Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Ja zij stopt en hij heeft het fout gedaan.
krijgt zij ook een schouderklopje mooi gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
04-01-2021 09:35
Fijn om te horen dat hij er was voor jou. Ik kan best geloven dat jouw moeder een goede moeder is, alleen haar keuze heeft natuurlijk wel veel invloed gehad op de levens van jou en jouw vader.
Er zijn er zelfs nog 2 bijgekomen, waarvan 1 echt oepsie (toen was hij al gesteriliseerd). Maar het was wel een ongelooflijk stomme zet, waar ze uiteindelijk allebei niet gelukkig van zijn geworden. Ze heeft hem nooit echt weten te binden. Eigenlijk heel triest.
Luci_Mster2 schreef:
04-01-2021 09:41
Nee hoor. Beetje jammer weer.

Hij had zelf ook wat aandacht en verantwoording kunnen hebben voor de anticonceptie. Zou mooi zijn als beide partijen die seks hebben daar eens beiden verantwoording voor nemen. Zeker als een van de 2 echt geen kinderen wil. Neem dan ook zelf verantwoording.

Gewoon samen en beiden. Waarom is dat niet de norm?
Ach schei uit zeg. De pil is echt heel veilig als anticonceptiemiddel, mits goed geslikt. Als je partner aangeeft dat zij de pil goed slikt ga je daar vanuit. Dat heet vertrouwen.

Als mijn partner mij daarin niet vertrouwde kon hij oprotten hoor.
Qiyara schreef:
04-01-2021 09:40

Pfff, van topics als deze ben ik ZO blij dat ik vrouw ben. Ik wil absoluut geen kinderen, lijkt me werkelijk de nachtmerrie om in TO zijn schuitje te zitten. Het beneemt me gewoon m'n adem. En dan moet je ook nog doen wat juist is voor de rest van je leven.

omdat jij als vrouw, dus je verantwoordelijkheid neemt. En niet verwacht dat de man dat doet

Als mannen dat ook doen, dus: geen seks/condoom/sterilisatie hebben ze precies hetzelfde effect hoor
Is het niet vreselijk oneerlijk dat een man moet betalen voor een kind waarvan hij duidelijk van tevoren aangeeft het NIET te willen? Kan hij daar niet onderuit?
HawaZon schreef:
04-01-2021 09:38
Inderdaad, die man is 34 en die heeft dus al vanaf zijn 24e seks met zijn vriendin, zonder dat hij 1 gedachte heeft hoeven hebben over anticonceptie.

Terwijl hij al wist dat hij zeker wist dat hij geen kind wilde. Dat is toch vreemd? Dat je nooit op het idee komt om zelf iets te doen om jezelf te beschermen? Ipv er maar vanuit gaan dat je vriendin dat wel oplost?
Weet jij welke gesprekken ze hierover gevoerd hebben? En dat ze samen besloten hebben voor deze vorm van anticonceptie? Tja, als vrouw dat niet betrouwbaar blijkt.

In zo'n lange relatie mag je elkaar vertrouwen op vlak van anticonceptie. Vriendin krijgt nu wel een kind, maar heeft daar bewust haar relatie voor om zeep geholpen.
Athan schreef:
04-01-2021 09:44
Is het niet vreselijk oneerlijk dat een man moet betalen voor een kind waarvan hij duidelijk van tevoren aangeeft het NIET te willen? Kan hij daar niet onderuit?
nee
dat kun je alleen voorkomen, door geen seks te hebben of je te steriliseren

Seks is geen recht ofzo hoor
Athan schreef:
Hij hoeft het kind niet te erkennen en hoeft ook niet te betalen.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 09:43
Ja zij stopt en hij heeft het fout gedaan.
krijgt zij ook een schouderklopje mooi gedaan?
Ja dit vind ik ook bizar. TO een schuldgevoel aanpraten. 10 jaar terug was hij misschien nog niet zo zeker van dat hij geen kinderen wilde. Nu wel.

Mijn huisarts zei ook tegen mij dat ik me kon laten helpen en niet meer aan de anticonceptie hoef. Maar ik had nog 20% dat misschien openstond voor wel kinderen willen.
Misschien bij TO ook, hij klonk ook niet geheel overtuigd maar wel grotendeels. Dus tja, dan ga je jezelf echt niet meteen laten steriliseren.

Je mag er gewoon vanuit gaan dat je na 10 jaar zulke grote beslissingen toch echt samen maakt.
Joehoe:
dit topic gaat over twee dingen:
1. de relatie van TO, die is stuk (de schuldvraag is niet meer van belang. Het is wel UIT)
2. er komt een baby, daar moet een plan voor komen
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:46
nee
dat kun je alleen voorkomen, door geen seks te hebben of je te steriliseren

Seks is geen recht ofzo hoor
Nou dan is hij dubbel een oor aangenaaid.
Vrouw stopt stiekem met pil hij heeft altijd gezegd dat hij geen behoefte heeft aan kinderen en zij krijgt de alimentatie.
JackyBee schreef:
jawel hoor
JackyBee schreef:
Hoe kom je daar nou weer bij? Natuurlijk moet hij wel betalen. Het kind komt er gewoon en dat kost geld.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:47
Joehoe:
1. de relatie van TO, die is stuk (de schuldvraag is niet meer van belang. Het is wel UIT)
Ze moet het sowieso alleen doen want vader zit vaak 2 weken op de noordzee.
Led-lampje schreef:
Vrouw stopt stiekem met pil hij heeft altijd gezegd dat hij geen behoefte heeft aan kinderen en zij krijgt de alimentatie.
ja, das kut

Het leven is niet 100% eerlijk
lilalinda schreef:
jawel hoor
Als hij zwart op wit kan krijgen dat hij erin geluisd is dan? Bijvoorbeeld door met haar te appen of mailen?
Athan schreef:
Nee, dat weet je als je seks gaat hebben. Er kan een kind komen. Seks is geen recht. En iedereen heeft biologie gehad.

Waarom dit alleen al niet genoeg is om als man zelf te zorgen voor je eigen anticonceptie is mij een raadsel.

En, ja het is een naaistreek. Wijze les, misschien leren die 5 mannen die meelezen er nog wat van voor hun toekomst.
JackyBee schreef:
Erkennen staat compleet los van wel of niet betalen. Als de moeder wil dat hij betaalt, dan moet hij betalen. Als hij weigert kan zij via de rechter een dna test afdwingen en moet hij uiteindelijk alsnog betalen.
Rachmaninoff schreef:
04-01-2021 09:50
Als hij zwart op wit kan krijgen dat hij erin geluisd is dan? Bijvoorbeeld door met haar te appen of mailen?
Natuurlijk niet.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 09:49
Ze moet het sowieso alleen doen want vader zit vaak 2 weken op de noordzee.
Hij kan kiezen of hij nog eieren wil voor zijn geld (kind zien)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
Joehoe:
Je gaat anders zelf ook lekker mee in het bashen van TO en hem de schuld aanpraten.

Als ik TO was zou ik een overtijdbehandeling of abortus eisen. En de relatie verbreken.

En dan zal de hele goegemeente hier wel weer over me heen vallen, maar als deze vrouw zijn handtekening onder een koopcontract van een huis had gezet bij wijze van verrassing maar hij is wel aansprakelijk voor de hypotheek klaag je haar toch ook aan?
Led-lampje schreef:
Het is absoluut een vertrouwensbreuk. Maar hij is toch echt niet volledig vrij van blaam in deze. Als je geen kinderen wilt, moet je maatregelen nemen. Als je partner een kinderwens heeft des te meer, maar dat wist hij wellicht niet. Maar dan nog is er een foutmarge in elk voorbehoedsmiddel. Ook als je het voor zover je weet goed gebruikt. Net zoals je gewoon een ongeluk kunt krijgen in het verkeer, ook als je je aan alle regels houdt. Dus 100% zeker geen kind willen, betekent dat je daar zelf voor zorgt. Ik ken een man die absoluut geen kind wilde en dus altijd voor eigen anticonceptie zorgde, los van wat zijn vriendin deed.
En die alimentatie is niet voor haar, maar voor het kind. Daar heeft zij geen financieel gewin aan. Kinderen zijn in het algemeen duurder dan de kinderalimentatie die de vader betaalt.
anoniem_402066 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 09:52
9.56% gewijzigd
Led-lampje schreef:
04-01-2021 09:37
En nog ligt het aan de man dat vrouw stiekem stopt?
Bizar he? Het slachtoffer heeft altijd schuld. De les die deze forummers willen geven is blijkbaar: vrouwen zijn niet te vertrouwen, dek jezelf in. Mooi is dat.

Dat er bij seks altijd kans is op zwangerschap en dat een reden is dat de man zich moet indekken, vind ik flauwekul. Zelfs bij een sterilisatie bij een man bestaat een kans dat een vrouw toch zwanger wordt. Bij een 'per ongelukke' zwangerschap valt in elk geval nog te praten over abortus en kun je samen beslissen om er wel of niet voor te gaan. Maar in dit geval wordt de man voor het blok gezet en is hij de boeman als hij suggereert om de zwangerschap af te breken. En omdat zijn keuze niet de norm is, wordt hij minder serieus genomen.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat de vriendin van TO voornamelijk erg naïef lijkt. Zo van: íedereen houdt van baby's, dus TO draait vast wel bij. Als een soort van schattig trucje om iemand te overtuigen die zelf net niet de knoop door durft te hakken. Het geeft maar weer aan hoe weinig serieus mensen de wens nemen om geen kinderen te krijgen.
lilalinda schreef:
jawel hoor
Echt? Dan heb ik nog wat tegoed van mijn vader :cheer:
Wat een welkom voor zo'n baby

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven