De man van mijn vriendin
vrijdag 1 januari 2021 om 22:12
Ik heb een goede vriendin van de middelbare school. Wij zijn allebei getrouwd en hebben een gezin. Onze kinderen zijn van dezelfde leeftijd en onze mannen kunnen het goed met elkaar vinden. We gaan regelmatig samen wat leuks doen en ook samen op vakantie. Dat zijn altijd hele leuke uitstapjes waar wij allemaal enorm naar uitkijken.
Afgelopen zomer zijn we een weekend weg geweest met zn allen. Op een avond ging ik nog even met haar man een borrel drinken op een terras. We hadden het gezellig als altijd, maar nu merkte ik dat hij avances maakte. Toen ik terug wilde gaan naar het huisje, omhelsde hij mij en probeerde hij mij op mijn mond te zoenen. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde, en hij maakte ook geen verdere aanstalten. Ik heb er toen verder mar geen aandacht aan besteed. Toen we thuis waren begon hij mij ineens te appen. Het waren eerst een paar onschuldige foto's van ons weekendje, maar later merkte ik dat hij toespelingen maakte. Ik heb hem toen gebeld en aangegeven dat het beter was dat we niet met elkaar zouden appen. We hadden een heel fijn gesprek met elkaar. Hij vertelde heel open dat hij gewoon hield van flirten en spanning, en ik kon me daar best wat bij voorstellen. Uit het gesprek merkte ik ook dat hij een andere kijk heeft op de huwelijkse trouw dan mijn vriendin. Hoewel hij het niet met zoveel woorden zei, weet ik nu wel zeker dat hij is vreemdgegaan en/of nog steeds vreemdgaat.
Mijn vriendin vertelde laatst dat haar man en zij in relatietherapie zijn. Ze vertelde ook dat ze dit een mooi moment vond om hem eens wat meer aan de tand te voelen over of hij wel trouw is. Ze zei daarbij dat als ik zou weten van ontrouw, dat zij dan verwacht dat ik dat aan haar zou vertellen. Dat ben ik als haar vriendin aan haar verplicht, vindt zij. Nu weet ik dus dat haar man vreemdgaat, al heb ik geen namen en rugnummers en concrete verhalen. Ik heb het haar nog niet verteld. Ik heb haar geadviseerd om vooral aan hem te vragen of hij vreemdgaat. Ook heb ik hem tijdens ons telefoongesprek geadviseerd om met haar in gesprek te gaan over zijn kijk op huwelijkse trouw.
Ik wil me niet met het huwelijk van mijn vriendin bemoeien, maar ik heb het gevoel dat ik hier nu toch ongewild deel van een conflict ben geworden. Moet ik haar vertellen dat haar man vreemdgaat, ondanks dat ik geen concrete verhalen heb? Moet ik haar vertellen van de avances, ook al is er niets gebeurd? Of zou ik dan mijn relatie met haar onnodig op spanning zetten?
Afgelopen zomer zijn we een weekend weg geweest met zn allen. Op een avond ging ik nog even met haar man een borrel drinken op een terras. We hadden het gezellig als altijd, maar nu merkte ik dat hij avances maakte. Toen ik terug wilde gaan naar het huisje, omhelsde hij mij en probeerde hij mij op mijn mond te zoenen. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde, en hij maakte ook geen verdere aanstalten. Ik heb er toen verder mar geen aandacht aan besteed. Toen we thuis waren begon hij mij ineens te appen. Het waren eerst een paar onschuldige foto's van ons weekendje, maar later merkte ik dat hij toespelingen maakte. Ik heb hem toen gebeld en aangegeven dat het beter was dat we niet met elkaar zouden appen. We hadden een heel fijn gesprek met elkaar. Hij vertelde heel open dat hij gewoon hield van flirten en spanning, en ik kon me daar best wat bij voorstellen. Uit het gesprek merkte ik ook dat hij een andere kijk heeft op de huwelijkse trouw dan mijn vriendin. Hoewel hij het niet met zoveel woorden zei, weet ik nu wel zeker dat hij is vreemdgegaan en/of nog steeds vreemdgaat.
Mijn vriendin vertelde laatst dat haar man en zij in relatietherapie zijn. Ze vertelde ook dat ze dit een mooi moment vond om hem eens wat meer aan de tand te voelen over of hij wel trouw is. Ze zei daarbij dat als ik zou weten van ontrouw, dat zij dan verwacht dat ik dat aan haar zou vertellen. Dat ben ik als haar vriendin aan haar verplicht, vindt zij. Nu weet ik dus dat haar man vreemdgaat, al heb ik geen namen en rugnummers en concrete verhalen. Ik heb het haar nog niet verteld. Ik heb haar geadviseerd om vooral aan hem te vragen of hij vreemdgaat. Ook heb ik hem tijdens ons telefoongesprek geadviseerd om met haar in gesprek te gaan over zijn kijk op huwelijkse trouw.
Ik wil me niet met het huwelijk van mijn vriendin bemoeien, maar ik heb het gevoel dat ik hier nu toch ongewild deel van een conflict ben geworden. Moet ik haar vertellen dat haar man vreemdgaat, ondanks dat ik geen concrete verhalen heb? Moet ik haar vertellen van de avances, ook al is er niets gebeurd? Of zou ik dan mijn relatie met haar onnodig op spanning zetten?
zaterdag 2 januari 2021 om 18:28
Goede kans dat "vriendin" dat niet gelooft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 2 januari 2021 om 18:30
rozemarijn123 schreef: ↑02-01-2021 18:08Zeggen iets te willen weten én daar ook in het echt goed mee om kunnen gaan, zijn twee verschillende dingen.
Zijn de kinderen van jouw vriendin nog jonger dan 12 jaar? Dan is de kans helemaal groot dat ze ten koste van alles de relatie met haar man in stand wil blijven houden, omdat ze anders in een scheiding terecht komt, met omgangsregeling voor vele jaren totdat de kids eindelijk 18 jaar zijn, twee huizen, alimentatie etc. veel teveel gedoe, dus een vriendin afschrijven als gekkie is dan veel makkelijker.
Precies dit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 2 januari 2021 om 18:31
Het is vooral raar dat die man zich een vriend durft te noemen van jullie allemaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 2 januari 2021 om 18:33
Het alternatief is zo'n halfbakken vriendschap waarbij een deel weet dat er een Elephant In The Room is en zich gereserveerd opstelt en een deel weet dat heel pijnlijk niet en juist die gaan proberen de banden wat intensiever te maken omdat het toch wat rustigjes is met elkaar de laatste tijd.hollebollegijs schreef: ↑02-01-2021 17:49Grote kans dat ze uiteindelijk voor hem kiest en jij je vriendin kwijt bent.
Dan kun je beter voor een goede oprechte vriendschap gaan, met het risico dat die vriendin daar niet mee om kan gaan en dat je dan ook beter afscheid kunt nemen.
zaterdag 2 januari 2021 om 18:33
Het is vooral raar dat die man zich een vriend durft te noemen van jullie allemaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 2 januari 2021 om 18:47
In aanvulling op mezelf: als je je eigen moreel hebt bepaalt dan kan daar uitkomen dat jij een "niet-verteller" bent. Gezien de duidelijke verwachting van jouw vriendin zou ik daar dan wel even op terugkomen bij haar: "je vertelde laatst dat je vreemdgaan graag zou weten, maar even voor de duidelijkheid: als ik wist dat je man vreemd gaat dan ga ik het jou niet vertellen."Ceder schreef: ↑02-01-2021 17:44TO: ik zou even goed bij mezelf te rade gaan waarom het nu na een half jaar pas een issue voor je wordt.
Ik denk dat je je eigen moreel loyaliteit even moet bedenken en daar naar handelen. Je vriendin geeft heel duidelijk aan wat ze van je verwacht, dus daar kan het niet aan liggen.
zaterdag 2 januari 2021 om 19:06
Ceder schreef: ↑02-01-2021 18:33Het alternatief is zo'n halfbakken vriendschap waarbij een deel weet dat er een Elephant In The Room is en zich gereserveerd opstelt en een deel weet dat heel pijnlijk niet en juist die gaan proberen de banden wat intensiever te maken omdat het toch wat rustigjes is met elkaar de laatste tijd.
Dan kun je beter voor een goede oprechte vriendschap gaan, met het risico dat die vriendin daar niet mee om kan gaan en dat je dan ook beter afscheid kunt nemen.
Klokkenluiders zijn nooit populair, nooit geweest.
Vermoedelijk gaat partner van vriendin proberen het verhaal om te draaien met "Zij probeerde mij te versieren" en voor je het weet keert het zich als een boemerang tegen je en in het slechtste geval tegen de relatie van TO
Ik deel je Elephant In The Room theorie, die kans is groot dus blijft het kiezen uit twee kwaden.
zaterdag 2 januari 2021 om 19:10
Dit vind ik helemaal uit den boze: wel even teasen en een tipje van de sluier oplichten, maar nog niet eerlijk zijn tegenover je vriendin. Nee.Ceder schreef: ↑02-01-2021 18:47In aanvulling op mezelf: als je je eigen moreel hebt bepaalt dan kan daar uitkomen dat jij een "niet-verteller" bent. Gezien de duidelijke verwachting van jouw vriendin zou ik daar dan wel even op terugkomen bij haar: "je vertelde laatst dat je vreemdgaan graag zou weten, maar even voor de duidelijkheid: als ik wist dat je man vreemd gaat dan ga ik het jou niet vertellen."
zaterdag 2 januari 2021 om 19:18
zaterdag 2 januari 2021 om 19:22
Je bent wel eerlijk, naar zowel jezelf als naar je vriendin: je bent nou eenmaal een niet-verteller. Zit geen leugen bij.Turtlerain schreef: ↑02-01-2021 19:10Dit vind ik helemaal uit den boze: wel even teasen en een tipje van de sluier oplichten, maar nog niet eerlijk zijn tegenover je vriendin. Nee.
Het laat alleen heel duidelijk zien dat je je vriendschap degradeert. Het logische vervolg zou ook zijn dat de vriendschap niet het verwerken van eventueel liefdesverdriet bevat, want dat is dan ook een non-topic. Anders zit je eerst ongemakkelijk in de 4-mans vriendschap en dan moet je misschien ook nog in de toekomst allemaal drama aanhoren van die vriendin.
Het wordt ofwel een kennis ipv een vriendschap, ofwel je gooit het in de groep dat die man jullie 4-mans-vriendschap heeft geforceerd en wat jullie daarmee gaan doen. En dan heb je nog steeds vriendschap of geen contact meer.
zaterdag 2 januari 2021 om 19:46
Zijn vrouw/jouw vriendin is er tegen jou over begonnen omdat ze zeer waarschijnlijk haar vermoedens heeft. Je had het beste in dat gesprek kunnen aftasten of ze haar verdenkingen had, dan had je daar op dat moment voorzichtig op in kunnen haken. Je had het dan luchtig kunnen brengen. Nu achteraf wordt dat lastig. Het is meteen een heel ding, en het komt dan ook nog over alsof jij zelf heel erg met die man en hun relatie bezig bent.
Overigens, wat een sneaky klootzak is die vent.
Overigens, wat een sneaky klootzak is die vent.
zaterdag 2 januari 2021 om 19:49
Lekker agressieve reactie..... hier kunnen we wat mee
zaterdag 2 januari 2021 om 19:58
Maar het is wel waar wat ze zegt, eigenlijk snap ik de hele discussie niet. Je vriendin wordt belazerd door haar man en jij verteld het niet. Hij zit ook aan jou en je vriend vindt dat niet erg genoeg om je vriendin in te lichten en hem een schop onder zijn reet omdat hij dus ook de vriendschap tussen hem en haar man ondermijnd. Ik vraag e af wat jullie onder vriendschap verstaan want ik zou dit mijn kennissen nog niet eens flikken.
zaterdag 2 januari 2021 om 19:59
Ik mag hopen dat in de relatie therapie naar voren is gekomen dat hij wat mist in hun relatie en dat hij heeft opbiecht dat hij jou heeft proberen te versieren.luiwammes schreef: ↑02-01-2021 16:33Geen enkele optie is de juiste, vrees ik. Daar baal ik vreselijk van. Hij is degene die iets verkeerd heeft gedaan en nu moet ik hier iets mee; linksom of rechtsom is er een risico dat de vriendschap ernstige schade oploopt. Ik denk dat tijdens hun relatie therapie wel naar voren zal komen dat hij het niet nauw neemt met de huwelijkse trouw, zonder dat ik daarbij genoemd wordt. Hij is immers niet met mij vreemdgegaan. Dan kan zij alsnog zelf een afweging maken.
Zij heeft je dan de kans gegeven om alsnog te zeggen wat er is gebeurd.
En dat ze nu jij dat niet hebt gedaan de vriendschap verbreekt.
Ik vind het ook niet oke richting jouw man dat je gewoon bevriend blijft met iemand die geprobeerd heeft vreemd te gaan met de vrouw van een vriend van hem.
zaterdag 2 januari 2021 om 20:05
Je gelooft toch niet echt dat hij gaat opbiechten dat hij TO heeft willen versieren en dat hij toen is afgewezen? Dan is hij niet alleen een klootzak maar ook nog een mislukte klootzak.sugarmiss schreef: ↑02-01-2021 19:59Ik mag hopen dat in de relatie therapie naar voren is gekomen dat hij wat mist in hun relatie en dat hij heeft opbiecht dat hij jou heeft proberen te versieren.
Zij heeft je dan de kans gegeven om alsnog te zeggen wat er is gebeurd.
En dat ze nu jij dat niet hebt gedaan de vriendschap verbreekt.
Ik vind het ook niet oke richting jouw man dat je gewoon bevriend blijft met iemand die geprobeerd heeft vreemd te gaan met de vrouw van een vriend van hem.
zaterdag 2 januari 2021 om 20:10
Maar ze is geen slechte vriendin geweest: ze heeft hem afgewezen en heeft ook nog telefonisch gemeld dat ze niet gediend is van zijn avances. Ze heeft het zo snel mogelijk een halt toegeroepen.Geronimo2 schreef: ↑02-01-2021 19:58Maar het is wel waar wat ze zegt, eigenlijk snap ik de hele discussie niet. Je vriendin wordt belazerd door haar man en jij verteld het niet. Hij zit ook aan jou en je vriend vindt dat niet erg genoeg om je vriendin in te lichten en hem een schop onder zijn reet omdat hij dus ook de vriendschap tussen hem en haar man ondermijnd. Ik vraag e af wat jullie onder vriendschap verstaan want ik zou dit mijn kennissen nog niet eens flikken.
Het enige wat ik niet helemaal netjes vind is dat ze hem zijn zegje heeft laten doen over 'huwelijkse trouw'. Ik zou meteen hebben gezegd dat het een heel HEEL dom idee is om dan maar een gemeenschappelijke vriendin te proberen versieren. En dan nog een paar lelijke dingen. Wat een gigantische oelewapper.
anoniem_67a86a78127a3 wijzigde dit bericht op 03-01-2021 10:46
Reden: dt-fout
Reden: dt-fout
0.05% gewijzigd
zaterdag 2 januari 2021 om 20:11
Ik vind dat zowel vriendin als haar man je in een lastige positie plaatsen.
- Man omdat hij je probeerde te zoenen
- Vriendin omdat ze je vraagt om dingen over haar man te vertellen die ze eigenlijk aan hem zou moeten vragen.
Ik zou zeggen: Vriendin, je vroeg me of ik iets over man wist. Ik denk dat dingen in jullie relatie iets tussen jullie zijn. Ik voel me er niet fijn bij om hier tussen te gaan zitten, want het contact met jullie allebei is me veel waard. Volgens mij is het verstandig om met elkaar te bespreken wat je verwacht in een relatie.
- Vriendin omdat ze je vraagt om dingen over haar man te vertellen die ze eigenlijk aan hem zou moeten vragen.
Ik zou zeggen: Vriendin, je vroeg me of ik iets over man wist. Ik denk dat dingen in jullie relatie iets tussen jullie zijn. Ik voel me er niet fijn bij om hier tussen te gaan zitten, want het contact met jullie allebei is me veel waard. Volgens mij is het verstandig om met elkaar te bespreken wat je verwacht in een relatie.
zaterdag 2 januari 2021 om 20:13
zaterdag 2 januari 2021 om 20:15
Dat hoeft inderdaad niet, maar dan is het nog maar de vraag of haar vriendin haar verhaal gelooft/aanvaardt. En als ze het niet gelooft, of de kant van haar man kiest, dan kan dat de vriendschap kosten.Turtlerain schreef: ↑02-01-2021 20:13TO hoeft geen bewijs aan te leveren. Het feit dat hij een poging heeft gedaan bij TO, is genoeg.
zaterdag 2 januari 2021 om 20:20
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ten eerste is TO al lang en primair bevriend met haar vriendin dus haar loyaliteit hoort daar te liggen, niet bij die man. Ten tweede zou ik persoonlijk niks meer te maken willen hebben met zo’n natte tosti die de vriendin van zijn vrouw probeert te versieren.PlayingTheAngel schreef: ↑02-01-2021 20:11Ik vind dat zowel vriendin als haar man je in een lastige positie plaatsen.
zaterdag 2 januari 2021 om 20:27
Turtlerain schreef: ↑02-01-2021 20:20Daar ben ik het dus niet mee eens. Ten eerste is TO al lang en primair bevriend met haar vriendin dus haar loyaliteit hoort daar te liggen, niet bij die man. Ten tweede zou ik persoonlijk niks meer te maken willen hebben met zo’n natte tosti die de vriendin van zijn vrouw probeert te versieren.
Maar zonder gekheid ik zou er ook gigantisch op afknappen hoor. Maar ik weet niet of het wijs is voor TO om hierover tegen de vriendin te beginnen. Concreet heeft ze heel weinig in handen, en uiteindelijk is het haar woord tegen dat van hem.
zaterdag 2 januari 2021 om 20:35
Ze heeft toch appjes van hem met toespelingen ontvangen . Die kan ze haar toch gewoon laten zien .
zaterdag 2 januari 2021 om 20:36
Dat ook. Maar die man zit hier niet op het forum zover wij weten.viva-amber schreef: ↑02-01-2021 18:31Het is vooral raar dat die man zich een vriend durft te noemen van jullie allemaal.
Dus hem kunnen we er niet op aanspreken.