Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 10:45
Een slachtoffer kán te maken krijgen met victimblaming en dat is de mogelijke verklaring ervoor.
Maar niet alle slachtoffers krijgen te maken met victimblaming. Er is hier niemand die het ongeboren kind de schuld geeft van zijn eigen (mogelijke) rotsituatie.
(Al geven we ook wel eens mensen er de schuld van dat ze met de verkeerde huidskleur, verkeerde voorkeuren of in het verkeerde land zijn geboren, dus ongebruikelijk is het niet...)

maandag 4 januari 2021 om 10:46
Nou ik zou mijzelf spontaan als donor beschouwen als mij dit overkwam.
Vind het absurd dat je ook maar iets verplicht bent voor de keuze van een volwassen vrouw.
En dat je dan ineens verplicht bent om aan het kind te denken.
Kronkel in m'n hoofd krijg ik ervan. Zij had daar over na moeten denken en zal dat nu ook moeten gaan doen.
Vind het absurd dat je ook maar iets verplicht bent voor de keuze van een volwassen vrouw.
En dat je dan ineens verplicht bent om aan het kind te denken.
Kronkel in m'n hoofd krijg ik ervan. Zij had daar over na moeten denken en zal dat nu ook moeten gaan doen.
maandag 4 januari 2021 om 10:46
Ze heeft hem voorgelogen inderdaad.paney schreef: ↑04-01-2021 10:43CHL hij is verraden, sexueel. ze is bewust een tijd lang bezig geweest te nemen wat ze wilde. zonder zijn toestemming.
is een kort rokje ook een risico wat er bij hoort als iemand is verkracht ?
en eigen schuld want de dader handelt uit emotie en hormonen.
de rest van de wereld handelt gelukkig vanuit gezond verstand en empathie naar een ander.
Echte partners overleggen. Die nemen niet gewoon wat ze willen.
Het was al geen normale sexuele situatie meer.
Ze heeft hem gebruikt.
Echt totaal niet te vergelijken met verkrachting, doe ff normaal zeg.

maandag 4 januari 2021 om 10:47
Vind dat het nu wel klaar mag zijn met die vergelijking met verkrachting hoorpaney schreef: ↑04-01-2021 10:43CHL hij is verraden, sexueel. ze is bewust een tijd lang bezig geweest te nemen wat ze wilde. zonder zijn toestemming.
is een kort rokje ook een risico wat er bij hoort als iemand is verkracht ?
en eigen schuld want de dader handelt uit emotie en hormonen.
de rest van de wereld handelt gelukkig vanuit gezond verstand en empathie naar een ander.
Echte partners overleggen. Die nemen niet gewoon wat ze willen.
Het was al geen normale sexuele situatie meer.
Ze heeft hem gebruikt.
maandag 4 januari 2021 om 10:49
Nou, dat lijkt me sterk.Luistervink schreef: ↑04-01-2021 10:45
(Al geven we ook wel eens mensen er de schuld van dat ze met de verkeerde huidskleur, verkeerde voorkeuren of in het verkeerde land zijn geboren, dus ongebruikelijk is het niet...)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 4 januari 2021 om 10:50
Maar hij heeft daar desalniettemin onvoldoende maatregelen voor genomen.
En dat bedoel ik niet als victim blaming.
Als vrouw wil ik graag niet verkracht worden. Dus loop ik niet 2 uur lang na donker in het bos rond in mijn eentje. Niet dat het dan eigen schuld zou zijn, maar ik neem wel maatregelen. Ik wil ook niet bekeken worden terwijl ik sta te douchen, dus doe ik het gordijn dicht. En ik wil niet dat er ingebroken wordt in mijn huis, dus ik doe mijn deur op slot. En in alle gevallen is het niet mijn schuld als ik toch bekeken wordt of als er toch wordt ingebroken - en in alle gevallen overkomt mij dan iets wat ik nooit heb gewild.
maandag 4 januari 2021 om 10:51
dat mag jij vinden, maar zo is het in onze samenleving niet geregeldMarieGristien schreef: ↑04-01-2021 10:35Oh je hebt het nog gelezen zie ik. Bedacht me later dat ik geen zin had om dat verhaal later terug te lezen in de Viva.
Maar ik ben het niet met je eens. Die vrouw heeft de keuze gemaakt voor een baby, dan moet ze het ook zelf doen.

maandag 4 januari 2021 om 10:52
Van dit soort reacties zakt m'n broek echt af. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.bia-pia schreef: ↑04-01-2021 10:50Maar hij heeft daar desalniettemin onvoldoende maatregelen voor genomen.
Als vrouw wil ik graag niet verkracht worden. Dus loop ik niet 2 uur lang na donker in het bos rond in mijn eentje. Niet dat het dan eigen schuld zou zijn, maar ik neem wel maatregelen. Ik wil ook niet bekeken worden terwijl ik sta te douchen, dus doe ik het gordijn dicht. En ik wil niet dat er ingebroken wordt in mijn huis, dus ik doe mijn deur op slot. En in alle gevallen is het niet mijn schuld als ik toch bekeken wordt of als er toch wordt ingebroken - en in alle gevallen overkomt mij dan iets wat ik nooit heb gewild.

maandag 4 januari 2021 om 10:52
bijzondere reactie.bia-pia schreef: ↑04-01-2021 10:50Maar hij heeft daar desalniettemin onvoldoende maatregelen voor genomen.
maandag 4 januari 2021 om 10:53
De relatie was sowieso al slecht. Hij heeft niet duidelijk genoeg gecommuniceerd dat hij geen kind wil. Ik vermoed dat als hij dat wel had gedaan dat zij dan al weg was bij hem, opzoek naar een man die wel kinderen wil. Zij heeft niet duidelijk genoeg gecommuniceerd dat zij wel kinderen wil.
Dit soort dingen weet je toch van elkaar? Zeker als je al 10 jaar samen bent.
Dit soort dingen weet je toch van elkaar? Zeker als je al 10 jaar samen bent.
maandag 4 januari 2021 om 10:56
bij normale gezonde sex weten twee partners wat ze aan het doen zijn en met welke intentie.
dit is sexueel ongezond gedrag van een vrouw.
en daarom vergelijk ik het met sexueel geweld. ze doet hem wel degelijk heel bewust op sexueel gebied iets aan. waar hij psychisch onder kan je lijden.
van mij mag dit strafbaar zijn.
en daarom vergelijk ik het met sexueel geweld. ze doet hem wel degelijk heel bewust op sexueel gebied iets aan. waar hij psychisch onder kan je lijden.

maandag 4 januari 2021 om 10:58
Bizar, dit.bia-pia schreef: ↑04-01-2021 10:50Maar hij heeft daar desalniettemin onvoldoende maatregelen voor genomen.
Je mag er van je partner toch op vertrouwen dat zij, als ze zegt aan de pil te zijn, dat ook daadwerkelijk is? Ik ga er namelijk ook van uit dat mijn partner de achterdeur op slot heeft gedaan als hij dat zegt. Als er dan wordt ingebroken is het niet ineens mijn schuld omdat ik dat niet gecontroleerd heb.
maandag 4 januari 2021 om 10:59
Doe ff normaal joh. Als je seks hebt kan er nu eenmaal een zwangerschap uit ontstaan, of dat nu je intentie is of niet. Dat risico neem je dan.paney schreef: ↑04-01-2021 10:56bij normale gezonde sex weten twee partners wat ze aan het doen zijn en met welke intentie.
maandag 4 januari 2021 om 11:00
Dit is geen verkrachting. Dit is gewoon dom zijn. Iedereen weet dat de pil, spiraal, condoom niet 100% veiligheid bied. Dan gebruik je dus dubbel of je laat je steriliseren als je echt geen kinderen wil. En ja het is een rotstreek dat zij stiekem de pil niet nam.paney schreef: ↑04-01-2021 10:56bij normale gezonde sex weten twee partners wat ze aan het doen zijn en met welke intentie.
maandag 4 januari 2021 om 11:01
wat een flauwekul: als je geen kinderen wilt, moet je maatregelen nemen.bia-pia schreef: ↑04-01-2021 09:51Het is absoluut een vertrouwensbreuk. Maar hij is toch echt niet volledig vrij van blaam in deze. Als je geen kinderen wilt, moet je maatregelen nemen. Als je partner een kinderwens heeft des te meer, maar dat wist hij wellicht niet. Maar dan nog is er een foutmarge in elk voorbehoedsmiddel. Ook als je het voor zover je weet goed gebruikt. Net zoals je gewoon een ongeluk kunt krijgen in het verkeer, ook als je je aan alle regels houdt. Dus 100% zeker geen kind willen, betekent dat je daar zelf voor zorgt. Ik ken een man die absoluut geen kind wilde en dus altijd voor eigen anticonceptie zorgde, los van wat zijn vriendin deed.
En die alimentatie is niet voor haar, maar voor het kind. Daar heeft zij geen financieel gewin aan. Kinderen zijn in het algemeen duurder dan de kinderalimentatie die de vader betaalt.
die heeft hij genomen, namelijk samen afgesproken dat zij de pil neemt.

maandag 4 januari 2021 om 11:01
Hij wil geen kind en dan wil je hem in zijn schaarse vrije tijd ook nog opzadelen met de verzorging? Die is gek!Rachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 10:07Ik zou als ik hem was dan wel 50 procent voor het kind gaan zorgen. Aangezien hij soms twee weken op zee zit dan zal de moeder de twee weken daarop haar kind niet zien. Eerlijk verdelen, beide evenveel rechten. Het is een gezamenlijke baby immers.