Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 11:21
Dit is technisch en wettelijk inderdaad prima te regelen: uiterlijk na een maand of 4-5 moet je allebei tekenen voor wederzijdse instemming met het uitdragen van de zwangerschap.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:06Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.
De vader heeft dan ook nog eens de mogelijkheid om prenataal zijn vaderschap te laten testen.

maandag 4 januari 2021 om 11:21

maandag 4 januari 2021 om 11:24
Huh? Gebeurt duizenden keren per jaar hoor.Liebeskind² schreef: ↑04-01-2021 11:21Je kunt echt geen kind van een paar maand nog aborteren. Dat kan echt niet

maandag 4 januari 2021 om 11:25
Nee want kind blijft bij haar.Rachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 11:24Het kan trouwens toch ook wel zijn dat (ex)vriendin alimentatie moet gaan betalen? Misschien verdient zij wel meer.
maandag 4 januari 2021 om 11:26
Mooie bak, moet de maatschappij er dan maar voor opdraaien?redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:06Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.

maandag 4 januari 2021 om 11:26
Een met het uitzetten van de ex, maar waarom denk je dat TO voor dat kind zou moeten zorgen en dan nog maar liefst 50% ook? Dat past niet bij de definitie van kindvrij willen blijven natuurlijk. Zij luist hem er in, dan draait ze er ook maar fulltime voor op.Rachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 11:03Als ik TO was zou ik nu eerst afstand nemen en na een tijdje weer gaan daten. Vriendin moet zichzelf maar even redden. Als de woning van TO is zou ik vriendin eruit zetten per direct. Ze moet maar leven met de gevolgen van haar keuzes. Als ze geen woning kan vinden gaat ze maar bij familie wonen ofzo. Ik zou eisen dat de zorg 50/50 tussen jullie wordt verdeeld als het kind er is.

maandag 4 januari 2021 om 11:28
Nou en of dat kan. Dit kind is TO door zn strot geduwd. Stel het je eens andersom voor. Een vrouw die tegen haar wil een kind moet baren en opvoeden.
Redbulletje kom er maar in...
maandag 4 januari 2021 om 11:30
Je snapt toch wel dat de keuze om geen kind op de wereld te zetten een heel andere keuze is dan de keuze om een kind zonder vader te laten opgroeien?redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:23Zij krijgt een kind. Hij kan ervoor kiezen 't niet te erkennen en er al helemaal niet voor willen zorgen.
Hoe je het ook went of keert, dit kind komt er en is ontzettend gewenst door de moeder dus het komt wel goed met of zonder TO als vader.
TO moet de keuze maken of hij met haar en kind verder wilt of niet.
En inderdaad kan hij ervoor kiezen het kind niet te erkennen. Als zijn vriendin eerlijk is dan laat ze het daarbij en dwingt ze hem niet tot het financieel zorgen voor het kind. En dat ze die keuze bij TO laat.
Het hoeft allemaal niet zo zwaar te worden en dat de anti-kind beweging hoopt dat het kind doodgaat of er uitgezogen wordt vind ik ook wel wat ver gaan, dit kind is door 1 ouder gewenst en dat is voldoende.
TO moet de keuze maken of hij met haar en kind verder wilt of niet.
En inderdaad kan hij ervoor kiezen het kind niet te erkennen. Als zijn vriendin eerlijk is dan laat ze het daarbij en dwingt ze hem niet tot het financieel zorgen voor het kind. En dat ze die keuze bij TO laat.
Het hoeft allemaal niet zo zwaar te worden en dat de anti-kind beweging hoopt dat het kind doodgaat of er uitgezogen wordt vind ik ook wel wat ver gaan, dit kind is door 1 ouder gewenst en dat is voldoende.

Je mag tot bijna 5 maanden abortus laten doen. En wellicht krijgt ze nog wel een miskraam, dan lost het zichzelf op.Liebeskind² schreef: ↑04-01-2021 11:21Je kunt echt geen kind van een paar maand nog aborteren. Dat kan echt niet, ook al weet iedereen dat jij kinderen haat. Verdiep je eens in late term abortion.
maandag 4 januari 2021 om 11:32
Dat was nog niet zo lang geleden heel gebruikelijk. Het is heel fijn dat anticonceptie bestaat, maar dat biedt nu eenmaal geen 100% garantie.

Wat een rotstreek TO en ik snap dat je nog van haar houdt, dat is geen knop die je even omdraait omdat ze je heeft bedrogen. Dat jij geen kind wil vanwege je verleden snap ik, je vriendin heeft blijkbaar ook weinig respect voor jouw emotionele trauma uit je verleden als ze daar gewoon maar even overheen stapt.
Wat je nu kan doen is haar duidelijk maken dat ze op geen enkele steun van jouw kant hoeft te rekenen en dat je bij de notaris wil laten vaststellen hoe ze je erin heeft geluisd en dat ze afstand doet van enige financiële vergoeding nu en in de toekomst en dat je niet meer bent dan een onvrijwillige zaaddonor. Zaaddonoren zijn namelijk ook niet aansprakelijk voor enige financiële vergoeding richting de moeder en dat het kind dus niet door jou erkent wordt.
De meeste vrouwen hier zullen zeggen dat het zielig is voor het kind als je niet erkent en dat is ook zo, ik zou dat ook heel duidelijk naar je vriendin communiceren dat zij degene is die dat haar kind aan doet. Dat zij ook degene is die het kind het recht ontneemt om in een gezinssituatie op te groeien en om nooit biologische broertjes of zusjes te krijgen. Zet haar neer als de meest beroerde moeder die er bestaat omdat ze alleen vanuit haar eigen egoïstische gevoelens heeft gehandeld, niet alleen naar jou maar zeker naar het kind toe en dat je daarom alleen al twijfelt aan haar capaciteiten als moeder.
Ze kan dan 2 dingen doen. Ze graaft zich in en laat het kind toch komen of ze komt tot de conclusie dat dit niet de omstandigheden zijn die ze voor ogen had en toch een abortus ondergaat.
Maak aan alle kanten duidelijk dat je je handen van haar aftrekt als ze de zwangerschap doorzet en dat je haar niet meer wil zien en alles om van haar te scheiden in gang zet.
Je houdt nog heel veel van haar en dan komt dit veel te hard over maar bedenk dat je gevoelens wel gaan veranderen in de komende maanden. Deze vorm van bedrog ga je niet vergeten, je kan haar nooit meer vertrouwen want ze houdt meer van zichzelf en wat zij wil dan van jou. Nadeel is wel dat je je hele leven aan haar verbonden blijft door deze stunt van haar en dat je dus ook de komende 21 jaar financieel de klos bent.
Wat je nu kan doen is haar duidelijk maken dat ze op geen enkele steun van jouw kant hoeft te rekenen en dat je bij de notaris wil laten vaststellen hoe ze je erin heeft geluisd en dat ze afstand doet van enige financiële vergoeding nu en in de toekomst en dat je niet meer bent dan een onvrijwillige zaaddonor. Zaaddonoren zijn namelijk ook niet aansprakelijk voor enige financiële vergoeding richting de moeder en dat het kind dus niet door jou erkent wordt.
De meeste vrouwen hier zullen zeggen dat het zielig is voor het kind als je niet erkent en dat is ook zo, ik zou dat ook heel duidelijk naar je vriendin communiceren dat zij degene is die dat haar kind aan doet. Dat zij ook degene is die het kind het recht ontneemt om in een gezinssituatie op te groeien en om nooit biologische broertjes of zusjes te krijgen. Zet haar neer als de meest beroerde moeder die er bestaat omdat ze alleen vanuit haar eigen egoïstische gevoelens heeft gehandeld, niet alleen naar jou maar zeker naar het kind toe en dat je daarom alleen al twijfelt aan haar capaciteiten als moeder.
Ze kan dan 2 dingen doen. Ze graaft zich in en laat het kind toch komen of ze komt tot de conclusie dat dit niet de omstandigheden zijn die ze voor ogen had en toch een abortus ondergaat.
Maak aan alle kanten duidelijk dat je je handen van haar aftrekt als ze de zwangerschap doorzet en dat je haar niet meer wil zien en alles om van haar te scheiden in gang zet.
Je houdt nog heel veel van haar en dan komt dit veel te hard over maar bedenk dat je gevoelens wel gaan veranderen in de komende maanden. Deze vorm van bedrog ga je niet vergeten, je kan haar nooit meer vertrouwen want ze houdt meer van zichzelf en wat zij wil dan van jou. Nadeel is wel dat je je hele leven aan haar verbonden blijft door deze stunt van haar en dat je dus ook de komende 21 jaar financieel de klos bent.
- Weggaan bij je vriendin maar wel het kind erkennen/vader zijnDopperfles schreef: ↑04-01-2021 08:02Je hebt 2 opties:
- Geen kind willen en weggaan bij je vriendin
- Wel een kind willen en blijven bij je vriendin
Geen fraaie streek van de dame, maar als man zou ik vrouwen wantrouwen rondom dit onderwerp en meer zelfcontrole willen.
forumster wijzigde dit bericht op 04-01-2021 11:34
19.49% gewijzigd

Ceder schreef: ↑04-01-2021 11:21Dit is technisch en wettelijk inderdaad prima te regelen: uiterlijk na een maand of 4-5 moet je allebei tekenen voor wederzijdse instemming met het uitdragen van de zwangerschap.
De vader heeft dan ook nog eens de mogelijkheid om prenataal zijn vaderschap te laten testen.
Je bedoelt zolang abortus nog wettelijk mogelijk is?

Er zijn zoveel reacties ineens dat ik niet overal op kan reageren. Ik las dat ik mezelf had moeten laten steriliseren maar daar heb ik gewoon nooit over nagedacht, we spraken af dat zij de pil zou gebruiken en ik die zou betalen en dat is 10 jaar goed gegaan. En ondanks dat ze mn vertrouwen geschaad heeft hou ik nog steeds van haar en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
Wat woonsituatie betreft, we hebben een koophuis samen maar zij kan dit huis niet alleen betalen. En ik maak me ook zorgen wat het met het kind doet als ik nu mn handen ervan af trek.
Wat woonsituatie betreft, we hebben een koophuis samen maar zij kan dit huis niet alleen betalen. En ik maak me ook zorgen wat het met het kind doet als ik nu mn handen ervan af trek.

maandag 4 januari 2021 om 11:33
Dat hoeft niet. Hij heeft ook rechten.
maandag 4 januari 2021 om 11:34
Abortus is geen optie, vriendin van TO wil dit kind.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:30Je mag tot bijna 5 maanden abortus laten doen. En wellicht krijgt ze nog wel een miskraam, dan lost het zichzelf op.

maandag 4 januari 2021 om 11:35
Heb je al over een vaderschapstest nagedacht?Poezenman schreef: ↑04-01-2021 11:32Er zijn zoveel reacties ineens dat ik niet overal op kan reageren. Ik las dat ik mezelf had moeten laten steriliseren maar daar heb ik gewoon nooit over nagedacht, we spraken af dat zij de pil zou gebruiken en ik die zou betalen en dat is 10 jaar goed gegaan. En ondanks dat ze mn vertrouwen geschaad heeft hou ik nog steeds van haar en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
maandag 4 januari 2021 om 11:35
Wist je wel dat de pil niet 100% betrouwbaar is?Poezenman schreef: ↑04-01-2021 11:32Er zijn zoveel reacties ineens dat ik niet overal op kan reageren. Ik las dat ik mezelf had moeten laten steriliseren maar daar heb ik gewoon nooit over nagedacht, we spraken af dat zij de pil zou gebruiken en ik die zou betalen en dat is 10 jaar goed gegaan. En ondanks dat ze mn vertrouwen geschaad heeft hou ik nog steeds van haar en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
Als je uit elkaar gaat dan het huis verkopen.
Als je je zorgen maakt over het kind dan moet je je kind erkennen en co ouderschap doen. Anders heb je niks te zeggen over het kind.

maandag 4 januari 2021 om 11:36
Hij wilde geen kind vanwege de angst geen goede vader te zijn. Ik wil ook geen kind vanwege de angst geen goede moeder te kunnen zijn maar mocht het zo zijn dat ik moeder zou worden zonder dat tegen te kunnen houden dan zou ik er ook alles aan willen doen om wel een goede moeder te zijn en dus ook de controle te nemen, dan zorg ik er dus voor.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:26Een met het uitzetten van de ex, maar waarom denk je dat TO voor dat kind zou moeten zorgen en dan nog maar liefst 50% ook? Dat past niet bij de definitie van kindvrij willen blijven natuurlijk. Zij luist hem er in, dan draait ze er ook maar fulltime voor op.