etc, net verkocht.
Hij heeft wel een groot deel van mijn huis in beslag genomen met rommel. Is zeer slordig... Maar als hij het niet meeneemt, zet ik het wel af bij zijn moeder. Die woont hier een straat verder.
Trek je cowboyboots aan en geef hem er een flinke schop mee onder z'n hol en roep dan sjoe, kssjt!!! Movè!

Zo moeilijk is het niet.
Proetel schreef:
:redrose:
Proetel schreef:
10-12-2020 11:24
Hij heeft wel een groot deel van mijn huis in beslag genomen met rommel. Is zeer slordig... Maar als hij het niet meeneemt, zet ik het wel af bij zijn moeder. Die woont hier een straat verder.
Zet hem er in de aanloop naar de verhuizing alvast uit. Scheelt een boel rotzooi voor straks.
En nooit meer een kerel zó snel in je huis halen. Pas op je kinderen.
Proetel schreef:
Ben je mal, zet het gewoon langs de stoeprand binnen een dag of twee en geef hem de gelegenheid om het binnen een dag op te halen voordat je dat doet. Echt hoor, straks gaat hij je nog manipuleren vanwege die troep, want dat staat bij jou dus heeft hij rechten. Kom op hoor!!!
Proetel schreef:
Fijn dat je het bij zij moeder af kan geven.. Ik zou vast al zijn zooi in vuilniszakken/dozen doen, dan hoeft hij ook niet lang meer bij jou in huis te zijn ;) Zijn zooi eruit, en samen met de kinderen gezellig een kerstboom neerzetten.
To deze man klinkt echt niet gezond hoor. Hij bespeeld jouw gewoon en hoe triest is het om dan maar avond en nacht in de auto te gaan zitten en vervolgens doen ofdat er niets gebeurd is.
Kinderachtig gedoe hoe oud is deze man?
Ik denk dat je heel goed voor je zelf weet dat deze man niet gezond is voor jou en je kinderen.
En zo lang hebben jullie helemaal geen relatie laat staan hoe het in de toekomst zou gaan want deze man krijgt alleen maar meer fratsen met de tijd.
Blijf in jezelf geloven !
Proetel schreef:
En nu even realistisch: hoe ga je dat aanpakken? Want ik neem aan dat hij een sleutel heeft?
Hij staat vanavond gewoon weer binnen natuurlijk. En dan?
To, je hebt nooit voor jezelf besloten dat het uit is. en je hebt dat ook niet gecommuniceerd. Je bent niet duidelijk, je ligt nog samen in 1 bed, Je geeft hem hoop. En nu sla je ineens 10 stappen over. Jullie doen allebei raar, onduidelijk en onverantwoordelijk. Wat zou jij vinden wanneer iemand zo met jou omging?

Je moet vertrekken, maar je doet wel alsof de relatie nog bestaat en je gaat er elke avond naast liggen. Ik vind je gedrag heel erg vreemd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben het met viva-amber eens. Hoe kun je in hemelsnaam naast hem in bed liggen?
En nu zeg je heel stoer dat hij er niet meer inkomt, maar als ik het goed begrijp heb je hem nog niet eens medegedeeld dat de relatie over is. Heb je dat voor jezelf wel al duidelijk? Want je noemt hem gewoon nog je partner.
To, hoe is het nu?
Proetel schreef:
10-12-2020 11:12
Jaja, ik heb het ondertussen wel al begrepen.
Ik ben een hele slechte moeder geweest en ben mij daar ook ten volle van bewust.
Ik ga zo hard mogelijk werken om hen toch de fijne jeugd te geven die ze verdienen.

Heb je inmiddels ook hulp gezocht? Zodat je kunt werken aan de onderliggende problemen?
05-2019 schreef:
09-12-2020 11:30
Geef duidelijk aan dat hij wat moet gaan regelen voordat het te laat is. En geef ook duidelijk aan dat hij niet bij jou terrecht kan om te wonen ook niet voor een tijdje.

Ik denk dat hij er van uit gaat dat hij wel bij jou mag komen wonen.
Dit 1 x heel duidelijk zeggen nog. En dan ook echt je handen ervan aftrekken. Zijn leven, zijn probleem. En voor mij zou het een turn off zijn als hij niet in staat is zich volwassen te gedragen. Dat, plus het feit dat je al apart gaat wonen om goede redenen, zou voor mij de doodslag vd relatie kunnen zijn.
Proetel schreef:
Misschien heb je het al gezegd, maar ik zou ook een deadline stellen aan zijn spullen. Een week voor de verhuizing moeten die weg zijn. Zo niet, voer jij alles af naar de stort. Want je wil niet op de verhuisdag zelf nog moeten gaan stressen om zooi van hem dus wel/niet wordt opgehaald.
Hoe gaat het nu Proetel?
justagirly schreef:
16-12-2020 13:20
Hoe gaat het nu Proetel?
Ja dat vraag ik me ook af.. En of ze die sneuneus al uit haar huis heeft gezet.
Lotus90 schreef:
10-12-2020 11:10
Ik heb je heel even geloept, maar ik ben ermee gestopt. Ik kreeg teveel medelijden met je kinderen. En daar kan ik nu ik zwanger ben echt niet meer tegen. Hoe kun je?! STOP ALSJEBLIEFT MET RELATIES! Tot je gezonde keuzes kunt maken die wél in het belang zijn van je kinderen!
T is je eerste zeker? Spreek je over een paar jaartjes weer.
abracadabra schreef:
16-12-2020 15:03
Want?

Wat bedoel je met deze hele rare reactie?
abracadabra schreef:
16-12-2020 15:03
:biggrin:
je mag (en moet) het ook gewoon nu uitmaken

scheelt weer hoor
Lorem Ipsum
Ondertussen zijn we uit elkaar. In overleg heb ik toegestaan dat hij mag blijven tot eind deze week. Nu is het zo dat hij van mijn zolder een enorme rommel heeft gemaakt. Overal liggen dozen geslingerd en ligt er zooi. Als ik hem erop aanspreek, wordt hij boos en vindt hij dat ik te veel druk leg.

Ik spreek hem hierop aan omdat ik mijn huis leeg wil eind deze week... Maar opnieuw heeft hij geen enkel begrip hiervoor... what to do? Ja, de sloten veranderen en hem er uitzetten zou misschien helpen maar dan moet ik alsnog zelf al die zooi opruimen...
Proetel schreef:
29-12-2020 18:44
Ondertussen zijn we uit elkaar. In overleg heb ik toegestaan dat hij mag blijven tot eind deze week. Nu is het zo dat hij van mijn zolder een enorme rommel heeft gemaakt. Overal liggen dozen geslingerd en ligt er zooi. Als ik hem erop aanspreek, wordt hij boos en vindt hij dat ik te veel druk leg.

Ik spreek hem hierop aan omdat ik mijn huis leeg wil eind deze week... Maar opnieuw heeft hij geen enkel begrip hiervoor... what to do? Ja, de sloten veranderen en hem er uitzetten zou misschien helpen maar dan moet ik alsnog zelf al die zooi opruimen...
Maar je weet hoe hij is, waarom verwacht je dan nu, dat hij ineens anders reageert?

Pleur die gek de deur uit
Ga er hoe dan ook maar vanuit dat jij de zooi mag opruimen. Je hebt een type zwerver in huis genomen en die zal je niet gaan helpen. Dus alles ongesoryeerd in dozen kwakken en weg ermee. Van hem hoef je écht geen volwassen reactie te verwachten. En dat weet je ondertussen best. Spaar je energie om er ruzie over te maken.
Proetel schreef:
29-12-2020 18:44

Hoe dan ook moet je zelf die zooi opruimen. Snap niet dat je hem er überhaupt in hebt gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven