Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 13:29
Ben ik het helemaal mee eens.327 schreef: ↑04-01-2021 13:25En wat ontzettend naar, deze manier van victim blaiming. ' Je hebt vast niet duidelijk genoeg nee gezegd'. Bah! Het is toch duidelijk dat je niet eenzijdig een beslissing kan nemen met gevolgen voor de rest van hun leven. Waarom dan überhaupt beginnen over of de nee wel duidelijk genoeg was, en dat to maar een vasectomie had moeten doen.
maandag 4 januari 2021 om 13:29
Dit dus
Ze hebben er toch SAMEN voor gekozen dat ZIJ aan de pil gaat. Hoe moet vriend weten dat zij achterbaks is,en niet te vertrouwen is.
Bahhh misselijkmakende actie v zijn vriendin. Ik zou geen vertrouwen meer in haar hebben. Praten over hoe nu verder..
rammie wijzigde dit bericht op 04-01-2021 13:34
6.65% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 13:30
Dus omdat hij zgn.niet duidelijk genoeg is geweest moet zij maar stiekem zwanger raken..
Wat een omgekeerde wereld...
Maar beter met je vriendin praten en huisarts. Forum niet handig.
Hoop dat jullie er samen uitkomen en hoop stiekem eigenlijk wel dat jullie t kindje houden
rammie wijzigde dit bericht op 04-01-2021 13:33
Reden: Spelfouten en aangevuld
Reden: Spelfouten en aangevuld
32.09% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 13:32
Maar waarom niet zelf actie ondernemen op je nee? Want je wéét dat er van seks een zwangerschap kan komen, linksom of rechtsom. Je bent toch niet zo naïef dat je daar niet over nadenkt. Het is nogal een risico als je het zelf echt niet wil, om dat allemaal op z'n beloop te laten.Ceder schreef: ↑04-01-2021 13:28Hij was er zeker van dat het tot nu een "nee" was. Of dat nog in de toekomst verandert weet je oprecht niet.
Je verschuilt je achter dat zonder bedrog ook een zwangerschap kan ontstaan bij pilgebruik. Dat is hier niet aan de hand. Je berijdt een stokpaardje op de verkeerde plek.
De leeftijd van TO en de lengte van hun relatie geeft natuurlijk geen enkele onderbouwing dat TO bedrogen mag worden. De status quo geldt natuurlijk: als de vriendin zekerheid had gewild had ze hem dat voor moeten leggen en eventueel de relatie beëindigen.

maandag 4 januari 2021 om 13:33
Ja duh hij krijgt de schuld omdat zij die pil door de wc zit te spoelen.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:32Maar waarom niet zelf actie ondernemen op je nee? Want je wéét dat er van seks een zwangerschap kan komen, linksom of rechtsom. Je bent toch niet zo naïef dat je daar niet over nadenkt. Het is nogal een risico als je het zelf echt niet wil, om dat allemaal op z'n beloop te laten.
maandag 4 januari 2021 om 13:33
HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:22Een volwassen vent die pertinent geen kind wil moet toch echt zelf kunnen nadenken en actie ondernemen over ZIJN lichaam, ipv zijn verantwoordelijkheid 10 jaar (!) lang bij iemand anders te leggen.
Nu is het een bewuste actie, maar het had ook zomaar een ongelukje kunnen zijn, de pil is niet 100% veilig. En wat dan?
Waarschijnlijk dacht TO dat hij als man het privilege had daarover niet na te hoeven denken, maar als je erover nadenkt is het vreemd dat veel mannen (en ook vrouwen) nog altijd zo denken.
Anticonceptie is toch iets wat je samen bespreekt? Als je samen besluit de pil te gebruiken, hoeft de man toch niet daarnaast ook nog een sterilisatie ondergaan of condooms te gebruiken? Je moet je partner hierin kunnen vertrouwen.
She was brave and strong and broken, all at once.

maandag 4 januari 2021 om 13:34
Lees even wat ze schrijft voordat je misselijk wordtrammie schreef: ↑04-01-2021 13:30Dus omdat hij zgn.niet duidelijk genoeg is geweest moet zij maar stiekem zwanger raken..
Wat een omgekeerde wereld...
Maar beter met je vriendin praten en huisarts. Forum niet handig.
Hoop dat jullie er samen uitkomen en hoop stiekem eigenlijk wel dat jullie t kindje houden
maandag 4 januari 2021 om 13:34
ik praat het niet goedLed-lampje schreef: ↑04-01-2021 13:26Zij wist hoe hij er overdacht wat is dit nu weer voor stemmingmakerij zij durfde haar kinderwens niet te bespreken
Het lijkt wel of je het goed zit te praten.
heb al diverse keren gezegd, dat ik het een kutstreek vind
het verbaast me alleen vreselijk, dat iemand in een langdurige relatie niet durft te zeggen: goh, ik zou best een kind willen.
En wel het risico durft te nemen om zomaar te stoppen met de pil
maandag 4 januari 2021 om 13:35
Maar hij laat het niet op z'n beloop - want zij slikte de pil. En je doet net alsof hij z'n man-card heeft gespeeld en haar verplicht heeft om aan de pil te gaan en hij hoefde niks te doen. In veel relaties is het gewoon besproken hoor, en was dit een tweezijdige afspraak. Niet alle mannen zijn zo debiel dat ze hun 'mannelijk privilege' inzetten om vooral niks te hoeven doen.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:32Maar waarom niet zelf actie ondernemen op je nee? Want je wéét dat er van seks een zwangerschap kan komen, linksom of rechtsom. Je bent toch niet zo naïef dat je daar niet over nadenkt. Het is nogal een risico als je het zelf echt niet wil, om dat allemaal op z'n beloop te laten.
Jezus, sinds wanneer is aan de pil zijn niet goed genoeg meer om het hokje 'anticonceptie geregeld' af te mogen vinken? Dat gewouwel over 'dan had je maar condooms moeten gebruiken', mijn hemel, wie doet dat in godsnaam? En zijn nee was niet duidelijk genoeg, wat is dat toch. Wie is er zo naief om te denken; ik zet als verrassing wel een kind op de wereld, dat zal mijn kind-negatieve of zeer zeker toch sterk twijfelende vriend vast waarderen.
suusje666 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 13:39
47.66% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 13:35
Omdat zij degene is die iets wil veranderen.
Wij wonen hier fijn. Dat hebben we ooit ook wel eens tegen elkaar gezegd. Verder nooit meer over gehad.
Zou een beetje raar zijn als ik nu ineens bedenk dat we wel kunnen verhuizen en zonder overleg een bod op een ander huis doe. En dan janken als mijn man er niet blij van wordt. Had hij dan maar duidelijker moeten melden dat hij hier wil blijven wonen, of is het mijn verantwoordelijkheid en had ik moeten overleggen op het moment dat ik besloot dat ik iets anders wilde?

maandag 4 januari 2021 om 13:37
schuld of geen schuld: er komt een babyLed-lampje schreef: ↑04-01-2021 13:36Met andere woorden
To is niet duidelijk genoeg geweest met zijn nee
Hij had zich moeten laten steriliseren
Vriendin durfde het niet te bespreken
Nog meer dingen gemist waardoor hij de schuld krijgt?
Kutwijf, of geen kutwijf: er komt een baby
en TO wil geen baby, dat is de kern van het probleem

maandag 4 januari 2021 om 13:37
Die zijn er heus wel. Hier heb je ook altijd wel een paar malloten die roepen als het kind er eenmaal is draait hij wel bij. Gros niet hoor, maar je hebt ze er altijd tussen. En ze heeft het wel over kinderen krijgen gehad en hij stond afwijzend tegenover. Ik vermoed dat ze beide wilde en gewoon de gok heeft genomen. Ze is nu zwanger en misschien behoudt ze de relatie.lilalinda schreef: ↑04-01-2021 13:34ik praat het niet goed
het verbaast me alleen vreselijk, dat iemand in een langdurige relatie niet durft te zeggen: goh, ik zou best een kind willen.
maandag 4 januari 2021 om 13:38
Je vergeet de seks. Had hij niet moeten doen.Led-lampje schreef: ↑04-01-2021 13:36Met andere woorden
To is niet duidelijk genoeg geweest met zijn nee
Hij had zich moeten laten steriliseren
Vriendin durfde het niet te bespreken
Nog meer dingen gemist waardoor hij de schuld krijgt?

maandag 4 januari 2021 om 13:38
Ik denk dat de dame in kwestie zelf nog erg kinderlijk is en totaal niet in staat tot een volwassen gesprek, maar er wel kinderlijk romantische fantasieën op na houdt.lilalinda schreef: ↑04-01-2021 13:34ik praat het niet goed

maandag 4 januari 2021 om 13:39
Nou dat dus.yette schreef: ↑04-01-2021 13:35Omdat zij degene is die iets wil veranderen.
Wij wonen hier fijn. Dat hebben we ooit ook wel eens tegen elkaar gezegd. Verder nooit meer over gehad.
Zou een beetje raar zijn als ik nu ineens bedenk dat we wel kunnen verhuizen en zonder overleg een bod op een ander huis doe. En dan janken als mijn man er niet blij van wordt. Had hij dan maar duidelijker moeten melden dat hij hier wil blijven wonen, of is het mijn verantwoordelijkheid en had ik moeten overleggen op het moment dat ik besloot dat ik iets anders wilde?
maandag 4 januari 2021 om 13:40

maandag 4 januari 2021 om 13:40
Nogmaals: je berijdt je stokpaardje op een verkeerde plek.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:32Maar waarom niet zelf actie ondernemen op je nee? Want je wéét dat er van seks een zwangerschap kan komen, linksom of rechtsom. Je bent toch niet zo naïef dat je daar niet over nadenkt. Het is nogal een risico als je het zelf echt niet wil, om dat allemaal op z'n beloop te laten.
In dit specifieke geval maak je je zelfs schuldig aan victim blaming. Je wil zo graag je hier niet-relevante punt maken dat het ten koste van iemand die een probleem probeert op te lossen.
Het issue is niet een ongeplande zwangerschap.
maandag 4 januari 2021 om 13:42
In 10 jaar weet je toch wel wat je aan de ander hebt, dan leef je niet je leven alsof de andere je elk moment zwaar kan bedriegen, dat zou pas raar zijn. Je vriendin zit hier heel erg fout mee to. Over zoiets serieus neem je toch geen eenzijdig besluit en zwijg je daarover. Dat vind ik echt heel erg. Je kunt haar niet meer vertrouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 4 januari 2021 om 13:43
mijn zin?
wat is mijn zin in deze??? Ik heb geen aandeel hoor.
Heb wel een mening:
Vriendin van TO heeft hem een kutstreek geleverd. En dat is bizar om te doen, en dom
Maar terugkijken en roepen dat het een kutstreek is, gaat het werkelijke probleem: er komt een baby, TO wil geen baby niet veranderen
Net zoals dat een sterilisatie-met-terugwerkende kracht niks gaan veranderen
TO krijgt een baby, maar wil dat niet. En zijn relatie wankelt, of is al over. Dat maakt de toekomst met baby nog lastiger
Het gaat nu niet om wat er gebeurd is, maar om wat er gaat gebeuren. Het is nu januari. Volgend jaar kerst heeft TO een kind
Hoe moet dat??